Ga naar inhoud

Nieuwe koning! Wat kun je ermee als ondernemer.

Geplaatst:

Ard-Sc

Wisseling van de wacht.

De hotels en b&b's kunnen natuurlijk een arrangementje maken, maar welke kansen voor ondernemers zie jij?

Featured Replies

Geplaatst:

Zomaar iemand

Denk niet dat wij de huldiging mogen doen. En dat wilde ik nou net zo graag >;(

Geplaatst:

Wouter Hol

Ik zie vooral een enorm dik feest aankomen op 30 april. ;D

EDIT ik hoor net dat het vanaf 2014 Koningsdag gaat worden op 27 april. Hmm.

Geplaatst:

P.J.

Koningsbier, Koningsdropjes etc etc.....

Geplaatst:

Perry76

Een nieuwe koning? Volgens mij is de garantie op Wim-Lex al jaren verlopen ;D

Wat ik mij afvraag: Wat is het nut van een koning/koningin in een land wat deel uit maakt van de E.U.?

Geplaatst:

Christine

Nieuwe koningin.

Geplaatst:

Acrobat Reader

Reclame ;)

2048.jpg

Geplaatst:

Wouter Hol

Ik begrijp dat we tot 2050 1 dag extra vrij hebben omdat Koningsdag op 27 april ipv. 30 april is. Althans, als je jezelf als ondernemer natuurlijk ook vrij geeft op die dag.

Nog een plaatje:

ikwillem.jpg.3372ab7848a69785a64c4088a899fb3b.jpg

Geplaatst:

TwaBla

Wow, maar drie maanden tijd om iets te bedenken en uitvoeren.

Dat is geen toeval. Nou wordt het erg moeilijk voor grote merken om op de bandwagon te springen. Toch gaan die allemaal iets doen. Dit is bovendien citymarketing op mondiale schaal: natiemarketing. Ben benieuwd wat dat calvinistische koningshuis daar mee gaat doen. Het wordt zo een beetje een kroning op dorpsniveau. Alex: less is more.

Het was zo kort dag dat zelfs Maxima geen plek in haar agenda kon vinden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Zomaar iemand

weten we meteen waarom de discussie van de vader van Maxima weer op gang kwam een kleine maand geleden.

Geplaatst:

fvddungen

Op mijn facebook tijdlijn zie ik vooral berichtjes langs komen van mensen, die zich druk maken over het feit dat koningsdag volgend jaar op een zaterdag valt en ze dus een vrije dag mislopen. Sommigen zijn daar serieus lichtelijk boos over. Nou ja, zeg.

:-\

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

Paradocx

Bij ons in België is men gelukkig aan het kijken om de dotaties voor het leger klaplopers terug te schroeven.

Zeeman en Wibra maken zich op om hofleverancier te worden.

Alle gekheid op een stokje. In Nl maken het koningshuis nog heel wat positieve emoties los. Het maakt de mensen samenhorig. Ik denk dat de marketing en reclame wereld de troonwissel zal aangrijpen om op dat gevoel in te spelen.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Als je echt scherp bent begin je nu vast aan Koningin Amalia prullaria ;D

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Marjan

Op 28-1-2013 om 23:34, Joost Rietveld zei:

Zegt de vader van prinses A ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Geplaatst:

Romano Sandee

Misschien zoiets;

"Word zo flex... Als onze nieuwe koning Alex met een koninklijke massage" ;D

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Zegt de vader van prinses Aurelia ;)

Och dat valt reuze mee. Luisteren naar de koning en koningin gaat haar steeds beter af ;)

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Stoffenwinkel

misschien toch ook maar oranje stof en vlaggenstof inslaan ;-)

Geplaatst:

fvddungen

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

Stoffenwinkel

ach dat is de dag erop helemaal goedgekomen want toen was er een dubbele aflevering!

• 1 month later...
Geplaatst:

herman van der helm

Volgens mij kan ik hier wel wat mee bij de opening van onze showroom :)

edit Ik zag net op hun site dat ze een originele plek zoeken om op te treden op de laatste koninginnedag. Misschien een ondernemer met een waanzinnig idee?

www.demaximas.nl

Geplaatst:

Stoffenwinkel

;-) ik weet niet wat jouw doelgroep is....

Bij mij hangt nu een jurk gemaakt van de nederlandse vlag in de etalage.

Niet dat ik verwacht de bewuste stof veel te verkopen maar ach mensen worden er wel vrolijk van en dat is ook veel waard!

Geplaatst:

henkh

Bij mij hangt nu een jurk gemaakt van de nederlandse vlag in de etalage.

Leuk idee, wat jammer dat ik van mijn vrouw niet in een jurk mag lopen ;D Lijkt me een feestelijk tenue voor een feestelijke dag ;)

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Degene met (wel) goede marketing ideeën rondom de troonwisseling kunnen zich hier aanmelden en daar media-aandacht voor krijgen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Epsun

Klopt het dat je foto's of afbeeldingen van de koning of koningin mag gebruiken als opdruk op shirts of andere accessoires zolang het geen schade toebrengt aan het koningshuis?

gr. ep

Geplaatst:

John B

Klopt het dat je foto's of afbeeldingen van de koning of koningin mag gebruiken als opdruk op shirts of andere accessoires zolang het geen schade toebrengt aan het koningshuis?

Volgens mij niet. Zie de site van de RVD.

Geplaatst:

Wouter Hol

Of we er wat mee kunnen als ondernemer weet ik niet, maar in maart is ons bedrijf gebeld door de provincie met de mededeling "door de commissaris van de Koningin in Noord-Holland wordt een persoon van uw bedrijf verzocht om op deze bijzondere dag aanwezig te zijn."

Helaas trok ik dan weer aan het kortste strootje maar mijn collega Vincent zit dus wel in de zaal tijdens de kroning.

EDIT: Uiteraard zijn we allemaal zeer vereerd dat ons bedrijf een vertegenwoordiger mag sturen. Dat maak je niet nog eens mee denk ik. :)

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.