Jij op de Ondernemerskalender 2009?

Aanbevolen berichten

"Voor een goede ondernemer is zijn passie een tijger, gekooid in gezond verstand"

 

Wat ik doe is mijn passie. Iets waar ik mee opsta en mee naar bed ga, en soms/vaak nog over droom. Als ik alles doe wat mijn passie mij ingeeft zou het dodelijk zijn voor mijn bedrijf. Gezond verstand om de juiste keuzes te maken uit de overvloed aan ideeen en dromen die mijn passie mij ingeeft is absoluut noodzakelijk.

 

Van 9 tot 5 staat zit de tijger in zijn kooi en blijft daar. Af en toe kijk ik er eens naar maar ik blijf ervan af.

Op gezette tijden laat ik hem even los rondlopen:

- op de fiets van en naar de zaak (doe ik bewust om de tijger even ongestoord te laten rennen)

- in het weekend als ik een keer een hele grote pan verse groentsoep aan het maken ben

- en alle andere momenten dat het kan, zonder dat ik hem uit het oog kan verliezen.

 

Een tijger in ongecontroleerde vrijheid kan veel schade aanrichten en dodelijk zijn.

Toch zou ik hem voor geen goud willen missen...

 

Edit:

De bron is het uitzicht vanaf mijn kantoor:

2171429621_bd6ae1575e.jpg?v=0

 

Kooi met geen poema

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie

Deze uitspraak popt net in mijn hoofd op, en ik geloof dat deze uit mijn brein komt.

 

Als je leert van de fouten van anderen hoef je ze zelf niet te meer maken.

het is wel zo. :) makkelijke start hoor, als een vriend of familie al eigen bedrijf heeft terwijl je er zelf nog mee moet beginnen.

 

er zijn 2 loesje kaartjes die ik heel erg leuk vind....

wat dacht u van korter werken en meer verdienen

 

ik hoef geen rechten

doe mij maar vrijheid

Link naar reactie

Hallo Allemaal,

 

Inmiddels hebben een aantal Hl-ers een plekje in de kalender en ben ik met de laatste loodjes bezig.

 

Nu zit ik nog met 1 ding:

Op 29 januari is het nationale gedichtendag en wij zouden het leuk vinden als er op die datum een gedicht over ondernemers of ondernemen op de kalender komt. De afgelopen maanden hebben we rondgekeken. Maar ja, als je zelf niet echt in de poetische hoek zit is dat moeilijk zoeken.

 

Mijn vraag aan jullie is dus of er toevallig een dichtende Hl-er is ofdat iemand van jullie een dichtende ondernemer kent?

Ik ben benieuwd.

 

Groeten en alvast bedankt Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Oh jee, ik ben vergeten de deadline te melden.

 

Die is aanstaande vrijdag.

 

Karen (die nooit heeft geweten dat er meerdere dichtstijlen zijn en na het bericht van Christine ineens weer heel vrolijk zit te wezen achter haar computer)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Ik wist niet hoe ik een bedrijf moest beginnen, tot iemand zei: begin met laagdrempelige dingen, die je leuk vindt. En doe dit niet al je tijd, maar hooguit een dag in de week. Noem het je "one day-company" en kijk of later van een "day" tot een week kan groeien. Zo is dus "Onedaycompany" begonnen ;)

 

(Karen, ik kan dit ook op Homerisch rijm zetten: goed?)

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Omdat er na de deadline nog een paar reacties zijn gekomen, hierbij nog even de mededeling dat de Ondernemerskalender 2009 inmiddels bij de drukker ligt en dat reageren dus geen nut meer heeft.

 

Rest mij iedereen die wat leuks heeft aangeleverd te bedanken voor de moeite.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Omdat er na de deadline nog een paar reacties zijn gekomen, hierbij nog even de mededeling dat de Ondernemerskalender 2009 inmiddels bij de drukker ligt en dat reageren dus geen nut meer heeft.

 

Rest mij iedereen die wat leuks heeft aangeleverd te bedanken voor de moeite.

 

Karen

 

Wat goed dat het gelukt is, ik kijk uit naar mijn exemplaar!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Voordat degenen die dachten de kalender te hebben gehaald, maar nog niets in hun brievenbus hebben gevonden heel depri worden; Er moeten deze dagen vele honderden pakketje worden verstuurd, waardoor niet alles gisteren weg is gegaan. Waarschijnlijk zit er dus morgen wat bij de post.

 

@Karel: Als je even terugkijkt in dit draadje heb jij volgens mij voldoende inspanning geleverd om een kalender te krijgen.

@Mikky: Als jij kookt kom ik hem graag brengen.

@Christine: Down is je vast dankbaar dat ik heb bedacht de jouwe naar hem te sturen. Hij wilde er een bestellen, maar hij leek me een goede bestemming voor jouw gratis exemplaar. ;)

 

Groeten Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Ha Ewout,

 

Tis meer een serie van Yes Yes Yes:

- Toen ik het eerste exemplaar kreeg toegestuurd,

- Toen de eerste pallet werd geleverd in mijn gloednieuwe eigen magazijn,

- Toen ik de radiocommercial van de bank hoorde dat wij ondernemers gingen scheuren,

- En natuurlijk toen de eerste grote factuur werd betaald. ;D

 

Maar eh ... niet getreurd, als ik weer een keer ben bijgeslapen komt er vast ook weer een editie voor 2010.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.