Ik heb twee kunststofstromen aan een handelaar verkocht, die goedkeuring gaf vanuit zijn ziekenhuisbed.
Er is akkoord gegeven op foto's en mijn schriftelijke beschrijving: het zou gaan om gemalen cola flessen, waar de doppen en etiketten ook in gemixt zitten. De andere (goede) kunststof stroom valt eigenlijk buiten het "conflict".
Drie dagen na levering beklaagt de handelaar zich erover dat er relatief veel etiketten en folie in de mix zitten. Het folie had ik niet genoemd in mijn beschrijving en ik was er niet van op de hoogte dat deze erin zou zitten.
Hierop ben ik naar de loods van de handelaar gegaan en de waar geinspecteerd: het bleek exact hetzelfde eruit te zien als op mijn gestuurde foto; dit heb ik gemeld en de handelaar zei dat hij de waar zelf zou inspecteren als hij uit het ziekenhuis zou komen. Het bleef stil...
Een poos later zegt de handelaar wederom dat het materiaal slecht te verwerken is door de hoge aanwezigheid van het folie en de etiketten. Ik geef aan dat het op basis van een foto is gekocht en ik daardoor niks wil doen. Nadat de betalingstermijn is verstreken claimt de handelaar dat er nog een andere afvalstroom (PVC) in de mix aanwezig is en wil hij het retourneren, inclusief de andere goede kunststofstroom. Beide facturen weigert hij te betalen.
Hoe sterk sta ik hier nou in en klopt mijn redenering dat het gekocht is zonder dat hij om een sample en specificatie heeft gevraagd, dus niet moet zeuren? Ik ben nu wel in onderhandeling over een schikking, maar twijfel of ik het niet bij de rechter voor moet laat komen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michael35
Michael35
Ik heb twee kunststofstromen aan een handelaar verkocht, die goedkeuring gaf vanuit zijn ziekenhuisbed.
Er is akkoord gegeven op foto's en mijn schriftelijke beschrijving: het zou gaan om gemalen cola flessen, waar de doppen en etiketten ook in gemixt zitten. De andere (goede) kunststof stroom valt eigenlijk buiten het "conflict".
Drie dagen na levering beklaagt de handelaar zich erover dat er relatief veel etiketten en folie in de mix zitten. Het folie had ik niet genoemd in mijn beschrijving en ik was er niet van op de hoogte dat deze erin zou zitten.
Hierop ben ik naar de loods van de handelaar gegaan en de waar geinspecteerd: het bleek exact hetzelfde eruit te zien als op mijn gestuurde foto; dit heb ik gemeld en de handelaar zei dat hij de waar zelf zou inspecteren als hij uit het ziekenhuis zou komen. Het bleef stil...
Een poos later zegt de handelaar wederom dat het materiaal slecht te verwerken is door de hoge aanwezigheid van het folie en de etiketten. Ik geef aan dat het op basis van een foto is gekocht en ik daardoor niks wil doen. Nadat de betalingstermijn is verstreken claimt de handelaar dat er nog een andere afvalstroom (PVC) in de mix aanwezig is en wil hij het retourneren, inclusief de andere goede kunststofstroom. Beide facturen weigert hij te betalen.
Hoe sterk sta ik hier nou in en klopt mijn redenering dat het gekocht is zonder dat hij om een sample en specificatie heeft gevraagd, dus niet moet zeuren? Ik ben nu wel in onderhandeling over een schikking, maar twijfel of ik het niet bij de rechter voor moet laat komen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59673-conflict-bij-levering-kunststofafval/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag