Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. 10k, 120 dagen? Waarom nog aanmanen? Meteen dagvaarden.
  2. Die agaathlening, is die verstrekt ten tijde van het bestaan van de VOF? Was er een volledige of beperkte vertegenwoordigingsbevoegdheid? Aan wie is de lening beschikbaar gesteld?
  3. Nergens staat *wie* fiscaal gemak is. Zou ik mijn cliëntengegevens niet onder willen brengen.
  4. Waar baseer je dat op? De wet zegt dat de maatschap (en de CV en VOF zijn bijzondere versies van de maatschap) eindigt wanneer één van de leden opzegt. Als je daarna doorgaat met de CV dan is dat in juridische zin het vormen van een nieuwe CV.
  5. Klopt: door zijn uittreden is de VOF van rechtswege ontbonden. Dat jij de door de VOF gedreven onderneming hebt voortgezet maakt dat niet anders. De vordering is er één die voortvloeit uit de verdeling die het gevolg is van de ontbinding.
  6. two factor authentication zou, mede in het licht van de NEN 7510, de norm moeten zijn voor dit soort systemen. Het is toch te zot voor woorden dat er een systeem is: - met 2600 logins - zonder registratie van mislukte inlogpogingen - zonder registratie van geslaagde inlogpogingen - zonder wachtwoordeisen - zonder registratie van zoekopdrachten - zonder account lockout wanneer er herhaald een verkeerd wachtwoord ingevoerd wordt - met toegang voor justitie Waarin medische persoonsgegevens opgeslagen worden? Bijvoorbeeld verzekeraars zouden hier heel gelukkig van kunnen worden. Nog stuitender vind ik overigens dat één van de behandelaars zijn medisch beroepsgeheim geheel heeft genegeerd en behandelinformatie heeft verstrekt op verzoek van de instelling. Even zo stuitend vind ik het dat het Openbaar Ministerie dit heeft laten gebeuren. Goed vind ik het dat de officier ter zitting heeft gemeld dat zij helaas geen mogelijkheden had de instelling te vervolgen, maar dit wel heeft onderzocht.
  7. Daar ben ik het ook helemaal, maar de vraag is in welke mate. Bij een interview vlak voor de rechtzaak liet hij aan de camera diverse printouts zien en ik begreep dat vanaf zijn IP-nummer ongeveer 15 dossiers waren ingezien. ip adres? De organisatie had niet eens logfiles. Sterker nog: inloggen en lijsten opvragen werd ook niet gelogd. Alleen het daadwerkelijk openen van een dossier werd gelogd...
  8. Ja maar heb een KVK nummer in Nederland, Banken hebben al voldoende problemen om geld te lenen aan klanten die geen vreemde vragen veroorzaken. Denk je nu echt dat het duidelijker wordt als je vertelt dat je woont en werkt in B, maar een NL KvK inschrijving hebt?
  9. Ik begreep dat de tipgever hem de login gegeven had, en dat die er achter is gekomen tijdens een bezoek aan zijn psychiater - waarschijnlijk een Post-It op het beeldscherm. Nee, omdat de code hardop door iemand aan de telefoon werd herhaald. En aangezien login-id en wachtwoord hetzelfde vijfcijferige getal waren *en* kennelijk er geen regeling in zat dat daarna de gebruiker een nieuw wachtwoord moest kiezen, was het mogelijk in te loggen met die vijf cijfers.
  10. Dat gaat nog steeds heel vaak zo. Kijk bijvoorbeeld de hack bij het Groene Hart Ziekenhuis of de kwestie Henk Krol. In beide gevallen wordt hoog van de toren geblazen met aangiftes en civiele claims, maar het probleem wordt lang niet zo voortvarend aangepakt.
  11. Dat is er ook wel eentje - dat je als je een nieuwe computer koopt, je makkelijk 2 volle werkdagen bezig bent om het weer in een enigzins werkbare staat te krijgen. Dat probleem heb je niet met een Apple :), één van de redenen waarom ik blij ben overgestapt te zijn.
  12. Ja, ook als je de bus koopt zijn je kosten lager. Want het gaat dan om de daadwerkelijke kosten, inclusief afschrijvingen *en * je hebt dan ook nog eens het voordeel van de investeringsaftrek. Met lease ben je duurder uit, omdat de leasemaatschappij ook nog eens aan het geheel verdient, daarmee je totale kosten dus hoger zijn en dus ook je bijtelling hoger is,terwijl je ook de investeringsaftrek mist.
  13. Als je iets met social media en zo wil doen, moet je dan niet beginnen met te kijken welke informatie je aan welk publiek richt? Hier heb je in ieder geval het beeld gecreëerd dat Palladion Consultants BV zich niks aantrekt van iets simpels als huisregels...
  14. Zet je javascript dan eens aan of gebruik een andere browser ;)
  15. Bij verzekeren is het zaak om in kaart te brengen welke risico's er zijn en of je die zelf kunt dragen. Je sparringpartner bij uitstek daarvoor is een verzekeringsadviseur.
  16. En nog een aanvulling: als er betaald wordt, wordt die betaling eerst afgeboekt op de rente en incassokosten, pas daarna op de hoofdsom. Wordt niet het hele bedrag betaald, dan resteert derhalve een deel van de hoofdsom, niet van de rente of kosten.
  17. Je huis behoort tot je vermogen, dus de schuldeisers kunnen er verhaal op zoeken.
  18. "Ik probeer het zelf zo goed mogelijk uit te zoeken." Geldt toch voor ons/jou? ;) ;D Hm.. 'probeer' spreekt mij niet zo aan.
  19. Wat ik nog veel te vaak tegenkom is het automatiseren om te automatiseren. Processen worden één op één vertaald naar software, zonder eerst te analyseren wat nu eigenlijk het doel van het proces is. Het mooiste voorbeeld daarvan is het systeem van boekhouden in een grootboek. Het is toch te zot voor woorden dat er nog steeds een hele bedrijfstak, op geautomatiseerde wijze, werkt met een systeem waarin alles dubbel of eigenlijk in drievoud ingevoerd wordt. Het systeem van journaalposten met een op nul lopend saldo is ooit uitgevonden om daarmee het systeem éénvoudig controleerbaar te houden. Maar uiteindelijk is dat systeem niets anders dan een dubbel opgeslagen weergave van de informatie uit andere bestanden. En toch zie ik bijvoorbeeld hier op HL in grote hoeveelheden vragen voorbij komen waarbij het antwoord is dat iets 'op rekening x, aan rekening y' geboekt moet worden. Er kan nog zo ontzettend veel echt geautomatiseerd worden als veel outside the box wordt gekeken naar het doel van processen. Een ander voorbeeld: we hebben tekstverwerkers, die nooit echt doen wat we willen. Dus maken we templates en macro's om die tekstverwerkers in een keurslijf te dwingen, om daarna via één of andere PDF tool van de brief een PDF te maken. Waarom is er dan niet een tool waarin ik alleen maar de inhoud van de brief invoer, die dan meteen een PDF uitspuugt, zonder dat er nog een tekstverwerker aan te pas komt? Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar dat laat ik maar :)
  20. Ja. Het gaat echter niet om het 'uitkeren', maar om het verminderen van de nominale waarde van de aandelen en terugbetalen van het verschil. Voorwaarde hiervoor is wel dat de cijfers van de BV het toelaten. De notaris, die eea moet vastleggen, kan je daar verder over informeren.
  21. BPM bedrag staat bij de auto donderdag bij mij afgeleverd werd wel gemeld op de factuur. 'Let op: als u deze auto niet zakelijk gebruikt, kunt u een rekening voor xx.xxx aan BPM krijgen'. Als ik mijn kenteken intik, staat het erbij: https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx Helemaal mee eens.
  22. Niet noodzakelijk, het kan ook een conservatoir beslag zijn, waarbij beslag wordt gelegd voorafgaand aan een procedure. Hoe dan ook is het zaak zo spoedig mogelijk te achterhalen wat precies de situatie is, want als er daadwerkelijk een vonnis ligt, heb je vanaf het moment van beslaglegging vier weken de tijd om in verzet te gaan tegen dat vonnis.
  23. En wat is daarover afgesproken? Want dit soort acties zouden wel eens een grond kunnen zijn de franchiseovereenkomst te ontbinden. Immers laat de BV hiermee zien dat de afspraken niet ongewijzigd voortgezet worden.
  24. Helemaal met de voorgaande sprekers eens. ISDN is niet meer van deze tijd en antwoorddiensten zijn perfect om rustig je werk te kunnen doen. (overigens leverde mij de overstap van ISDN + losse antwoorddienst naar een VoIP provider die ook de antwoorddienst levert een besparing op van meer dan 50%)

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.