• 0

Wordpress website - zelf doen of uitbesteden?

We willen onze website eens goed onderhanden nemen. Daarbij willen we zowiezo gebruik gaan maken van Wordpress. We zijn er nog niet uit of we het geheel zelf gaan doen of dat we de website laten ontwikkelen en daarna zelf gaan bijhouden/beheren. Om hier een goede afweging in te kunnen maken zij we benieuwd of hier ondernemers zijn die ervaring hebben met:

1. Geheel zelf een Wordpress (of mbv een ander CMS) website hebben gemaakt?

2. Een Wordpress website hebben laten ontwikkelen en nu zelf beheren/bijhouden?

 

Voor beide gevallen geld dat we nieuwsgierig zijn naar jullie ervaringen? En wat heeft jullie doen besluiten om de website zelf te ontwerpen, dan wel dit uit te besteden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Je vraagt in je openingspost om ervaringen, en ik geef je mijn ervaring. Mijn ervaring is dat wanneer je te dicht op je eigen bedrijf zit, het soms moeilijk kan zijn om objectief naar de gebruiksvriendelijkheid en conversie van je website te kijken. Dan kan het lonen om iemand daar naar te laten kijken die er met een puur professionele blik naar kijkt.

 

Je lijkt je keuze als te hebben gemaakt, en dat is prima. Maar ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik afgerekend word op de antwoorden die ik geef om bij te dragen aan je vraagstelling.

 

 

Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest om je op je eigen antwoorden af te rekenen. Ik was enkel nieuwsgierig naar je verhaal, nadat ik een korte blik op je website had geworpen. En ik heb eigenlijk nog veel meer vragen. Maar ik weet niet of ik die nog mag en durf te stellen.

 

 

Sorry als ik een beetje gepikeert overkwam, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb misschien iets te vaak te discussie gevoerd over de ontwerper die zijn/haar eigen ontwerp uitbesteed. Het punt wat ik probeer over te brengen, is dat het neerzetten van je eigen bedrijfsidentiteit niet alleen maar afhangt van je webdesign kwaliteiten. Voor heel veel eenmanszaken blijkt het verdomd moeilijk om een consistente presentatie neer te zetten. Of dat nou is omdat je geen vormgever van beroep bent, of tegen een design-burnout zit aan te hikken maakt niet uit. Het belangrijkste is dat je eerlijk bent tegenover jezelf en je bedrijf en dingen uitbesteed waar dat nodig is om vooruit te komen.

 

Oh, en vraag maar raak hoor. :)

Link naar reactie
  • 0
Ik vind als starter het relatief hoogdrempelig door het kostenplaatje wat erbij komt kijken.. Het zal de investering ongetwijfeld meer dan waard zijn maar het geld moet wel even op tafel gelegd worden. Derhalve snap ik wel dat veel ondernemers het zelf doen.

Maar dat geldt ook voor een hoop andere zaken waar je als startende onderneming tegenaan loopt. Mijn punt is dat doordat het lijkt alsof je het gemakkelijk zelf kunt doen men dat ook gaat overwegen, terwijl men daar op andere vlakken niet over zou peinzen en de bijbehorende kosten als vanzelfsprekend accepteert. ;)

Link naar reactie
  • 0

Eens dat je moet doen wat je zelf kan doen en alleen dat moet uitbesteden wat echt nodig is als starter. Wat soms ontbreekt is realiteitszin. Dus laat het resultaat zien aan mensen die er verstand van hebben en tips hebben. Bijvoorbeeld hier op Higherlevel of een kritische ondernemer in de familie/vriendenkring.

 

Ik kwam laatst mijn eerste schreden tegen op het gebied van mijn Kemdirect design. Destijds was ik er zelf best tevreden mee maar diverse mensen vonden het helemaal niets. Ben weer helemaal opnieuw begonnen en naar winkels gegaan om te kijken hoe de grote jongens het deden (leken verassend veel op elkaar) en een flink aantal trendy tijdschriften gekocht voor inspiratie. Pas toen de meeste mensen het redelijk vonden ben ik met het resultaat naar een design bureau gegaan en daar is nog wat geschaafd aan het resultaat. Heb ik destijds geloof ik één uur a €70,- voor betaald. Belangrijkste criterium voor mij was herkenbaarheid en uniformiteit.

 

Een web shop heb ik eerst op "mijnwebwinkel" o.i.d. gehad en daarna heb ik diverse opensource pakketten geprobeerd. Ik wilde de site weer zo veel mogelijk met mijn herkenbare elementen. Uiteindelijk gekozen voor Wordpress omdat het erg eenvoudig is om zelf te doen. Een IT student in de familie heeft de puntjes op de i gezet en de bugs er uitgehaald. Voor een bon van 50 Euro van de Media Markt was ik klaar.

 

Link naar reactie
  • 1

Ik ben het helemaal met Peter eens. Ik vraag me dat ook altijd af. Ik kan een kwast in mijn handen houden en zelf mijn kozijnen schilderen. Maar het eindresultaat zal niet in de buurt komen van het werk van een professionele schilder. Ook (web)ontwerpen is een vak. Ik hou niemand tegen om het spreekwoordelijke neefje voor een appel en ei in te schakelen. Maar neem in ieder geval het vak van (web)ontwerper serieus.

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect Patrick, het is zo wel een beetje preken voor eigen parochie. Niemand zal ontkennen dat de kans dat je een goede website krijgt groter is bij een professionele websitebouwer. Maar je moet dat ook niet overdrijven. Ik zie ook veel broddelwerk door zogenaamde profs.

 

Om maar even bij je schilder voorbeeld te blijven denk ik dat iemand best zelf zijn schilderwerk kan doen met een beetje voorbereiding en goed materiaal. Een beetje talent kan natuurlijk geen kwaad.

Op internet is veel te vinden over het aanpakken van schilderwerk maar ook hoe je een website bouwt. Met een beetje talent en doorzettingsvermogen kan je zelf veel meer dan je verwacht. Zo heb ik nog niet zo lang geleden een laser vervangen in de DVD speler van mijn zoon. Leek me in eerste instantie onbegonnen werk maar op Youtube staan verschillende stap voor stap video's en het was nog steeds verre van eenvoudig maar wel te doen en het werkte ook weer na het in elkaar zetten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

En iedereen kan zijn eigen administratie doen.

 

Als je het leuk vind, kun je alles zelf doen. Mbv internet is het tegenwoordig niet moeilijk om je eigen sites te maken. Het vergt tijd, maar een goede site gaat niet om de strakke layout en de plaatjes, maar om de inhoud.

Ja er zijn ontwerpers die het beter kunnen, maar er zijn ook boekhouders die het beter kunnen (en slechter).

 

Doe het zelf als je er de tijd voor hebt en het leuk vind. Layout van de site kun je dan ook vaak veranderen. Er zijn zoveel wordpress thema's beschikbaar (gratis maar ook betaalde) waarmee je alles zelf kan maken.

Nadeel van als een ontwerper een eigen thema ontwerpt, KAN ZIJN, dat je niet alle plugins kan activeren die je wellicht wil gebruiken.

 

En voor de rest, er is geen goede antwoord op deze vraag dus al te veel discussieren heeft weinig nut. Daarvoor heeft iedereen een te gekleurde bril op.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 1
Met alle respect Patrick, het is zo wel een beetje preken voor eigen parochie.

Ik zie het meer als advies van iemand die weet waar hij het over heeft... ;)

 

Om maar even bij je schilder voorbeeld te blijven denk ik dat iemand best zelf zijn schilderwerk kan doen met een beetje voorbereiding en goed materiaal. Een beetje talent kan natuurlijk geen kwaad.

Het is alleen balen als je er na een tijdje achter komt dat je kozijnen weggerot zijn omdat je gewoon over die gekke plekjes heen geschilderd hebt. En dan zijn we weer bij het punt dat het wel degelijk loont om zoiets te laten doen door iemand die weet wat hij doet - of je dat nu zelf bent of niet.

Link naar reactie
  • 0
Op het gebied van websites ben ik eigenlijk een leek (al kan ik wat html, css). Ik vind het dus nog wel eens lastig om de verschillende zaken (ontwerp, technische deel, teksten, onderhoud, etc) uit elkaar te houden.

Als je een leek bent kun je het beter uitbesteden. Ik zou dat zelf echter niet doen. Tegenwoordig kun namelijk je met een paar klikken zelf heel eenvoudig een wordpress website installeren. Hetzelfde geldt voor de thema's die je gratis van internet kunt halen. Sterker nog, binnen wordpress kun je deze zelf zoeken en installeren.

 

Wordt je bedrijf later groter, dan kun je alsnog geld uitgeven om de design helemaal zo te maken zoals jij het wilt.

Internetstad - Voor voordelige domeinnaam registratie en betrouwbare webhosting!

Link naar reactie
  • 0

Het klopt dat je zelf je eigen website kan neerzetten maar dat betekent natuurlijk niet dat het gelijk goed is.

 

ik kan ook mijn eigen administratie doen maar dat laat ik liever doen door een administratie kantoor die alles in huis heeft en daar betaal ik geld voor zodat ik rustig kan slapen en weet dat het GOED geregeld wordt.

 

als je wilt dat je een goede website neerzet moet je wel een paar dingen hebben

 

Tekstschrijver

webdesigner & bouwer

je marketing in orde

misschien een sales video

 

dit kan je uitbesteden (en bij de juiste persoon wordt het GOED), of zelf je eigen tijd erin steken leren hoe je het moet doen maar verwacht alleen niet dat je restultaat hetzelfde is dan als je het bij een professional neerlegt.

 

wat je in je achterhoofd kan houden is waar ben jij het beste in ? toch in het leiden van je eigen bedrijf

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat het grootste deel van de websitebouwers een betere (beter als in: sneller, mooier, strakker, SEO, etc) website zal kunnen maken dan de gemiddelde hobby-ist.

 

Desalnietttemin blijft bepalend voor de keuze van de TS of er genoeg kennis en kunde aanwezig is om de website zelf te beheren en of er voldoende budget beschikbaar is om uit te kunnen besteden. En dit zijn vragen die de TS aan zichzelf zal moeten stellen.

 

Om over te gaan tot het beantwoorden van de vraag:

 

Ik ga ervoor kiezen om een basis site zelf te maken. Zodra het bedrijf wat gegroeid is en de middelen aanwezig zijn zal er een professionele website gemaakt gaan worden door een professional. Het is niet dat ik websites maken leuk vind maar dat ik ervoor kies om het beschikbare budget bij aanvang van een organistatie anders te besteden. Aan de andere kant kan de website mooi met mij en mijn bedrijf mee groeien!

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu bezig met blog nummer 3.

 

Lijkt me ook niet moeilijk voor een beginneling. Je moet echter niet vergeten om geregeld een back up te maken van je Wordpress bestanden. Er schijnt wel eens iets verkeerd te kunnen gaan bij updates van het systeem waardoor al je werk verloren is als je geen reservekopie hebt gemaakt.

 

Mij nog niet gebeurd, maar dat wil ik graag ook zo houden 8)

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel bezig met CMS. Ik heb gekozen voor Wordpress vanwege de ervaringen van bedrijven en de mogelijkheden. Ik heb een domein gekocht bij een host, die WPS ondersteund. Via de administratiepanel online kon ik direct de laatste versie van WPS downloaden. Ik had al wat research gedaan voor een goede lay-out (theme) uiteindelijk deze gedownload (en betaald) en via WPS upgeload. Werkt allemaal naar behoren, lay-out spreekt voor zich maar de content (inhoud) moet je zelf veranderen. Het is veel werk om alles op zijn plek te krijgen, dat viel me best even tegen, maar met tijd en google kom je een eind. Verder kun je wel merken dat WPS kwa inhoud , mogelijkheden , gedachte nog wel veel weg heeft van een blog. Valt me tegen dat WPS nog niet helemaal is uitgerust is voor bedrijven, tenminste zo voelt het nog niet aan.

 

Groet, Steve

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het helemaal met Peter eens. Ik vraag me dat ook altijd af. Ik kan een kwast in mijn handen houden en zelf mijn kozijnen schilderen. Maar het eindresultaat zal niet in de buurt komen van het werk van een professionele schilder. Ook (web)ontwerpen is een vak. Ik hou niemand tegen om het spreekwoordelijke neefje voor een appel en ei in te schakelen. Maar neem in ieder geval het vak van (web)ontwerper serieus.

 

Dat vind ik een mooie vergelijking :)

 

Zelf doen kan best een optie zijn als je er aanleg voor hebt, en daarnaast veel tijd en weinig budget. Datzelfde geldt ook voor het schilderen van je bedrijfspad of assembleren van een desktopcomputer, maar daarbij lijken veel minder mensen te kiezen voor 'zelf doen'.

 

Zoals eerder opgemerkt is uitbesteden helemaal geen beperking als je zelf de inhoud wilt beheren. Dat is juist een prima reden om de website te laten bouwen, voorzien van een degelijk content management systeem en dergelijke. De inhoud kun je vervolgens normaliter zelf aanpassen in een wysiwyg editor waarvan de bediening niet moeilijker is dan het maken van een simpel document in Word.

 

Zelf doen levert je natuurlijk wel een hoop extra inzicht op, ervaring waar je van leert en waarmee je het een tweede keer aanzienlijk beter en/of sneller doet dan de eerste. Ik zou er vooral niet aan beginnen als je het niet leuk vind om te doen, dan gaat het een frustrerend karwei worden en meestal is het resultaat navenant. Anderzijds is het juist een uitdaging om het wel zelf te doen als je dat leuk vind, en mocht het toch niet lukken is er alleen tijd verloren en kun je het alsnog uitbesteden (veronderstelt dat je daardoor geen periode mist waarin je eigenlijk wel een functionele site moest hebben).

Link naar reactie
  • 0

veel dingen uitbesteden is goed, maar er zijn sommige zaken die je in eigen beheer wilt houden. Het hangt ervan af hoe belangrijk je site voor je is.

 

Bij ons zijn de websites belangrijk, bijna alle omzet komt door die sites. Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om zelf energie en tijd erin te steken, zelf aan linkbuilding te doen, ontwerp in Joomla en Wordpress en daarbij ook al het mogelijke doen om goed in de zoekmachines te voorschijn te komen. Het is onze belangrijkste marketing tool, daarom steken we er veel tijd in.

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

Als grafisch vormgever zeg ik; probeer het vooral eens zelf.

 

Ga eens een website in elkaar zetten en kijk wat (neutrale) mensen ervan vinden. Daarvoor is een mooie sectie hier op HL. Vinden mensen het het niks, dan kun je altijd nog overstappen en vinden ze het goed dan heb je het toch mooi zelf voor elkaar. Daar is niets mee verloren, behalve je eigen tijd (en misschien je ego ;)).

 

Ikzelf kan het vergelijken met mijn administratie. Ik deed dit eerst zelf en dacht dat alles goed ging totdat ik er iemand naar liet kijken. Het klopte van geen kant meer. Ik heb het toen uitbesteed, hij heeft alles in elkaar geklopt en nu kan ik het zelf weer met zijn controle. Maar ik kan niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.