• 0

Effectieve reclame op auto, hoe doe jij dat?

Ik werk toe naar de introductie van een product voor een voor mij nieuwe markt.

Eerdere producten waren super niche. Dan kan autoreclame alleen nuttig zijn bij toeval, of als je een keer super strategisch kan parkeren, bijvoorbeeld bij een vakbeurs.

 

Het nieuwe product lost een probleem op dat "iedereen die woont of werkt" kan hebben.

Daarmee wordt autoreclame een heel stuk nuttiger.

 

Ik heb een pakkende domeinnaam. Ik denk dat mensen die wel onthouden als ze 'm een keer gezien hebben.

Maar, heeft het zin om er een enorme qr code bij te zetten? Zodat je van de overkant van de straat naar de site toe kan fotograferen, doen mensen dat?

 

Of trekt die juist de aandacht weg bij de domeinnaam en kan je 'm beter klein er bij zetten voor mensen die al dichterbij zijn?

 

Heb je ervaring die je kan delen?

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ken veel bedrijven omdat ik op autoreclames let, het enige dat ik onthoud is de bedrijfsnaam. (ik loop nooit met de telefoon in de hand).  Als ik zelf autoreclame zou nemen dan zet ik de url er op, ik denk dat dat het beste wordt onthouden.

QR-code zou mij niet nieuwsgierig maken, daar kan ik niets mee zonder hulpmiddelen, een bedrijfsnaam of url (mits duidelijk) wel.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, svenh zei:

Ik heb een pakkende domeinnaam. Ik denk dat mensen die wel onthouden als ze 'm een keer gezien hebben.

Maar, heeft het zin om er een enorme qr code bij te zetten? Zodat je van de overkant van de straat naar de site toe kan fotograferen, doen mensen dat?

Wat is het doel van je QR code? Linken naar je homepage, of naar iets specifieks?

 

Als je pakkende domeinnaam ook enigszins eenvoudig in te typen is, dan lijkt me dat een betere route. Telefoon pakken > browser openen > URL intypen versus Telefoon pakken > Camera openen > QR code scannen > link aanklikken.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, svenh zei:

Daarmee wordt autoreclame een heel stuk nuttiger...

...heeft het zin om er een enorme qr code bij te zetten? Zodat je van de overkant van de straat naar de site toe kan fotograferen, doen mensen dat?...

...Of... ...?

 

Jouw toverwoord is 'effectief', je richt je op een bepaald doel en tracht door een juiste aanpak dat doel te behalen. Je kunt wellicht wat ideeën verzamelen, daar een aantal uit selecteren die jou lijken te passen en dan een soort prototype testen (meten is weten) en op basis van die testen de uitvoering van de reclame-uiting(en) verder verbeteren.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
4 uur geleden, svenh zei:

Ik heb een pakkende domeinnaam. Ik denk dat mensen die wel onthouden als ze 'm een keer gezien hebben.

Maar, heeft het zin om er een enorme qr code bij te zetten? Zodat je van de overkant van de straat naar de site toe kan fotograferen, doen mensen dat?

 

Op onze auto's heb ik een levensgrote afbeelding van een schoonmaakemmer in vrolijke kleuren met de bedrijfsnaam er klein onder. Mijn ervaring is dat waar de auto's  ook stonden mensen ons aanspraken of er een fotootje van maakten en ons vervolgens belden.

 

Op de auto's stonden bewust geen telefoonnummers maar dat maakte niet uit iemand die meer wilde weten zocht onze gegevens gewoon op internet op

 

Omdat we de laatste jaren "barsten" van het werk hebben we op een gegeven moment de autoreclames er af gehaald. We konden niet meer aan de vraag voldoen.

 

Die autoreclame heeft een paar honderd euro gekost maar het meeste opgeleverd.

 

De reclame moet opvallen en aanspreken wat er precies aan gegevens op moet staan in van minder belang. Internet is your friend. 

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, henkh zei:

Op onze auto's heb ik een levensgrote afbeelding van een schoonmaakemmer in vrolijke kleuren met de bedrijfsnaam er klein onder.

(...)

De reclame moet opvallen en aanspreken wat er precies aan gegevens op moet staan in van minder belang.

Precies! Als je iemands interesse weet te wekken, dan leest iemand vaak wel verder. Een foto werkt daarbij veel beter dan tekst. Voor een hondentrimsalon werkt een foto van een hond ook beter dan het woord TRIMSALON in grote letters. Wat is jouw doelgroep en wat voor foto zou hun aandacht trekken? Dit hoeft dus niet je product zelf te zijn!

 

Andersom zie ik wel eens auto's met heel veel tekst ("FrutselCo B.V. - uw zakelijke partner die uw dromen waarmaakt - vertrouwde kwaliteit - sinds 1954" plus internetadres, telefoon, fax, openingstijden...) waarbij ik echt geen idee krijg wat ze doen, dus daar kan ik niets mee. Die reclame zorgt hooguit voor bevestiging bij klanten die FrutselCo al kennen (wat overigens een hele legitieme marketingstrategie is, als dat is wat je wilt). 

 

5 uur geleden, svenh zei:

Maar, heeft het zin om er een enorme qr code bij te zetten?

Als je QR-codes verkoopt wel, maar anders mag het dus gewoon klein, voor de geïnteresseerden.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Hou je er ook rekening mee dat je met reclame op de auto ook een visitekaartje bent voor jezelf en je je ook als zodanig moet gedragen in het verkeer.

 

Mocht je zelf er een wat sportievere rijstijl op nahouden of met een controversiële auto rijden dan is het goed om daar ook even over na te denken. bv in een grote SUV rijden maar wel milieubewust in je reclame kan verkeerd overkomen.

Link naar reactie
  • 0

Waar zullen ze je meestal zien? Geparkeerd in de stad of voor zich in de file? In dat laatste geval moet je vooral niet vergeten ook iets duidelijks op het kontje te zetten. En in dat geval is de schaarse ruimte een beperkende factor. 

 

Plus dat je rijdend als het goed is geen QR codes gaat scannen.

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, Derek-Jan zei:

een grote SUV

 

De auto is kennelijk zó klein dat de topicstarter er geen domeinnaam mét QR-code op kwijt kan en daarom nu voor een lastige keuze staat.

 

Anders zou ik het wel weten: gewoon proberen!

 

Dat vijftigplussers liever geen QR-code gebruiken is alleen een bruikbaar argument wanneer je doelgroep uit veel vijftigplussers bestaat. In restaurants wordt het papieren menu in hoog tempo verdrongen door een QR-code. Hoewel gebruikers juist in deze setting, rustig gezeten aan een tafel, heel gemakkelijk de domeinnaam van het restaurant zouden kunnen intoetsen (of inlezen met de camera), verkiest men toch een QR-code.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de ideeën en suggesties mensen.

 

Inmiddels is de reclame vereenvoudigd tot logo dat hopelijk alles zeggend is.

 

Een zoektocht naar "how to billboard"was erg nuttig, net als Seth Godins opmerking  The best billboard is "free coffee, next exit"

 

Als alles klaar is zal ik hier op het forum aftrap doen.

 

En qua rijstijl, meestal tussen de vrachtwagens, rustig accelererend, ondanks elektrisch...

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0

Wat voor een geparkeerde auto nog zou kunnen werken is een (niet-permanente) qr die een email aanmaakt om een kortingscode aan te vragen. Die kan dan met een autoresponder verstuurd worden, eventueel met een voor juist die dag bedachte kortingscode.

 

Dan wordt de respons op de auto een tikje meetbaar maar ook de eventuele bestelling in een later stadium.

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

logo-met-slogan.thumb.png.0b1ad58558450bd8722f135995512096.png

 

Daar istiedan!

 

En voor het claimen van de kortingscode:

 

korting.thumb.png.a4378f4a52d6cacf879d645426b142e1.png

op dat mailadres zit dan een autoresponder die als ik een actie wil doen een code terugstuurt, en/of anders uitnodigt in te schrijven voor de nieuwsbrief.

aangepast door svenh

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, svenh zei:

En voor het claimen van de kortingscode:

 

 

Ik zou dat veel simpeler houden, gewoon de tekst "scan voor korting" en die QR code dan doorverwijzen naar een landingspagina met instructies hoe de korting te claimen of direct de kortingscode te vermelden. Zo kan je ook veel sneller je actie aanpassen, bv naar 2 maanden, of 2 kastjes, of etc etc.

 

Email een leeg bericht klinkt voor ons heel simpel, maar voor simpele mensen misschien weer te moeilijk. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.