Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Vennootschapsbelasting nieuw opgestarte BV
- Waar vind ik een goede programmeur?
- Inkomen uit het bedrijf tijdens faillissement
- pensioenvoorziening bij liquidatie BV
-
bijtelling 2013
Zoals ik het heb begrepen is het uitgangspunt: beschikking, dus privé voordeel c.q. besparing, dus bijtelling. Maar ook schijnt het de bedoeling te zijn dat er een overgangsregeling komt. In ieder geval ontzettend zuur voor een grote groep ondernemers. Voor mij betekent het dat ik waarschijnlijk een auto eruit doe en dan maar wat vaker de cabrio pak, want ik ga echt geen forfaitaire bijtelling doen.
-
kan ik klanten overnemen van het bijna failliete bedrijf van mijn man?
Nee, niet zonder grote problemen met de curator. De vorderingen verjaren 20 jaar na opheffing faillissement.
- Auto van de zaak naar prive voor de vakantie, en na de vakantie weer terug
-
Zelfde bedrijfsnaam
Mijn twee centen: leg maar vast 10k opzij voor de proceskostenveroordeling, want de kans dat je dit verliest is erg groot. Met alleen al de google voorbeelden is het evident dat er een kans van verwarring is...
- Financiering via Zwitserland / Luxemburg
- KOR geen btw op uitgaande facturen.....hoe administratief te verwerken
- pensioen en doorwerken
-
Verkopen van BV uit holdinstructuur aan prive
En voor het vernietigen van een rechtshandeling vanwege paulianeus handelen is een faillissement niet eens nodig. Ook buiten faillissement kan die vernietiging plaatsvinden. Alleen wanneer de holding de BV verkoopt tegen een reëel bedrag *en* dat bedrag ook daadwerkelijk wordt betaald aan de holding (en dus niet middels verrekening), kun je een situatie creëren waarin de verkoop van de BV door de holding waarschijnlijk niet aangetast kan worden. Daarbij is wel op zijn minst noodzakelijk dat dat reële bedrag wordt bepaald door een deskundige, niet zijnde de eigen accountant.
- CAB onderzoek - wanneer en waarom?
-
"Yes !!" - vier je successen hier !
Gisteren heeft de verhuizer de inhoud van ons oude kantoor gebracht en vanochtend heb ik al gewoon lekker zitten werken in het nieuwe pand!
-
wie verantwoordelijk na overname?
De vraag is of de vordering is ontstaan voor na beëindiging van je vennootschap. Juist omdat in het testament wordt gesproken over een lening uit 2004 zou ik primair het standpunt betrekken dat de vordering betrekking heeft op het moment dat jij geen vennoot meer was en derhalve niet aansprakelijk was.
- maximale leeftijd lease-auto
- Welke politieke partij stemmen als ondernemer?
-
Probleem met Exclusiviteitscontract - Telefoongesprek
Jazeker. Iets met het leerstuk van 'de afgebroken onderhandelingen', een concept dat ook erkend wordt in de Principals of European Contract Law. Ik zou het wel weten: direct een kort geding om hem te verbieden aan anderen te leveren en daarna uit onderhandelen dat die andere verdeler via jou beleverd gaat worden.
- bank eist hun geld terug
-
Gemakkelijker ontslag voor wanpresterend personeel
Wat een onzin. Wanpresterend personeel kun je ontslaan. Het 'enige' wat je nodig hebt is een goed dossier en daar ontbreekt het in de praktijk meestal aan. De werkgever heeft, om welke reden dan ook, geen goede verslaglegging van de problemen en heeft dus, behalve een verhaal, _geen_enkel_bewijs_ dat er sprake is van wanprestatie. Het is natuurlijk van de zotte wanneer een werkgever geen dossier hoeft te hebben om iemand wegens wanpresteren te ontslaan.
-
Concurrentievervalsing door lokale overheid. Hoe kun je dit aanpakken?
Vragen aan het betreffende bestuursorgaan. Ze moeten zorgvuldige beslissingen nemen en dus ook onderbouwen dat ze zich aan de regels houden. En zoals je op: http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/eleni/nieuws/2011/03/23/eind-aan-oneerlijke-concurrentie-bedrijfsleven.html Kunt lezen kun je anders klagen bij de NMa.
- Help ! Ik sta in mijn recht, maar kan geen advocaat betalen
- Faillisement aanvragen
- Auto op naam Stichting, Vrijstelling btw plicht , bijtelling?
-
Auto op naam Stichting, Vrijstelling btw plicht , bijtelling?
het eerste wat van belang is om te weten is of je stichting door de belasting wordt aangemerkt als onderneming. hoewel een stichting een onderneming is, wordt dit door de belasting niet altijd zo gezien. Waarom is dat van belang? Het uitgangspunt dat er fiscale bijtelling plaatsvindt bij privégebruik is niet afhankelijk van de vraag of de stichting belastingplichtig is voor de vpb.