• 0

Online shop-in-shop verkoop conflict, waar verhalen?

Op de webshop van Blokker heb ik een 2 sets van 6 glazen besteld. De afhandeling van de bestelling vindt echter plaats door een "externe verkooppartner".

Ik krijg 2 glazen geleverd en de order zoals bekend bij de "externe verkooppartner" komt niet overeen met mijn bestelling. De afhandeling begint nu moeizaam.

Met welke partij heb ik een juridische bindende koopovereenkomst?

 

 

Ik vraag dit hier nu als consument, maar ik merk dat ik als ondernemer ook steeds vaker grote zaken aanschaf op deze wijze. Bovendien lijkt het me relevant voor ondernemers die op deze wijze verkopen.

Leon Woestenberg

Sidebranch Embedded Systems & Software

http://www.sidebranch.com/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 1-10-2021 om 09:16, likewise zei:

Ik vraag dit hier nu als consument, maar ik merk dat ik als ondernemer ook steeds vaker grote zaken aanschaf op deze wijze.

 

Wel een belangrijke kanttekening dan, het consumentenrecht geldt niet als jij als ondernemer inkoopt.

Uiteraard kun je als (kleine) ondernemer met een eenmanszaak gewoon als particulier bestellen en de factuur in administratie stoppen.

Maar zodra jij je identificeert als ondernemer vervallen in principe je consumentenrechten. Nu gaan heel veel webshops er heel verschillend mee om en zal het vooral bij kleinere webshop wel lukken om terug te sturen. Maar bij grotere of meer professionele shops heeft het invullen van je bedrijfsnaam (soms ook kvk nummer) tot gevolg dat ze je zakelijke voorwaarden aanbieden en je dus opeens niet meer kunt retourneren zonder reden. of dat er andere garantievoorwaarden zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 1-10-2021 om 23:22, Joost Rietveld zei:

Als je de link van twabla hierboven volgt, zie je er ook duidelijk bijstaan dat de verkoper AAA is. Klik je op die naam dan kom je op hun servicepagina uit waarin nota bene eea duidelijk vermeld staat.

 

Dat verschilt van moment tot moment. Ik zie ook andere verkopers voorbijkomen vanaf dezelfde link. Des te meer verantwoordelijkheid heeft Blokker. :flushed-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Klachtenprocedure bij bestellingen van externe verkooppartners

Mogelijk heb je een klacht over een bestelling van een externe verkooppartner. Dit vinden wij uiteraard erg vervelend. Voor een zo spoedig en soepel mogelijke afhandeling van de klacht verzoeken wij je direct te richten tot de verkooppartner. De contactinformatie kun je terugvinden in de orderbevestiging en op de verkooppartner pagina. Mocht je er niet met de verkooppartner uitkomen of een klacht hebben over de verkooppartner zelf, dan kun je contact opnemen met de Blokker klantenservice. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur en zaterdag 09:00 - 17:00 uur bereikbaar via 088-9494800. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dat zegt mij (als consument) dat op Google Shopping een glas of glazenset met een aanzienlijke prijsdaling geadverteerd wordt (1) met een oorspronkelijke prijs die in de buurt ligt van de setprijs van andere aanbieders en (2) die verkocht wordt door Blokker.nl. Dat is misschien niet zo, maar dat staat er wel letterlijk.

 

Professioneel bekeken is het de vraag of en waar dit misgaat. En zo ja, wie daar aansprakelijk voor is. Volgens mij is het artikel nu niet meer op deze manier en tegen deze verlaagde prijs (met prijsdaling) te bestellen.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 2-10-2021 om 15:25, Gast zei:

Zoekingang/winkelstap 1 via Google Shopping

20211002_115244.jpg

 

Hier is toch echt sprak van een afprijzing. Van € 36,95 voor € 11,98. Dat was zo ongeveer de setprijs bij de meeste andere aanbieders die allemaal dezelfde EAN-code gebruiken voor een set van zes. Een enkel glas kost dan € 4,95 of zoiets.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 3-10-2021 om 14:57, TwaBla zei:

Hier is toch echt sprak van een afprijzing. Van € 36,95 voor € 11,98. Dat was zo ongeveer de setprijs bij de meeste andere aanbieders die allemaal dezelfde EAN-code gebruiken voor een set van zes. Een enkel glas kost dan € 4,95 of zoiets.

 die advertenties worden door platform geplaatst.

dus eerst stond er een aanbieder die 6 stuks voor 36,95 aanbood. toen kwam er aanbieder die 1 stuk voor 11,98 aanbood (wilde aanbieden) en was er dus een prijsverlaging en maakt platform dus automatisch die advertentie met die prijsverlaging.

en enkel glas 4,95 euro zou prima kunnen kloppen, maar dan komt de verzendkosten er dus nog bij (4,95 + 6,95 = 11,90 en prijzen van product zullen per leverancier verschillend zijn dus klopt behoorlijk goed) en die weegt bij 1 stuk natuurlijk vele malen zwaarder als bij 6 stuks waarbij ook maar 1 keer verzendkosten berekend wordt.

dus vrij aannemelijk dat wat ik schetste hier ook daadwerkelijk aan de hand is

Link naar reactie
  • 0

ohh en die verzendkosten van 0,00 euro die bij blokker (en andere platformen) bij staat is voor mensen die in sprookjes geloven. net als bij bol en andere platformen/webwinkels die gratis verzending aanbieden zitten de verzendkosten gewoon in de productprijs doorberekend dus als je 6 producten koopt betaal je ook 0 euro verzendkosten volgens webshop/platform maar betaal je in werkelijkheid 6 keer verzendkosten omdat die in elk product apart doorberekend zijn.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 4-10-2021 om 08:11, Daniel_Nijmegen zei:

 die advertenties worden door platform geplaatst.

 

Tja, daar kan de koper niets aan doen. Dat moet het platform dan maar met de trader uitvechten, of andersom.

 

Als een consument de dupe is van uiteenlopende platformpraktijken zoals het verplicht delen van EAN-codes en zoiets als automated bannering, dan wijst de vinger toch naar het platform? Het zou weleens goed zijn als iemand dat voor de rechter uitzoekt.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 4-10-2021 om 13:51, TwaBla zei:

Tja, daar kan de koper niets aan doen. Dat moet het platform dan maar met de trader uitvechten, of andersom.

dat klopt, daar kan de klant ook niks aan doen.

Maar de klant kan hierbij niet verwachten (in elkgeval in meeste gevallen niet) dat hij alsnog die 5 extra stuks gaat krijgen voor die prijs. wel mag de klant het retoursturen en aankoop ongedaan maken.

Dit is helaas een lastig probleem bij platformen, als ik dit soort dingen tegenkom bij b.v. bol kan ik het vervolgens ook nog eens niet aanpassen omdat bol elke aanpassing in product info van mij weigert. daardoor staat helaas bij heel veel producten onjuiste product info. daarover regelmatig aanvaringen met bol die alles weigeren maar wel de verantwoording bij mij leggen (vaak zet ik product dan maar uit en laat het door andere externe verkopers verkopen die dan met hetzelfde probleem zitten).

 

Op 4-10-2021 om 13:51, TwaBla zei:

Als een consument de dupe is van uiteenlopende platformpraktijken zoals het verplicht delen van EAN-codes en zoiets als automated bannering, dan wijst de vinger toch naar het platform? Het zou weleens goed zijn als iemand dat voor de rechter uitzoekt.

helaas loopt het vaak uit op afschuiven naar elkaar zonder echte oplossingen te bieden hiervoor.

en dat in combinatie met koppige klant die eist dat hij alsnog het aantal stuks ontvangt zoals weergegeven op de site loopt wel eens uit de hand (chantage pogingen met slechte beoordelingen, kassa en zelfs regelrechte bedreigingen.

 

Maar denk dat in meeste gevallen vanwege de prijsverschillen het wel als kennelijke vergissing gezien kan worden.

Maar blijft vervelend en lastig probleem op platformen (zo zijn er wel meer van dergelijke problemen)

Link naar reactie
  • 0
Op 4-10-2021 om 15:56, Daniel_Nijmegen zei:

Maar de klant kan hierbij niet verwachten (in elk geval in meeste gevallen niet) dat hij alsnog die 5 extra stuks gaat krijgen voor die prijs. wel mag de klant het retoursturen en aankoop ongedaan maken.

 

Ik zie dat jij een eigen opvatting hebt over het consumentenrecht.

Draai het eens om. Als de twee partijen die samen het aanbod doen door onderlinge misverstanden en gebrekkige organisatie een verkeerde aanbieding gedaan hebben, dan moeten ze maar onderling uitmaken wie er voor de schade opdraait. Dat kan niet de klant zijn, niet als consument maar ook niet als zakelijke afnemer.

Ik zou het mooi vinden als iemand daarmee eens naar de rechter stapt en het platform aanspreekt, omdat het platform (Blokker, Bol of zo voort) de business rules bepaalt waar de handelaar zich naar dient te voegen. Neem dan wel enkele argumenten mee om duidelijk te maken waarom het platform de eerst-aangewezen partij is om verantwoording te nemen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 4-10-2021 om 15:56, Daniel_Nijmegen zei:

Maar de klant kan hierbij niet verwachten (in elkgeval in meeste gevallen niet) dat hij alsnog die 5 extra stuks gaat krijgen voor die prijs

Heeft iemand al naar het Otto-arrest verwezen? :zany-face:

 

Voor € 2 per glas verwacht een wijnkenner geen goed wijnproefglas, maar de topicstarter had klaarblijkelijk andere verwachtingen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 4-10-2021 om 16:40, Ward van der Put zei:

Heeft iemand al naar het Otto-arrest verwezen? :zany-face:

 

Maar goed, daar woog de rechter ook mee dat Otto de TV juist NIET als stuntaanbieding, prijsknaller of anderzins bijzonder aanbod had gepresenteerd.

Terwijl het hier -althans op Google shopping- wel op een aanbieding lijkt.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
Op 4-10-2021 om 16:40, Ward van der Put zei:

Voor € 2 per glas verwacht een wijnkenner geen goed wijnproefglas, maar de topicstarter had klaarblijkelijk andere verwachtingen.

 

Waar is sprake van een wijnkenner? Waar werd een wijnproefglas genoemd? Wie verwachtte een goed wijnproefglas?

 

Het merk Chef & Sommelier is bezit van CDA Management & Services in Parijs, een groothandel die partijen bij de ene inkoopt en via talloze anderen verkoopt. Ze ontlenen hun naam aan Cristal d'Arques Paris, een label dat ze in 2017 hebben verworven en nieuw leven ingeblazen om kristal 'toegankelijk voor iedereen' te maken. Kristalglas moet 10% lood bevatten. Swarovski kristal bevat 30% lood, vandaar de glans in de ogen van liefhebbers die er diamant in zien. De aangeprezen cabernet-glazen van Chef & Sommelier bevatten geen lood. Het is dus gewoon glas, geen luxe.

 

Wopke heeft er niks mee te maken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Elke vraag op dit forum leidt uiteindelijk naar Adam & Eva. Maar het is ook wel vermakelijk, die zoekdrift.

 

Zo blijken deze glazen onderdeel van de serie Cabernet Vins Jeunes. Het merk Chef & Sommelier dient om de B-to-B markt te bedienen, met name drink- en eetgelegenheden & autres concepts. Dat het via lokale groothandels en kleinhandelaren op marktplaatsen zoals Bol.com en Blokker zou belanden, was niet voorzien. Dat is wel de tegengestelde richting dan de meeste luxe-producten volgen, want daar doen de leveranciers doorgaans hun best om te voorkomen dat ze op marktplaatsen terecht komen.

 

Ik vind het overigens wel mooie glazen en begrijp best dat iemand zou toetasten als zo'n aanbieding voorbij komt. Er is ook niets te zien waaruit je zou kunnen afleiden dat het een vergissing is of onwaarschijnlijk aanbod. Ook het platform van Blokker dient soms als outlet voor handelaren die restanten uitverkopen, net zoals TK Maxx dat doet. Dat de suggestie van een prijsdaling zit ingebakken in het platform management systeem van Blokker kan de doorsnee consument toch niet weten?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 4-10-2021 om 21:21, Pomper zei:

Misschien vergis ik mij maar volgens mij heeft een individueel glas een ander EAN nummer dan de set van de 6 glazen. 

De advertentie van Blokker geeft de EAN van de set weer. Als koper mag je dan ook de set verwachten. 

Dat dus … +1

 

Geen vergissing … wel van de verkopende partij. Daarvoor zijn de EAN-codes … om vergissingen uit te sluiten. Helaas zijn er legio dozenschuivers, die van de hoed en de rand geen kaas hebben gegeten.

 

Een hoop gedoe voor een paar simpele wijnglazen … loop gewoon weer eens een winkel binnen.

Wil je een echt mooi cadeau geven … koop eens een paar antieke wijnglazen op een (Internet)veiling.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.