Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
HELP: Ontslag op staande voet in kleine onderneming...Graag dringend advies!
IMHO een uitstekende reden om loonbetaling (met of zonder ziekte) op te schorten, mits goed gecommuniceerd via een goede jurist en mits die mediation (in een ziektesituatie) uiteraard ook was overeengekomen met de Arboarts Zelfs een goede wettelijke reden: niet meewerken aan re-integratie is een reden voor opschorting / stopzetting salarisbetaling.
-
Zonnepanelen zakelijk aanschaffen maar elders plaatsen
Dan huur je die toch in? Je krijgt al advies van de beste adviseurs die hier rondlopen, alleen ze vertellen je niet wat je wil horen. Wat je imho kunt doen is je dakvlak verhuren aan je onderneming en daarna met de netbeheerder contracteren dat de onderneming energie gaat produceren en op het net gaat leveren. Waarschijnlijk betekent dat een extra aansluiting in je meterkast op het net en de daarbij behorende kosten. Of er netbeheerders zijn die in deze constructie willen werken, weet ik niet, maar zoals al eerder opgemerkt komt het verhuren van daken meer voor.
- Buitenlandse factuur incl. BTW privé betaald.
- Inkoop zonder BTW - verkoop zonder BTW?
- leencontract met bank
- Inkoop zonder BTW - verkoop zonder BTW?
- Inkoop zonder BTW - verkoop zonder BTW?
-
leencontract met bank
U luistert niet: u hebt een overeenkomst met de bank. Dat een ander op uw verplichting ook afspraken maakt, verandert niets aan uw verplichting jegens de bank, *omdat* het geen driepartijenovereenkomst is. Uiteraard roept het vragen op, maar die vragen leiden niet tot een 'ongeldigheid' of iets wat daarop lijkt.
- HELP: Ontslag op staande voet in kleine onderneming...Graag dringend advies!
- leencontract met bank
- betrouwbare schuldhulpverlener vinden?
- BBZ per persoon of per onderneming?
- Uittreden uit B.V.
- betrouwbare schuldhulpverlener vinden?
-
leencontract met bank
Als er geen andere afspraken zijn gemaakt met de bank, bent u nog steeds voor de lening aansprakelijk. Schuldoverneming is - bij uitstek - een driepartijenovereenkomst en uit het relaas blijkt zonneklaar dat daar geen sprake van is. Wellicht dat uit de genoemde vragen die u hebt gesteld op te maken is dat de bank niet aan haar zorgplicht heeft voldaan, maar of dat zo is, is casuïstiek.
- Aandelen gekocht op basis van onvolledige informatie, wat nu?
- Reisbureauregeling - hoe te ontwijken?
- In Memoriam - Ruben van den Oord
-
In Memoriam - Ruben van den Oord
Een bericht dat mij al een paar dagen uit het veld geslagen laat. Ruben heeft heel veel gedaan om anderen te helpen. Zijn visie op de WSNP was, nee is, niet alleen uitgesproken negatief, maar ook voor een grote groep mensen reëel. Meer dan eens heb ik meegemaakt dat mensen dankzij juist Ruben's visie tot een weloverwogen keuze kwamen voor wel of niet WSNP. Daarmee heeft Ruben een blijvende bijdrage geleverd aan de advisering van mensen met schulden. Dat boek is er helaas nooit gekomen, maar wat hij heeft geschreven, zeker hier op hl.nl, is blijft. Zijn nabestaanden wens ik alle sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.
- Geen bijstanduitkering en geen BBZ-uitkering na faillissement
-
inkomstenaanvulling naast BBZ krediet?
Eerlijk gezegd: Ik zie allemaal excuses en smoezen. 'geen uitkering gevraagd, want geen formulier' -> je had ook een brief kunnen sturen 'ik wil een uitkering'. 'Kinderen zitten me in de weg' -> dan moet je niet ondernemen. Die kinderen zijn een gegeven. 'Ik wil niet werken, ik wil ondernemen' -> je bedoelt volgens mij dat je zelf wil bepalen hoe en wat je voor werk doet, zonder dat een ander iets over je te zeggen heeft, ondanks dat het niet lukt. Ondernemen vergt heel veel van je. Niet alleen doorzettingsvermogen en initiatief, maar ook onder andere dat je omstandigheden erbij passen. Ik zie hier vooral allerlei redenen waarom jij vindt dat het in jouw situatie niet gaat. Zie dat onder ogen. 'het gaat niet'.
-
Ondernemen in apps
Een projectleider die geen plan kan schrijven wekt bij niet de juiste indruk.
- Incasso niet betalende debiteur in de USA
-
minnelijk akkoord schulden bij beëindigen bedrijf
Bij een minnelijk akkoord moet iedereen akkoord gaan. Een minnelijk akkoord is geen gedwongen akkoord. In het voorportaal van de WSNP is er wel wat dwang mogelijk, maar dat is als er hooguit een enkele schuldeiser onredelijk weigert in te stemmen, terwijl de rest dat wel doet. Ben je eenmaal failliet of zit je in de WSNP, dan is een dwangakkoord wel mogelijk.
- Buitenlandse koper vastgoed komt koopovereenkomst niet na