Ga naar inhoud

WalterBrokx

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door WalterBrokx

  1. De redenatie is maar half zo complex als de realiteit. Trump die zich graag spiegelt aan sterke mannen zoals Jeltsin blijkt nu gesteund te zijn door de hackers van het Kremlin, zo heeft de CIA bekend gemaakt in kleinschalige bijeenkomsten met senatoren. In een Pavlov's reflex wijst Trump er inmiddels op dat dezelfde agencies bewijs bijeen geplakt hebben dat Sadam Hussein massavernietigingswapens had. Gesteund of profijt gehad? Is steun niet per definitie iets om profijt van te hebben? ;) Is het mogelijk om profijt te hebben van obstructie? (En dan bedoel ik niet dat je door de file een neerstortend vliegtuig heb gemist) :P Het is inderdaad mogelijk om profijt te hebben zonder steun te krijgen: dat is vaak een spel met 3 actoren à la: 'als 2 honden vechten om een been, gaat de 3e er mee heen'. Als die inmenging echt is, was dat om de uitslag te beïnvloeden bij een verkiezing tussen 2 kandidaten: de één hinderen is de ander een voordeel geven. De vraag stellen of het 'gesteund of profijt gehad' is, suggereert dat de timing geheel toeval geweest zou kunnen zijn. Als ik in mijn caleidotelescoop naar parallelle universa kijk, zie ik dat de hele kwestie niet op zou spelen zonder de verkiezingen: dus toevallige timing kunnen we volgens mij wel uitsluiten. Als je bedoelt dat het allicht heimelijke steun was waar team Trump niets vanaf wist: dan is het nog steeds steun. (Maar verder wacht ik even af wat er naar buiten komt.) Trump heeft in ieder geval laten zien dat hij van de afdeling "ik zeg wat ik denk is", maar niet pre se van de afdeling "ik doe wat ik zeg". Hij legt in zijn eigen Thank You Tour uit dat hij van alles zei, omdat het scoorde, maar dat dat nu de buit binnen is, niet meer belangrijk is. Wat voor ondernemersklimaat kun je verwachten met een president die zelf onthult te praten als een louche autodealer met garantie tot de deur? Wat voor internationaal klimaat als hij zelf toegeeft mensen naar de mond te praten om zijn doel te bereiken? (Niet dat dit een exclusieve eigenschap is in de politiek of de mensheid.) Deze video is vrij ontluisterend en eigenlijk ook droogkomisch http://on.cc.com/2h5OznT
  2. Yep: hoe beide sysemen door zichzelf verslagen werden. Er zit wel meer in: een nieuw seizoen 24: Jack Bauer ontsnapt uit Rusland en moet voorkomen dat de verkiezingen gehackt worden. ;) Of een politieke thriller: het zou wel een sterk staaltje geopolitiek schaken zijn om 1 kandidaat in te fluisteren dat de verkiezingen rigged zullen zijn, zodat hij dat op tafel gooit, waardoor de tegenstander geforceerd wordt om te zeggen dat dat niet zo is en daarmee de kans om dat argument achteraf te gebruiken ernstig wordt verkleind. En dan zelf de boel riggen: ik zou willen dat ik zoiets kon verzinnen zonder de inspiratie uit het nieuws. :P Hoe dan ook een zorgelijke ontwikkeling: wat als er inderdaad van buitenaf geknoeid is met stemmachines? Hoe gaat dat duveltje terug in het doosje? Hopelijk blijft het alleen bij gehackte emails.
  3. Tja, opzienbarende clickbait koppen, die het liefst verontwaardiging oproepen en leiden naar pagina's vol advertenties. Zo kun je de eigen woede of creativiteit omzetten in mooie advertentie inkomsten. Eigenlijk inderdad net als De Speld: zelfs daar zie je dat er mensen zijn die er intrappen. De grens tussen satire, nep-nieuws en propaganda kan dus heel dun zijn. Nu ik er over nadenk: eind jaren '90 maakte ik me met 1 van mijn vrienden ook schuldig aan satirisch nepnieuws: we jatten foto's van lokaal online nieuws en verzonnen er zelf absurde koppen bij à la Dit Was Het Nieuws. Die 4 andere vrienden die de site kenden konden er wel om lachen ;) Wie zien dus een convergentie tussen verdienmodellen, algoritmes, polarisatie en de hang naar duiding en humor.
  4. Inderdaad. Op diezelfde schaal hebben we al relatief lang zonder grote conflicten geleefd. Misschien dat het streven naar gemene delers daar aan heeft bijgedragen. Ik zie op mijn Facebook tamelijk agressieve (en soms onwaarachtige) berichten gedeeld worden door voorheen toch vriendelijke mensen. In West-Europa, ja. Mede dankzij de EU. In centraal Afrika heeft heel lang een oorlog gewoed waar 6 landen bij betrokken waren. Daarnaast zijn er ook de nodige proxy oorlogen gevoerd in Azië en Afrika. Om maar niet te reppen over burgeroorlogen in Europa. Maar inderdaad: geen Ieperachtige taferelen met honderdduizend(en?) doden in één dag. Geen wereldwijd gewapend conflict waarbij 80% van de landen ten strijde is getrokken. We kunnen beter zien wat ons allemaal verbind, maar de ongelijkheid in de wereld is ook beter zichtbaar en dat werkt 2 kanten op. Enerzijds meer begrip anderzijds meer migratie waardoor samenlevingen juist weer onder druk kunnen komen te staan. 1 van de dingen die nieuws of nepnieuws viraal laat gaan is verontwaardiging: dat is een sterk emotionele trigger. Op facebook is het soms wel lachen om extreem nieuws te checken en dan eventueel te ontmaskeren als hoax. :P
  5. Filterbubbels kunnen ook voor verdieping zorgen: bijvoorbeeld bij muziek, kunst of films. Je krijgt suggesties voorgeschoteld die in het verlengde liggen van eerder getoonde voorkeuren. En dat kan mooie ontdekkingen opleveren. (Aan de andere kan, kan het ook ontdekkingen voorkomen als je een wat meer eclectische smaak hebt.) Wat Ron aanstipt is ook waar: je krijgt ook eerder 'klein' nieuws aangereikt over dingen die jou wel interesseren. Dan is er op verjaardagen toch een meer gevariëerde gespekstof mogelijk dan alleen het 8 uur journaal en familieperikelen. ;) Over het woord 'bedreiging': ja, ik ben van mening dat die er ook is. Je kan volgens mij ook te diep in jouw eigen filterbubble rabbithole terechtkomen en vervreemden van de feitelijke werkelijkheid (whatever that may be). Alles is tegenwoordig 'beleving'. Zelfs feiten worden soms weggewuifd met 'zo voel ik dat niet'. Tegelijkertijd is het ook belangrijk om gevoelens niet zo maar weg te wuiven. Maar een democratie functioneert toch het best met een goed geïnformeerde bevolking. Filterbubbels kunnen dat ernstig in de weg staan. In het meest extreme uiterste zouden er babylonische filterbubbels kunnen ontstaan, waarbij verschillende bubbels elkaar echt niet meer begrijpen. Dat idee is natuurlijk een staaltje hyperbolisch extrapoleren, maar is dit eigenlijk niet wat we zien bij bijvoorbeeld geradicaliseerde jongeren die zich aansloten bij IS? Onthechting en vervreemding dmv een filterbubbel die steeds minder transparant wordt, waardoor uiteindelijk alleen de tunnelvisie aan het eind van de rabbithole lijkt te bestaan? Filteren naar interesses is toch net iets anders dan filteren om gedrag en ideeën te sturen of het naar de mond praten van de bubbelbewoner. Tegelijkertijd kunnen filterbubbels het voor ondernemers makkelijker maken om een niche doelgroep te bereiken. Het mes snijdt aan 2 kanten. Maar als we er echt grip op verliezen aan 3 kanten, want dan is er geen handvat meer en bezeren we ons zelf terwijl we het proberen te gebruiken.
  6. Interessant onderwerp. We hebben inmiddels 2 grote filterbubbels: een groep die MSM (Mainstream Media) wantrouwt, maar wel kanalen vertrouwt die vaak een hoop niet geverifiëerde desinformatie* verspreiden en vice versa. (*Bijvoorbeeld: pizzagate, bussen vol paid protestors: beiden complete nonsens, maar gretig geloofd. Een paar dagen geleden deelde een Nederlandse politicus nog een bericht dat meer dan een jaar oud was, maar presenteerde het als nieuws (dat genegeerd werd).) Maar ja: de mainstream media ging mee in het gephotoshopte bewijs dat Powell presenteerde en de invasie van Irak inluidde. Met alle gevolgen van dien. Bij de NOS zijn ze ook een paar keer door de mand gevallen met gemanipuleerd nieuws. Dat creëert dus blijkbaar zo'n wantrouwen dat de nieuwe voorspelling voor het verschijnen van Nibiru eerder geloofd wordt dan wetenschap. Dit alleen zorgt vaak voor felle debatten waarbij men elkaar niet begrijpt en ook nauwelijks weet te overtuigen, omdat feiten of logica soms gewoon opzij worden geschoven en het debat niet voorbij een dogmatische oefening lijkt te komen. "Goede propaganda hoeft niet waar te zijn. Het gaat erom dat het het juiste effect heeft. Als je een leugen vak genoeg herhaalt, blijft er uiteindelijk toch een deel 'hangen' als zijnde de waarheid." - Vrij naar een wereldberoemd figuur. "Reclame komt van het woord 'reclameren': het blijvend herhalen, zodat men de boodschap onthoudt." - over reclame: schrijver onbekend Ja, de nieuwe verzuiling is een neveneffect van algoritmes en commerciële of politieke belangen. (De nieuwe vertrutting ook: facebook censureert bijvoorbeeld beeldende kunst, maar herkent heimelijke neonazi propaganda niet.)
  7. Ik ook. Bij vanaf denk ik aan een vliegreis vanaf x euro, maar dan moet je wel gisteren instappen...
  8. Welke gedane beloftes precies? Hoe is die geformuleerd? "Draining the swamp." Je meent echt dat mensen die als werkomschrijving hebben het lobbyen voor (bijvoorbeeld) Monsanto of Lockheed, dat uit overtuiging doen en niet voor het geld? Dan verschillen we daarin van mening. ;) Ik heb het niet helder genoeg geformuleerd. Ik bedoel: als lobbyisten puur voor het geld lobbyen, waarom zouden ze dan overstappen naar een werkgever die een lager salaris biedt en dan ijveren voor het tegenovergestelde? Hebben ze dan het licht gezien? Of gaan ze dan beleid proberen te maken waar ze altijd voor gelobbyd (hahaha, hoe schrijf je dat eigenlijk? Dit ziet er niet uit :p ) hebben? Er zit voor mijn gevoel een enorm spanningsveld in de logica: als het om het geld gaat: waarom dan overstappen en 5 jaar lang het oude werk niet kunnen doen? Als Trump het tegenovergestelde wilt bereiken dan waar je altijd voor gelobbyd hebt, waarom word je dan überhaupt gevraagd? Ergo: de taak van de ex-lobbyist kan haast niet anders zijn dan die lobby (enigszins) bedienen met beleid. (Ze worden dan ook niet ingeddeld in en tak van sport waar ze onbekend mee zijn.) Dat is op zich niet heel vreemd: iedereen staat ergens voor. Maar dat lijkt niet op het droogleggen van het moeras. Integendeel. Erbij halen wat Hillary doet is geen argument, want zij is hooguit in een parallel universum bezig met een regering samenstellen en dan wordt ook alles kritisch gewogen. Maar in deze realiteit speelt dat geen enkele rol. Het grote verschil met een HRmanager van Unilever is dat die persoon zich bezighield met HR binnen bedrijf en niet met het beïnvloeden van de politiek. Van HR naar politiek switchen is echt een verschil van arena. Van lobby naar politiek is van stoel verplaatsen in dezelfde arena. (Om het dramatisch te maken: van een stoel in de schaduw, naar de eerste of tweede rij.)
  9. Ik heb alleen naar de cache in Google gekeken en zelfs de bots konden blijkbaar geen chocolade maken van de CSS, want je krijgt dan kale html zonder opmaak te zien. (Ja, er had nog niemand gereageerd toen ik op google keek: de post leek toch ook een beetje op clickbait. ;) )
  10. Niet erg precies kennelijk. Wiebes is op zoek naar "kwaadwillenden" en wie dat zijn? "I know it when i see it" volgens Wiebes gisteren. Klinkt als "wer böswillig ist, bestimme ich" Ondergetekende en realist hebben dit een tijdje geleden al eens duidelijk gemaakt en Wiebes heeft dit deze week nog eens fijntjes herhaald. Iedereen kan toch snappen om welke groepen het gaat. .......................... De geest van de wet vs de letter van de wet. Hoewel er met gezond verstand een duidelijke intentie te zien is, is het echt niet de eerste keer dat de letter van de wet, de geest de das om doet.
  11. Inderdaad: software is makkelijk op dat gebied. Hardware voor filmmakers is over het algemeen vrij duur. De marges zijn dus blijkbaar wel hoog (genoeg). (Moet haast wel, want het gaat vaak niet om enorme volumes.) Chinese kopieën zijn er toch wel, maar de kwaliteit is dan vaak toch onzeker en de klantenservice vrijwel compleet afwezig.
  12. De draaideur is volop in beweging. Thanks! Dus update: - Energy Independence, led by Michael Catanzaro, an energy lobbyist whose clients include American Fuel and Petrochemical Manufacturers, Hess, Devon Energy, and Encana Oil and Gas.
  13. In mijn vakgebied (film) zie ik een hoop software en hardware ontwikkelaars toch echt echte korting geven ipv de 'adviesprijs' eerst te verhogen. Veelal vanaf 40%. Iedereen probeert mee te doen: niet alleen de Amerikaanse spelers: ook Canadese en Poolse hardware bouwers zie ik meedoen. Enerzijds vreemd, maar ja, men is altijd bang om de boot te missen... Op zich best verlokkelijk: 40% korting op de update van één van mijn favoriete plugins is best fijn :)
  14. De volgende revolutie op basis van 3D-printers? De mediahype is wat verstomd, maar ik zie het zeker ook meer die kant op bewegen. Dat is vaak niet letterlijk werk terughalen, maar nieuw werk creëren: een deel van de verliezers van outsourcen naar andere landen heeft (nog) niet de expertise voor die lokalere aanpak.
  15. Mooie ontduiking weer. Beide (en voor de zekerheid: alle) typen lobbyisten moeten hun gelobby voor de tijdsduur van het dienstverband, plus 5 jaar, opgeven. Dus de aantijging "Zijn anti-corruptie en -lobby campagne vertaalt zich momenteel ook in tegengestelde richting met het installeren van professionele lobbyisten in zijn team." is bij gebrek aan steekhoudend bewijs, vals. Er wordt (bij mijn weten) geen enkele geregistreerde of professionele lobbyist geïnstalleerd. Ik zal het makkelijk voor je maken: uit dezelfde wikipediapagina: The policy implementation team includes the following policy areas: - Defense & National Security, led by Maj. Gen. Bert Mizusawa. - Immigration Reform & Building The Wall, led by Danielle Cutrona, counsel to Sen. Jeff Sessions.[45] - Energy Independence, led by Michael Catanzaro, an energy lobbyist whose clients include American Fuel and Petrochemical Manufacturers, Hess, Devon Energy, and Encana Oil and Gas.[45][46] - Tax Reform, led by Jim Carter, a lobbyist employed by Emerson.[45] - Regulatory Reform, led by Rob Gordon, who serves as staff director/senior policy adviser for the House Natural Resources Committee, Oversight and Investigations Subcommittee.[45] - Trade Reform, led by Rolf Lundberg, a lobbyist and former employee of the Chamber of Commerce.[45] - Education, led by Gerard Robinson of the American Enterprise Institute.[45] - Transportation & Infrastructure, led by Martin Whitmer, a lobbyist at Whitmer & Worrall whose client include the American Association of Railroads, National Asphalt Pavement Association and the Utilities Technology Council.[45] Ook al mogen ze dat werk nu even niet doen. Beweren dat het geen lobbyisten zijn is hetzelfde als een timmerman als minister aanstellen en dan zeggen dat er geen timmerman als minister is aangesteld. En zeggen dat het geen lobbyisten zijn, omdat ze nu een andere baan hebben is louter semantisch verweer in het licht van de gedane beloftes. Ik zou het fantastisch vinden als een voormalig lobbyist tegen zijn oude werkgevers zou durven in te gaan. En ik wil best geloven dat er lobbyisten zijn die puur voor het geld ijveren tegen bijvoorbeeld de beperking van vervuiling en voor een hoger bod het tegengestelde willen gaan beweren. Maar: de overheid betaalt meestal niet meer. En als ze niet voor het geld lobbyen, dan gaat het om een overtuiging en hoeven we niet te verwachten dat ze een andere koers uitstippelen. (Oké, er bestaan) Ergo: je kunt de man wel uit de lobby halen, maar of het lukt om de lobby uit de man te halen...? Dan kunnen we nu nog niet zeggen. Wel kunnen we zeggen dat er nog steeds lobbyisten in team Trump zitten. Dat ze 5 jaar na hun functie niet mogen lobbyen is een goed voorstel: dan kan een ambtenaar niet alvast 'solliciteren' mbv beleid: allicht een idee in Nederland? :P
  16. De wet DBA heeft als enige doel dat de belastingdienst schijnconstructies kan aanpakken. Als je als zzp-ondernemer via een tussenpartij werkt, dan ziet de belastingdienst dat meestal als loondienst, dus een schijnconstructie. Zie ook deze link. Tussenpartijen moeten dus de meeste zzp-ondernemers in loondienst gaan nemen. Dat is ook de reden dat deze tussenpartijen de grootste schreeuwers zijn in de berichtgeving over 'wet DBA'. Want dan worden ze te duur voor opdrachtgevers. Let er maar eens op in de media... In werelden van zakelijke dienstverlening, ICT, media-bedrijven gaat er dus iets veranderen door deze wet DBA. Het gaat nu namelijk aantrekkelijker worden om zonder tussenpartij te werken in veel zzp-constructies. Natuurlijk wel op voorwaarde dat je je werkrelatie voldoende zelfstandig kunt vormgeven. Op zich zou dat best een vooruitgang zijn! Hoe denken jullie daarover? Intenties: road to hell is full of good intentions :P De schreeuwers die ik heb gezien zijn de payrollbedrijven die de angst voor het inhuren van ZZPers verder hebben opgestookt en constructies hebben opgetuigd die de in dit keurslijf geperste zelfstandige (omdat de opdrachtgevers anders geen zaken willen doen) 15 tot 20% van hun omzet kost, maar die ze niet kunnen doorberekenen.
  17. dat zou goed kunnen, ik weet ook niet genoeg hoe deze mensen ingehuurd worden. Is het dan net zoals bijv acteurs dat ze voor ieder programma opnieuw door een productiemaatschappij ingehuurd worden? Het filmen is iets dat veelal tussen de 5 tot 50% van de productietijd in beslag neemt. 50% is trouwens extreem hoog: dat is eerder iets voor korte nieuws items die ook snel de deur uit moeten. Bij speelsfilms gaat het vaak om een paar weken filmen, na maanden preproductie en wordt meestal ook gevolgd door een postproductie die de draaitijd ruim overschrijdt. Veel producenten werken wel aan meerdere producties, maar meestal niet genoeg om daar een cameraman voltijd mee bezig te laten zijn. Bovendien is de ene cameraman de andere niet: de één draait rustige, strakke composities, de ander is juist weer heel goed in dynamische of hele technische shots. Per project wordt er dus vaak gewinkeld. Daarnaast heb je ook productiehuizen die wel cameramensen in loondienst hebben, maar waarbij het vaak genoeg voorkomt dat er ivm het weer op bepaalde dagen gefilmd moet worden en dan extra capaciteit moeten inhuren. Dus ja: veel cameramensen worden per klus ingehuurd door verschillende partijen. Bij acteurs heb je met wet DBA ook een vreemde situatie: zij moeten op een bepaalde tijd een script tot leven wekken en als ze even niet kunnen, kunnen ze geen vervanging sturen, want ze worden gecast vanwege hun uiterlijk, uitstraling en spel. Soms is het 1 dag werk, soms een paar weken. Bij de wet DBA kunnen we dus wel stellen dat intentie en het werkelijke effect niet helemaal op één lijn liggen. Uitzonderingen maken is plakkertjes plakken op een poreuze band.
  18. Ze willen vooral niet gedwongen afgeroomd worden door een tussenpartij :-p (Ik ben blij dat ik niet werk voor TV: de meeste (of zelfs alle) omroepen huren geen zelfstandigen meer in.) De eerder genoemde suggestie dat het niet werken op locatie een goede indicatie is voor zelfstandigheid gaat voorbij aan de thuiswerktrend van het 'nieuwe werken'.
  19. Het ligt natuurlijk een beetje aan wat/wie je als lobby/lobbyist beschouwt, maar bij mijn weten zijn de (paar) lobbyisten die in zijn campagneteam zaten er juist uit gekicked. Kan je aangeven welke professionele lobbyisten juist zijn geïnstalleerd (namen, of een linkje)? [/qoute] https://en.wikipedia.org/wiki/Presidential_transition_of_Donald_Trump De paleisrevolutie tegen Christie heeft wel wat lobbyisten van het toneel verwijderd, maar blijkbaar eerder omdat ze in team Christie zaten dan omdat ze lobbyist waren, want er zitten er nog steeds een paar in het transitieteam. (Bizar detail: Chris Christie heeft ooit als openbaar aanklager de vader van Trump's schoonzoon achter tralies gezet vanwege miljoenenzwendel en poging tot chantage om vervolging te voorkomen. Er zijn dus ook geruchten dat het vooral bijltjesdag was.) hahaha, ik gebruikte dan ook wel echt een lang vergeten beroep :P
  20. Eerst maar eens zien of hij er echt werk van gaat maken. Zijn anti-corruptie en -lobby campagne vertaalt zich momenteel ook in tegengestelde richting met het installeren van professionele lobbyisten in zijn team. Maar als hij dat doet: wil hij dan van de VS een laag loon land maken? Accepteren de bedrijven (en aandeelhouders) minder marge door hogere loonkosten en hogere belastingen? Accepteert de consument de duurdere producten en kunnen ze dat opbrengen? Werk terughalen lijkt mij vooral een poging om de tijd terug te draaien*. Net als Trumps steenkolen verhaal een soort ontkenning is van veranderende tijden. Elke trend of verandering heeft natuurlijk 'winnaars' en 'verliezers'. Met een bevolking die alleen maar groeit en een productie apparaat dat steeds minder handjes nodig heeft... voor je het weet gaat het over het basisinkomen ;) *Al is het helemaal niet verkeerd om meer 'lokaal' te produceren. Daarom is educatie en ruimte voor innovatie belangrijk: dan hoef je geen piscollectanten terug te halen uit de middeleeuwen om wol te bleken met urine (om maar lekker te overdrijven), maar creëer je nieuwe producten en methodes. Ivm gedane investeringen in bestaande productielijnen, denk ik ook dat hij zal proberen toekomstig productiewerk naar de VS te halen en daar allicht positieve belastingprikkels voor gebruiken. (Dan is er wel het risico dat het voor zijn achterban te lang gaat duren.)
  21. I stand corrected: het gaat om rare earth elements. En het zijn ook geen halfgeleider of rare metals. Ik was de klepel even kwijt.
  22. Voor het produceren wordt met zwaar giftige stoffen gewerkt. Wil Apple die liability wel aangaan in de VS? In China kwamen ze in ieder geval lang mee weg, maar wordt het al minder geaccepteerd. Alleen is het percentage advocaten in China nog heel laag, waardoor het claimrisico allicht lager ligt :P Daarnaast zijn er voor hedendaagse technologie een hope 'rare metals', oftewel halfgeleiders nodig waarvan een groot deel bijna exclusief uit China komt. Er zit een quotum aan de export van deze grondstoffen. Dus dan is de vraag: laat China productie vertrekken, zonder de aanvoer van grondstoffen af te knellen?
  23. Dit allicht interessant leesvoer voor deze discussie: https://time.com/4253743/startups-are-not-as-disruptive-as-they-appear/
  24. Even zijdelings offtopic terugkomend op de 'paid protesters'. Mijn hoax-alarm ging gelijk af, maar gelukkig worden die dingen ook even uitgezocht: https://www.metabunk.org/paid-anti-trump-protesters-its-a-hoax.t8166/ http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2016/nov/17/blog-posting/no-someone-wasnt-paid-3500-protest-donald-trump-it/ Door alle algoritmes van bijv facebook, lopen we dus allemaal het risico in een echo-chamber bubble te komen waar je alleen maar leest, wat je al gelezen hebt. Maar goed: welke gevolgen kan Trump hebben voor ondernemers? Zijn manier van zaken doen schijnt niet op win-win of concensus gebaseerd te zijn... (Edit door mijzelf: te veel off topic blabla)
  25. Ze kunnen het beter aanpassen aan de realiteit ipv moderne tijd, want de overheid loopt altijd achter :p (En ik had het bovenstaande net getypt of het nieuws kwam voorbij op de radio.) Net op de radio: "We hebben een dieper onderliggend probleem ontdekt." Het probleem waar voor de invoering al voor gewaarschuwd werd. De achterstand is minder dan een jaar? ;)

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.