• 0

Oproep HL-ondernemers: leveren quotes voor PR-campagnes

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Quote´s voor de campagne van Antwoordvoorbedrijven.nl

Antwoordvoorbedrijven.nl gebruikt voor de advertenties van de PR-campagne fictieve quote's van ondernemers.

Een aantal voorbeelden hiervan:

- Ik droomde al heel mijn leven van mijn eigen onderneming, maar het werd een papierwinkel.”

- Ik heb elk woord van die wet 6 keer gelezen. Maar ik snap er nog geen letter van.

- Als er in het verkeer evenveel regels zouden zijn als in het bedrijfsleven, dan zou niemand zijn rijbewijs halen.”

- Ja hoor, alle regels en wetten voor Nederlandse ondernemers staan netjes op papier. Ik heb

alleen geen idee in welke taal ze zijn geschreven.”

 

Dat kunnen wij beter?

Ik ben van mening dat ondernemers vanuit ervaring en creativiteit veel beter eigen quotes kunnen maken.

Op mijn voorstel - lees : bemoeienis ;) - wil Antwoordvoorbedrijven.nl nu echte quote’s gebruiken van Higherlevel-ondernemers.

 

Hoe? En met welke win-win?

Ik roep HL-ondernemers op om overheidsgerelateerde quote’s aan te leveren voor de campagne.

En uiteraard doe je hier niet zomaar aan mee als daar voor geen win-win in zit. Je krijgt hiermee de kans om met naam en bedrijfsnaam prominent in landelijke advertenties te komen.

 

Waar wordt jouw quote gebruikt?

De quote's (indien mogelijk ondersteund met beeld) worden gebruikt voor advertenties in ondernemersbladen als Bizz, De Zaak en Sprout en/of branchegerelateerde magazines. Maar ze kunnen ook terecht komen op de wikkel van Kamerkrant en op visuals tijdens evenementen. Eventueel op[ XL Bilboards,én indien mogelijk ondersteund met beeld.

 

Kaders

Uiteraard zijn er voor de quotes kaders: De quote:

- gaat over het regeldoolhof (bijv. vindbaarheid en onvindbaarheid van wetten en regels, maar bijvoorbeeld ook over subsidies.

- moet een humor-element hebben (prikkelend en cynisme mag ook)

- moet zijn geschreven vanuit de ondernemer

- is niet kwetsend voor personen of individuele organisaties

 

De quotes zijn bedoeld voor de PR-campagne van oktober/november. De deadline is eind september.

 

Heb je een quote?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zodra we een HL-campagne starten zijn jullie de eerste die we gebruiken ;)

 

Maareh... het is voor Antwoordvoorbedrijven - en die gaan geen campagne starten voor ons. Althans... nog niet... want dit brengt mij wel weer op een idee ;D

 

In ieder geval.... even on hold.... Richt je op de kaders..........

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Zodra we een HL-campagne starten zijn jullie de eerste die we gebruiken ;)

 

Maareh... het is voor Antwoordvoorbedrijven - en die gaan geen campagne starten voor ons. Althans... nog niet... want dit brengt mij wel weer op een idee ;D

 

In ieder geval.... even on hold.... Richt je op de kaders..........

 

 

maar op avb staat toch ook een link naar een forum met de naam hl?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Jawel... en dat is dan weer mooi meegenomen !Hoe meer "kijkers" de PR-campagne trekt naar AvB, des te meer bezoekers kunnen wij verwachten.

 

"Inmiddels zijn wij het kastje...... én de muur" :P

 

Dusseh... kom maar op met de goede quoetes

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

OK. Hier is de mijne:

 

"Heb jij je water eigenlijk al genotificeerd voor REACH?"

 

Voor mensen die niet weten wat REACH is:

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=22886

 

Voor de mensen die niet weten wat notificeren is:

http://www.europadecentraal.nl/menu/889/Wat_is_notificeren_.html

 

Toen ik op de informatiemiddag vroeg aan iemand van een of ander ministerie of citroenzuur een chemische stof is voor REACH, vroeg hij aan mij: wat denkt u zelf? Niet chemisch, zei ik, want het zit ook in citroenen. Aan de andere kant komt formaldehyde ook in de natuur. Als u twijfelt zou ik notificeren zei hij toen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Lastige opgave hoor... Wat me nu te binnen schiet is "De overheid wil niet op de stoel van de ondernemer zitten, maar gaat liever aan de poten zagen." ;D

 

De leukste quote blijft toch altijd "We are a country of undertakers" van Joop den Uijl. Dat is wel een mooie samenvatting van ondernemerschap volgens de overheid.... ;D

 

 

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Walter,

 

Als je er nou van maakt: "Laat mij maar lekker op de stoel van de ondernemer zitten, heb ik alleen een overheid nodig die niet aan de poten zaagt." kan Mikky er wellicht wat mee. ;)

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

"Subsidies? dat is toch alleen voor ondernemers die jaren de tijd hebben alles uit te zoeken?"

 

"Subsidie aanvragen? Daar heb ik geen tijd voor"

 

"Ik zoek het zelf wel uit"

 

© Edo van Santen, op aanvraag overdraagbaar. ;D

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ter inspiratie citeer ik even een KVK-medewerker (Arendo de Vries) op het KVK/HAllo-forum met betrekking tot het bekende ondernemingsplan van de KVK:

 

De Kamer van Koophandel mag het ondernemingsplan niet meer aanbieden op www.kvk.nl vanwege een gerechtelijke uitspraak.

 

Het gratis ondernemingsplan van de Kamer van Koophandel wordt door veel startende ondernemers gebruikt bij het opzetten van hun eigen bedrijf. Volgens de rechtbank verstoort het online ondernemingsplan van de Kamer van Koophandel de markt voor software voor ondememingsplannen. Er zijn verschillende partijen die gelijkwaardige producten aanbieden en de grote belangstelling voor het ondernemingsplan van de KvK zou een goede marktwerking in de weg staan. De rechtbank vindt daarom dat het in strijd is met de wet op de Kamers van Koophandel.

 

Ik heb nog geen link naar de uitspraak op rechtspraak.nl, maar die zal nog wel volgen

Link naar reactie
  • 0

Walter,

 

Als je er nou van maakt: "Laat mij maar lekker op de stoel van de ondernemer zitten, heb ik alleen een overheid nodig die niet aan de poten zaagt." kan Mikky er wellicht wat mee. ;)

 

Karen

Kan natuurlijk ook. Mikky vroeg om prikkelende of zelfs cynische uitspraken, en in tegenstelling tot mijn bijdrage ben ik niet zo cynisch richting de overheid. Ik zie wel dat mijn bijdrage niet direct betrekking heeft op de overvloed aan regeltjes.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Zomaar een paar ideetjes:

 

"Regels, regels, regels, wat een ongeregeld zooitje..."

"Subsidie? Dach ut nie!"

"De overheid? Ik word er geregeld gestoord van..."

"Wij hebben het te druk voor subsidie."

"Wetten en regels zijn voor katten en egels."

"Ondernemers hebben niks aan regelgeving."

"Al die wetjes en regeltjes zijn alleen maar lastig."

"Ambtenaren begrijpen ondernemers niet."

 

Mijn naam hoeft er niet bij, een quote bedenken is leuk maar het is niet persé ook mijn mening.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Kan natuurlijk ook. Mikky vroeg om prikkelende of zelfs cynische uitspraken, en in tegenstelling tot mijn bijdrage ben ik niet zo cynisch richting de overheid. Ik zie wel dat mijn bijdrage niet direct betrekking heeft op de overvloed aan regeltjes.

 

En nu ging ik er toch écht vanuit dat jullie wel rake statements/quotes kunnen maken. Maar okay... I give it a shot:

 

Even naar de vraag kijken. Het is een PR-campagne van AvB. Dus... wil AvB duidelijk maken dat wat we in het dollhof niet kunen vinden, daarvoor wel bij AvB terecht kunnen.

 

- Is er in het labyrint van regels ook een uitgang?

- Als ik met de overheid moet dealen, is er dan ook iemand die de kaarten uitdeeld?

- Sta ik in mijn recht als ik mijn vergunningen niet kan vinden?

- Bestaat er een regeldruk die ervoor zorgt dat ik mij niet zo druk hoef te maken?

- Als ik het burgelijk wetboek volg, sta ik dan als ondernemer nog in mijn recht?

- Als ik persoonsgegevens van andere bescherm, wie beschermt mij dan?

of.... Als ik mijn dienst/product bescherm, wie beschermd mij dan?

 

Ik hoef niet op de advertenties, maar mischien moet ik solliciteren bij AvB ;D

 

Ik hoop dat jullie het beter kunnen..... zodat ik mij niet versproken heb met mijn actie richting AvB dat échte quotes bij échte ondernemers wel te vinden zijn.

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

 

En nu ging ik er toch écht vanuit dat jullie wel rake statements/quotes kunnen maken. Maar okay...

 

 

Eens kijken of dit in de buurt komt:

 

"Als ondernemer wordt van je verwacht dat je de regels herschrijft, maar wie helpt je om ze toch ook te volgen?"

"Als ondernemers steeds meer zorgtaken van de overheid krijgen opgedragen, zorgt de overheid dan nog wel voor de ondernemers?"

 

edit: spelfout aangepast

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Wellicht wel, maar er is contact geweest tussen Mikky en AvB, waarbij wij hebben aangegeven dat het wellicht leuk zou zijn er ook een paar real-life quotes van HL-ondernemers op te zetten, dus nu moeten we wel boter bij de vis leveren natuurlijk ;D

 

Frans

 

*Bij de overheid heeft een vergunning niets met gunnen te maken*

Link naar reactie
  • 0

Dus......

 

als ik het goed begrijp plant de overheid eerst een ondoorzichtig bos vol regels,

wekt men vervolgens een ambtenarenclub tot leven die licht in de duisternis moet brengen,

en vraagt men daarna aan ondernemers om gratis mee te denken over de reclame-activiteiten?

 

Nee dus. Ik weet heel erg leuke quotes. En die zijn te koop. Dat is ondernemerschap, dat is mijn brood.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Vind het ook maar een luie oplossing. Dit forum staat vol met relevante quotes, die gewoon spontaan ontstaan zijn. Gaan we nu ineens quotes genereren. Terwijl het ook mogelijk is om alle zinnen die eindigen op een vraagteken op te sporen, en daar relevante vragen uit te selecteren waarop AntwoorVoorBedrijven antwoord op denkt te kunnen geven.

 

Nu wordt het wel erg gekunsteld.

 

(oh, het is trouwens een reclamecampagne en geen pr-campagne...)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ TwaBla: ;D

 

Het woord reclame krijgen de geknechte pr-medewerkers bij de overheid natuurlijk hun bek niet uit. Maar Antwoord voor Bedrijven is toch echt de Cillit Bang van Van der Hoeven.... Een antwoord op zelf gecreëerde problemen (niet door haar persoonlijk natuurlijk).

 

Op zich is het wel grappig dat de overheid aanklopt bij ondernemers omdat ze er zelf kennelijk niet meer uitkomen. Zouden ze vaker moeten doen ;)

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.