Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Is de snelstart helpdesk stuk? Hier: http://faq.snelstart.nl/KB/a54/betaling-aan-factuur-koppelen.aspx staat volgens mij eea uitgelegd?
  2. Ja. Want er is geen scheiding tussen privé en zakelijk vermogen.
  3. Als je zeker wist dat de aanslag onjuist is, kun je nooit volhouden dat je in 2011 dacht dat het kosten waren. Dat niet elke uitgave in het resultaat verwerkt wordt is toch een elementair stukje boekhouden.
  4. Met de contracten gebeurt niks wat niet al in de contracten afgesproken is. Dus ook al breng je je zaak in of verkoop je die, de persoonlijke verplichtingen blijven bestaan.
  5. Waarom wil je zo graag aansprakelijk worden voor toekomstige zakelijke ellende van iemand anders? Kun je niet beter die samenwerking op een andere manier vormgeven?
  6. Om een ontslag op staande voet staande te houden in de rechtbank heb je een goede onderbouwing nodig. Je zult aan moeten tonen dat er echt sprake is van een situatie waarin andere maatregelen niet voldoende zijn. En juist bij een minderjarige werknemer zal dit voor de rechter nog eerder in jouw nadeel uitvallen. Denk niet te lichtvaardig over een ontslag op staande voet.
  7. VOF, dus volledig privé aansprakelijk. Verkeerde aanname: beide vennoten zijn aansprakelijk voor de volledige schuldenlast. Schade beperken doe je door te saneren voor je failliet gaat, om zo het faillissement te voorkomen.
  8. dat is kwestie van afspraak bij politie maken en aangifte doen van diefstal. Verhuurder beroept zich waarschijnlijk op 'retentie' en de politie zal zeggen 'civiel, zoek het maar uit, wij doen niks met de aangifte'.
  9. Dan vermoed ik dat je je advocaat niet goed hebt begrepen. De curator zal ongetwijfeld pogen jouw spullen terug te halen, maar de curator is er om het probleem van de schuldeisers op te lossen, niet om jouw problemen op te lossen. Als zometeen het faillissement afgesloten wordt omdat er niets meer is, blijf je met de schulden zitten.
  10. Korte samenvatting: vergeet het maar. Elke 'oplossing' waarbij de winkelier het transportrisico bij de consument neerlegt sneuvelt als het voor een rechter komt. Het enige wat het je oplevert is negatieve energie als er ruzie over gemaakt moet worden worden en minder klanten, omdat er altijd klanten zijn die zich laten afschrikken door dit soort bepalingen.
  11. Als de vennoten uitgestapt zijn, is er geen VOF meer. Nu even niet, tot het faillissement opgeheven is. Dan komen ze weer terug. En omdat je zelf het faillissement aangevraagd hebt, kun je ook geen omzetting naar WSNP vragen. Volgens keer als je een beslissing neemt die je leven verandert, vraag dan eerst advies.
  12. Als je een contract hebt via een jurist (ictrecht.nl), zou je dan niet daar om advies vragen?
  13. Als jij niet voldoet, zullen ze eerst moeten procederen. Ze kunnen wel conservatoir beslag leggen, maar voor de executie hebben ze eerst een titel nodig. Het is voor jou dus zaak jouw juristen meteen aan het werk te zetten om tegen de kopers te procederen en betaling te verkrijgen.
  14. Het is nog erger dan een dwangbevel, want het college hoeft alleen maar een bevel te geven en daar moet je aan voldoen. En voldoe je niet aan het inhoudingsbevel, dan moet je zelf afdragen, voor eigen rekening en mag je dat niet op de werknemer verhalen (artikel 18f, lid 4 ZVW)
  15. Achteraf niet. Als je daar vooraf afgespraken over hebt gemaakt (verpand van vorderingen) wel.
  16. :) Gisteren kreeg ik nog een reactie 'Wij verkeren niet in de situatie dat wij niet kunnen betalen. Onze klanten betalen ons niet en daarom moeten onze leveranciers akkoord gaan met een betalingsregeling. Zonder betalingsregeling betalen we niets'.
  17. En stel nu dat die zonnecollectoren alleen gekoppeld zijn aan de oplader van de zakelijke auto, en de energie dus verder niet privé wordt benut (even heel theoretisch, ik weet het, maar ik probeer uit te zoeken of er op deze manier toch ingangen zouden zijn om de collectoren toch als zakelijk te zien) En de collectoren zijn wel gemonteerd op de woning? Lijkt mij dat er dan gewoon natrekking plaats vindt en deze privé worden. Recent verhuisde mijn buurman en de collectoren gingen gewoon mee. Zo'n installatie wordt over het algemeen via een separate meter bemeterd en met een slimme meter wordt verbruik en productie ook separaat gemeten. Ik denk dat de panelen wel degelijk roerend zijn (tenzij ze zijn aangebracht in plaats van de dakpakken, maar dat heb ik nog niet gezien.) En wat de opbrengst betreft: ik haal met een installatie geplaatst op het westen ongeveer 50% van de theoretische piek. Per saldo 2.5 MWh per jaar.
  18. Nee, dat mag niet, tenzij jullie afgesproken hebben dat er voorwaarden aan de betaling verbonden zijn.
  19. Formeel kun je alleen maar omzetting naar een WSNP vragen als je ten tijde van de faillissementsaanvraag een daadwerkelijke reden had waarom je toen niet de WSNP in bent gegaan. Dat instanties je niet kunnen helpen is geen reden. In het afgelopen jaar heb ik een aantal zaken meegemaakt waar de curator een omzetting steunde, maar rechtbank en gerechtshof deze toch afwezen, omdat ten tijde van faillissementsaanvraag de WSNP niet aangevraagd is, terwijl dat wel had gekund. Het is daarom afhankelijk van de concrete omstandigheden of een omzetting überhaupt mogelijk is. Daarnaast dient de curator wel een volledig beeld van de situatie te hebben, alvorens hij kan adviseren over een omzettingsverzoek.
  20. Met initiatieven als W3Schools is er natuurlijk een enorm online aanbod ik vind het wel een leuk idee om samen te kijken of je je kennis op kunt vijzelen. Maar programmeren begint niet bij het kloppen van code, maar programmeren begint bij het ontwerpen van je software. Het kloppen van code komt daarna. Ik vind het op zich wel een leuk idee om eens een - al dan niet virtuele - casus op te zetten om die hier collectief te bouwen.
  21. Echt? Hoe denk je dat deze site werkt? Okay, geen shellscript, maar wel met middels een CGI gegenereerde HTML. Als jij van mening bent dat je met alleen HTML en CSS dynamische content kunt leveren ben ik heel benieuwd hoe je dat voor je ziet. Wat ik bedoel is dat bij de huidige stand van de techniek HTML primair voor de indeling van de informatie op een pagina zorgt, CSS voor de layout + functionaliteit, de lokale scripttaal (meestal Javascript) voor het ophalen en verzenden richting backend zorgen. De backend genereert in het geheel geen HTML / CSS meer, maar verwerkt data. Wat ik niet bedoelde te zeggen is dat je *zonder* lokale scripttaal iets kunt bereiken :) Nee, CSS is een manier om dingen wat efficienter te kunnen doen. Je kunt bijna alles dat met CSS kan ook zonder, alleen wordt je HTML dan vele malen groter. Een horlogemaker vindt het werk van een ponskaartprogrammeur geen progammeren en de ponskaartprogrammeur vindt wat wij op een toetsenbord doen ook geen programmeren :) HTML5/CSS is niet alleen efficiëntie, het is ook de mogelijkheid om dingen te creëren waar de app reageert en het feit dat je in de stylesheet definieert hoe op welke events wordt gereageerd vind ik ook programmeren. Apart, aangezien ze alledrie op wat minimale verschillen na exact dezelfde syntax hebben. En ja, ik heb met alledrie ervaring. Ik heb je best hoog zitten, maar misschien moet je je toch wat minder expliciet opstellen over onderwerpen waar je onvoldoende kennis van hebt. Het fundamentele verschil is dat je in PHP gestructureerd *kunt* programmeren, maar het niet hoeft. Daarnaast wordt PHP niet gecompileerd en is er geen sprake van het selectief gebruiken van library's. Dat je in php.ini bibliotheken aan of uit kunt zetten is tenslotte iets heel anders dan het linken van bibliotheken :) Ook het hele concept dat overstap naar een nieuwe versie van de interpreter *kan* betekenen dat je code niet meer functioneert maakt het een heel ander platform. Vergeet niet dat PHP ooit begonnen is als een mogelijkheid om inline in je HTML code op te nemen en dat er nog steeds heel veel mensen zijn die op die manier programmeren, vaak zelfs met een aangepaste MIME mapping, met als gevolg dat het vergeten van een open- of closing tag leidt tot exposure van de PHP code.
  22. Wrom? De tijd dat het dynamische aspect van websites bestond uit het generen van HTML vanuit een via CGI aangeroepen shellscript ligt ver achter ons. Het hele concept van CSS is volgens mij toch echt programmeren: je stylesheet is je bibliotheek, je HTML (ongeacht of die hard coded is of vanuit je backend wordt gepresenteerd) roept die bibliotheek aan. En als programmeur lever je daarmee aan de ontwerper een compleet framework, waarmee zijn functionele ontwerp een technische realisatie wordt. En overigens vind ik het in één adem noemen van PHP met met C++ of Java meer een belediging voor de ontwikkelaar ;). Programmeren in PHP kan elke scriptkiddie, maar die lopen op iets als C++ of Java toch snel vast. Sterker nog, ze snappen het concept van compileren en linken niet eens.
  23. Daar ben ik het niet mee eens. Zeker in de recente generatie HTML / CSS is sprake van programmeren. Het is een andere manier van programmeren dan bij klassieke talen, maar als je alleen al ziet hoe ontzettend vaak er naast elkaar weergegeven wordt hoe je iets met Javascript of juist met HTML/CSS kunt doen, dan zie je dat het toch programmeren is. Daar ben ik het mee eens. Het punt is alleen dat HTML tegenwoordig niet alleen layout is, maar ook functie,

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.