Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Voorraad beschermen tegen gijzeling bij faillissement fulfilmentpartner
Bij een fulfillment partner is je belangrijkste aandachtspunt goede afspraken te maken over hoe deze partner administreert welke goederen van jou zijn. Een mooi hulpmiddel daarbij zou zijn wanneer de partner dagelijks geautomatiseerd die inventarisatie aan jou zou verzenden. Een curator zal daarmee voldoende bewijs hebben om de goederen direct af te geven. Hou er wel rekening mee dat de curator uiteraard voor de handling daarvan kosten zal mogen rekenen. Normaal gesproken bij een faillissement heb je het over eigendomsvoorbehoud en loop je - vaak - tegen het bodemrecht en bodemvoorrecht van de fiscus aan, waarbij niet naar de juridische eigendom, maar naar de reële eigendom wordt gekeken, zodat je ook in een faillissement met een eigendomsvoorbehoud nog geen steeds met lege handen kunt komen te staan. Bij een fulfillmentpartner is dat alles niet aan de orde, omdat er geen enkel oogmerk is dat de eigendom van de goederen over zal gaan naar de fulfillmentpartner.
-
Juridisch advies gevraagd
Zou je deze interessante reactie kunnen toelichten want ik denk dat dit wel veel vaker voorkomt. Een belanghebbende bij een faillissement kan altijd de Rechter-Commissaris vragen een bepaalde opdracht aan de curator te geven. En tegen de beslissing door de R-C op die aanvraag staat beroep bij de rechtbank open. Dit is een manier om een curator tot bewegen te dwingen.
- Juridisch advies gevraagd
- merknaam in domeinnaam - een gerechtelijke uitspraak
- Van eenmanszaak naar BV in zicht van problemen?
- factuur uit Duitsland ontvangen, excl. BTW maar zonder ons BTW nummer...
- factuur uit Duitsland ontvangen, excl. BTW maar zonder ons BTW nummer...
- beslag laten leggen?
- verpanding bij verkoop
-
no cure no pay aanvechten inbraak / insluiping
Maar zij hebben bewijs dat ze dat gedaan hebben, namelijk in de vorm van de polis. De polis is bewijs voor de inhoud van de polis. Tenzij je ander bewijs hebt, zal de rechter zeggen dat het aannemen dat er geen voorwaarden zijn bij een verzekering naïef en voor eigen rekening en risico is.
-
verpanding bij verkoop
Daar heb je geen MSN voor nodig. Als jij een polis hebt met braakclausule, dan betekent dat dat jij verzekerd bent (was) voor diefstal, wanneer er sprake was van braak. Als jij panieksluitingen hebt die ook na sluitingstijd niet afgesloten worden, dan is er geen braak en dus geen dekking.
-
no cure no pay aanvechten inbraak / insluiping
No cure, no pay mag niet in Nederland :) Maar vertel nu eerst eens: is er nu wel of niet braakschade en is er wel of niet een braakclausule (zoals gebruikelijk) opgenomen in je polis. En als die braakschade er is, welk bewijs heb je ervan? edit: laat maar, ik heb je andere reactie al gezien. Zelfs als zou no cure, no pay toegestaan zijn, dan nog zou ik me er niet aan wagen. En mocht je je tussenpersoon aan willen spreken, dan is het de vraag welk bewijs jij hebt voor jouw stelling. Jouw stelling is namelijk dat de polis niet voldoende met je besproken is, maar toch heb je de polis geaccepteerd.
- verpanding bij verkoop
-
Bouwjaar voertuig klopt niet, zakelijk aangeschaft in buitenland
Nog los van het feit dat, zoals hiervoor al aangegeven 'bouwjaar' over het algemeen duidt op het jaar waarin het voertuig voor het eerst is tenaamgesteld, heb je als koper een onderzoeksplicht. Juist als ondernemer weegt die zwaarder dan als consument en de punten die je noemt zouden bij een éénvoudige aankoopkeuring naar voren zijn gekomen. Juridisch betekent het dus jammer, maar helaas.
- (Leer)stagevergoeding zonder opleiding mogelijk?
-
wanbetaler
X betaalt niet, jij zet geen procedure in, gaat een nieuwe samenwerking met hem aan, betaalt hem (??) en je vindt het gek da hij je niet betaalt? Klinkt alsof je over je laat lopen. Meteen je vorderingen bij iemand neerleggen de een vonnis gaat halen en dan zonder aarzelen de executie inzetten.
- Verkeerd btw-tarief berekend op factuur van leverancier
- eenmanszaak onder beheer bv?
- eenmanszaak onder beheer bv?
- Geen advocaat / geen toevoeging Raad van de Rechtsbijstand
- Geen advocaat / geen toevoeging Raad van de Rechtsbijstand
- Geen advocaat / geen toevoeging Raad van de Rechtsbijstand
- Apps laten ontwikkelen - en terwijl in vaste loondienst blijven
- aandelen leveren bij faillissement
- Schadevergoeding fiscaal aftrekbaar?