Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Tradetha

Zeecontainer huren of kopen?

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

 

Binnenkort wil ik 2 40ft FCL containers exporteren naar een kennis van me in Marokko, nu vraag ik me af wat ongeveer een redelijke prijs is voor een iso 40ft standaard zeecontainer.

(Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niks vinden)

 

Heb wel verschillende offertes die variëren van 2200 tot 2800 euro maar vind dit nog aan de dure kant (ex transport kosten naar Friesland) , zijn deze prijzen gangbaar? Of kan ik beter gaan voor huur en moeten deze containers dan ook weer terug naar Nederland of blijven ze in de land van aankomst? 

 

Bedankt voor de aandacht. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Tradetha,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Het lijkt mij logisch om een handelaar in Friesland te zoeken.

 

Google eens op 'zeecontainer Friesland' of zie de vele aanbieders op marktplaats.

 

Heb je al een vervoerder?

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je lege containers exporteren of heb je containers nodig om daarin goederen te exporteren? Als het eerste het geval is, waarom koop of huur je ze dan niet in Marokko? Als het laatste het geval is, en je ze alleen voor transport van goederen nodig hebt, moet je eens bij een vervoerder in de buurt navragen wat het transport van je goederen gaat kosten. Dan heb je zelf verder niks met koop of huur van containers te maken.


China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuw of tweedehands? Ik heb er verder geen verstand van, maar ik lees wel eens dat in het Westen een containeroverschot zou zijn. Dan zou je ze tweedehands toch redelijk goedkoop moeten kunnen krijgen?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, dit onderschrijft toch wel weer de stelling dat je alleen een duidelijk antwoord kan verwachten als je ook een duidelijke vraag stelt.

 

Op 21-6-2020 om 08:50, Tradetha zei:

Binnenkort wil ik 2 40ft FCL containers exporteren naar een kennis van me in Marokko,

 

FCL= full container load, blijkbaar wil je goederen verzenden? Je zou in dat geval dus op zoek zijn naar een transport tarief? Wat aansluit bij "ex transport kosten naar Friesland". 


BvL Douane Advies - Advies & trainingen Import Export BTW Accijnzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Container voordelig kopen kan via:

Carucontainers.com

 

Wellicht dat je als bezorgadres van de container kan kiezen voor Marokko. Sla je twee vliegen in één klap.

 

Anders kan je verzenden via:

  • Transheroes
  • naarmaroc.com
  • icontainers.com

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | Huis kopen in Zwitserland

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden, Ondernemeneer zei:

Container voordelig kopen kan via:

Carucontainers.com

 

Dit heb ik met vrienden in Australie gedaan. Container gekocht via titancontainers. Deze konden we vervolgens in Australie ophalen. Zulke partijen hebben over de hele wereld containers staan, dus is geen probleem voor ze. 

 

Als het doel echt 'exporteren' van containers is. Zal je toch zelf een goede container leverancier moeten hebben. Verzenden kan dan dus via de bovengenoemde partijen. 


Samen sterk | NL ingelicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanschaf 40FT HC circa Euro 1600. Vrijgesteld in Rotterdam. Ik weet niet wat ze lokaal in Friesland kosten. Vervolgens kan je ze als shippers owned container boeken bij een rederij welke op Marokko vaart en daarin laden wat je wil.  Na aankomst mag je er mee doen wat je wil.

 

Als het enkel om vervoer van goederen gaat, waarvoor je 2 x 40ft containers nodig hebt, kan je beter een container boeken bij de rederij en na lossen weer leeg retour leveren in de loshaven.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Tradetha, bij een nadere toelichting op jouw openingsbericht of reactie op vragen volgen vanzelf waardevolle expertadviezen, want dit draadje wordt kennelijk goed genoeg gelezen getuige het oplopende aantal reacties.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 uur geleden, Peter M zei:

Aanschaf 40FT HC circa Euro 1600. Vrijgesteld in Rotterdam. Ik weet niet wat ze lokaal in Friesland kosten. Vervolgens kan je ze als shippers owned container boeken bij een rederij welke op Marokko vaart en daarin laden wat je wil.  Na aankomst mag je er mee doen wat je wil.

 

Als het enkel om vervoer van goederen gaat, waarvoor je 2 x 40ft containers nodig hebt, kan je beter een container boeken bij de rederij en na lossen weer leeg retour leveren in de loshaven.  

HI, bedankt voor jouw (en iedereen hier) voor de reactie. In Friesland schommelt het rond de 2200 tot 2800 voor redelijk goede 40ft containers en kan deze heen en weer blijven gebruiken voor een langere periode. Ook ben ik nu van mening dat ik op mijn gemak kan laden en lossen zonder dat ik rekening hoef te houden met een verhuur tarief . Als beginnende heb ik nog vele vragen maar gelukkig dat ik veel antwoorden hier kan vinden op Higherlevel (mijn dank aan de HL team en alle forumleden) 

 

Nu nog een vervoerder/expediteur vinden van Friesland naar haven Rotterdam. Iemand tips? 

Het verschepen word door Maersk gedaan. 

 

 

 

Edited by Tradetha
Zins opbouw klopte niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toen ik ooit een transporteur van haven naar mij nodig had, gewoon de rederij gevraagd. Die hadden een goede offerte gemaakt, en ze regelde zelfde de juiste afhaaltijd, en zouden het zelf regelen als het schip eventueel vertraging zou hebben. Het was super geregeld en de prijs was veel lager dan ik had verwacht. 

 

Als je huurt laten sommige transporteurs een trailer met daarop de container bij je achter, de container staat dan dus niet op de grond, en kan dus laden en lossen nadelig beïnvloeden.  Als je een eigen container hebt moet je alleen met je transporteur waarschijnlijk wel regelen dat hij komt met een vrachtwagen die zelf een container kan laden, of je moet zelf de mogelijkheden hebben om een container te laden.  De meeste vrachtwagens kunnen volgens mij niet zelf een container afzetten of opladen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuten geleden, Tradetha zei:

Ook ben ik nu van mening dat ik op mijn gemak kan laden en lossen zonder dat ik rekening hoef te houden met een verhuur tarief

 

Heb je dan ook al uitgezocht hoeveel het kost om die 2 containers elke keer leeg vanuit Marokko naar NL te halen?

Een lege container neemt net zoveel ruimte in als een volle en zal mogelijk net zo duur zijn alleen heb je dan geen goederen om die kosten op door te rekenen..

Zonder dat ik de markt al te goed ken, denk ik dat je voor die kosten aardig wat dagen een container kan huren om op je gemak te laden en te lossen.

 

Hoe het ook zij als je dat nog niet gedaan hebt zorg dan in elk geval dat je alle kosten bekijkt en alle opties zodat je niet verrast wordt door onverwachte kosten en kijk bijv ook naar transport over de weg, wellicht is het veel goedkoper om niet 1 of 2 volle containers op te sparen maar om de goederen die je inkoopt rechtstreeks  vanaf de fabriek of via groupage te laten vervoeren naar Marrokko. Friesland ligt nu niet echt op de route naar Marrokko.. Behalve als je in Scandinavië inkoopt.  Maar vrij veel inkoop uit NL of Europa maakt al snel heel veel extra km als het naar Friesland komt en daarna op de boot moet via Rotterdam..

Stel je koopt in Eindhoven in bij een fabriek of groothandel. Dan bespaar je al snel 400km als je rechtstreeks naar Rotterdam kan verzenden dan dat het eerst naar Friesland komt..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden, Roel J zei:

 

Heb je dan ook al uitgezocht hoeveel het kost om die 2 containers elke keer leeg vanuit Marokko naar NL te halen?

Een lege container neemt net zoveel ruimte in als een volle en zal mogelijk net zo duur zijn alleen heb je dan geen goederen om die kosten op door te rekenen..

Zonder dat ik de markt al te goed ken, denk ik dat je voor die kosten aardig wat dagen een container kan huren om op je gemak te laden en te lossen.

 

Hoe het ook zij als je dat nog niet gedaan hebt zorg dan in elk geval dat je alle kosten bekijkt en alle opties zodat je niet verrast wordt door onverwachte kosten en kijk bijv ook naar transport over de weg, wellicht is het veel goedkoper om niet 1 of 2 volle containers op te sparen maar om de goederen die je inkoopt rechtstreeks  vanaf de fabriek of via groupage te laten vervoeren naar Marrokko. Friesland ligt nu niet echt op de route naar Marrokko.. Behalve als je in Scandinavië inkoopt.  Maar vrij veel inkoop uit NL of Europa maakt al snel heel veel extra km als het naar Friesland komt en daarna op de boot moet via Rotterdam..

Stel je koopt in Eindhoven in bij een fabriek of groothandel. Dan bespaar je al 

 

De containers zullen of vol weer terug komen of daar ter plekke verkocht kunnen worden. De verkoop waarde is ongeveer wel gelijk aan Nederland. De tijd die ik nodig heb om te laden hangt van mijzelf af (gebruikte machines die ik hier en daar opkoop). Lossen is daar meteen en het laden is ook weer op alle gemak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het goedkoopste is gewoon gebruik maken van de bestaande werkwijze, dat is container laten komen, vullen, naar Marokko, legen, en door de vervoerder weer terug laten nemen. Als je in Marokko opslagruimte wilt maken van 2 containers, dan zou ik die in Marokko kopen en je handel iedere keer daar gewoon overpakken, dat is veel goedkoper dan de plannen die je nu hebt. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 23-6-2020 om 09:43, Tradetha zei:

De containers zullen of vol weer terug komen of daar ter plekke verkocht kunnen worden. De verkoop waarde is ongeveer wel gelijk aan Nederland. De tijd die ik nodig heb om te laden hangt van mijzelf af (gebruikte machines die ik hier en daar opkoop). Lossen is daar meteen en het laden is ook weer op alle gemak. 

Je loopt bij shippers owned containers wel tegen het volgende aan. Je gaat geen vervoerder vinden die de container dagen/wekenlang op zijn chassis bij jou aan de loods laat staan totdat jij klaar bent met laden. De chassis' zijn weer nodig voor andere ritten. 

 

Je kan wel een vervoerder inschakelen die met een sideloader chassis de container bij jou op de grond plaatst maar die zijn heel erg duur en die vervoerder rekent gewoon weer een nieuwe rit wanneer hij de geladen container bij je moet afhalen.  Je gaat dus dubbele ritten betalen. 

 

Vergeet niet dat wanneer je een shippers owned container gebruikt je nog steeds de volle vrachtprijs moet betalen aan de rederij. De tijden dat je korting kreeg bij gebruik van eigen equipment zijn al lang voorbij. 

 

Daarnaast zal je weinig expediteurs vinden die enkel het voortransport en uitvoerdocument willen regelen waarbij jij zelf boekt via de rederij. Er is voor hen dan weinig te verdienen. 

 

Ik zou liner equipment (rederij) containers gebruiken, al je machines verzamelen in je loods en op 1 dag alles laten laden in de container welke je via een expediteur boekt naar Casablanca of Tangier. Daarbij kan je de expediteur, die vast een agent in Marokko heeft, vragen een offerte op te stellen tot huisgeleverd op bestemming in Marokko. Ook beter voor je cashflow; wellicht kan je een betalingstermijn krijgen van de expediteur tegenover jouw plan waarbij je elke partij, vervoerder, douane expediteur en rederij per direct moet betalen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 280 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept