• 0

Belastingdienst vraagt specificaties BTW aangifte

Hallo,

Ik ben zzper en vorig jaar begonnen met mijn bedrijf en ivm de onverwachte drukte en vele aankopen via mijn bedrijfsrekening is de boekhouding een beetje aan de kant komen te liggen. Ik moet nu voor de belasting het volgende inleveren ivm een voorbelasting terug vraag.

1: Een specificatie van de voorbelasting (rubriek 5-b) waarop de btw van elke factuur afzonderlijk zichtbaar is. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van een uitdraai van de grootboekrekening (en) van de voorbelasting zonder verdichtingen.

2: Wanneer het bedrag van de voorbelasting van de aangifte niet aansluit bij de specificatie, verzoek ik u een verklaring te geven voor het verschil met daarbij de berekening.

3: Kopieën van de tien facturen met de hoogste bedragen voorbelasting. 

Ik heb een voorbelasting bedrag aan geven van 8765 omdat ik veel spullen heb gekocht voor mijn bedrijf. 
nu ben ik veel facturen kwijt met de hoogste bedragen maar heb ik dit wel ingevuld. Zij vragen nu om facturen van de 10 hoogste bedragen voorbelasting . Maar ik heb echt heel veel tankbonnen en andere bonnetjes bijvoorbeeld die ik hier ook in mee neem maar stel ik neem bijvoorbeeld 10 tankbonnen kom ik net uit op 1000 euro , dat kan toch nooit genoeg zijn ? Of gaat het hier niet om? Kan iemand mij hier toelichting over geven en wat kan ik het beste doen.

als het kan in Jip en Janneke taal ;)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
15 minuten geleden, Kevinvanbrugge zei:

Ik heb een voorbelasting bedrag aan geven van 8765 omdat ik veel spullen heb gekocht voor mijn bedrijf. 
nu ben ik veel facturen kwijt met de hoogste bedragen maar heb ik dit wel ingevuld.