• 0

Huisstijl af en website klaar !! he he!

Ik heb van mijn reclamebureau 6 verschillende kleuren voor mijn nieuwe huisstijl gekregen.( zie bijlage)

 

Wat is volgens jullie de sterkste kleur. ( de kleuren worden iets fletser wanneer ze gedrukt zijn.)

 

Mijn voorkeur gaat uit naar Roze aangezien deze het meest eruit springt. Alleen tja.. het is wel roze (100 % magenta)

 

Ik heb een Werving- en Selectiebureau voor commercieel personeel.

 

Ik heb het al bij verschillende reclamebureau's en kenissen voorgelegd, maar hier zitten een hoop ondernemers dus die kijken er ook iets zakelijker naar.

 

Ik hoor het graag.

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leuk logo!

 

Ik zou gaan voor blauw, je zegt al dat de kleuren nog wat fletser worden en ik vind het er nu al niet heel erg uit springen. Rood of roze was wel leuk geweest maar alleen als het er echt uit springt. Bovendien kwam ik laatst dit tegen en als dat een beetje klopt (en dat denk ik wel want in ieder geval ik kan me er erg goed in vinden) zou blauw ook niet verkeerd zijn.

 

Succes,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook gaan voor roze.

Persoonlijk vind ik het wel iets hebben, een opvallende kleur. Een beetje anders doen dan de rest. Andere kleuren doen mij niet veel.

Heel veel succes met de keuze!

 

Groeten,

Tjande

 

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Marcs,

 

ik vind het een sterk logo! Voor wat betreft kleur zou ik voor donkergroen of donkerblauw gaan. Ik wil je wel aanraden tekst in zwart te doen en kleurvlakker ook met een zwarte lijn te omsluiten. Dan kun je het logo ook gemakkelijker in zwart wit, op gekleurde achtergrond en zeer klein uitgevoerd (als lijntekening) gebruiken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik roze in combinatie met jouw logo niet 'zakelijk' genoeg. Ik zou eerder voor groen gaan.... Ik vind groen een kleur die vertrouwen wekt.

Maar ja, vraag 10 mensen en je krijgt 10 verschillende meningen.

 

Ik heb van mijn ontwerpster een hele uitleg gekregen over kleuren en waarom die kleur wel en die niet etc etc. Dus ik denk dat een goed reclamebureau jou daar goed kan ondersteunen - ook al blijft het uiteindelijk jouw beslissing.

(P.S. Ik heb trouwens zelf voor fel oranje gekozen: Pantone 137. Lekker opvallend - maar ik ben ook in de B2C business, dat is denk ik wel iets anders).

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Beste Marcs,

Leuke vraag, ik geef graag mijn mening, let wel het is de mijne, dus wat je er mee doet mag je zelf weten:)

 

Ik vind het logo een mooie uitstraling hebben voor jouw branche. Het is speels maar toch ook krachtig. En er spreekt energie uit.

 

Ik zou zelf voor blauw kiezen!

Blauw staat voor puur en zuiver. Straalt mi. veel uit. Veel multinationals gebruiken blauw (denk aan Philips, Siemens, GE, Randstad etc..)

Ik heb persoonlijk een antipatie tegen roze in logo's (ja ook T-mobile) dus ik ben hier niet objectief in, maar ik wil toch eens met je delen; de de gevoelswaarde die roze opwekt bij mensen (volgens de Wikipedia-auteur):

 

* Roze wordt als kleur gebruikt voor een baby, als dat een meisje is. Jonge meisjes (van ongeveer 5 tot 10 jaar) spreekt de kleur roze erg aan, en speelgoed voor deze doelgroep is dan ook vaak roze, of in roze verpakt.

* Roze wordt ook gebruikt als symbool voor homoseksualiteit in de vorm van een roze driehoek, een teken dat voor het eerst gebruikt werd door de nazi's en uitgroeide tot een geuzenteken.

* Als iemand op een roze wolk leeft, is deze persoon erg gelukkig. Hij of zij ziet de wereld dan door een roze bril, waardoor de minder gelukkige kanten gemaskeerd worden. Zou men overigens in werkelijkheid een bril met enigszins roze getinte glazen opzetten dan compenseert de menselijke kleurperceptie hiervoor zodat alle kleuren nog steeds normaal lijken.

* Roze mag als liturgische kleur op zondag Gaudete en zondag Laetare gebruikt worden in de streken waar dit gebruikelijk is.[

 

Waar ik zelf eens mee zou spelen in Photoshop, is om te kijken of het volgende het geheel verder zou verbeteren:

 

Ik zou het logotje eens proberen te left-alignen. Dan springt het "mannetje" echt het ontwerp in.

Ik zou ook de tekst zwart maken. Dat staat m.i. krachtiger.

 

 

Hier staat trouwens een draft van zelf ons eigen in ontwikkeling zijnde siteontwerp:

http://www.bedrijfskundigconsultant.nl/draft.jpg

 

Het is nog niet af. Tekst en buttons worden nog aangepast en wat kleine dingen.

Wellicht vindt iemand het leuk hier ook zijn mening over te geven?

Als dat mag in 1 draad???

Link naar reactie
  • 0

@Tim,

Ik zou zeggen 1 draadje 1 onderwerp anders wordt het een bende en kun je de discussie niet meer volgen. Buiten dat is het niet netjes om het draadje van iemand anders te laten verwateren/gijzelen.

 

@Marcs

Het is een mooi en actief logo. Wat ik me wel afvraag, aangezien dit voorstellen zijn waarom je het bureau niet nog wat variaties laat maken en dan vooral met de tekst eronder en de kleuren.

 

Vraag je reclamebureau eens wat hun gedachte is met die kleuren. Je mag van een bureau wat mij betreft wel verwachten dat je ze uitleggen waarom ze denken dat die ene kleur bij jouw bedrijf past en welk element van jou bedrijf ze willen bevestigen.

 

Als je maar niet het gevoel krijgt dat ze je met 6 willekeurige kleuren opschepen. Zij raden het aan dus zij moeten adviseren. Anders kun je net zo goed zelf in Photoshop gaan zitten rommelen.

 

PS: Laat de tagline profile recruitment wel goed zien wat je doet?

pps: voeg even een signature toe met een link naar je bedrijf. Dan is het wat makkelijker om met je mee te denken.

Link naar reactie
  • 0

ik vind dat roze dus helemaal niks he..: :P

 

nee even serieus, ik denk dat kleur erg mode gevoelig is, ook bij huisstijl bepalingen. Toch moet je uitgaan van het feit of je zelf iets hebt met de kleur, of beter gezegd, hoe de kleur staat bij jouw huisstijl..

 

Het is belangrijk dat je je kleur moet aanpassen op de manier hoe jij je eigen promotionele uitingen wil vormgeven... we kunnen je allemaal wel adviseren, maar het gaat erom hoe jij de kleur terug wil laten komen.

Link naar reactie
  • 0

ik zie een vriendelijk (lachend) oog, een juigend mannetje en een omarmend mannetje in het logo. Vind hem erg leuk, weet niet of het alle 3 bewust was.

 

Wat de kleur betreft moet je even goed bedenken wat je wilt uitstralen, als de kleuren zelf niet iets specifieks bij je losmaken kun je wellicht onderstaande link gebruiken als hulp:

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleur#Psychologische_aspecten

 

Ik vind oranje goed passen bij wat ik zelf in het logo zie en wat de kleuren psychologisch bij iemand (en mijzelf) losmaken.

 

Wat vind jijzelf?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de I in recruitment erg storend. Misschien heeft het een doel.... maar ik zie het niet :o

 

Aan je reactie te merken, wil je een kleur die eruit springt. Laat het reclamebureau wat fellere kleuren maken en spelen met de kleur die je mooi vindt.

 

Ik zou zelf voor een fellere kleur oranje gaan, dat is tijdloos. De roze logo oogt wel heel fris maar gezien jouw bedrijf zou ik daar niet voor kiezen. Misschien paars??

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de I in recruitment erg storend. Misschien heeft het een doel.... maar ik zie het niet :o

 

Aan je reactie te merken, wil je een kleur die eruit springt. Laat het reclamebureau wat fellere kleuren maken en spelen met de kleur die je mooi vindt.

 

Ik zou zelf voor een fellere kleur oranje gaan, dat is tijdloos. De roze logo oogt wel heel fris maar gezien jouw bedrijf zou ik daar niet voor kiezen. Misschien paars??

 

Succes!

Bekijk het logo eens op 100%... ;)

Link naar reactie
  • 0

Het is lastig constructieve feedback te geven als niet bekend is wat de creatieve briefing is geweest...moet het high-end zijn of juist niet, formeel of informeel, hip, web2.0, behoudend, b2b of b2c, enz.

Je kan natuurlijk wel op het niveau van 'wat is een leuke kleur?' met je logo bezig zijn maar de vraag is of dat houvast geeft in zo'n discussie, en of het je helpt je eigen positionering/profilering scherp te krijgen. Een logo ontwerptraject is daarvoor een uitgelezen kans!

 

Is het trouwens echt een geregistreerd handelsmerk of staat die ® daar voor de leuk (en dus ten onrechte)?

 

Link naar reactie
  • 0

Het ® teken heeft in Nederland geen betekenis in juridische zin. Iedereen mag het dus gebruiken.

Hoewel het volgens mij niet kies is om een niet geregistreerd merk van een ® te voorzien wordt er niet tegen opgetreden. In de US kan een ® bij een niet geregistreerd merk een boete opleveren.

 

Heb het even aan wat insiders (PZ afdeling) laten zien en die kiezen unaniem voor groen. Groen staat voor eerlijk, universeel, natuurlijk en groei.

Link naar reactie
  • 0

Tja hier was ik al bang voor toen ik deze post begon.

 

De meningen zijn erg verdeeld.

 

Heb het getest bij zo'n 100 PZ, HR, Design en andere niet branche gerelateerde mensen en kwam uit op 2 uitschieters Roze en Groen.

 

Ik laat volgende week wel zien wat het geworden is in combinatie met briefpapier, visitekaartje en website.

 

Bedankt voor de meningen.

 

PS logo is inderdaad een oog en een juichend mannetje ( oog op de markt en succes )

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.