• 0

Goedenavond,

 

Ik heb mij ingeschreven voor een markt aankomend weekend, maar deze moet ik helaas annuleren. Ik heb alleen een inschrijfformulier moeten invullen met wat gegevens (naam, kraam en stroom). Verder werd er niet gevraagd om akkoord te gaan met algemene voorwaarden of kenbaar gemaakt dat er onkosten aan zitten verbonden mocht je annuleren. Ze hebben ook geen website waar dit op staat.

 

Moet ik nu alsnog de rekening betalen van deze markt of hebben hun het recht niet om dit te vragen. Ze zeggen dat ze de kramen al hebben besteld en niet meer kunnen annuleren. Maar pas komende zaterdag is de markt.

 

Ik hoor het graag!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77056-annuleren-markt-als-standhouder/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL 

 

Hebben ze jou gevraagd te betalen?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Kun je wat vollediger zijn? Heb je een reactie gekregen op jouw annulering dat je  toch moest betalen?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Ja, toen ik aangaf dat ik de markt wou annuleren vanwege een afspraak kreeg ik dit als reactie: 

 

Goedendag,

 
Dat is erg spijtig om te horen. Helaas is na de sluiting inschrijving de bestelling voor de kramen gedaan. Hieraan zijn dus nu de nodige kosten voor gemaakt. Wij willen graag met u mee denken als in een tijdelijke invaller. Wij hebben geen idee natuurlijk hoelang de afspraak is. Echter als we niet tot een oplossing komen, zullen we toch tegen onze zin in de kosten in rekening moeten brengen. Ik hoop dat u dit begrijpt en als er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
 
  • 0

Je kunt natuurlijk beleefd aangeven dat jij van mening bent dat je tijdig hebt geannuleerd, niet vooraf van een geldende annuleringstermijn op de hoogte bent gebracht en daarom nu geen reden ziet waarom je nog een vergoeding verschuldigd zou zijn.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
29 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Je kunt natuurlijk beleefd aangeven dat jij van mening bent dat je tijdig hebt geannuleerd, niet vooraf van een geldende annuleringstermijn op de hoogte bent gebracht en daarom nu geen reden ziet waarom je nog een vergoeding verschuldigd zou zijn.

Maar waarom zou je: als ze de kosten gemaakt hebben, dan is het toch niet meer dan redelijk die kosten te vergoeden?

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

  • 0
3 minuten geleden, StevenK zei:

Maar waarom zou je: als ze de kosten gemaakt hebben, dan is het toch niet meer dan redelijk die kosten te vergoeden?

 

Mee eens, het is slechts een advies...

 

33 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Je kunt natuurlijk beleefd aangeven dat jij van mening bent dat je tijdig hebt geannuleerd, niet vooraf van een geldende annuleringstermijn op de hoogte bent gebracht en daarom nu geen reden ziet waarom je nog een vergoeding verschuldigd zou zijn.

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
39 minuten geleden, StevenK zei:

Maar waarom zou je: als ze de kosten gemaakt hebben, dan is het toch niet meer dan redelijk die kosten te vergoeden?

Normaal gesproken doet een organisatie aangeven wat de consequenties zijn als je wilt annuleren of ze laten je akkoord gaan met een algemene voorwaarden. Dit heeft deze persoon niet gedaan. 

  • 0
41 minuten geleden, StevenK zei:

Maar waarom zou je: als ze de kosten gemaakt hebben, dan is het toch niet meer dan redelijk die kosten te vergoeden?

Overigens is de markt pas aankomende zaterdag en worden dan de kramen pas vrijdag geleverd. Dit geeft ook de mogelijkheid om één kraam te annuleren. En ik heb een ziekenhuisafspraak staan die ik last minute heb gekregen, in verband met een bepaald traject die ik volg.

  • 1
50 minuten geleden, Ceciel zei:

Overigens is de markt pas aankomende zaterdag en worden dan de kramen pas vrijdag geleverd. Dit geeft ook de mogelijkheid om één kraam te annuleren.

 

De overeenkomst tussen kramen leverancier en organisatie zal een tijd geleden getekend zijn en ik weet zeker dat die eerste annulering op het allerlaatste moment uitgesloten zal hebben.  Dus 1 kraam minder is geen reden voor kwijtschelding. Die ene kraam zal ook geen verschil op de rekening maken.

 

Over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk? Ik denk ook dat dit soort overeenkomsten niet onder consumenten recht valt dus eventuele gang naar de rechter zal ook overkill zijn. Soms moet je jouw ondernemers risico gewoon maar dragen ipv bakkeleien over wel of geen algemene voorwaarden.

  • 0
4 uur geleden, Ceciel zei:

Normaal gesproken doet een organisatie aangeven wat de consequenties zijn als je wilt annuleren of ze laten je akkoord gaan met een algemene voorwaarden. Dit heeft deze persoon niet gedaan. 

Het hebben van algemene voorwaarden en het hanteren daarvan is geen wettelijk verplichting.

Er is wel een koop- of huurovereenkomst aangegaan, hetgeen wettelijk gezien betekent dat de ene partij moet leveren en de andere partij moet afnemen.

 

Zie ook: https://ondernemersplein.kvk.nl/algemene-voorwaarden/

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

  • 1
9 uur geleden, Ceciel zei:

Normaal gesproken doet een organisatie aangeven wat de consequenties zijn als je wilt annuleren of ze laten je akkoord gaan met een algemene voorwaarden. Dit heeft deze persoon niet gedaan.

Wil je dan nooit meer op deze markt staan?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0
10 uur geleden, Ceciel zei:

Overigens is de markt pas aankomende zaterdag en worden dan de kramen pas vrijdag geleverd. Dit geeft ook de mogelijkheid om één kraam te annuleren.

Je weet natuurlijk niet onder welke voorwaarden deze kramen verhuurd zijn aan de organisator. Je noemt hierboven 2x het woord woord pas, maar vrijdag is al snel en zaterdag ook.
 

  • 0
14 uur geleden, Ceciel zei:

Echter als we niet tot een oplossing komen, zullen we toch tegen onze zin in de kosten in rekening moeten brengen. Ik hoop dat u dit begrijpt en als er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.


Ik vind dit een keurige reactie. Klinkt ook niet meteen als een supercommerciele organisator. Dan kun je wel gaan bekvechten over de algemene voorwaarden die je al dan niet gehad hebt, maar als zed alleen de kosten rekenen en geen gederfde winst o.i.d. vind ik dat eigenlijk wel netjes. 

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

  • 2

Ik vind persoonlijk een paar dagen voor een evenement wel heel erg kort.
De verhuurder van de kramen kan de kraam waarschijnlijk ook niet meer verhuren. De partij moet toch ook een boterham verdienen? Maar dat is persoonlijk.

 

Ik denk dat Joost uiteindelijk de enige juiste vraag stelt. Wat verwacht je van de toekomst?
"Een goede naam komt te voet en gaat te paard"

Aan de tekst van de organisator en jouw bericht te lezen gaat het hier niet om duizenden euro's. Een naam moeten herstellen en opnieuw het vertrouwen winnen van een organisator, gaat heel veel geld kosten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.