Ik verkoop Chinese smartphones en bied daarbij 1 jaar garantie aan. Nu weet ik dat in het europese recht een verplicht termijn staat opgenomen van 2 jaar, maar dat dit niet is overgenomen door Nederland. Wèl staat er dat ik als ondernemer alsnog aansprakelijk ben wanneer een product waarvan men kan verwachten dat het langer dan 1 jaar meegaat kapot gaat. Mijn vraag is dus of dit voor mij ook geldt; ik bied namelijk smartphones aan voor een schijntje van de prijs van bijvoorbeeld een Iphone, kan men dan verwachten dat deze net zo lang meegaan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
.............
.............
Ik verkoop Chinese smartphones en bied daarbij 1 jaar garantie aan. Nu weet ik dat in het europese recht een verplicht termijn staat opgenomen van 2 jaar, maar dat dit niet is overgenomen door Nederland. Wèl staat er dat ik als ondernemer alsnog aansprakelijk ben wanneer een product waarvan men kan verwachten dat het langer dan 1 jaar meegaat kapot gaat. Mijn vraag is dus of dit voor mij ook geldt; ik bied namelijk smartphones aan voor een schijntje van de prijs van bijvoorbeeld een Iphone, kan men dan verwachten dat deze net zo lang meegaan?
m.v.g.,
Tom
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44666-garantietermijn-voor-chinese-smartphones/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag