Ga naar inhoud

WieWatWaar !

Geplaatst:

Ewout Wolff

Zojuist zie ik dat WieWatWaar is geopend op de site !

Nu krijg je dus veel meer overzicht per locatie en per bedrijfsactiviteit waar mensen zitten. Ik wist bijv. niet dat Okidoki zich bezighield met Zoekmachinemarketing, maar nu weet ik dat wel.

Als dit geen opmaat is naar meer marketing en commercie voor HL-leden, dan weet ik het niet meer ! ;D

P.S. : als je ook opgenomen wilt worden : Je postcode vermelden is nodig ;)

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Lol, jij bent snel! :) Info aanleveren kan idd eenvoudig via je profiel. Hierin zit trouwens nóg iets nieuws: door middel van een webcam kun je jezelf of je bedrijf voorstellen! De software daarvoor is van Webclusive van Ronald Kleverlaan. Wil je zelf een filmpje opnemen, open dan je profiel-veranderpagina.

WieWatWaar, voor de webtechneuten onder ons, is helemaal AJAX (one page interface) :)

Geplaatst:

Jeroen Bakker

O ja, voor opname van je gegevens geldt: je moet minimaal vijf posts hebben in de inhoudelijke boards :)

Geplaatst:

Nils de Witte

Cool!

(is dit ook een inhoudelijke post ???)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Edo van Santen

Schitterende functionaliteit. Helaas zit er nog een bugje in:

ik doe een zoek op postcode 1800, 20 kilometer omtrek, en krijg als zoekresultaten:

7942JD Meppel

3881CE Putten

1817MR Alkmaar

1053GP Amsterdam

1621JH hoorn

etc.

of doe ik iets fout?

p.s. daarnaast is de sortering niet duidelijk, kan dat ook nog op postcode worden gesorteerd?) bvd.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

Peter de Blieck

We maken gebruik van een postcodedatabase die hier en daar scheef kan lopen aangezien het niet de nieuwste is (zie https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=6071;start=0).

Wat niet in de database staat zijn de postcodes van de postbussen (want dat zal 1800 zeer waarschijnlijk zijn).

Ik heb de wiewatwaar nu iets uitgebreid met de optie dat als de postcode niet gevonden wordt hij nog een keer gaat zoeken met een maximum van 20 verschil. Zo levert een zoekopdracht naar 1800 nu de postcode 1811 op en gaat deze vanaf daar zoeken.

Direct gevolg van dit is dat als je in je profiel een postcode van een postbus invult deze niet in het kaartje verschijnt.

Als de leden van HL later hun profiel hebben aangevuld met een postcode kunnen we matchen welke er niet in de database voorkomen en deze postcode alsnog toevoegen. (denk aan postcodes van groeigemeentes etc.).

Merk je nu al dat je niet in de index verschijnt terwijl je postcount groter of gelijk is aan 5 en je hebt een geldige (geen postbus dus) postcode ingevuld, meld dit dan en wij proberen die postcode toe te voegen.

De sortering hebben we eigenlijk bewust niets mee gedaan. Op postcode sorteren is niet nuttig aangezien dat de boel niet verduidelijkt. Op naam van het bedrijf is ook niet geweldig aangezien bedrijven waarvan de naam begint met een Z dan altijd als laatste komt.

Geplaatst:

willemj

Decorum & Peter: toppie! Ziet er strak uit en werkt als een zonnetje (ook in IE5 ;)) Complimenten. Ga binnenkort m'n javascript debugger er eens op los laten.

Enige mierenn* puntje is scrollen. Op het moment dat de scrollbar verschijnt en je wijzigt de selectie dan blijft de lijst op de oude positie staan. Voorbeeld: klik op Den Haag met 50km bereik, scroll naar beneden en klik nu op Utrecht. De nieuwe lijst staat nu ergens halverwege.

Zie nu nog een mn. puntje ;D Wanneer je op 'meer informatie' hebt geklikt blijft het label 'meer informatie' staan terwijl de functie 'minder informatie' is geworden.

Over die postcodes: kun je niet bij het niet vinden van een postcode de plaatsnaam nemen en een lijstje met 1 centrale postcode voor die plaats gebruiken? Schaal 20-50 km is daar grof genoeg voor. Lijst met postcodes vs plaatsnamen kun je uit statline.cbs.nl vissen.

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Mooi werk heren, fraai gedaan met dat kaartje!

Geplaatst:

Nico Schouten

Ziet er goed uit !

Complimenten

Geplaatst:

Edo van Santen

well done! nu werkt het correct.

Heel handig en een echte toegevoegde waarde aan ons mooie HL.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

zrski

Helemaal top. moet denk ik nog ff wachten totdat Zweden er bij kan. Heb ons Amsterdamse kantoor dus maar in mijn profiel ingevuld ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Geplaatst:

Mira

echt een goede functionaliteit en heel handig!

Geplaatst:

nonex.nl

Erg handig! Hele goeie tool, zo heb je ineens overzicht! Mooie tool, Decorum en Peter!

Geplaatst:

Edward

Kan ik eindelijk mijn topografie weer eens bijwerken ;D. Klassetool! Bedankt Peter en Jeroen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Geplaatst:

Wilbert Philippo

Toppie! Weer een mooi stukje werk. Leuke aanvulling. Ik ben benieuwd wie er op welke wijze gebruik van gaan maken!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

Geplaatst:

nonex.nl

Ik heb net even in vijf minuutjes op alle stipjes gedrukt, en kom vooral de die-hard-posters tegen, maar het kunnen er niet meer zijn dan een stuk of vijftig. Zijn er zo weinig bedrijven met naam en toenaam opgegeven bij HL? Of moet de database nog verder gevuld worden?

Ik zag trouwens dat de imagebalk bovenaan ook anders is: wel mooi dat er nu kleur in de balk zit, maakt het geheel minder grijs.

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Ik heb net even in vijf minuutjes op alle stipjes gedrukt, en kom vooral de die-hard-posters tegen, maar het kunnen er niet meer zijn dan een stuk of vijftig. Zijn er zo weinig bedrijven met naam en toenaam opgegeven bij HL? Of moet de database nog verder gevuld worden?

Wat ons opviel is dat nieuwe leden wel vaak netjes het hele profiel invullen. Maar die komen er pas na 5 posts in (ze krijgen dan ook een mailtje, dat ze als ze hun profiel ingevuld hebben, in WieWatWaar opgenomen zijn). Huidige leden updaten hun profiel niet heel vaak en hadden daar misschien weinig reden toe vóór de lancering van WieWatWaar, nu dit gelanceerd is zien we een behoorlijke groei in het aantal profielen.

Wij vullen overigens de db niet zelf, puur je postcode invullen in je eigen profiel is genoeg om opgenomen te worden.

Geplaatst:

msteer

de tool werkt ook op linux met de browsers konqueror en firefox.

misschien resultaten sorteren op karma per posting?

Geplaatst:

Victor

Wauw, ontwerp ziet er strak uit en het werkt goed. Heb gauw mijn postcode ingevuld en ik ben idd direct toegevoegd. De video functie snap ik nog niet helemaal.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Geplaatst:

Persoon

Wat is nu het uitgangspunt om te sorteren?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Wat is nu het uitgangspunt om te sorteren?

Geen. Elke sortering heeft nadelen, dus sorteren we maar helemaal niet ;)

Karma verdwijnt binnenkort, dus dat is niet echt handig.

Geplaatst:

Josina

Ik vind het een bijzonder mooie tool. Ik besef ineens wel dat mijn bedrijfje vrij eenzaam is in het noord-oosten. :'(

Geplaatst:

Edo van Santen

hadden we dit op 25/2 besloten? wat bedoel je hiermee?

Geplaatst:

nonex.nl

Ik vind het een bijzonder mooie tool. Ik besef ineens wel dat mijn bedrijfje vrij eenzaam is in het noord-oosten. :'(

Er valt wat HL-netwerken voor je te doen..... ;)

Geplaatst:

2thePoint

hadden we dit op 25/2 besloten? wat bedoel je hiermee?

Dit wil ik eigenlijk ook wel weten....WAAROM ??!!!

Egbert Punter

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ewout Wolff

• Auteur

KarmaKillen : Niet doen. Klinkt gek en heeel kinderachtig : maar zeker in het begin was dit voor mij een maatstaf om te bepalen of het de moeite waard was om hier (meer) te posten.

WieWatWaar : wat heerlijk dat we nu ineens zien waar iedereen zit. Mooie a-typische verdeling van alle leden. Een opvallend bevolking in Den Haag. (daar zaten toch alleen maar ambtenaren ??) Zouden mensen al doorhebben dat dit de vindbaarheid van hun bedrijf en dus van zakelijke kansen vergroot ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.