Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wout Tankink
Ik ben tamelijk nieuw hier op HL. Tot voor enkele dagen heb ik alleen gelezen (gelurkt, zo u wilt), nu ook enkele reacties gegeven.
Ik was apetrots op mijn eerste reusje gisteren. Ik had nog niet de indruk al in die mate een nuttige bijdrage te hebben geleverd. Maar het stond er toch echt: karma +1.
Des te groter was vandaag de teleurstelling. Mijn karma was gedaald tot 0. Het voelde alssof de Heilige Geest uit mij was heengegaan.
Ik kon mij niet voorstellen welke bijdrage voor wie de aanleiding voor de beoordeling 'kneusje' moet zijn geweest, want naar ik begrepen heb, doet dat je karma weer dalen.
Daaarom zijn mijn vragen:
1. is het mogelijk op HL inzicht in het ontstaan van je karma te krijgen, zoals wie jou eeen beoordeling heeft gegeven?
2. is het een idee een reputatiesysteem soortgelijk aan dat van eBay te gaan hanteren, waarbij inzicht in het ontstaan van de reputatie verkegen kan worden en de beoordeling gemotiveerd kan worden?
3. is er (vaak, vaker) sprake van lolbroeken op HL die kneusjes en reusjes als ware het pepernoten rondstrooien; indien dat het geval is: worden zij - indien bekend -geweerd van HL en wat gebeurd er dan met de door hen rondgestrooide 'pepernoten'?