De laatste tijd probeer ik me te verdiepen in de handel in bitcoins. Niet de bedrijven die bitcoins ontwikkelen en aan ICOś doen, maar in de tussenhandel. Nederland kent verschillende grote partijen, zoals Coinmerce en Bitvavo, misschien staan er wel meer in de steigers. Ik interesseer me voor hun marketing. Welk verhaal hebben ze te vertellen, welk beeld past daarbij, welke woorden?
Het is net als met beleggen. Je kan de fundamentele analyse er op loslaten (welke rol gaan bitcoins spelen en hoe positioneren wij ons in die dynamiek) of de technische analyse (vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan) en ik zie vooral bandwagon-branding. Ik vind het niet mooi of interessant, maar ik snap wel dat als hele volksstammen menen dat dit betaalmiddel in eerste instantie vooral een spaargroeimiddel is, dat je die droom niet wil verstoren. Dus zelfs als je een toekomst ziet voor cryptocurrencies als smart money, dat je nu toch even meelift op een hype die nu de dominerende factor is.
Maar hoe manage je dan verwachtingen? Hoe overleef de de onvermijdelijke sanering als de bel knapt? Is het wel een bel? En wat is er mis met nu meeliften en daarna mee ondergaan? Moet je wel duurzaam willen zijn, of is een kortstondig succes ook goed?
In de mode heb je immers ook van die hypes die kort duren en daarna nooit meer terugkeren. Kent iemand Uggs nog?
Accepteert hier iemand crypto als betaalmiddel?
aangepast door TwaBla
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
De laatste tijd probeer ik me te verdiepen in de handel in bitcoins. Niet de bedrijven die bitcoins ontwikkelen en aan ICOś doen, maar in de tussenhandel. Nederland kent verschillende grote partijen, zoals Coinmerce en Bitvavo, misschien staan er wel meer in de steigers. Ik interesseer me voor hun marketing. Welk verhaal hebben ze te vertellen, welk beeld past daarbij, welke woorden?
Het is net als met beleggen. Je kan de fundamentele analyse er op loslaten (welke rol gaan bitcoins spelen en hoe positioneren wij ons in die dynamiek) of de technische analyse (vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan) en ik zie vooral bandwagon-branding. Ik vind het niet mooi of interessant, maar ik snap wel dat als hele volksstammen menen dat dit betaalmiddel in eerste instantie vooral een spaargroeimiddel is, dat je die droom niet wil verstoren. Dus zelfs als je een toekomst ziet voor cryptocurrencies als smart money, dat je nu toch even meelift op een hype die nu de dominerende factor is.
Maar hoe manage je dan verwachtingen? Hoe overleef de de onvermijdelijke sanering als de bel knapt? Is het wel een bel? En wat is er mis met nu meeliften en daarna mee ondergaan? Moet je wel duurzaam willen zijn, of is een kortstondig succes ook goed?
In de mode heb je immers ook van die hypes die kort duren en daarna nooit meer terugkeren. Kent iemand Uggs nog?
Accepteert hier iemand crypto als betaalmiddel?
aangepast door TwaBlaHiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag