Voor mijn zaak, die momenteel stil ligt vanwege Corona, heb ik een overeenkomst met CCV voor een mobiele betaalautomaat.
Omdat ik geen gebruik meer maak van deze automaat heb ik op 11 november aangegeven deze overeenkomst op te willen zeggen.
CCV heeft aangegeven de verwerking van transacties per direct stop te zullen zetten, maar attenderen mij op de getekende overeenkomst met hen en hun algemene voorwaarden, waarin zou staan dat de serviceovereenkomst nog doorloopt t/m 31 december 2021, dus ongeveer nog 13,5 maand. Ze zeggen dat de overeenkomst die in 2006 is afgesloten voor 3 jaar, na die 3 jaar elk jaar stilzwijgend met een jaar wordt verlengd en dat uit de overeenkomst blijkt dat er een opzegtermijn is van 3 maanden. Aangezien de opzegging ongeveer 7 weken voor afloop is gedaan, loopt het servicecontract volgens hen na dit jaar nog een jaar door. De betaling hiervan gebeurd echter maandelijks.
Echter worden per heden door CCV geen diensten meer verricht, aangezien de automaat niet meer kan worden gebruikt. Er hoeft en kan dus geen service meer worden verleend.
Op het verzoek om mij de getekende overeenkomst te overleggen geven ze aan die alleen te willen laten zien tegen betaling van 25 euro ex btw, aangezien ze die niet digitaal hebben.
Mijn concrete vragen zijn hierbij:
1 Mag men voor het opvragen van de overeenkomst geld vragen?
2 Is hier sprake van een redelijke opzegtermijn en kan CCV mij verplichten te betalen tot eind 2021?
3 Is er wellicht sprake van verzachtende omstandigheden/overmacht vanwege Corona, waarbij mijn onderneming zwaar is geraakt en ik geen gebruik maak van de betaalfaciliteiten van CCV omdat er geen omzet is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Leonvr
Leonvr
Voor mijn zaak, die momenteel stil ligt vanwege Corona, heb ik een overeenkomst met CCV voor een mobiele betaalautomaat.
Omdat ik geen gebruik meer maak van deze automaat heb ik op 11 november aangegeven deze overeenkomst op te willen zeggen.
CCV heeft aangegeven de verwerking van transacties per direct stop te zullen zetten, maar attenderen mij op de getekende overeenkomst met hen en hun algemene voorwaarden, waarin zou staan dat de serviceovereenkomst nog doorloopt t/m 31 december 2021, dus ongeveer nog 13,5 maand. Ze zeggen dat de overeenkomst die in 2006 is afgesloten voor 3 jaar, na die 3 jaar elk jaar stilzwijgend met een jaar wordt verlengd en dat uit de overeenkomst blijkt dat er een opzegtermijn is van 3 maanden. Aangezien de opzegging ongeveer 7 weken voor afloop is gedaan, loopt het servicecontract volgens hen na dit jaar nog een jaar door. De betaling hiervan gebeurd echter maandelijks.
Echter worden per heden door CCV geen diensten meer verricht, aangezien de automaat niet meer kan worden gebruikt. Er hoeft en kan dus geen service meer worden verleend.
Op het verzoek om mij de getekende overeenkomst te overleggen geven ze aan die alleen te willen laten zien tegen betaling van 25 euro ex btw, aangezien ze die niet digitaal hebben.
Mijn concrete vragen zijn hierbij:
1 Mag men voor het opvragen van de overeenkomst geld vragen?
2 Is hier sprake van een redelijke opzegtermijn en kan CCV mij verplichten te betalen tot eind 2021?
3 Is er wellicht sprake van verzachtende omstandigheden/overmacht vanwege Corona, waarbij mijn onderneming zwaar is geraakt en ik geen gebruik maak van de betaalfaciliteiten van CCV omdat er geen omzet is.
Bij voorbaat dank voor het advies.
aangepast door LeonvrLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69133-rechtsgeldigheid-opzegtermijn-bij-stilzwijgende-jaarlijkse-verlenging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag