Momenteel heb ik een onderneming met twee compagnons. We zijn erg benieuwd naar de waarde van deze onderneming.
Nu weet ik dat er allemaal factoren zijn die afhankelijk zijn hoeveel een bedrijf echt waard is en er ook diverse berekeningen zijn.
Toch ben ik benieuwd wat jullie de waarde van onderstaande bedrijf zouden schatten en hoe jullie op deze calculatie komen.
Ik heb tot nu toe 5x ebitda gehoord - schulden, waarbij helemaal niet gekeken wordt naar de voorraad waarde. Is dit correct of denken jullie er anders over?
Het bedrijf
Het bedrijf is een e-commerce webshop met 5 personeel in dienst en verkoopt 90% aan consumenten en 10% aan zakelijke klanten verlichting.
Het bedrijf heeft een verwachte omzet heeft van 3.000.000 euro excl btw met een gemiddelde winstmarge 14% (420.000 euro) in 2021.
Een afbetaalde voorraad van 700.000 euro.
Een lening van 450.000 euro aan de bank (waarvan 200k RC, rest langlopend (5jaar)).
Is jaarlijks met minimaal 100% gegroeid sinds haar bestaan in 2017.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JanvanderGroot
JanvanderGroot
Beste Higher Level lezers,
Momenteel heb ik een onderneming met twee compagnons. We zijn erg benieuwd naar de waarde van deze onderneming.
Nu weet ik dat er allemaal factoren zijn die afhankelijk zijn hoeveel een bedrijf echt waard is en er ook diverse berekeningen zijn.
Toch ben ik benieuwd wat jullie de waarde van onderstaande bedrijf zouden schatten en hoe jullie op deze calculatie komen.
Ik heb tot nu toe 5x ebitda gehoord - schulden, waarbij helemaal niet gekeken wordt naar de voorraad waarde. Is dit correct of denken jullie er anders over?
Het bedrijf
Het bedrijf is een e-commerce webshop met 5 personeel in dienst en verkoopt 90% aan consumenten en 10% aan zakelijke klanten verlichting.
Het bedrijf heeft een verwachte omzet heeft van 3.000.000 euro excl btw met een gemiddelde winstmarge 14% (420.000 euro) in 2021.
Een afbetaalde voorraad van 700.000 euro.
Een lening van 450.000 euro aan de bank (waarvan 200k RC, rest langlopend (5jaar)).
Is jaarlijks met minimaal 100% gegroeid sinds haar bestaan in 2017.
Wat is dit bedrijf ongeveer waard volgens jullie?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71809-hoeveel-is-dit-bedrijf-waard/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag