Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Johns opmerking "u voelt zich waarschijnlijk wel een beetje overvallen door ons, maar ja zo voelen jullie klanten zich ook vaak" is wel geweldig natuurlijk :D

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

  • 0

Belgische klanten van Poximedia (actief onder labels als Click+, Bizbook en Online) klagen op de Facebook-pagina Laat je niet beetnemen! dat vertegenwoordigers bedragen invullen (met potlood) die op de kopieën niet zichtbaar zijn. Dan wordt er gesproken over 119 euro, maar wordt dat 400 euro per maand.

 

Om een lang verhaal kort te maken, want hoe ze te werk gaan is hier wel algemeen geweten veronderstel ik, bij mij hebben ze ook nog eens bedragen op het originele contract genoteerd, nadat ze bij mij thuis vertrokken waren. En de vertegenwoordigster heeft ook niet goed doorgedrukt toen ze het contract aan het invullen was, waardoor je op mijn contract niet zo goed kunt zien wat er geschreven staat. Als ik er een kopie van maak, zegt Proximedia dat ik over een blanco contract beschik en dat dit een menselijke fout is.

 

Hallo ik ben nieuw hier. Bij mij hetzelfde probleem. Bedrag erop gezet na de handtekening. ipv 119€ maandelijks gaat er bijna 400€ van de rekening.

 

Hoi hoi iedereen, toch een klein lichtpuntje. 2 weken geleden toch naar de politie geweest en mijn verhaal gedaan. De inspecteur heeft de contracten onder een UV-lamp gehouden en daardoor kon hij zien dat enkel mijn gegevens en mijn handtekening er op staan en geen bedragen. Ondertussen dit al voorgelegd bij NSZ en bij Proximedia. Nu wil Proximedia naar mij thuis komen om onderling tot een overeenkomst te komen. Maar de inspecteur heeft dit sowieso afgeraden omdat ze het zouden kunnen beschadigen of vernietigen. Nu afwachten wat Proximedia gaat doen. Als ze het contract niet ongeldig verklaren, dan ga ik een advocaat raadplegen zodat die de contracten kan bekijken en daarna laat ik ze in beslag nemen door de politie en ga ik een procedure wegens schriftvervalsing opstarten. Hopelijk gaat het snel opgelost worden.

 

En een andere klant.

 

Allen,

 

een jaar geleden heb ik een contract getekend met Click+. de afspraak was 3 maanden. Het contract is met potlood ondertekend. Wat blijkt nu er is het een en ander achteraf gewist op het contract. ( dom van mij)! Dit heeft niets opgebracht na 3 maanden. Na heel wat discusies heb ik een schade gekregen van bijna 6000€ te betalen. In het dossier heb ik een advocaat moeten raadplegen en heeft het kunnen herleiden naar bijna 2000€ te betalen in drie keer. Nu als beginnende heb ik dit geld niet. Wie kan mij hier nog in helpen of heeft een oplossing?

 

Er is nog een tweede groep van ontevreden klanten.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Met potlood invullen en dan achteraf aanpassen gaat wel heel erg ver.

 

Deze praktijk kunnen bewijzen heeft wel een groot voordeel boven civielrechtelijk soebatten en bewijzen van oneerlijke handelspraktijken of iets dergelijks: het is zonneklare valsheid in geschrifte en de politie zou daarvan aangifte moeten opnemen. Mocht het OM het niet willen vervolgen dan kun je de daar alsnog toe dwingen.

 

En dit is een fors bedrag, als het een contract voor 4 jaar is dat van 119 naar 400 per maand gaat het om dik 13.000 euro. Ik weet niet precies wat de strafmaat voor zo'n geintje is, maar als je via valse papieren ergens 13.000 euro weet weg te nemen dan denk ik toch dat het een tijdje zeer compact wonen wordt voor de betreffende verkoper.

  • 0

Veel herkende ik op de film van John; ik ken de locatie maar al te goed. Ik ben nl. één van de slachtoffers van deze oplichtersclub! Ook ik heb een gesprek gehad met die 'dame' van klantenservice. Ook hier werd getracht mij te overtuigen van de 'kosten, die zij gemaakt hadden'.

Dat is allemaal grote flauwekul! Zij leveren gewoon prutswerk. Ze hebben geen fatsoenlijke copy-writers, ze zijn niet in staat zich voldoende in te leven in de wensen van klant; kortom: ze leveren een ongelooflijke wanprestatie.

Ik heb bijna een jaar lang betaald aan deze club en ben in die tijd voor een totaalbedrag van ruim € 3.000,- lichter geworden.

Toen ik te kennen gaf, dat ik er geen vertrouwen meer in had (intussen had ik mijn ongenoegen al kenbaar gemaakt op www.klacht.nl) en onze wegen moesten scheiden, kwam (uiteraard) de opzegvergoeding ter sprake. Inclusief een nog openstaande factuur, zou ik nog ca. € 1.280,- incl. BTW moeten betalen en mijn tablet inleveren (die laatste mocht ik ook overnemen tegen betaling van € 99,-).

In eerste instantie heb ik geweigerd dit totaal te betalen. Ik stelde voor, de openstaande factuur van de laatste maand (waarin ik maar enkele dagen 'onder contract' stond) te betalen tegen finale kwijting.

Na een langdurig en zéér onbevredigend overleg op bovengenoemde locatie met bovengenoemde dame kwam de 'schikking' van € 1.000,- incl. BTW, waarbij ik de tablet mocht houden. Tussendoor werd ik enkele keren benaderd met de dringende vraag, om de klacht op www.klacht.nl in te trekken. Dat heb ik tot nu toe geweigerd. Ook wilde men mij 'tegemoet komen' door een betalingsregeling te treffen. Aangezien ik dan nog langer met deze club geconfronteerd zou worden, heb ik daar maar geen gebruik van gemaakt.

Voor een 'kleine jongen' die ik ben, is de totale investering een enorme uitgave. Maar van enige vorm van inleving en meedenken met 'bedrijven uit het MKB' is bij MKB Clickservice geen enkele sprake.

Het wordt tijd, dat deze club eens wordt behandeld in een tv-programma als 'Kassa' of misschien nog beter: 'Opgelicht?!' zodat meer ondernemers op voorhand worden gewaarschuwd.

wvw

  • 0

Graag zouden wij onze versie van de gang van zaken willen delen als reactie op bovenstaand bericht van wvwoerkom:

 

In tegenstelling tot dat wat er wordt beweerd, zijn er wel degelijk aanzienlijke kosten door ons gemaakt. Kosten in exces van datgene wat u uiteindelijk heeft betaald. Allereerst heeft u extra teksten over bijkomende onderwerpen van ons mogen ontvangen. Teksten waarop u weliswaar kleine wijzigingen op wilde aan laten brengen, maar waarvan u (althans volgens onze administratie) telkens achteraf aangaf tevreden mee te zijn. U kreeg van ons verscheidene extra teksten omdat wij voor u verschillende onlinemarketingstrategieën hebben bedacht en uitgevoerd. Op het moment van uw opzegging waren wij zelfs in een gevorderd stadium van de ontwikkeling van een nieuwe, extra, website. En het feit dat u regelmatig een aanpasing wilde laten doorvoeren aan het product tijdens het ontwikkeltraject is wat ons betreft niet meer dan logisch (en niet een teken van "onvoldoende inleven in de klant"); een product naar wens maken vereist enige input van de klant.

 

Deze bijkomstige werkzaamheden hebben wij overigens voor u verricht nadat u had aangegeven onvoldoende tevreden te zijn geweest over het resultaat: meerdere telefonische en online leads ten spijt.

 

Daarnaast hebben wij verschillende Google AdWords-campagnes opgezet en onderhouden gedurende de samenwerking. Van het bedrag dat wij u gefactureerd hebben is meer dan €1.400 naar de betaling van deze Google AdWords-campagnes gegaan.

 

Al met al is ons standpunt dat wij wel degelijk kwalitatieve inspanningen voor u hebben geleverd, actief met u hebben meegedacht en ons best hebben gedaan om tot een oplossing met u te komen.

 

MKB ClickService Webcare

  • 0

Beste MKB Clickservice,

 

reageert u in bovenstaande bericht op dit van wvwoerkom? Een aanhef en afsluiting ontbreken namelijk. Wat in ieder geval wel siert is uw inhoudelijke reactie.

 

Terzijde en uit persoonlijke interesse: hoe levert u telefonische leads aan deze klant of aan klanten in het algemeen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0
MKB Clickservice zet een 085- telefoonnummer op de site - in plaats van het 'eigen nummer' van de klant en vangt zo de telefoontjes op en zet ze door naar de klant.

Daar moet je als ondernemer eenvoudigweg niet mee accoord gaan. Een extra nummer met tussenschakel bij doorgaans redelijke bereikbaarheid.

 

En beste MKB Clickservice Webcare, u past een online bericht aan op basis van mijn reactie zonder verdere kennisgeving en reageert verder niet op een aanvullende vraag. Dat is een expliciet voorbeeld van slechte communicatie. Als dat exemplarisch is voor uw handelswijze...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

Eén van de uitspraken staat me ook nog op het netvlies; MKB Clickservice beroept zich op het feit, dat zij - volgens het contract - alleen een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatverplichting!

Een onbegrijpelijk standpunt!

 

Op zich is een inspanningsverplichting niet zo'n heel vreemde gang van zaken als het op marketing en dergelijke aankomt, tenminste niet als je onder 'resultaatverplichting' verwacht dat je een bepaalde hoeveelheid extra leads krijgt of iets dergelijks.

 

Resultaat als in het opleveren van een fatsoenlijk werkende website (dit evt naar oordeel van een onafhankelijk deskundige) en dergelijke kun je uiteraard wel eisen, maar omzetgetallen denk ik niet, tenzij men expliciet (en bewijsbaar, dus schriftelijk) heeft aangegeven X hoeveelheid omzet of aantal leads te zullen produceren. Leads is overigens iets waar je niets aan hebt, het produceren van kansloze leads is het eenvoudigste dat er is: betaal iemand in india 1000 rupees en je hebt een offerte aanvraag of 10 binnen :D

 

  • 0

En beste MKB Clickservice Webcare, u past een online bericht aan op basis van mijn reactie zonder verdere kennisgeving en reageert verder niet op een aanvullende vraag.

 

Excuus, uw eerste opmerking heb ik meer als een advies opgevat in het kader van algemene verduidelijking (met een acuut karakter, vandaar de directe aanpassing), een terugverwijzing leek mij derhalve niet nodig. Maar in het vervolg zal ik hier zeker rekening mee houden.

 

Het formuleren van een antwoord op uw tweede vraag stond op de planning, al zie ik dat u inmiddels daar reeds iets over heeft gevonden. Wij maken inderdaad gebruik van "calltracking", maar telefonische leads kunnen ook direct via Google AdWords-advertenties ("click to call") worden gegenereerd.

 

MKB ClickService Webcare

  • 0

Mod commentaar: dit topic is opgeschoond van een discussie die vooral ging over het gebruik van de naam Google en Google partner.

 

Gelieve dit topic uitsluitend te gebruiken voor ervaringen met BeUp / Proximedia / MKBClickservice

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

Jullie hebben helemaal gelijk. Achteraf gezien mag ik Partners niet over 1 kam scheren.

De rest werkt wel gewoon keihard. Ik heb mijn teksten op de site ook aangepast.

 

Verder heb ik jullie advies opgevolgd en heb ik voor hedenmorgen een afspraak gemaakt met een jurist ; ) Dank jullie wel en ik zal jullie voorlopig wel even met rust laten…

 

www.mkbstikservice.nl

  • 0

Graag gedaan en houd de lezers van dit topic aub op de hoogte van eventuele juridische ontwikkelingen of afwikkeling!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

Deel van afgesplitst topic is toch ook voor deze draad van belang. ;)

 

Heb met verbijstering de bijdragen van een kleine ondernemer Bernis die naast boos op MKB clickservice en zichzelf ook boos op Google is. Gelukkig komen er steeds meer zaken waar de ondernemer op zijn minst de kosten van afscheid kunnen beperken.

 

(ECLI:NL:GHDHA:2016:1845), waarin –kortweg- de opzeggingsvergoeding wordt gematigd.

 

3.9

De opzeggingsvergoeding kan worden aangemerkt als een boete in de zin van art. 6:94 BW. Een dergelijke boete kan op verlangen van de schuldenaar gematigd worden indien de billijkheid dit klaarblijkelijk eist, maar de matiging mag niet tot een lager bedrag dan de daadwerkelijk (in dit geval door Proximedia) geleden schade.

 

3.10

De voor de beoordeling van dit verweer relevante omstandigheden zijn de volgende:

a. Aan [gedaagde], geen consument, maar wel een kleine ondernemer, is weinig bedenktijd gegeven;

b. Over de inhoud van de overeenkomst is niet onderhandeld;

c. [gedaagde] moet over een periode van 8 maanden (september 2015 tot en met april 2016) het gehele maandbedrag betalen en daarna moet hij over een looptijd van 16 maanden 40% van het maandbedrag betalen;

d. Proximedia stelt dat [gedaagde] niet meewerkte. Zij heeft haar medewerkers dus op ander werk kunnen inzetten.

e. Dat Proximedia na deze 8 maanden nog kosten moest maken of moest terugverdienen heeft [gedaagde] betwist en Proximedia heeft dit vervolgens onvoldoende onderbouwd.

 

3.11

Gelet op de hiervoor genoemde omstandigheden eist billijkheid klaarblijkelijk dat wordt de boete gematigd tot nihil.

bron

 

Uit de recente zaken blijkt dat men er goed aan doet, indien de beloftes niet worden waargemaakt, MKB clickservice in gebreke te stellen en de overeenkomst op te zeggen en (eventueel) te betalen tot de datum van opzegging met daarbij verwijzing naar de recente jurisprudentie (hierboven genoemd) dat een verbreekvergoeding, gezien de omstandigheden, onbillijk is en dus niet wordt betaald.

 

Vraag aan de juristen en advocaten hier is of met het doorzetten van claims en aanmaningen er gezien de jurisprudentie sprake kan zijn van verwijtbaar handelen in juridische zin door MKB clickservice. Ze weet namelijk dat de verbreekvergoeding in veel van de gevallen (zie de motivatie in de arresten) onbillijk is. Wellicht kan er zelfs actie worden ondernomen tegen de claimende advocaten??

 

Ook Google zou zich weleens af mogen vragen of men met een dergelijke partij wil samenwerken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
De opzeggingsvergoeding kan worden aangemerkt als een boete in de zin van art. 6:94 BW. Een dergelijke boete kan op verlangen van de schuldenaar gematigd worden indien de billijkheid dit klaarblijkelijk eist, maar de matiging mag niet tot een lager bedrag dan de daadwerkelijk (in dit geval door Proximedia) geleden schade.

 

Toch even een kanttekening bij bovenstaande post. Waar het gaat om de werkelijk gelegen schade is al eerder verweer gevoerd door Proximedia in de vorm van een accountantsrapport. Waarom er in latere procedures geen beroep op is gedaan weet ik niet.

 

Uit deze uitspraak (al eerder besproken) komt het volgende naar voren waar het gaat om het vaststellen van de kosten:

(b) BeUp heeft niets gesteld waaruit volgt dat deze vergoeding in een redelijke verhouding staat tot de dienstverlening, eventuele investeringen of kosten ten behoeve van [appellant].

 

Hier wordt de nodige creativiteit verwacht van de advocaat in toekomstige procedures waar het gaat om redelijkheid en billijkheid. Het is namelijk nogal arbitrair wat redelijk is bij het vaststellen van de werkelijk geleden schade. Het businessmodel is gestoeld op het investeren in het verkrijgen van duurcontracten maar de bij de presentatie naar buiten gaat het toch echt om een internetdienstverlener. De kosten die men maakt ten behoeve van klanten als internetdienstverlener zouden in alle redelijkheid vergoed moeten worden en daar hoort dan ook een zekere overhead bij. De overhead bij Proximedia is heel scheef ten opzichte van branchegenoten die kortere contracten aanbieden en zodanig presteren dat de klant tevreden is en tevreden blijft waarbij geen beroep hoeft te worden gedaan op een verbreekvergoeding.

 

Het enkele bestaan van de verbreekvergoeding, niet gewoon in deze branche, en de talloze keren dat er een beroep op wordt gedaan laat zien dat het beding niet in alle redelijkheid kan worden afgedwongen gezien de omstandigheden waaronder het contract tot stand is gekomen en het verschil in professionaliteit tussen partijen en derhalve op zijn minst moet worden beperkt tot redelijke proporties.

 

Blijft natuurlijk altijd het beste om geen (duur)contracten te tekenen als startende of kleine ondernemer zonder onderzoek te hebben gedaan over de reputatie en de effectiviteit van de dienstverlening.

 

  • 0

Ik vermoed dat proximedia er belang bij heeft niet aan te tonen wat de daadwerkelijk gemaakgte kosten zijn, cq welke kosten men verder nog daadwerkelijk zou maken als het contract wordt voortgezet.

 

Uiteraard kan ik niet in hun boeken kijken, maar ik vermoed dat de grootste kostenpost voor proximedia acquisitiekosten zijn, gespendeerd aan het binnenhalen van klanten, niet aan het leveren van het daadwerkelijke 'product'.

 

Het vergaren van klanten voor dit soort diensten is niet eenvoudig - je moet iemand hebben die op een zwak moment in het verhaal trapt. Misschien lukt dat slechts 1 op de 100 keer, en dan kom je per geslaagde poging tot een aanzienlijk bedrag.

 

Vervolgens kun je aan een rechter gaan uitleggen dat van bijv een contract ter waarde van 4800 euro (200 per maand, 2 jaar) feitelijk zo'n 2000 is opgegaan aan gemiddelde acquisitie, 300 daadwerkelijke kosten waren om een out-of-the-tin website en telefoonnummer op te zetten, en de andere 2500 winst zouden zijn geweest.

 

Met het betalen van de daadwerkelijke kosten zal geen rechter moeite hebben, maar als dat slechts een minieme fractie is van het totaalbedrag kun je wel twijfels hebben bij de redelijkheid van de claim.

  • 0

Slecht nieuws voor Proximedia (BeUp / MKB Clickservice):

 

 

'Amsterdam, 27 augustus 2018

De rechtbank Amsterdam doet ongeveer 140.000 uitspraken per jaar. Iedere week selecteren we een aantal belangrijke en meest opvallende zaken per rechtsgebied. Deze week 7 uitspraken.

 

Kanton - Internetdiensten beëindigd: geen opzegvergoeding

 

20 augustus - Een kleine ondernemer mocht de twee overeenkomsten die zij had gesloten met Proximedia voor internetdiensten beëindigen zonder dat zij de contractuele opzegvergoeding - 40 procent van de resterende termijnbedragen - moet betalen. Dat heeft de kantonrechter bepaald. Proximedia was onvoldoende duidelijk over wat de ondernemer mocht verwachten van de overeenkomsten. Die ondernemer maakte zelf echter wel voldoende duidelijk waarom zij de overeenkomsten sloot: ze wilde dat Proximedia haar website ‘responsive’ zou maken. Daar hoorde bij dat de site mobielvriendelijk zou zijn. De site die Proximedia leverde, had duidelijke tekortkomingen. Op basis daarvan mocht de ondernemer concluderen dat de site ongeschikt was om zich ermee aan potentiële klanten te presenteren, oordeelt de rechter. Proximedia’s prestatie en de manier waarop het bedrijf handelde, waren zodanig dat de onderneemster zonder opzegvergoeding mocht beëindigen.'

 

Lees hier de volledige uitspraak:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2018:6006

 

Bron:

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Amsterdam/Nieuws/Paginas/Het-oordeel-van-de-rechter-27-augustus.aspx

 

  • 0

De strafrechtszaak van het Belgisch openbaar ministerie tegen Proximedia is dinsdag 18 februari in Brussel begonnen. Het franstalig blad l'Echo was aanwezig en heeft een verslag online gezet. Dat heb ik door Google translate laten verollansen.

 

Het komt erop neer dat de aanklacht is gepresenteerd aan de rechters. Proximedia wordt beschuldigd van misleiding/bedrog oftewel 'oneerlijke handelspraktijken'. Er is onderzoek gedaan door de Federale Overheidsdienst Economie (die meldingen verzamelt over zgn reclameronselaars) en die dienst heeft het dossier doorgeleid aan het OM in Brussel. De officier van justitie heeft 419 gedupeerden uitgenodigd om zich te voegen, waarop een honderdtal positief reageerde. Daarvan was een groot aantal aanwezig in de rechtszaal, die doorgaans gebruikt wordt om georganiseerde misdaad te berechten. Naar verwachting vergt deze kwestie diverse zittingen alvorens de rechter in september met een uitspraak komt.

 

De advocaten van Proximedia wijzen erop dat het bedrijf in talloze privaat-rechtelijke zaken al zijn gelijk heeft gehaald en dat een ontevreden klant niet perse het slachtoffer is van een strafbaar feit. In het onderzoek van FOD Economie zouden ook sprake zijn van tevreden klanten.

 

Nog een voetnoot. Proximedia is vorig jaar door Publicis overgedragen aan het investeringsfonds Ycor van Marice Levy en familie (grootaandeelhouders van Publicis) omdat Proximedia verliesgevend is en grote investeringen vergt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
10 uur geleden, ChinaTradeConsult zei:

Ze proberen het toch telkens weer.


En het lukt ze nog ook... kreeg vorige week een mailtje van een klant of ik een stukje code wilde implementeren voor zijn online marketingcampagne door... MKB Clickservice. Ik heb hem gewezen op de bedenkelijke reputatie van dit bedrijf, daar was hij inmiddels ook al achter gekomen maar ja, hij zat er al aan vast natuurlijk.

 

Volgens hem verliep de communicatie wel prima, maar bleven de resultaten vooralsnog uit...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    10 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.