In november ben ik een samenwerking aangegaan met een marketeer via freelancer.nl, dus het zou de samenwerking (in mij ogen) op freelance basis moeten zijn. De marketeer heeft al zijn bedrijf, en website waar volgens abonnementen wordt gewerkt. We sproken 3 uur af werk voor hele opdracht/google campagne.
Vanaf het begin zag ik de marketeer wat rommelig werk leveren en voelde mijn opdracht niet serieus worden genomen en kostte veel tijd. Doordat er geen sprake was van de verwachte kwaliteit heb ik de samenwerking halverwege beëindigd, nu krijg ik een factuur voor hele opdracht, dus voor totaal 3 uur terwijl er halve werk is geleverd. Hier ben ik natuurlijk niet mee eens want al zijn werkzaamheden kunnen nog maar amper 2 uur tijd hebben gekost, naast gebrek van kwaliteit.
Ik wil de marketeer wel voor 2 uur betalen meer niet. Nu is mijn vraag, heb ik juridisch het recht om zijn factuur niet volledig te betalen? In geval dat ik een deel niet betaal wat kan ik dan van de ander ondernemer verwachten?
Er zijn verder geen schriftelijke overeenkomsten afgesloten, alles is telefonisch en via emails geregeld op afstand.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bernna
Bernna
In november ben ik een samenwerking aangegaan met een marketeer via freelancer.nl, dus het zou de samenwerking (in mij ogen) op freelance basis moeten zijn. De marketeer heeft al zijn bedrijf, en website waar volgens abonnementen wordt gewerkt. We sproken 3 uur af werk voor hele opdracht/google campagne.
Vanaf het begin zag ik de marketeer wat rommelig werk leveren en voelde mijn opdracht niet serieus worden genomen en kostte veel tijd. Doordat er geen sprake was van de verwachte kwaliteit heb ik de samenwerking halverwege beëindigd, nu krijg ik een factuur voor hele opdracht, dus voor totaal 3 uur terwijl er halve werk is geleverd. Hier ben ik natuurlijk niet mee eens want al zijn werkzaamheden kunnen nog maar amper 2 uur tijd hebben gekost, naast gebrek van kwaliteit.
Ik wil de marketeer wel voor 2 uur betalen meer niet. Nu is mijn vraag, heb ik juridisch het recht om zijn factuur niet volledig te betalen? In geval dat ik een deel niet betaal wat kan ik dan van de ander ondernemer verwachten?
Er zijn verder geen schriftelijke overeenkomsten afgesloten, alles is telefonisch en via emails geregeld op afstand.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72557-geschil-met-ondernemer-wat-zijn-mijn-rechten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen