Heel af en toe komt het voor dat een opdrachtgever binnen 24 uur zijn opdracht intrekt. De reden hiervoor is voor mij niet zo relevant. Ik ga uit van het principe afspraak is afspraak.
Ik loop hierdoor werk (diensten) mis en maak wel kosten. In het tijdsvak dat ik mijn dienst zou verlenen, verhuur ik mijzelf, mijn collega en mis de omzet die ik maak van het gebruik van mijn grote machines. Feitelijk maak ik verlies bij zo'n annulering omdat ik die die termijn meestal niet meer kan inplannen met een andere klus.
Bij kosten die ik niet maak bij annulering zoals inkoop brandstof, voorrijkosten en storten van afval lijkt mij het logisch/redelijk dat deze niet gefactureerd worden.
Als voorbeeld om het inzichtelijk te maken (consumenten prijzen dus incl. BTW):
4 uur klimmer €180,00 (uurtarief €59,00) - inkomen die ik misloop
4 uur assistent €160,00 (uurtarief €40,00) - een collega die ik wel moet betalen
inhuur machine €200,00 (bv hoogwerker) - huur die ik aan de verhuurder moet betalen
stobbefrezen €150,00 (gebaseerd op formaat) - omzet die ik misloop en een deel voor een collega die ik moet betalen voor het werk
gebruik mach. € 45,00 d/d - omzet die ik misloop
brandstof mach. € 12,50 - kosten die ik niet maak
voorrijden € 65,00 - kosten die ik niet maak
storten €75,00 - kosten die ik niet maak
(vermelde items zijn indicatief!)
Bij de planning wordt gebruik gemaakt van Google agenda waarin de naw gegevens en gereserveerde tijd staan en wat de afgesproken kosten zijn. Zonder bevestiging van de opdrachtgever wordt der opdracht niet geaccepteerd. Ik wil hier eigenlijk een stuk aan toevoegen wat de consequenties zijn bij annulering binnen 24 uur.
Wat is redelijk en is toegestaan om toch een percentage van deze kosten te factureren? En hoe verwoord ik dit het beste?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pjerke
Pjerke
Beste lezer,
Heel af en toe komt het voor dat een opdrachtgever binnen 24 uur zijn opdracht intrekt. De reden hiervoor is voor mij niet zo relevant. Ik ga uit van het principe afspraak is afspraak.
Ik loop hierdoor werk (diensten) mis en maak wel kosten. In het tijdsvak dat ik mijn dienst zou verlenen, verhuur ik mijzelf, mijn collega en mis de omzet die ik maak van het gebruik van mijn grote machines. Feitelijk maak ik verlies bij zo'n annulering omdat ik die die termijn meestal niet meer kan inplannen met een andere klus.
Bij kosten die ik niet maak bij annulering zoals inkoop brandstof, voorrijkosten en storten van afval lijkt mij het logisch/redelijk dat deze niet gefactureerd worden.
Als voorbeeld om het inzichtelijk te maken (consumenten prijzen dus incl. BTW):
4 uur klimmer €180,00 (uurtarief €59,00) - inkomen die ik misloop
4 uur assistent €160,00 (uurtarief €40,00) - een collega die ik wel moet betalen
inhuur machine €200,00 (bv hoogwerker) - huur die ik aan de verhuurder moet betalen
stobbefrezen €150,00 (gebaseerd op formaat) - omzet die ik misloop en een deel voor een collega die ik moet betalen voor het werk
gebruik mach. € 45,00 d/d - omzet die ik misloop
brandstof mach. € 12,50 - kosten die ik niet maak
voorrijden € 65,00 - kosten die ik niet maak
storten €75,00 - kosten die ik niet maak
(vermelde items zijn indicatief!)
Bij de planning wordt gebruik gemaakt van Google agenda waarin de naw gegevens en gereserveerde tijd staan en wat de afgesproken kosten zijn. Zonder bevestiging van de opdrachtgever wordt der opdracht niet geaccepteerd. Ik wil hier eigenlijk een stuk aan toevoegen wat de consequenties zijn bij annulering binnen 24 uur.
Wat is redelijk en is toegestaan om toch een percentage van deze kosten te factureren? En hoe verwoord ik dit het beste?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Pjerke Pot
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76725-annuleringskosten-factureren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen