KVK uitbuiters of niet?

Aanbevolen berichten

Ben ik nou de enige die zegt "KVK uitbuiters"?

 

Je betaald jaarlijks meer dan 100 euro voor een of andere inschrijving, wat krijg je ervoor terug? Eigenlijk niks.

 

Voor alle hulp, overige zaken en trainingen betaal je apart geld. Ze zitten allemaal in super de luxe kantoren en ik heb verhalen gehoord dat ze regelmatig luxe uiteten gaan met alle collega's.

 

Ik heb die vraag wel eens bij ze neergelegd: "wat betekenen jullie nou voor ons als ondernemers". Gelijk krijg je zo gelikte folder, waarin alles haarfijn staat uitgelegd. Mijn eerste gedachte is dan " hoe duur was het om dat foldertje te maken?"

 

Sorry, maar ik zie geen enkel voordeel. We krijgen maandelijks zo kamerkrant en dan staan er succesverhalen in van ondernemers. Ik zie dan voornamelijk verhalen staan van mensen die ik ken van vroeger. Echter ik zelf kan alleen in de kamerkrant komen als ik advertentiekosten betaal. Kortom, vriendjes politiek. Zijn vaak mensen die ook in de politiek zitten.

 

Tenslotte, als iedereen ongeveer 100 euro betaald, dan is die organisatie toch stinkend rijk? hoeveel ondernemers zijn er in nl?

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Sterker nog: als je voor een starterspakket naar de KvK gaat, moet je betalen om het mee te krijgen.

Wil je als dienstverlener je folder er in kwijt, dan moet je ook betalen.

Wil je een presentatie houden tijdens een startersavond, dan kom je er niet tussen.

 

Wat wel mag: betalen om op de startersdag te staan.

 

Geldklopperij

 

wat ik nu zie dat gastjes die zich zelf omhoog werken via de gemeente, die komen in de krant te staan. Ik zie continu in de kamerkrant artikelen over succesvolle ondernemingen. Wij zijn in 2 jaar tijd naar een omzet van 1,5 ton gegaan. Ons klantenbestand groeit, maar ik mag niet in het kamerkrantje. Dus ik op het inet die "succesvolle ondernemers" opzoeken en het blijkt gewoon dat het 3 keer niks is wat ze hebben.

 

Ik kreeg laatst een verhuisbericht van de kvk. Het was een dikke folder met allemaal mooie kleurtjes :) Het enige wat ik dan wel denk op zo'n moment: lucky baster, degene die de folders mocht drukken :)

 

p.s. ik zou graag een stukje willen schrijven over semantisch html en hoe belangrijk dat is voor ondernemers. Echter ik kreeg gelijk de advertentie prijzen voorgeschoteld.

 

 

edit: oh ja er is één ding dat ik van ze krijg: SPAM!

 

 

 

 

 

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Ik snap niet waarom iedereen zich altijd zo druk maakt om die kosten van de KvK.

 

Het zal toch niet zo zijn dat die luizige 100 euro (of zelfs 45 in sommige gevallen) het verschil zal maken tussen overleven of failliet gaan?

 

Het is naast de belastingen die je moet betalen de enige verplichte uitgave die de meeste ondernemers moeten doen, en als dat dan over zo'n marginaal bedrag gaat, dan moet je niet zeuren.

 

Drink elke week 1 biertje minder en je hebt het er al uit... :)

 

Gelijk krijg je zo gelikte folder, waarin alles haarfijn staat uitgelegd.

 

En, ben je het eens met de argumenten die in dat foldertje worden aangereikt? Zo nee, waarom niet?

Link naar reactie

Ik snap niet waarom iedereen zich altijd zo druk maakt om die kosten van de KvK.

 

Het zal toch niet zo zijn dat die luizige 100 euro (of zelfs 45 in sommige gevallen) het verschil zal maken tussen overleven of failliet gaan?

 

Het is naast de belastingen die je moet betalen de enige verplichte uitgave die de meeste ondernemers moeten doen, en als dat dan over zo'n marginaal bedrag gaat, dan moet je niet zeuren.

 

Drink elke week 1 biertje minder en je hebt het er al uit... :)

 

Gelijk krijg je zo gelikte folder, waarin alles haarfijn staat uitgelegd.

 

En, ben je het eens met de argumenten die in dat foldertje worden aangereikt? Zo nee, waarom niet?

 

nee er staan standaard dingen in zoals: stimulering van ondernemingschap in Flevoland. Kortom, merk er zelf niks van.

 

Je hebt gelijk 100 euro is niks, maar dit is meer een principe kwestie dan een geldkwestie. Ik zou graag een organisatie willen hebben waar je echt wat aan hebt, dan wil ik ook wel meer betalen.

Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
Link naar reactie

Ik snap het probleem niet echt, hier is het trouwens €36,8-

 

Ik ken een compleet gesubsidieerde stichting die een behoorlijk stevig bedrag uitgeeft aan etentjes en dinertjes. Laatst zag ik een aantal medewerkers van een TBS kliniek (managers ofzo) in gehuurde bootjes stappen (€50 / uur maal 5 bootjes) met een enorm pak eten en zooi van de AH.

 

Dan kun je wel roepen dat het zonde is van de taxpoet maar gun die mensen hun pleziertje, een Ijslandse bank die omvalt omdat de DNB niet goed oplet en je hebt dat allemaal alweer gecompenseerd. Die 50 euro van de kvk daar zou je ook niet failliet van moeten gaan en ik vind niet dat je van de kvk kunt verwachten dat je voor die 50 euro per jaar gratis naar allerlei seminars en gedoe kan gaan...

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
nee er staan standaard dingen in zoals: stimulering van ondernemingschap in Flevoland. Kortom, merk er zelf niks van.

 

Dus omdat jij er niets van merkt is het weggegooid geld? Misschien merk je er wel wat van, maar ben je je niet bewust dat de KVK daar aan heeft bijgedragen.

 

Je hebt gelijk 100 euro is niks, maar dit is meer een principe kwestie dan een geldkwestie. Ik zou graag een organisatie willen hebben waar je echt wat aan hebt, dan wil ik ook wel meer betalen.

 

Dus je zou gemiddeld per maand voor 8 euro 33 aan voordeel moeten hebben van de bezigheden van de KVK om quitte te spelen. Waar hebben we het nou over?

 

Dit is gewoon gemopper. Het is vrijdagmiddag, trek een drankje open, ga lekker buiten zitten, en het is zo weer over! :)

 

Link naar reactie

@isomis,

 

Louter geleuter over de KvK. Voor een paar tientjes ben jij - en alle bonafide ondernermers - geregistreerd, ten dienst van alle anderen. Wat de spam betreft. Toen ik 22 jaar geleden me op het ondernemerspad begaf en mijn eerste "structurele order" (dus geen toevalstreffer) boekte, heb ik de KvK 100 adressen opgevraagd binnen een straal van 60km, van gelijksoortige bedrijven (van de échte order). Moest wel wat voor betalen, maar binnen enige maanden zijn er 17 van de 100 klanten geworden. Ik was heel erg gelukkig hiermee. Nu is dat inmiddels wellicht tot een ware spamvloed uitgegroeid, maar dat is niet de schuld van de KvK maar van de misbruikers van de informatie.

 

Neen, ze zullen niet je werk overnemen, dat zul je toch wel zelf moeten doen.

 

Ik heb verder geen last van ze. Nu en dan willen ze een enquête houden maar daar heb ik geen tijd voor.

 

Succes, Karel

 

 

Link naar reactie

Dat alles geld moet kosten is uiteraard erg vreemd, maar die 100,00 valt toch wel mee.

De hypotheek van die kapitale panden waar ze in zitten moet betaald worden, het personeel, alle vaste kosten en de waarschijnlijk top salarissen van de directie.

En dat allemaal van maar 100,00 ;)

Link naar reactie

@isomis,

 

Louter geleuter over de KvK. Voor een paar tientjes ben jij - en alle bonafide ondernermers - geregistreerd, ten dienst van alle anderen. .

 

 

 

Karel, je moet er ook bij zeggen dat ook nogal wat malefide ondernemers bij de Kamer van Koophandel geregistreerd staan. Inschrijving bij de KVK is absoluut nog gaan garantie dat je met een bonafide ondernemer te maken hebt. Zulke lui wonen tijdelijk bij een kennis of vriendin in, melden dat als hun woon/zakenadres aan de KVK. Vervolgens verdwijnen ze met de noorderzon. Het gevolg is dat in deze situatie latere gedupeerden vaak de betreffende persoon niet kunnen achterhalen. In het televisieprogramma Tros Opgelicht zie je wekelijks de gevolgen.

 

Paul

Link naar reactie

Bij de start van onze VOF een uitstekend gesprek met een KvK medewerker gehad. We hebben er een half uur gezeten, goede tips gekregen en constructief bezig geweest. Kosten: EUR 0. Dat je jaarlijks een bijdrage betaalt vind ik geen probleem, je helpt indirect bijvoorbeeld startende ondernemers die in de oriënterende fase zitten en dus gratis of voor een klein bedrag worden geholpen.

Link naar reactie

Dit topic eerst maar eens naar Off topic verplaatst omdat het totaal niets met juridische zaken te maken heeft.

 

 

Tenslotte, als iedereen ongeveer 100 euro betaald, dan is die organisatie toch stinkend rijk? hoeveel ondernemers zijn er in nl?

 

Tja, check het handelsregister zou ik zeggen. En wat betreft de eerste opmerking, wij krijgen ook allemaal wekelijks blauwe enveloppen van een club die aldus al helemaal een puissant vermogen moet hebben.

 

No offense maar deze draad gaat nergens over. Trek de discussie breder over de value for money van alle overheidsdiensten, dan hebben we het ergens over. Wij hebben overigens een uitstekende relatie met de KvK en ik betaal ook maar wat graag voor de diensten die zij bieden, welke overigens voor een belangrijk deel berusten op een wettelijke grondslag en de uitvoering van wettelijk taken. Kan het beter? Altijd, maar dan weet ik nog wel een aantal overheidsinstanties te noemen. Kan het goedkoper? Zeker, ook ik vind het belachelijk dat we voor ieder online uittreksel minimaal € 2,50 moeten betalen. Maar ja, wat vind je van je energierekening? Je betaalt voor je meter, een apparaat ten behoeve van de administratie van het energiebedrijf. Je moet als zakelijke dienst verlener eens proberen om de tijd die je nodig hebt voor het tijdschrijven door te berekenen aan je klant. En zo zijn er legio voorbeelden te bedenken.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Mijn mening is dat KVK staat heel erg open om ondernemers te helpen, tenminste startende ondernemers, zoals ik ben.

 

Bovendien, als iemand vraagt informatie over Roemenië binnen mijn vakgebied, ze zullen mij aanbevelen (gratis). Ze hebben ook een voorstel voor een pilot-project aangeboden, zodat wij onze bedrijf beter kunnen promoveren.

 

Daarnaast kan ik door KVK de gegevens van een bedrijf snel controleren. In dit opzicht is KVK onontbeerlijk.

 

 

Link naar reactie

Je hebt gelijk 100 euro is niks, maar dit is meer een principe kwestie dan een geldkwestie. Ik zou graag een organisatie willen hebben waar je echt wat aan hebt, dan wil ik ook wel meer betalen.

 

Dat is grappig... Ik krijg vaak het tegenovergestelde te horen!

 

"Wat zegt u? U ziet mogelijkheden om te voorkomen dat ik met 4 ton schuld in mijn nek naar de kloten ga, uit mijn huis word gezet, drie jaar lang op 90% van het bijstandsniveau moet leven, mijn post door anderen gelezen word en de kinderen niet meer kunnen paardrijden? En daar durft u dan 10.000 euro voor te vragen? Nee, laat maar. Ik ga wel naar de Kamer van Koophandel voor een goed gesprek met Ondernemers Klankbord..."

 

Of het nu gaat om 100,- of 10.000,-... zodra je moet betalen ziet iedereen hoeveel het kost en kijkt niemand meer naar wat het oplevert...

Link naar reactie

Trek de discussie breder over de value for money van alle overheidsdiensten, dan hebben we het ergens over.

 

De kvk is maar een van de vele voorbeelden natuurlijk. Het absolute bedrag dat inschrijving kost is verwaarloosbaar, maar voor veel ondernemers geldt dat ook voor hetgeen ze ervoor terugkrijgen. Misschien dat jullie er goede relaties mee hebben en van profiteren, maar ik durf wel te stellen dat de kvk voor de meerderheid van de ondernemingen geen enkel nut heeft buiten het handelsregister.

 

Blijft de vraag of het redelijk is dat je voor de inschrijving moet betalen... zaken als sofi- en btw-nummers krijg je kostenloos, maar als je bijv een paspoort (of ander verplicht id-bewijs) wilt hebben bij zo'n sofinummer betaal je wel weer leges. Wat dat betreft denk ik dat de kvk geen grotere uitbuiter is dan de rest van de overheid, maar wellicht wel zichtbaarder doordat jaarlijks een factuur op de mat ploft?

Link naar reactie

...

 

p.s. ik zou graag een stukje willen schrijven over semantisch html en hoe belangrijk dat is voor ondernemers. Echter ik kreeg gelijk de advertentie prijzen voorgeschoteld.

...

 

Ken je www.naarvoren.nl ? Is niet van mij hoor, maar krijg weleens nieuwsbrief met nuttige artikelen, denk dat jouw artikel daar ook goed terecht kan. :)

 

Ik moet zeggen dat ik keer wat advies over import kon vragen telefonisch, kostte niets en was op zich nuttig. Verder is de prijs iets van 40,- voor 'n dagcursus, 4 jaar geleden iig, ook dat is lekker goedkoop. Dus op zich heeft het wel nut....wel moet ik zeggen dat ik het ook af en toe wel geldklopperij vindt.....maar goed, hun reclame motiveert misschien wel meer mensen om hun dromen over eigen bedrijf waar te maken. Ik dacht alleen te begrijpen dat als je bv BV bedrijf bent je veel meer dan 100,- per jaar moet betalen. Ik vraag me dan ook soms wel af of het echt nodig is het zo duur te maken.

Link naar reactie

Mijn mening is dat KVK staat heel erg open om ondernemers te helpen, tenminste startende ondernemers, zoals ik ben.

ik ben ook een startende ondernemer, maar bij een overname van bedrijfsactiviteiten wat ik dus heb gedaan,

sta je gewoon in de kou. ik kan geen KvK inschrijving krijgen zonde huurcontract, en hoe kom ik aan een huurcontract?

met een financiering van de bank in mijn geval, en de eerste vraag van de bank was: wat is uw KvK nummer..........

need I say more?

 

Ik heb na veel 5en en 6en een 'voorbereiding treffende handeling' gekregen, maar op alle zakelijke documenten staat nu mijn prive naam omdat ik van de KvK nog geen handelsnaam mag voeren.

 

Ik heb al problemen gehad met leveranciers omdat ze me niet konden vinden in het register.

 

Mij helpen ze dus vooralsnog de sloot in, kost veel meer tijd dan het ooit zal gaan opleveren.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

ik ben ook een startende ondernemer, maar bij een overname van bedrijfsactiviteiten wat ik dus heb gedaan,

sta je gewoon in de kou. ik kan geen KvK inschrijving krijgen zonde huurcontract, en hoe kom ik aan een huurcontract?

 

Ze willen gewoon een adres (logischerwijs), dat mag ook je privéadres zijn hoor. Zodra je dan een pand hebt, kun je dit met één simpele handeling laten aanpassen. Dat kan echt niet zoveel tijd zijn als dat je nu kwijt denkt te zijn.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.