Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Hoe? IB afrekenen over het verschil tussen boek- en economische waarde.
  2. Nee, je hoeft alleen als aanvrager aannemelijk te maken dat er meer schulden onbetaald blijven. Het is een misvatting dat de andere schuldeisers het faillissementsverzoek moeten steunen.
  3. Je idee is bijna goed, maar je gaat ervan voorbij dat in een doorstart door een faillissement, de schuldeisers gelijk behandeld moeten worden, tenzij er sprake is van preferente of achtergestelde schulden. Jouw idee vergt een gedegen voorbereiding en dan heeft het zeker kans van slagen. 100% zekerheid heb je echter niet, omdat je te maken hebt met een curator, rechter-commissaris en mogelijk ook anderen, van wie je vooraf niet weet hoe zich op zullen stellen.
  4. Een faillissement is alleen maar een beslag op alles wat je hebt. Vanaf het moment dat het faillissement uitgesproken is (of eigenlijk met terugwerkende kracht vanaf middernacht die dag) kunnen de schuldeisers niet meer individueel uitwinnen, maar gaat de curator het maximale uit de bezittingen halen. Zodra de curator daarmee klaar is, wordt het faillissement opgeheven en kunnen alle schuldeisers weer aankloppen. Kortom: een faillissement levert geen oplossing op voor de schulden. Wel is het zo dat het vanuit een faillissement vaak makkelijker is crediteuren tot een akkoord te bewegen, maar dat is per situatie verschillend.
  5. Voor schuldoverneming is instemming van de schuldeiser vereist.
  6. Staar je niet blind op de kortingen, maar kijk naar wat de klanten uiteindelijk betalen. En doe de overname niet alleen op basis van wat je denkt dat je er meer van kunt maken, maar zorg ook dat de prijs die je betaalt er één is die ook gedekt wordt als je de prijzen niet kunt verhogen.
  7. Nee. (overigens ben ik bang dat als je niet je eigen positie begrijpt, een WSNP nog wel eens een te zware opgave kan zijn)
  8. Als je met succes een WSNP traject hebt doorlopen, krijg je daarmee een schone lei: dat betekent dat je schuldeisers niets meer op jou kunnen verhalen.
  9. Het wel of niet opnemen van jouw aandeel in het kapitaal heeft geen gevolgen in de IB sfeer. Het is jouw aandeel in het fiscale resultaat dat tot IB gevolgen leidt.
  10. Wat je nodig hebt is een telefonieaanbieder die voor jou de centrale implementeert en waar je op twee locaties toestellen op aan kunt sluiten. De op dit moment voor de hand liggende technische oplossing is voip. Er zijn heel veel bedrijven die dat aanbieden, tegen tarieven die beduidend lager liggen dan de aansluiting bij KPN.
  11. Waarom? Kenmerk van een BV is nu net dat je als aandeelhouder niet aansprakelijk bent voor een negatief resultaat.
  12. Maar die advocaat kan je toch - binnen die toevoeging - adviseren, want het gaat over de echtscheiding? Dat kost jou niets.
  13. payleven kent geen vaste kosten, met wel een hoog percentage. ideaal voor incidentele betalingen.
  14. Omdat er pas sprake is van een 'consumentenkoop' en het daarbij horende 'dwingend recht' wanneer verkoper 'handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf'
  15. Ja, KvK / BTW of niet, je bent handelaar en dus gebonden aan het consumentenrecht.
  16. Niet 'kwijt', maar alsnog betalen over het bedrag, omdat je het in eerste instantie belastingvrij in de BV hebt gestopt.
  17. iedereen die bij een bedrijf koopt heeft recht op garantie. is de koper een particulier, dan is dat dwingend recht en kun je er niet van afwijken.
  18. "forum"<>"helpdesk". Daarnaast is dit geen forum over boekhouden, maar over innovatie en ondernemerschap.
  19. Misschien.... Bestuurdersaansprakelijkheid is nooit een gegeven. Daar moet eerst een rechter toe beslissen. Nee. Die inkomsten horen in de BV. Misschien een dwangakkoord in het voorportaal van de WSNP.
  20. Naast de aspecten van fiscaliteit en aansprakelijkheid is er ook nog de praktijk. Stel je komt in een conflict en de tegenpartij wil beslag leggen. Wat is dan het verschil tussen een BV en een eenmanszaak? Bij een BV zal het beslag gelegd worden op de bezittingen van de BV, bij een eenmanszaak is er geen onderscheid en treft het beslag dus automatisch ook bijvoorbeeld de privé bankrekening. Als dat gebeurt heb je ineens een groot probleem, want afgezien van de munten in je broekzak kun je dan helemaal niet aan je geld komen. Daarnaast heeft een BV het enorme voordeel dat je niet hoeft te reserveren voor belastingen, omdat je, net zoals een normale werknemer, een netto loon ontvangt in privé. En zodra je wat kapitaal opbouwt kun je daar ook mooie dingen mee doen, zoals een financiering van je eigen woning, waarbij je de rente aftrekt tegen 40% of 50%, maar de BV er maar 20% over afdraagt.
  21. Ik zie in het hier geschetste geen aan opzet grenzende roekeloosheid en dus ook geen kans met succes de werknemer aan te spreken. Vergeet niet dat de hoofdregel is dat de werkgever verantwoordelijk is voor wat een werknemer fout doet.
  22. Stel je mailclient eens in op 'platte tekst' ipv 'HTML' of 'Rich Tekst'...
  23. Je vindt je antwoord in de artikelen 3:306 BW e.v.: - standaard is de verjaringstermijn 20 jaar; - bij diensten is die verjaringstermijn 5 jaar. En hoe zit het dan met de Wet OB?
  24. StevenK reageerde op een bericht in een topic in Financiering
    bijna. je sluit bij je eigen bv tegen zakelijke voorwaarden en lening af en je koopt privé en woning met dat geld.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.