Normen en Waarden van Higherlevel

Aanbevolen berichten

Als aanvulling op het strijdplan heeft Sancho voor u ook de zeven deugden, die haat voorkomen.

 

Prudentia (Voorzichtigheid - verstandigheid - wijsheid)

Iustitia (Rechtvaardigheid - rechtschapenheid)

Temperantia (Gematigdheid - matigheid - zelfbeheersing)

Fortitudo (Moed - sterkte - vasthoudendheid - standvastigheid)

Fides (Geloof)

Spes (Hoop)

Caritas (Naastenliefde/Liefde)

 

Uw nederig dienende Schildknaap Sancho Panza

 

Grote waarden worden vaak binnengebracht door nederige schildknapen, dat blijkt nu alweer. We zijn voor de nieuwe mods nog eens ons moderatorprofiel onder de loep aan het nemen (waaraan moet een mod voldoen). Binnenkort waarschijnlijk te lezen op dit prachtige forum. Ik weet zeker dat Sancho's lijst ons gaat helpen om het profiel van de mod aan scherpen.

 

"Pondera" (evenwichtigheid) lijkt mij niet zozeer een deugd, maar ook een vaardigheid die voor een mod handig is.

 

(N.B.: als ik hier iets schrijf over wat de ideale mod moet zijn, implicieert dat geenszins dat ik dat ben - dit om te voorkomen dat ik als de Heilige Ewout voortaan door het leven zou gaan)

Link naar reactie

Just FYI:

 

http://medianetwerk.ning.com/forum/topics/wie-is-de-baas-over-je-profiel en

http://www.marketingfacts.nl/berichten/20090314_wie/

 

Bas vind het erg belangrijk dat er alleen complete en eerlijke profielen 'meedoen', daar is zeker iets voor te zeggen echter komen hier op HL ook mensen die niet heel graag met naam en toenaam bekend willen worden....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Hai Iwan,

 

Ja, dat was een tamelijk bizarre discussie die AntOnAMission daar online zette. Ik ken haar persoonlijk. De discussie daar was tamelijk specifiek. Maar ook hier kan het voorkomen dat we mensen vragen om de naam van hun profiel aan te passen. Dat heeft met dit aspect van onze voorwaarden te maken :

De tweede voorwaarde is dat de informatie en het materiaal (tekst, beeld, geluid, bestanden e.d.) dat door je op Higherlevel.nl plaatst voldoet aan de algemeen aanvaarde regels van fatsoen

 

Als mensen een profielnaam hebben die daar inbreuk op maakt, dan vragen we ze dit aan te passen. Normaliter vormt dit geen probleem. In het geval van The Joker - ik zal dit terugzetten naar de door de gebruiker laatst gekozen naam.

 

 

Link naar reactie

Dit zijn de topics die het niveau naar beneden halen. En dan kan je verwachten dat er op een gegeven moment gehakt gaat worden. Heel jammer dat daar zo weinig tegen gedaan kan worden....

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=47;action=display;threadid=24717;start=0#msg219290

 

Ewout vroeg me deze post te verwijderen, omdat hij niet zou bijdragen aan de discussie, en ik eigenlijk de mod-knop had moeten gebruiken. Maar dan ontstaat er een leeg veld en dat slaat ook nergens op. Ik vind juist wel dat deze post in de discussie thuis hoort. Ik wil deze bijdrage wel nader toelichten. In deze draad zoekt topic starter bewust de grenzen op van het wettelijk toelaatbare inzake het voordeel hebben van een faillissement. Met horten en storen komt de informatie los, en per post wordt het steeds meer duidelijk dat ts op zoek naar manieren de kluit te belazeren. Ik vind dat niet echt van respect getuigen voor het forum en de leden. Zonde van de tijd van een ieder die de moeite neemt om te reageren.

 

Wat wordt er nu van de leden verwacht? Bij ieder topic dat "stinkt" op de mod-knop drukken? Dan zou ik maar een dozijn mods meer aannemen. Of 'regelen' de leden het zelf door al dan niet vilein TS verbaal te fileren? Dan krijg je weer een onwenselijk sfeertje. Hoe strikt willen de admins de scheiding van kerk en staat? De leden en expers prediken en de mods regeren? Of is er een grijs gebied waarbij alle partijen hun verantwoordelijkheid nemen om het forum schoon te houden?

 

Het is zeker niet makkelijk, en ik benijd de mods en admins niet. Vandaar dat ik deze post niet weghaal en op deze manier aan het onderwerp van de discussie wil bijdragen.

Link naar reactie

 

...

Wat wordt er nu van de leden verwacht? Bij ieder topic dat "stinkt" op de mod-knop drukken? Dan zou ik maar een dozijn mods meer aannemen.

...

 

Ik denk dat in dit geval je het al goed gedaan hebt. Je hebt in het topic al aangegeven dat je het vindt stinken. Als ik jou was zou ik dan ook de mod knop gebruiken, zodat de dienstdoende mod in ieder geval er op geattendeerd wordt. Ik denk niet dat daarvoor extra mods nodig zijn, toch?

 

Hoe eerder 'stinkende' draadjes worden weggehaald des te beter. Ook aardig zou zijn dat iedereen kan zien dat er al op de mod knop is gedrukt bij een specifieke post. Hoeven niet 10 of meer leden hetzelfde te doen ;).

 

Ik neem aan dat 'stinkende' draadjes even off line gezet kunnen worden, totdat een mod met de ts hierover contact heeft gehad? Mocht de stank een foutje zijn (zeg maar vals alarm door ongelukkige formulering), kan het draadje weer online, met een toelichting of zo.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Ik ben bang dat dit een warrige/zweverige post wordt. Bij voorbaat mijn excuses daarvoor.

Waarom? Omdat ik dit een warrige draad vind (en omdat de hele dag al drank op tafel staat, maar dat terzijde).

 

Negatief

De teneur van de antwoorden die ik hier lees is vele malen negatiever dan mijn ervaringen in de afgelopen 18 maanden op HL.

Vergeet niet dat er maandelijks 500 nieuwe leden bijkomen en 5000 nieuwe berichten worden gepost. In dat licht vallen die negatieve uitschieters wel mee eigenlijk. Maximaal 1% van de leden rijdt een scheve schaats. Volgens mij is het percentage criminelen in NL nog hoger dan missers op HL.

 

Punt is natuurlijk het ‘normen en waarden’ verhaal dat Ewout heeft aangeslingerd.

Normen en waarden zijn gerelateerd aan, en een onderdeel van een visie op HL.

De normen en waarden van geenstijl.nl liggen anders dan die van HL. Logisch, want geenstijl heeft een ander doel en een ander publiek dan HL.

Visie

En dan kom je precies bij het woord dat ik vind ontbreken in deze hele discussie: VISIE

Er worden klachten/symptomen genoemd maar niemand geeft echt antwoord op hoe HL (zou) moet(en) zijn.

Laat staan dat er een antwoord komt op hoe HL er over 3 of 5 jaar uit zou moeten zien.

reuzen en kneuzen, wijze van modereren, ban of niet, allemaal aan de hand van een bepaald voorbeeld. Kijk nu eens naar de grote lijn in plaats van het relatief kleine symptoom!

 

In een tijd waarin dit forum (gelukkig) snel groeit is het ontbreken van een visie waar je je keuzes aan kunt ophangen dodelijk. Het werkt willekeur in moderatorschap in de hand en het wekt irritatie bij gebruikers. Met name bij de “core asset” van HL: de zogenaamde veelposter, gever, bloeddonor, expert of hoe je ze ook noemen wil.

 

HL is als een auto die begonnen is met een twee-taktmotortje. In de loop der jaren is door sleutelen, liefde en aandacht het motorvermogen zodanig explosief toegenomen dat de carroserie begint te kraken onder de power die uit het motorblok komt.

Het gevolg is een instant-reparatie (symptoombestrijding) door een eerlijk gezegd uitstekend reparatieteam.

Die instant-reparaties komen nu wat vaker voor en beginnen de inzittenden (experts) te ergeren.

In plaats van de carrosserie dan aan een nauwgezet onderzoek te onderwerpen en een plan van aanpak (VISIE) voor de toekomst te maken waarbij de carrosserie van HL weer enige tijd meekan, gaan we uitzoeken hoe we die instant-reparaties kunnen verbeteren. Da’s symptoombestrijding, geen carroseriebouw!

 

Vervolgens stelt Ewout ook nog dat de focus weer moet liggen op innovatie, zoals vroeger. Ofwel: we gaan het motorvermogen terugschroeven, in plaats van trots te zijn op de kracht van die motor en de rest daarop aan te passen.

Helaas lees ik geen argumenten waarom de focus op innovatie zou moeten liggen, maar wordt dit even als vaststaand gegeven meegedeeld.

Heeeel graag een aparte discussie daarover als het kan

 

Bah!, beleid?

Jammer, de manier waarop dit topic zich ontwikkeldt, en een gemiste kans.

Beter is het te vragen waar HL in 2012 (dan bestaat het toch 10 jaar?) moet staan volgens de gebruikers. Hoe de weg ernaar toe is en wat daarvoor nodig is.

Uit die visie volgt beleid (zonder het allemaal teveel in managementtaal te willen schrijven trouwens!) en uit dat “beleid” kun je duidelijk en zuiver modereren, reageren en het niveau van HL nog verder omhoog brengen dan het nu al is.

 

En nee! dat hoeft niet ten koste van de sfeer te gaan: Duidelijkheid schept juist sfeer. Onduidelijkheid schept ergernis

 

 

De aftrap van HL 2012 volgt binnenkort. Omdat ik het ter sprake heb gebracht zal ik mijn mening daarover geven.

 

Frans

 

PS. nog even wat losse opmerkingen over diverse eerder voorgestelde spoedreparaties

[*] Het voorstel van Karen om een bericht te tonen bij een nieuw lid lijkt me goed alleen zou ik alleen niet in de draad doen, maar een nieuw lid, als hij op de knop “reageren” klikt een scherm voorschotelen met Karens tekst en die 10-15 seconden laten staan voordat er wordt doorgeschakeld naar het reageervenster. En dit bij de eerste 5 posts en de eerste 2 of 3 te openen draadjes.

 

[*] Websitetesten. Ik vind het een leuk onderdeel. Laten we niet vergeten dat e-commerce jaarlijks voor een paar miljard euro omzet zorgt. En dat in slechts een paar jaar. Als er dus schijnbaar 1 innovatieve branche is op dit moment…. Wat mij betreft laten bestaan en wellicht onder bepaalde voorwaarden uitbreiden want in mijn ogen zijn het ook een soort ondernemers die kritiek vragen op hun bussinessplan, maar dan via het uithangbord hiervan: de website.

 

[*]Hit and Run kritiek op de websitetesters. Er wordt gesteld dat de websitetesten moeten verdwijnen omdat het meestal mensen zijn die een keer posten, er niets mee doen en nooit meer terugkomen. Als dat het criterium is dan kan een groot aantal draadjes van HL geschrapt worden die het woord website niet eens bevatten.

 

[*] Verzoek Ruben om een Actio Paulina draadje te sluiten cq verwijderen. Algemeen kan men natuurlijk weigeren te posten in een dergelijk draadje en draadjes gaan verwijderen. Echter de contradictio in terminis hierin is dan weer dat een verwijderd draadje niet te vinden is met de zoekfunctie voor een nieuwe bezoeker die over 2 maanden hetzelfde plan heeft. Realiseer je bij alles wat je post dat het niet alleen voor TS is dat je je bericht schrijft maar ik vermoed nog voor zeker 5-10 anderen die in de loop van de jaren dezelfde draad lezen.

 

Link naar reactie

 

Wat wordt er nu van de leden verwacht? Bij ieder topic dat "stinkt" op de mod-knop drukken? Dan zou ik maar een dozijn mods meer aannemen. Of 'regelen' de leden het zelf door al dan niet vilein TS verbaal te fileren? Dan krijg je weer een onwenselijk sfeertje. Hoe strikt willen de admins de scheiding van kerk en staat? De leden en expers prediken en de mods regeren? Of is er een grijs gebied waarbij alle partijen hun verantwoordelijkheid nemen om het forum schoon te houden?

 

Dit is exact wat ik bedoel. Er is voldoende kwaliteit op het forum aanwezig, om al te gortige zaken met woorden aan te pakken. Het wordt dan niet alleen een zaak van moderatoren om te bepalen wat door de beugel kan en wat niet, maar de aktieve leden dragen daarin ook hun steentje bij. Soms zal dat niet echt meer in de aardige sfeer vallen, maar ook dat komt overeen met de werkelijke wereld. Zodra de boel echt uit de hand driegt te lopen, slot erop en klaar.

 

Henk

Link naar reactie

Omdat ik dit een warrige draad vind (en omdat de hele dag al drank op tafel staat, maar dat terzijde).

 

Prroossstt... ;) ***HIPS****

 

Het voorstel van Karen om een bericht te tonen bij een nieuw lid lijkt me goed alleen zou ik alleen niet in de draad doen, maar een nieuw lid, als hij op de knop “reageren” klikt een scherm voorschotelen met Karens tekst en die 10-15 seconden laten staan voordat er wordt doorgeschakeld naar het reageervenster. En dit bij de eerste 5 posts en de eerste 2 of 3 te openen draadjes.

 

Bestaat intussen,....log eens in met een andere naam...

 

Websitetesten. Ik vind het een leuk onderdeel. Laten we niet vergeten dat e-commerce jaarlijks voor een paar miljard euro omzet zorgt. En dat in slechts een paar jaar. Als er dus schijnbaar 1 innovatieve branche is op dit moment…. Wat mij betreft laten bestaan en wellicht onder bepaalde voorwaarden uitbreiden want in mijn ogen zijn het ook een soort ondernemers die kritiek vragen op hun bussinessplan, maar dan via het uithangbord hiervan: de website.

 

ieder zij heug en meug. Ik ben hier gekomen omdat men mij dit als ondernemer adviseerde, ik zag gelijkgestemde ondernemers en voelde me "thuis" (voor de antwoorden en vragen)

 

Met bovenstaande heb ik niets, ook niet met draadjes als "verzinnen jullie effe mijn bedrijfsnaam" . Hier zal ik dan ook niet op te vinden zijn.... Ieder voor zich...

 

Verzoek Ruben om een Actio Paulina draadje te sluiten cq verwijderen. Algemeen kan men natuurlijk weigeren te posten in een dergelijk draadje en draadjes gaan verwijderen. Echter de contradictio in terminis hierin is dan weer dat een verwijderd draadje niet te vinden is met de zoekfunctie voor een nieuwe bezoeker die over 2 maanden hetzelfde plan heeft. Realiseer je bij alles wat je post dat het niet alleen voor TS is dat je je bericht schrijft maar ik vermoed nog voor zeker 5-10 anderen die in de loop van de jaren dezelfde draad lezen.

 

Nee, inderdaad. Niet sluiten. De volgende die hetzelfde stupide plan in zijn hoofd heeft, zal zich wel 2x bedenken om hier zijn vraag te posten ! Mits.....men natuurlijk de zoekfunctie heeft gebruikt.... en dat zal altijd wel een heikel punt blijven, denk ik....

 

Down

Link naar reactie

 

...

[*] Verzoek Ruben om een Actio Paulina draadje te sluiten cq verwijderen. Algemeen kan men natuurlijk weigeren te posten in een dergelijk draadje en draadjes gaan verwijderen. Echter de contradictio in terminis hierin is dan weer dat een verwijderd draadje niet te vinden is met de zoekfunctie voor een nieuwe bezoeker die over 2 maanden hetzelfde plan heeft. Realiseer je bij alles wat je post dat het niet alleen voor TS is dat je je bericht schrijft maar ik vermoed nog voor zeker 5-10 anderen die in de loop van de jaren dezelfde draad lezen.

 

 

Frans, ik ben het verder wel met je eens, alleen over bovenstaand punt verschillen we van mening. Als er advies gevraagd wordt over illegale ondernemersactiviteiten denk ik wel degelijk dat dat meteen verwijderd mag (moet!) worden. Dat laten staan heeft m.i. geen enkele waarde. Stel je voor dat iemand advies vraagt voor het opzetten van een drugskoeriersbedrijf, of een 'how to kill your enemies' website, dat hoef ik echt niet te lezen op HL.

 

Uiteraard moet wel vaststaan dat zo'n post inderdaad advies over illegale zaken vraagt! Zie mijn vorige post hierboven voor een aanvulling.

 

Ik geloof overigens niet zo dat er zo vaak advies gevraagd wordt voor illegale activiteiten. Maar goed ook ;).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Ik denk dat Higherlevel te weinig kans bied om op persoonlijk vlak ook met elkaar te binden. Ieder minder serieuze opmerking of grap wordt vrij snel als not-done aangeduid en het ondernemersvlak vind ik te breed om naar elkaar toe te groeien. Zelf ben ik ook actief op andere fora en daar is de sfeer minder stijf dan hier. Daar vind ik het ook veel leuker om rond te hangen want hier verloopt het posten meestal zo formeel en correct.

 

Omdat de nadruk zo sterk op inhoud ligt snap ik wel dat mensen hier niet al te lang blijven rondhangen. Zelf post ik graag om andere mensen te helpen maar het is ook een uitdaging om andere mensen iets duidelijk te maken. Beetje zelfontwikkeling zeg maar. Verder heeft HL voor mij geen bindende factor om te blijven hangen.

 

De hit-and-run posts snap ik ook wel van ondernemers. Je hebt input nodig en het liefst zo professioneel en gratis mogelijk dus zet je hier voor de gein wat info neer. Naar het goede hart van veel reguliere forummers wordt hier serieus op in gegaan en de ondernemer is weer pleite met de gratis info totdat die weer hulp nodig heeft. Omdat er veel gepost wordt door newbie's die vaak het woord "dank je" niet op het scherm kunnen krijgen is mijn manier van posten ook anders geworden.

 

Bij nieuwelingen ben ik eerder geneigd veel vragen te stellen dan alle info op te zoeken en te plaatsen. Soms hangt er een kleinerende toon in mijn posts door te vragen waarom ze op standaard zoekplaatsen niet hebben gekeken. Wordt hier niet meer op gereageerd? Dan laat ik het onderwerp hangen. Reageert de TS wel? Dan ben ik bereid om duidelijkheid te verschaffen.

 

HL wordt volgens mij steeds meer gebruikt als site voor luie mensen die zelf geen onderzoek doen of mensen die ergens bevestiging van willen. Slechte ontwikkeling maar aan de andere kant kan je ook niet verwachten dat iedereen hier actief gaat worden.

 

Terugkomend op normen en waarden. Over het algemeen erg formeel, correct en inhoudelijk en aan de andere kant de aso-parasieten die alleen de goedheid van reguliere mensen gebruiken voor hun eigen profijt.

 

Hoe kan je dit tegen gaan? Ik denk van niet omdat je dit altijd zal hebben binnen een forum voor ondernemers.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Stel je voor dat iemand advies vraagt voor het opzetten van een drugskoeriersbedrijf, of een 'how to kill your enemies' website, dat hoef ik echt niet te lezen op HL.

 

En hierin komt dan toch de "zelf-reiniging" en de Mod-knop te voorschijn ? Ik snap je punt, maar zoiets zal niet geaccepteerd worden. Voorgaande draad heb ik (in andere bewoordingen dan wel) al wel vaker zien voorbij komen....

 

 

 

Link naar reactie

Waarde strijdmakker Frans,

 

Sancho heeft iets moeite met het idee van visie. Aan visie is er geen gebrek, denkt Sancho, maar juist de verschillen in visie maken het lastig. Het is alsof u op een bootje zit, waarbij twee mensen aan het roer trekken, ieder de andere kant op. Het resultaat zal zijn dat u rechtdoor gaat.

 

Sancho onderschrijft daarom het idee om een koers te bepalen, maar vindt het wat moeilijk om dat gezamenlijk te doen. Het kan wel gezamenlijk, maar dan zouden we het los moeten laten, om te kijken wat ervan komt, en dat is in tegenspraak met het idee van koers bepalen. Een spagaat dus..... Een andere mogelijkheid is om er een brede discussie van te maken, maar daarin schuilt het risico van oeverloos vergaderen, over de verkeerde dingen. Wat dit draadje weergeeft...

 

Ik ben het met u eens, dat deze draad van veel symptoombestrijding getuigt, waarbij een enkele "fout", de maat wordt om nieuw beleid op uit te stippelen. Sancho betreurt dat en denkt ook dat het beter is om de grotere lijn te bekijken en daarbij een enkele afwijking in haar consequentie te beoordelen. Maw: Wie heeft daar last van en hoe?

 

Uw bereidwillende schildknaap,

Sancho

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Even terug naar de basis.

 

Volgens mij is het mogelijk om in korte tijd dit forum naar een veel hoger niveau te tillen dan waar we nu op zitten. Een niveau waardoor we iets kunnen neerzetten, wat verder reikt dan dit forum. Wat constructief is en wat mensen hoop biedt en innovatie aanjaagt en versnelt. Maar dan zullen we dit gedrag ver van ons moeten houden, is mijn overtuiging. Als iemand hier voorzichtig zijn ziel en zaligheid bloot komt leggen over waarom zijn/haar nieuwe concept nog niet aanslaat, dan is daar een bepaalde sfeer voor nodig, die vertrouwen geeft en die positieve kritiek als standaard heeft.

 

Maar zo denk ik erover.

 

Graag hoor ik hoe jullie het ervaren, wat je eigen ervaringen zijn met krenken en gekrenkt worden, wat je wens voor een Hoger Niveau is wat dit betreft en wat volgens jou oplossingen zijn om dit te verbeteren.

 

De wens om tot een hoger niveau te komen is vooral ingegeven door datgene wat wij ervaren als ongewenste gedragingen. Dit topic getuigt hiervan. Tijdens de gezonde dosis navelstaren waar wij ons periodiek mee fêteren is dit ook voortdurend onderwerp van gesprek. Lost dat iets op? Nee. Het zet het onderwerp weer eens op de agenda, we zijn ons er van bewust (waar van akte!), maar gaan over tot de orde van de dag. Stukje bij beetje worden veranderingen ingezet die uiteindelijk tot een volgende stap leiden, maar de effecten zijn niet meetbaar.

 

Het gemis aan normen en waarden in de onderlinge bejegening wordt aangevoerd als belangrijke reden voor de rem op de ontwikkeling. Ik heb daar mijn bedenkingen bij. We hebben in een bredere zin te maken met een fout in het genetische programma van Higherlevel, een algemeen gebrek aan respect. Het gaat niet alleen om onheuse bejegeningen, maar ook het respect van een topicstarter voor de tijd en moeite die anderen nemen om te reageren op posts. Wat mij betreft zou de topicstarter veel meer de rol van discussieleider mogen vervullen en zo ook sturing geven aan de draad die hij of zij start.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Volgens mij leest bijna niemand de forumregels voordat hij post, zou het daarom geen aardig experiment zijn om een tijdje bij elk nieuw bericht dat wordt gepost als eerste reactie een standaardreactie namens HL te posten? Een berichtje richting Topicstarter en richting potentiële reageerders, dat er altijd blijft staan.

 

Niet helemaal hetzelfde qua invulling, maar we hebben sinds twee maanden ongeveer een standaard kort forumregelstekstje bovenaan de pagina gezet van nieuwe leden die een bericht willen plaatsen of een nieuw topic willen openen. Zij worden er kort op gewezen - op vriendelijke toon - dat er een zoekfunctie is, dat ze beter aan kunnen sluiten bij bestaande topics als die er zijn, en dat het een forum voor innovatie en ondernemerschap is, en dat het niet bedoeld is voor studievragen of spam. Dat bericht zie je de eerste vijf keer dat je een bericht plaatst, en gevoelsmatig werkt dit wel door in de berichten van nieuwe leden heb ik het idee.

Link naar reactie

Het lukt ons steeds beter om helder te maken welke lijn we voor ogen hebben : jawel : "Innovatie en Ondernemerschap" en daarin zullen we de komende tijd alleen maar duidelijker in worden. Toegegeven, dat is in het recente verleden wel heul erg breed geworden en daar hebben we niet altijd goede gevolgen van gezien. Innovatie, daar moet onze focus op zijn en blijven.

 

 

Dit lijkt me zo lastig. Wat is dat dan 'innovatie". Het forum is geëvolueerd naar een breed ondernemersforum en naar mijn idee zijn alle ondernemers innovatief bezig.

 

En hoe kan ik dan kijken naar juridische en fiscale vragen? In hoeverre zijn die dan innovatief? Of mogen alleen 'innovatieve' bedrijven vragen stellen? Etcetera.

 

Ben benieuwd of iemand me dit kan uitleggen.

 

 

Link naar reactie

Dit lijkt me zo lastig. Wat is dat dan 'innovatie". Het forum is geëvolueerd naar een breed ondernemersforum en naar mijn idee zijn alle ondernemers innovatief bezig.

 

Als we dat laatste punt nou eens als uitgangspositie vasthouden, innovatie en ondernemerschap niet als zelfstandige begrippen hanteren, maar vooral in samenhang, dan zijn we al een aardig eind op de goede weg.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Ik heb er vannacht een paar uurtjes over geslapen, me een paar keer de vraag gesteld of ik eigenlijk nog wel een post moest schrijven of het maar gewoon moest laten.

 

Ik kijk naar de mist buiten en denk wanneer trekt de mist ,die er momenteel over HL hangt, op en wil ik wel dat de mist optrekt of heb ik gewoon last van staarvorming?

 

Al geruime tijd ben ik voor de derde maal teruggekeerd op HL. Enerzijds, zoals al gezegd, om m’n “zakelijk” netwerk weer op te bouwen, anderzijds om hier en daar een antwoord op een aantal van mijn vragen en informatie te vinden en omdat ik wederom gedwongen werd om op eigen benen te staan.

 

Zelf ben ik geen echte topicstarter, hoewel ik zat vragen heb die momenteel nog onbeantwoord zijn. Toch is er iets dat mij momenteel weerhoud m’n vragen te stellen. Waarom? Geen idee. Wellicht omdat ik het gewoon moeilijk vind om “hulp” te vragen of misschien ligt het ook wel aan het feit dat in mijn hoofd een “voor wat hoort wat” stemmetje zich afvraagt “JA, en Nou? Wat, als, dan?” en dan weer zegt “Los het lekker zelf op!”. Ook heb ik gemerkt dat ik nog minder snel, of helemaal niet, antwoord of een reactie geef op bepaalde vragen. Ben ik HL ontgroeit, ben ik eigenlijk ooit deel van HL geweest, ik weet het niet.

 

Een ding weet ik wel. Het is alsof er hier op sommige momenten een sfeer van, op de eerste plaats voor een duppie, het mag niks kosten en we gunnen elkaar het licht in de ogen niet heerst.

 

Op andere momenten zijn antwoorden kortaf of soms zo verbitterd en vraag ik mij af waarom, misschien gaat het toch niet zo “geweldig” als we het voor willen doen en merken sommige nu pas de gevolgen van de crisis die niet lijkt plaats te vinden.

 

Ik vraag me bijvoorbeeld ook af hoe Nick zijn hoofd boven water houdt met zijn gamesstore in de overvolle markt, anderzijds krijg ik een lach op m’n gezicht als ik in Maastricht de Q-park garage uitloop en zie ik Henri voor me (iemand die ik nog niet eens persoonlijk ken) als ik langs de wand met modelauto’s loop aldaar.

 

Misschien ligt het er ook wel aan dat ik in een draadje over geo-engeneering een antwoord van Nico “het doel van het forum, namelijk innovatie en ondernemerschap” tegenkom, met een extra stempel “anders gaat dit op slot” vraag me dan ook af of dit geen innovatie is, anderzijds vraagt Ewout aan Taco Popma alias Friestyler, die eigenlijk pleite is, of hij zijn profiel wil invullen in het draadje over “idioten in lange broeken”, een kneus met “maak je naam waar” kan ik dan wel begrijpen toch vind ik het persoonlijk weergeven hoe we met elkaar omgaan hier op HL. Zelf denk ik achteraf, je bent eigenlijk een idioot om ook maar op een dergelijke vraag te reageren.

 

Gelukkig komt ’s avonds Joost, een van de HL slotenmakers, langs en worden er in mijn ogen soms iets te veel draadjes op slot gedaan, anderzijds duurt het ook soms te lang voordat een draadje (al dan niet tijdelijk) op slot wordt gedaan.

 

Ook zie ik dat veel van de oude garde verdwenen is, of nog slechts af en toe aanwezig is , of ik dat erg vind, ergens wel anderzijds kan ik het ook wel begrijpen. Daarnaast zie ik ook een groot deel nieuwe leden waar ik met veel plezier de posts en vragen van lees.

 

Mijn innovati-e-volutie.

 

Ooit ben ik, tijden m’n studie samen met een paar mensen, begonnen met een marktplaats voor investeringen in o.a. ontwikkelingslanden, zie echter dat Nils hierin een higher level, dan wij hiermee zelf ooit hadden kunnen bereiken, heeft weten te bereiken. In een tijd dat ICT vacatures in de showroom gevuld werden, je voor de kosten van een enkele domeinnaam vandaag de dag een hele site kunt laten bouwen deed ik dit bouwen dus zelf maar en mijn bedrijfsnaam veranderde voor de eerste keer.

 

HTML Flash Photoshop ASP en VB voor dummies werd aangeschaft, programma’s werden gedownload, Java CSS en andere scripts haalde ik uit elkaar en kwam vervolgens bij een geweldig bedrijf in Waddinxveen terecht. Leerde hier veel en dacht na een jaartje, deels onder druk, nu maar weer voor jezelf aan de gang. Een nieuwe naam werd toegevoegd en kwam er na een paar maanden pas achter dat ik de naam van de uitvinder van een van de eerste microscopen gebruikte. Ben toen nog maar eens naar de kleine dingen gaan kijken en werd vervolgens door vrienden meegesleept op m’n eerste echte vakantie in 10 jaar. Uiteindelijk lange tijd in de après-ski bar blijven hangen so to speak. Een .at domeinnaam werd geregistreerd en omdat ik vloeiend Duits spreek kon ik in op de piste en daarbuiten veel leuke (zakelijke) contacten opdoen.

 

Door privé omstandigheden ging ik halverwege 2007 aan de slag bij Medtronic en bereikte in m’n loonslaaf logistieke carrière het tot nu toe hoogst mogelijke, ik heb meegeholpen mensen hun leven te redden, verlengen en/of hun pijn te verzachten, en daar ben ik trots op.

 

De medaille die ik uit handen van CEO Bill Hawkins heb gekregen staat dan ook op de schoorsteenmantel. En een groot deel van mijn team en collega’s is te terug te vinden in m’n Hyve.

 

Momenteel gaat echter de bezemploeg bij door mijn bedrijfsvoering, mede door het wegvallen van een groot aantal klanten (uit de automotive), de gevolgen van skimmen in o.a. het Verenigd Koninkrijk en worden een aantal ontwerpen uitgewerkt en uitgeschreven om gedeponeerd te worden. Een nieuwe schone start, naam en hoger niveau zullen hieruit voortkomen.

 

Ergeren doe ik me al tijden niet meer, die energie stop ik liever ergens anders in want problemen zijn slechts uitdagingen. En het eeuwige gekissebis over rechts of linksom,

 

I will let it be, cause that’s me.

 

Mijn laat gevonden paasei ikiw-heb nog geen eigen blog-twitter-zijn er nog vragen-post voor vandaag.

 

Groetjes en een fijne middag,

 

Wim.

 

Link naar reactie

Dat laten staan heeft m.i. geen enkele waarde.

 

Dat ben ik niet met je eens. Het kan, zoals Marcel terecht opmerkt, heel goed dienen als voorbeeld voor anderen met vergelijkbare vragen.

 

??? Waarom voorbeelden van vragen naar illegale activiteiten laten staan? Waarom is dat zinvol? En voor wie?

 

In de voorwaarden opnemen (als dat er al niet staat) dat dat ongewenst is, en meteen verwijderen lijkt mij de aangewezen weg.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Ik kom dagelijks naar het forum en ben ook een “middenmoter” en ik overwoog vorige week ook op te stappen. De afgelopen dagen was mijn eigen proef periode. Ik ging online op mijn mobieltje om te kijken wat er de afgelopen dagen was geschreven en kwam deze topic tegen.

 

Het plezier om het forum te bezoeken daalt bij mij in een rap tempo. Eerder las ik vele topics na elkaar. Sommige begreep ik helemaal maar bij vele leerde ik iets nieuws die mij op andere ideeën bracht (voor mij innovatie). Zoals velen vind ik het steeds minder worden.

 

En het zit mij niet zo in het beoordelen van websites maar in de communicatie tot elkaar. Het is al in deze topic opgemerkt dat er mensen zijn die het zo nodig vinden om soms keihard uit te halen om even de aandacht op zichzelf te vestigen. Totale waanzin vooral de uitlok topics waar ze kan zitten wachten op bashen. Door deze verschuiving kan je haast niet meer een behoorlijke inhoudelijke discussie te voeren want op een gegeven moment proef je van de commentaren dat men oude koeien uit de sloot halen dan alsnog hun gram proberen te halen. En nog iets leeftijd heeft niets mee te maken.

 

Nog een voorbeeld van communicatie:

Ik kan me heugen van een nieuw lid die met haar plannen de boom door het bos niet meer zag. En durfde hier haar vraag te stellen. De manier waarop haar vraag werd beantwoord heeft de vrouw weg gejaagd. De antwoorden waren niet op de vrouw gericht maar het onbewuste heftige discussie dat in haar topic was ontstaan haar zo afschrikte dat ze niet meer terugkwam voor verdere vragen en/of reactie. Zelfs mijn poging via een PM(want ik had al een voorgevoel dat ze zich overvallen zou voelen en dat haar vraag niet begrepen was) heeft geen reactie gehad.

 

Er wordt ook weleens verontwaardig gereageerd als er gevraagd wordt om via PM een meningsverschil verder uit te praten. Mods en leden geven aan dit te doen te voorkoming van het vervuilen van het forum.

 

Ik word vaak moedeloos van de discussie over kneuzen en reuzen want vaak wordt binnen dat topic zo ontiegelijk kinderachtig gereageerd. Dit is mijn mening en daarom reageer ik ook niet binnen die soort topics. Of ik ze uitdeel? Merendeels reuzen. Kneuzen alleen als de commentaar de bloed van onder mijn nagels vandaan haalt en als iemand anders me niet voor is geweest. Maar vaak heb ik zoiets dat ik vind dat het niet de moeite waard is.

 

En nog iets:

Wat mij ook opvalt dat iedereen vergeet dat we als forum ook samenwerken met andere organisaties. Ik raad mensen het forum aan vanwege bepaald onderwerp dat ik zelf belangrijk vind maar ik bemerk dat ik het steeds minder doe.

 

Change is good. Al lezend heb ik begrepen dat er al een paar zijn doorgevoerd.

 

En dus ga ik mijn vertrek uitstellen hopend dat het plezier weer gauw terugkomt. :)

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie

Dat laten staan heeft m.i. geen enkele waarde.

 

Dat ben ik niet met je eens. Het kan, zoals Marcel terecht opmerkt, heel goed dienen als voorbeeld voor anderen met vergelijkbare vragen.

 

??? Waarom voorbeelden van vragen naar illegale activiteiten laten staan? Waarom is dat zinvol? En voor wie?

 

In de voorwaarden opnemen (als dat er al niet staat) dat dat ongewenst is, en meteen verwijderen lijkt mij de aangewezen weg.

 

Niet mee eens. Oorzaak van mijn oorspronkelijke opmerking was dit draadje

 

Waarom zinvol: Omdat door diversen duidelijk wordt aangegeven waarom het voornemen illegaal is (Actio Pauliano)

Voor wie: Voor iedere nieuwe bezoeker die soortgelijk gedachten heeft. Nogmaals : HL is er niet alleen voor betreffende TS maar ook voor iedereen die hetzelfde draadje tegenkomt de komende jaren.

Daarom: Laten staan Ter Leeringhe ende Vermaeck , en na afdoende en beargumenteerde beantwoording gewoon een slotje erop, zoals joost ook terecht heeft gedaan.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dank voor alle feedback tot nu toe. Blijf ze geven, want we kunnen er wat mee! Ondanks dat sommigen vinden dat juist dit topic uitlokt tot een mineurstemming, is en blijft het goed om jullie mening te horen!

Naast de inhoudelijke feedback, of dat het nu weer over kneuzengeneuzel gaat of andere kritiek (zowel positief als negatief) waar wij mods achter de schermen hard over nadenken en daar waar mogelijk met oplossingen komen...................

 

En het zit mij niet zo in het beoordelen van websites maar in de communicatie tot elkaar. Het is al in deze topic opgemerkt dat er mensen zijn die het zo nodig vinden om soms keihard uit te halen om even de aandacht op zichzelf te vestigen.

 

En dat is precies waarom dit topic gestart is. Wat dat betreft mogen wij mods ook een hand in eigen boezem steken, maar we zijn een social community waar we met zijn ALLEN ervoor moeten waken om met egotripgedrag een ander bot te benaderen.

Dat kan niet alleen achter de schermen van HL.nl, maar daar moeten we met zijn allen een betere wending in zien te vinden.

 

Het is een sneeuwbal effect. De 1 doet onaardig, de ander zit dan net tegen het randje aan. Weer een ander leest het en gaat vrolijk (of beter gezegd 'brommerig') meedoen. Degenen die het te bot vinden, zullen dat van de zijlijn bekijken en zich niet al te snel mengen in zo'n discussie en lopen weg, terwijl ze misschien qua topic start wel toegevoede waarden / kennis hebben.

 

Dat moeten we voorkomen ! Dat er een wisseling plaatsvindt prima en ook logisch ! Maar als de reden is dat inhoudelijk to the point mensen (zowel de TS-er als de TVer - volger -) weglopen doordat het sociale gedrag op HL.nl achteruitgaat, dan moeten we met zijn ALLEN weer wat vriendelijker worden.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

...

Dat moeten we voorkomen ! Dat er een wisseling plaatsvindt prima en ook logisch ! Maar als de reden is dat inhoudelijk to the point mensen (zowel de TS-er als de TVer - volger -) weglopen doordat het sociale gedrag op HL.nl achteruitgaat, dan moeten we met zijn ALLEN weer wat vriendelijker worden.

 

De vraag is wel OF dit inderdaad de reden is?

 

Alleen de mensen die aangeven dat ze om die reden weggaan (en soms 'met knallende deuren'), daarvan kun je dat weten. De 'stille vertrekkers', daarvan weet je niets, tenzij je die alsnog vraagt. En dan zijn er ook nog de 'stille leden'. Zijn ze stil omdat ze (tijdelijk) niets te melden hebben? Omdat ze HL achteruit vinden gaan?

 

Ik zie niet direct een oplossing, behalve dat we ook kneuzen uitdelen als iemands forumgedrag ons niet bevalt. Als 1 persoon mij kneust met bijv de opmerking 'Fred dat is bot' kan ik nog denken, OK, maar als 10 mensen dat doen neem ik het toch serieuzer.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

@ Mikky

Ik ben met je eens over het sneeuwbal effect. Hij rolt al een jaar of anderhalf de ene keer wat harder dan de andere keer.

Over het vriendelijker worden is al een paar keren naar voren geschoven maar er is vaak als reactie teruggekomen als je niet tegen kan …daar is het gat van de deur. Tja. :-\

 

@ Fred

Doorgaans is dat wel de reden. Irritaties zal je altijd hebben. Maar het bekende druppel is vaak genoeg de omgangsvormen.

 

Stille vertrekkers als mezelf heb je juist vanwege reacties die bijna gewoon zijn geworden op het forum. Ik ben toevallig niet iemand die met veel geroffeld of aankomt of vertrek en dus zou ik ook niet aan de grote klok gaan hangen dat ik weg ga.

 

Ik kom op het forum om kennis te vergaren en te delen waar ik het kan. Het is mijn ontspanningsmoment tussen alle drukte. Als ik spanning nodig heb om in een bijna ruzie situatie met iemand te komen kan ik dichter bij huis zoeken dan online iemand afvallig te zijn omdat hun stijl van schrijven of wat dan ook me niet aanstaat.

 

Ik ben niet geheel met je eens dat de kneuzen gebruikt moet worden als iemand je bot vind daar heb je de PM voor en kan alle irritaties buiten het forum blijven. We zijn ondernemers onder elkaar en hoffelijkheid is een onderdeel van onze dagelijkse zakelijke gang.

 

Je pikt geen onbeschoftheid van iemand anders dan vind ik dat je ook niet moet uitdelen.

 

Don’t do to others what you wouldn’t want to be done to yourself.

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.