-
Aantal berichten
459 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
1
Inhoudstype
Profielen
Forums
Blogs
Alles dat geplaatst werd door Joost Schravendeel
-
Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)
Joost Schravendeel reageerde op Henk's vraag in Commercie en marketing
remotoys (remote toys) playtronic remotronic -
CPM, en welke getallen te gebruiken
Joost Schravendeel reageerde op Marco Spoor's vraag in Commercie en marketing
Ohja, niet eens aan gedacht. Maar dat bedrag haal ik van hun prijslijst, dus is het wat je als adverteerder zou betalen. De meeste mediabureaus pakken 40-60% van het bedrag, dus je houdt zelf 3-5 euro zelf over van de CPM-rate. Dus mag je mijn inkomstenschets nog even in tweeën snijden ;) Hoeveel % van je ad-inventory weet je nu te slijten? Welk bedrag reken je als fixed price? Welke exposure krijgt een adverteerder daarvoor? -
CPM, en welke getallen te gebruiken
Joost Schravendeel reageerde op Marco Spoor's vraag in Commercie en marketing
Die 8.000 euro is de max per banner per campagne per maand bij een CPM van 20,-. Totaal kun je 7.500.000 / 400.000 = 18 campagnes simultaan draaien. Maximale revenue maakt dan 144.000 per maand. Webads vraagt voor een full-banner bij gamesites 8 euro CPM. Per campagne zou dan de max revenue op 3200,- per maand zitten. Bij volle bezetting dan dus 57600,- Je moet ze alleen nog wel voor dit soort bedragen weten te verkopen. Mijn eCPM per banner is ongeveer 100 keer lager. -
Sociale-netwerkfuncties voor sites
Joost Schravendeel reageerde op Cruisebabe's vraag in Commercie en marketing
Gok dat het ook nog wel even gaat duren voordat het dataportibiliteit's-gebeuren helemaal veilig is. -
CPM, en welke getallen te gebruiken
Joost Schravendeel reageerde op Marco Spoor's vraag in Commercie en marketing
Op jouw inventory is dit dus gemiddeld 400.000 views per campagne (per maand). Dan heb je dus ruimte voor totaal 19 campagnes (zijn er nogal wat!) Hou dus rekening in je CPM tarief met een veel lagere bezetting op je advertentieruimte. -
boodschappenbezorgdienst beginnen
Joost Schravendeel reageerde op Thijl's vraag in Ondernemingsplan en businessplanning
Ik zou zeggen; test het eens goed uit. Dan kun je zelf bepalen waar hun steken hebben laten vallen, weet je ook meteen waar je je in positieve zin mee kunt onderscheiden. -
Heb je toevallig cijfers van soortgelijke webwinkels? Als je weet hoeveel procent van de bezoekers een aankoop doet, en je weet wat een bezoeker je bij Google gaat kosten kun je een goede indicatie maken. Als je ook nog weet welk percentage klanten vaker terugkomt en om de hoveel tijd is alles te berekenen. Wat voor kleding is het? Duur of goedkoop, merk of geen merk?
-
boodschappenbezorgdienst beginnen
Joost Schravendeel reageerde op Thijl's vraag in Ondernemingsplan en businessplanning
Als je met een fiets en warm eten werkt moet je het wel binnen een heel erg beperkte straal houden, dat is ook weer lastig aan te bieden voor de friettenten en chinezen. Ik zou graag extra betalen voor een bierkoerier. Vrijdag/ zaterdagavond na sluitingstijd van de supermarkten toch nog geen zin om de kroeg in te duiken maar in het huis van mij of één van mijn vrienden wat te drinken. Op dit moment moet ik dan een eind fietsen of de auto pakken naar de avondwinkel (is het bier sowieso spuugduur). Studenten zijn ook nog eens lekker lui en hebben wel 5 euro over om een krat bier bezorgd te krijgen kun je evt nog afspreken dat je lege kratten wel weer wilt terugkopen voor 2,50 per stuk en haal je die allemaal op een vaste dag in de week weer op. Zomaar een ideetje. Misschien een leuke aanvulling op je diensten. -
Lekkere introductie met een nieuwsbriefbom
Joost Schravendeel reageerde op Norbert Bakker's vraag in Commercie en marketing
Voor klanten hebben we ook wel eens een iedereen@bedrijf.nl aangemaakt die een mail stuurt naar alle mensen in dat bedrijf. Als je dat ook als afzender neerzet en je krijgt een reply erop dan is het logisch dat iedereen die mail dus iedere keer ontvangt. Als hun nieuwsbrief@almeersegolfclub.nl hebben gemaakt en daar alle nieuwsbriefleden aan hebben gekoppeld en hier ook vanuit emailen kan het dus zo werken dat iedereen inderdaad alle reply's krijgt. -
Autobedrijf beginnen
Joost Schravendeel reageerde op Geband account's vraag in Ondernemingsplan en businessplanning
Wat een top-post! -
Direct mailling - wat heb ik fout gedaan?
Joost Schravendeel reageerde op Romano Sandee's vraag in Commercie en marketing
Ooit heb ik 1 keer een mailing gestuurd naar slechts 40 bedrijven maar heb hier wel 11 klanten aan overgehouden. Maar om die 40 brieven te sturen heeft me gewoon enorm veel tijd gekost. Ik had een hele korte alinea waarin ik iets algemeens vertelde over mijn dienst, daarna een alinea waarin ik uitleg waarom mijn diensten iets kunnen betekenen voor zijn/haar branche en daarna nog een stukje hoe ik onze samenwerking specifiek voor ogen zag (voor sommige zelfs een grafische uitwerking hiervan). Ik heb wel iedereen moeten nabellen. Ik ben ongeveer twee maanden bezig geweest met voorbereiden en een goede tijd uitgekozen om mijn diensten aan te bieden. Dit ging over de verkoop van advertenties op een lokale jongerensite. Ik heb expres de periode rond de kerst gekozen, in de kerstvakantie gaat al het geld op aan uitgaan/ kado's/ kleding, daarna hebben ze geld nodig. Horeca, kledingzaken en bedrijven met tekort aan jong personeel heb ik toen benaderd en er een hoop aan over gehouden. De totale mailing kosten mij in geld misschien 50 euro aan papier en inkt (sommige dingen extra mooi laten doen bij de printshop). Daarnaast wel een hele hoop tijd omdat iedere brief een stukje maatwerk was, maar heeft zich wel dubbel en dwars uitbetaald. Je hoeft natuurlijk niet voor iedere potentiële klant een stuk apart te schrijven, maar als je de branche neemt en een logische tijd uitzoekt (na de zomervakantie zitten de pondjes er weer aan, die worden er nu afgetrained om zomer-strak te zijn) en specifiek iets schrijft over overgewicht in die branche zet je wellicht meer zoden aan de dijk. -
Uitstappen vennoot - Liquide middelen
Joost Schravendeel reageerde op Kurt's vraag in Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrecht
Ik ben dit jaar ook uit een samenwerking gestapt voor 10%. Naast een uitkoopsom voor die 10% had ik ook nog recht op een deel van de winst van 2007. Omdat mijn compaan ook het gevaar zag dat er te weinig reserves overbleven hebben wij het stuk winstdeling verspreid over 12 maanden. Hij moet er uiteraard wel mee akkoord gaan om gespreid betaald te worden. Je kan altijd nog afspreken dat je nog een stukje rente erbovenop doet als je gespreid mag betalen. -
A to Z van een kantoorruimte huren
Joost Schravendeel reageerde op Jan25's vraag in Operationeel en logistiek
Ik betaalde 450 ex BTW voor 28m2, dit was mijn eerste kantoor in het centrum van Alphen aan den Rijn. Dit was inclusief voorschot servicekosten waar alles inzat. Naast die huurprijs had ik verder geen kosten aan mijn kantoor. -
mede-eigenaar worden cafe
Joost Schravendeel reageerde op vince79's vraag in Financiering
Hij blijft 55% hebben. Als hij ervoor kiest de schulden niet zo snel mogelijk af te lossen maar meer naar privé te halen, dan kan dat lijkt mij. Ben jij ook verplicht het zaakje over te kopen als er nog wel schulden zijn na die 5 jaar? -
Sociale-netwerkfuncties voor sites
Joost Schravendeel reageerde op Cruisebabe's vraag in Commercie en marketing
Daarnaast bieden mysapce en facebook ook allebei een apart initiatief. Vervolgens gelden tussen die drie grote partijen ook nog eens hele andere voorwaarden van het gebruik. Zowel bij Google als mySpace gaat alle data (dus ook wanneer je cross-platform surft) op hun eigen servers terecht, ze gaan dus nog veel meer van je te weten komen. -
Dragons Den seizoen 2008
Joost Schravendeel reageerde op berndmintjes's topic in MediaBoard
Volgens mij was port-o-mail meer een vervanging voor de huidige 0900-servicenummers waar door de consument betaald word voor het antwoord. port-o-mail wilde bij het inzenden van een vraag per contactformulier een bedrag van 1 euro afrekenen waarvan 10 eurocent dan ten goede zou komen voor port-o-mail. De dragons struikelde over hoe de consument die ene euro dan zou betalen. iDeal is geen optie (te hoge transactie-kosten), facturen van 1 euro sturen gaat ook niet werken. Je zou enkel nog kunnen denken aan 0900-betalingen (pay-per-call) of SMS reverse-billing. Maar zoals je kunt lezen ben je dan toch weer een 0900-nummer aan het draaien en daarom was port-o-mail geen waardig alternatief. Een oplossing zou zijn dat alle vragen via het contactformulier van een bepaald klantnummer bij de factuur zouden worden opgeteld en dat port-o-mail die 10 cent per vraag aan de klant moet factureren. Maar dat is teveel maatwerk en zeker geen makkelijke oplossing (weegt waarschijnlijk niet eens op tegen de extra kosten). -
Lijkt mij dat je heel bewust bezig bent met het gebruiken van je krediet. Dat je van tevoren weet waar het krediet voor gaat dienen, hoeveel je nodig hebt en binnen welk termijn je het kan terugbetalen. Ik denk dat jou case bewijst dat je daar als startende ondernemer juist WEL mee bezig moet zijn om het hoofd boven water te houden. Een startende ondernemer zit niet te wachten op een domper van 5930 euro extra kosten. Natuurlijk een heel vervelend verhaal maar je geeft in je laatste post aan dat je andere dingen aan je hoofd had dan dit. Het leermoment is wellicht dat je je prioriteiten anders moet stellen.
-
Dragons Den seizoen 2008
Joost Schravendeel reageerde op berndmintjes's topic in MediaBoard
Het niveau van de pitches was echt bedroevend hoewel er best leuke producten bijzaten. Ik vond die boomstammetjes trouwens wel wat hebben. Jammer dat ze het zo slecht bracht en een waardering van 1.000.000 euro aan het product gaf. Ik zag mijn ouders wel zo'n stammetje (of 3) meenemen van de intratuin. -
Wordt niet boos op de tankstationhouder...
Joost Schravendeel reageerde op Alex1978's topic in Off Topic
Als het percentage van de tankstationhouder gelijk blijft ondanks de (enorme) prijsstijgingen van de benzine profiteert hij hier zelf dus ook van mee. Als hij zijn percentage op de consumentenprijs naar beneden zou bijstellen aan de hand van de algemene prijsverhoging hebben we pas geen reden om boos te worden, nu eigenlijk wel. -
Eigen horlogemerk lanceren?
Joost Schravendeel reageerde op een vraag in Financiering
Wel lastig. Je hebt 1 a 2 miljoen nodig om iets nieuws te ontwikkelen terwijl je ook gebruik kunt maken van andermans technieken. Lijkt me lastig te verkopen aan een investeerder, het geeft namelijk niet echt veel garanties. Daarnaast heb je denk ik ook nog wel een flinke pot nodig voor je marketing, hoe schat je dat in? -
E-mails komen niet aan.
Joost Schravendeel reageerde op PaulGo's vraag in ICT, Automatisering en internet
ik klik ontvangstbevestigingen altijd weg, van mij zul je er dus nooit een krijgen. Wat is daar de reden van? Het is toch een gemakkelijke manier om te controleren of een email aankomt, emailadressen kloppen en ze nietin de spamfilter blijven hangen. Ik doe dit ook. Meestal omdat de verzender een reactie op de email wil hebben. Wanneer zij na een uur al een leesbevestiging binnen krijgen verwachten ze wellicht ook een reactie het uur daarop. Daar zit ik niet op te wachten, ik lees al mijn mail en dan label ik het als 'nog te doen', 'belangrijk' of 'later'. -
Off-topic - Post your ride
Joost Schravendeel reageerde op R.I.P. | Peter Bonjernoor's topic in Off Topic
Apetrots. -
Entr-ID : Uw mening
Joost Schravendeel reageerde op G.Bos's vraag in Innovatieve nieuwe ideeën
En je hebt in Amsterdam bijvoorbeeld al concurrentie van een (erg) vergelijkbaar concept, dit doelt echter alleen op horeca-gelegenheden: http://www.gam-plaza.com/ , wellicht bij je bekend. -
Entr-ID : Uw mening
Joost Schravendeel reageerde op G.Bos's vraag in Innovatieve nieuwe ideeën
Je geeft aan dat de persoonsgegevens niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt. Nu doe ik de marketing van twee discotheken waarbij de één op ons pasjes-systeem draait. Dingen zoals een block-list zitten er ook gewoon op, maar het belangrijkste van het systeem is voor de uitbater de marketing-mogelijkheden. Bovendien wil je klanten binden, een horeca-uitbater bind op die manier zijn bezoeker ook aan de concurrenten. Hoe kun je dit soort ondernemers over de streep trekken? Of is dit een verloren zaak? -
Het kopen van website
Joost Schravendeel reageerde op marvino002's vraag in Commercie en marketing
Je kunt wel bezoekers en een goede pagerank hebben, maar als niemand iets koopt heb je niets aan die traffic. Winst en terugverdientijd lijken me betere maatstaven. Als je dieper onderzoek wilt doen zou ik kijken naar percentage dat een aankoop doet, gemiddelde aankoopbedrag, percentage terugkerende klanten.