Er is interesse in jouw product of dienst. De ander wil eerst met je om de tafel. Heel logisch, maar net zo goed 'gevaarlijk':
- Bedankt voor je tijd. Ik denk er even over na. Mijn collega loopt even met je mee om je de weg naar buiten te wijzen. Hoe ben je hier gekomen, je weet de weg naar het station?;
- Bedankt voor je tijd. Wij zijn met meerdere partijen in gesprek. Je hoort nog van ons;
- Bedankt voor je tijd. Als jij het voor dit bedrag wil doen, dan teken ik zo je offerte. Meer kunnen we niet investeren;
- Als we 10 bedrijven kunnen overtuigen van onze dienst, dan kunnen we 100.000 verdienen. Wil jij je in ons team voegen? Bij succes delen we de winst;
- En nog tientallen redenen waarom het vaak zinloos is om je tijd te verdoen aan een kennismakingsgesprek.
Time management is een groot goed. Zinloze afspraken trekken je omzet naar beneden, halen je energie uit je lichaam. Tegelijkertijd kan een meeting tot een jarenlange vruchtbare samenwerking leiden.
Zou jij een afspraak maken met een potentiële opdrachtgever wanneer er interesse is in jouw diensten? Waarom wel/waarom niet, wat is de afweging die je maakt? Of zou je bijvoorbeeld op gesprek komen nadat de eerste factuur betaald is?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hoofdgebruiker
Hoofdgebruiker
Graag jullie mening over het volgende dilemma:
Er is interesse in jouw product of dienst. De ander wil eerst met je om de tafel. Heel logisch, maar net zo goed 'gevaarlijk':
- Bedankt voor je tijd. Ik denk er even over na. Mijn collega loopt even met je mee om je de weg naar buiten te wijzen. Hoe ben je hier gekomen, je weet de weg naar het station?;
- Bedankt voor je tijd. Wij zijn met meerdere partijen in gesprek. Je hoort nog van ons;
- Bedankt voor je tijd. Als jij het voor dit bedrag wil doen, dan teken ik zo je offerte. Meer kunnen we niet investeren;
- Als we 10 bedrijven kunnen overtuigen van onze dienst, dan kunnen we 100.000 verdienen. Wil jij je in ons team voegen? Bij succes delen we de winst;
- En nog tientallen redenen waarom het vaak zinloos is om je tijd te verdoen aan een kennismakingsgesprek.
Time management is een groot goed. Zinloze afspraken trekken je omzet naar beneden, halen je energie uit je lichaam. Tegelijkertijd kan een meeting tot een jarenlange vruchtbare samenwerking leiden.
Zou jij een afspraak maken met een potentiële opdrachtgever wanneer er interesse is in jouw diensten? Waarom wel/waarom niet, wat is de afweging die je maakt? Of zou je bijvoorbeeld op gesprek komen nadat de eerste factuur betaald is?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55967-afspraak-maken-op-locatie-met-potenti%C3%ABle-klant-wel-doen-niet-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
35 antwoorden op deze vraag