• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het was een link naar een media bestand dat op het niews is geweest over technostarters en het nieuws is zover ik weet objectief. En het is geen bedrijfje maar een bedrijf! Jammer dat dit forum zo strikt te werk gaat, bang voor concurrentie ofwat?

 

Je verwees naar je eigen producten en diensten. Dat noemen ze spam.

(Overigens geen reden om mij meteen een kneusje te geven toch? :()

 

/Edit. Was dus niet hier gebeurd. Sorry. :-[

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

aha. van jou dus! Nou dank je. ;) ???

 

Van geen kwaad bewust. Ik zag 'm al eerder bij jouw naam, da's alles. Je bent zo weer boven nul, dus maak je niet druk. :D

 

aha. Op die manier. Rare is dat niemand het vervolgens zegt, zo sta je op 1 en de volgende dag op -1. Bedankt voor de info en eerdere post heb ik ge-edit. :D ;)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Marketing7 is alweer afgehaakt zie ik. Die heeft zichzelf uitgechecked 8)

 

En daarmee zijn we weer on-topic: hoe werf je nou klanten, en hoe dus niet?

 

lol. ;D

 

Klanten werf je door bekendheid. Men moet weten waar ze je kunnen vinden, ze moeten je kennen. Deel iets gratis uit. Ga op beurzen staan, ga naar netwerk meetings en strooi met je visitekaartjes. Vraag of huidige klanten je willen aanbevelen bij anderen. Op die manier gaat het vanzelf lopen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

in geval van b2b: foldertjes maken en op een industrieterein/kantoren complex bezorgen.

 

in geval van b2c: folders maken en in een woonwijk bezorgen.

 

voordeel: je bereikt veel mensen en het is eventueel zelf te doen.

nadeel: veel reclame folders gaan direct de prullenbak in, en je moet investeren in de foldertjes

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn idee blijft het ook een kwestie van lijntjes uitgooien. Wat proberen en kijken hoe de reacties zijn. Wat werkt wel, wat werkt niet.

 

Denken vanuit de klant blijft lastig als je zelf de leverancier bent. Door veel te praten met potentiële klanten kom je meer te weten, maar zoiets kost tijd en oefening.

 

Het aspect "gunnen" is iets dat ik ook steeds meer waarde toeken. Als mensen je eenmaal kennen (netwerk) wordt je sneller iets gegund en dan blijkt het product ineens wel interessant te zijn. Die eerste drempel gaat vaak helemaal niet over het product of de dienst die je levert, maar simpelweg gewoon wie je bent en hoe je doet.

 

Vanzelfsprekend geldt dit in veel mindere mate bij fast moving conumer goods (al moet je natuurlijk wel eerst in de schappen komen te liggen en daar komt het gunnen ook weer om de hoek kijken).

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ja leuk een callcenter. Maar zul je toch eerst mensen moeten vinden die erheen bellen. En als ik even van het gemiddelde tarief van 9 euro p/u uitga bij een callcenter, lijkt me dat ook geen aantrekkelijke optie voor TS.

 

Nee, probeer zelf eerst eens wat reclame te maken in een regionaal krantje/ televisie. Ik weet zeker als je onderscheidend genoeg van je concurrenten bent dat er weinig mis kan gaan.

Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!

Link naar reactie
  • 0

Ja leuk een callcenter. Maar zul je toch eerst mensen moeten vinden die erheen bellen.

 

Tenzij je een call-center inschakelt om aan telemarketing te doen. Dan bellen ze voor jou honderden bedrijven af. Stel nou eens dat een paar kleine sitebouwers samen één callcenter inschakelen om interesse voor een nieuwe website op te wekken, en vervolgens de prospects die daaruit voortkomen verdelen. Als er prospects uit voortkomen uiteraard. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja zo kun je het inderdaad bekijken. Maar ik vind het nooit prettig als mensen me bellen voor een product. Als ik een product zoek , dan doe ik dat door bijvoorbeeld op internet te zoeken. En om ongevraagd telefoontjes te krijgen, daar hou ik niet zo van. Het gaat er natuurlijk om hoe effectief het is. En als het effectief is: dan moet je het zeker doen.

Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!

Link naar reactie
  • 0

Hallo..

 

Ik kan wel een paar goeie tips gebruiken. Ik ben onlangs een bedrijf begonnen wat zich specialiseert in consultancy en kantoorautomatisering op het gebied van Microsoft technologie.

Wij hebben zeer veel ervaring en zijn redelijk geprijsd, maar hebben toch moeite met het vinden van klanten. Heeft iemand ideeen op welke manier wij goede "leads" zouden kunnen genereren en onze doelgroep zouden kunnen bereiken. ( vanaf 5 - 5000 werkstations, Windowd of small business server gebruikers)

 

Alvast dank voor elke hulp.

 

Gr.,

 

Hans

Link naar reactie
  • 0

Hai Hraay,

 

Tuurlijk wil ik je wel helpen, maar help eerst mij dan :

 

Wat voor soort klanten bedien je ? Small business en 5000 workstations kan ik niet echt rijmen met elkaar.

 

Wat zijn wensen van je/dit soort klanten ?

 

Wat zijn jullie USP's ?

 

Wie zijn je concurrenten ?

 

Waarom heb ik dit soort info nodig ? Omdat je anders van mij algemene, universele antwoorden krijgt als : stuur een mailing, maak een site, koop lekker veel reclame en nog meer van die ineffectieve adviezen. Hoe meer je kan vertellen over waarom je klanten enorm blij zullen zijn als ze weten dat je bestaat en wat je voor hen kan betekenen, des te meer aanknopingspunten bied je mij om gerichter en wellicht zelfs creatievere adviezen te geven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Webwolff.

 

Wat voor soort klanten bedien je ?

Van huis uit zijn we freelancers die worden ingehuurd voor het ontwerpen, bouwen en beheren van complexe Microsoft infrastructuren voor grote (top500) ondernemingen.

 

Wat zijn wensen van je/dit soort klanten ?

Het is idee is nu onze doelgroep uit te breiden met soortgelijke diensten voor het MKB. In de praktijk zullen dat dus ondernemingen zijn vanaf 5-75 werkplekken met een Small business Server oplossing of ondernemingen vanaf 75-xxxx werkplekken met behoefte aan ondersteuning op het gebied van hun (op microsoft gebaseerde) kantoorautomatisering met een 20% bandbreedte ( wij doen ook Oracle en linux, maar het is niet onze corebusiness)

 

Wat zijn jullie USP's ?

Flexibiliteit, prijs/kwaliteit, professionaliteit, inzicht en ervaring.

 

Wie zijn je concurrenten ?

Wortell (www.doemeervoorminder.nl)

Netdata (www.netdata.nl)

Kick (www.kick.nl)

 

Onze website www.rd-technology.nl.

 

Bedankt voor je hulp.

 

Hans

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi, ik zou je zo 3 of 4 namen van bedrijven kunnen geven van bedrijven die zoeken wat je aanbiedt. Als je je de URL van je site even geeft ga ik eens kijken of ik mijn duurzaam opgebouwde relatie met mijn klanten bij jou neerleg ;)

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.