Ik heb sinds een jaar een hoveniersbedrijf. Via verschillende kanalen kom ik in contact met potentiele klanten. De afgelopen tijd maak ik vaker mee dat klanten mijn offerte accepteren en later ervan af willen zien. Gisteren bijvoorbeeld, is een klant mondeling akkoord gegaan met mijn offerte, hierna ben ik direct bij haar op bezoek geweest met andere collega's... alles opgemeten en tegels besteld. Tegels konden helaas 2 weken later pas geleverd worden, waardoor het geheel nu 2 weken is opgeschoven. Éénmaal thuis aangekomen ontving ik een bericht, waarin klant zegt dat ik ' toch maar even moet wachten met tegels bestellen', want ' haar eigen aannemer gaat kijken of hij het (goedkoper) voor haar kan uitvoeren. Ik heb hierop geantwoord dat ik al definitief de bestelling heb doorgevoerd bij mijn tegelleverancier ( dit heb ik ook gedaan) en dat ik natuurlijk ook al moeite heb gedaan voor haar opdracht.
O.a. containers besteld, tegels besteld, heb haar zelfs nog 5% korting gegeven op wat de tegels haar normaal zouden kosten, omdat ik als hovenier korting krijg bij leveranciers. Klant vroeg mij in het bijzijn van mijn collega z.s.m de tegels te bestellen en te leveren. Zelfs haar buurman was getuige van hetgeen zich afspeelde, de beste man kwam namelijk nog een praatje maken, waarin buurvrouw (klant) aangaf dat ik haar tuin mocht bestraten en enkele bomen moet planten. Wat is nu mijn zet?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dansuz
dansuz
Beste leden,
Ik heb sinds een jaar een hoveniersbedrijf. Via verschillende kanalen kom ik in contact met potentiele klanten. De afgelopen tijd maak ik vaker mee dat klanten mijn offerte accepteren en later ervan af willen zien. Gisteren bijvoorbeeld, is een klant mondeling akkoord gegaan met mijn offerte, hierna ben ik direct bij haar op bezoek geweest met andere collega's... alles opgemeten en tegels besteld. Tegels konden helaas 2 weken later pas geleverd worden, waardoor het geheel nu 2 weken is opgeschoven. Éénmaal thuis aangekomen ontving ik een bericht, waarin klant zegt dat ik ' toch maar even moet wachten met tegels bestellen', want ' haar eigen aannemer gaat kijken of hij het (goedkoper) voor haar kan uitvoeren. Ik heb hierop geantwoord dat ik al definitief de bestelling heb doorgevoerd bij mijn tegelleverancier ( dit heb ik ook gedaan) en dat ik natuurlijk ook al moeite heb gedaan voor haar opdracht.
O.a. containers besteld, tegels besteld, heb haar zelfs nog 5% korting gegeven op wat de tegels haar normaal zouden kosten, omdat ik als hovenier korting krijg bij leveranciers. Klant vroeg mij in het bijzijn van mijn collega z.s.m de tegels te bestellen en te leveren. Zelfs haar buurman was getuige van hetgeen zich afspeelde, de beste man kwam namelijk nog een praatje maken, waarin buurvrouw (klant) aangaf dat ik haar tuin mocht bestraten en enkele bomen moet planten. Wat is nu mijn zet?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
40 antwoorden op deze vraag