Een klant heeft een openstaand saldo, door een mislukt evenement heeft hij geen inkomsten behaald uit een evenement.
Nu wil hij het geld dat hij wel heeft inzetten voor nieuwe kleine evenementen om zo zijn rekening te kunnen betalen.
Hij zal hier wel veel evenementen voor nodig hebben en er zit een behoorlijk risico aan.
Aan de andere kant krijg ik het anders nooit.
Nu wil ik er wel mee akkoord gaan, maar ben op zoek naar een vergoeding voor deze lening. Omdat er best een behoorlijk risico aan zit en het een ongevraagde lening is vindt ik de wettelijke rente van 8% op jaarbasis welk erg weinig en niet heel lucratief. Dus ik zat te denken aan 2% per maand. Wat neerkomt op iets minder dan 30 euro per maand wanneer er niet afgelost wordt.
Is dit heel onredelijk?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Jasper S.
Een klant heeft een openstaand saldo, door een mislukt evenement heeft hij geen inkomsten behaald uit een evenement.
aangepast door Jasper S.Nu wil hij het geld dat hij wel heeft inzetten voor nieuwe kleine evenementen om zo zijn rekening te kunnen betalen.
Hij zal hier wel veel evenementen voor nodig hebben en er zit een behoorlijk risico aan.
Aan de andere kant krijg ik het anders nooit.
Nu wil ik er wel mee akkoord gaan, maar ben op zoek naar een vergoeding voor deze lening. Omdat er best een behoorlijk risico aan zit en het een ongevraagde lening is vindt ik de wettelijke rente van 8% op jaarbasis welk erg weinig en niet heel lucratief. Dus ik zat te denken aan 2% per maand. Wat neerkomt op iets minder dan 30 euro per maand wanneer er niet afgelost wordt.
Is dit heel onredelijk?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63747-klant-wil-openstaand-saldo-gebruiken-voor-investering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag