Helaas kom ik er met de curator niet helemaal uit. Mijn werkgever is pas failliet gegaan. Nu ga ik binnenkort starten als zzp'er. Ik wil nu graag klanten aanschrijven met de vraag of ze met mij willen samenwerken (grafische vormgeving en webdesign). Er is ook een klant die mij zelf benaderd heeft (via LinkedIn). De curator geeft aan dat het niet toegestaan is klanten te benaderen omdat dit hoort bij de goodwill van het bedrijf. Ik kan het klantenbestand wel overkopen maar krijg daar ook alle openstaande facturen bij. (en dat zijn erg veel schulden). Ik heb nooit een concurrentiebeding getekend dus vraag mij af of dit zomaar mag?
(Gebeld met het juridisch loket maar die komt er helaas ook niet uit)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Femke01
Femke01
Helaas kom ik er met de curator niet helemaal uit. Mijn werkgever is pas failliet gegaan. Nu ga ik binnenkort starten als zzp'er. Ik wil nu graag klanten aanschrijven met de vraag of ze met mij willen samenwerken (grafische vormgeving en webdesign). Er is ook een klant die mij zelf benaderd heeft (via LinkedIn). De curator geeft aan dat het niet toegestaan is klanten te benaderen omdat dit hoort bij de goodwill van het bedrijf. Ik kan het klantenbestand wel overkopen maar krijg daar ook alle openstaande facturen bij. (en dat zijn erg veel schulden). Ik heb nooit een concurrentiebeding getekend dus vraag mij af of dit zomaar mag?
(Gebeld met het juridisch loket maar die komt er helaas ook niet uit)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56142-klanten-benaderen-van-failliete-oud-werkgever/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag