• 0

Leverancier verbreekt eenzijdig dealerschap ?!

Beste Mede ondernemers,

 

Ik zit met een rare situatie waarbij ik jullie expertise en ervaring nodig heb.

 

De volgende situatie doet zich voor.

Ik ben al jaren gecharmeerd van de producten van bedrijf Xyz.

Dit merk komt in mijn ogen en ervaringen met hun producten betrouwbaar en solide over.

Ik besluit dit merk als hoofdmerk te willen gaan voeren. IN het verleden heb ik merk Xyz al eerder verkocht.

Het merk werkt met 1 distributeur per land.

Ik meldde mij aan bij een eerdere distributeur in het verleden.
Het merk heeft in de loop der jaren meerdere verschillende distributeurs gekend. Geen van deze distributeurs heb ik ooit problemen mee gehad.

Echter sinds anderhalf jaar ongeveer is er een nieuwe distributeur die het merk " erbij heeft genomen" . Weinig passie voor het merk of de producten en de kennis schiet ook tekort mijns inziens, maar daarover zijn de meningen verdeeld, zeker bij de distributeur zelf die meent het allemaal perfect te doen. Mijn contactpersoon en ik hebben herhaaldelijk wrijving over onderwerpen waarbij de contactpersoon van deze distributeur mij meent te moeten vertellen hoe ik mijn bedrijf moet runnen.

Ondanks dat soort irritaties levert de distributeur wel netjes alles af wat er besteld wordt.
Ik open een nieuwe demo lokatie om de producten van merk Xyz te kunnen tonen aan geïnteresseerden. Dat brengt aardig wat kosten met zich mee.
Ik maak zelf allerhande reclamemiddelen voor Merk Xyz want de distributeur - die daarvoor zou moeten zorgen - doet zelf niets op dat gebied.
Ik promoot Merk Xyz op diverse locaties, steek daar kosten, tijd en moeite in.

Na onderhalf jaar dit doen begin mijn handeltje steeds beter bij de geïnteresseerde klanten bekend te worden, mensen di allemaal graag Merk Xyz in huis willen halen. 
Maar dan komt er een kink in de kabel, een financieel, want 1 factuur ( van de tientallen facturen die er al anderhalf jaar netjes betaald worden ) blijft wat langer liggen dan was afgesproken.
Er ontstaat een discussie en ik neem contact op met het Merk Xyz zelf om over hun distributeur een klacht neer te leggen dat deze mij niet meer wil leveren als ik die ene factuur ( voor demo goederen overigens ) niet betaal.

Ik opteer om de demo artikelen te retourneren, maar dat wil de distributeur niet. Ik moet ze betalen, retour kan niet meer, maar andere leveringen voor klanten worden ook niet meer uitgeleverd zolang die demo units niet betaald zijn. ( Echt Dure demo units ). Ik moet dus andere producten van Merk Xyz verkopen om marge te maken om zodoende afdoende reserves te kweken om de demo units te betalen, maar als ik niets meer geleverd krijg kan ik dat dus allemaal niet.

Hieruit ontstaat een situatie Warin ik communiceer met Merk Xyz, die vervolgens ook - zonder mijn weten - de distributeur op de hoogte stelt en mij vervolgens aangeeft dat ik het met de distributeur moet oplossen. ( We hebben het nog steeds over 1 factuur ) ...

De distributeur communiceert toetaal niet met mij, op geen enkele wijze totdat een week geleden een bericht mij bereikt dat zij ( de distributeur ) nu de zakelijke relatie beëindigen.

Daar sta ik dan, met mijn nieuwe demo ruimte, die vol hangt en staat met allerhande reclame en materialen die ik zelf bekostigd heb van Merk Xyz.
Mijn bedrijf ademt en leeft met Merk Xyz...maar door de eenzijdige beslissing van de distributeur die - mijns inziens wel heel erg misbruik maakt van zijn monopolistische machtspositie - kan ik dus niets meer inkopen van dit merk.

Nu zijn er distributeurs buiten Nederland ( elk land heeft er 1 ) waar ik volgens de richtlijnen van de EU zou moeten kunnen inkopen, maar....die bedrijven hebben contacten gesloten met Merk Xyz die bepalen dat zij niet buiten hun landsgrenzen mogen verkopen aan dealers/ resellers/whatever.

Mijn voornaamste vraag is nu :

Nu de distributeur dus in feite de deur keihard dicht smijt in mijn gezicht, vanwege 1 factuurtje, ben ik van mening dat zij juridisch aansprakelijk te stellen zijn voor de financiële schade van deze handeling omdat ik duizenden euro's en honderden uren gestoken heb in de promotie van Merk Xyz, echter omdat ik maar bij 1 distributeur terecht kan in mijn land kan ik dit merk niet meer aanbieden door hun toedoen.

Wie kan mij adviseren hierover wat mijn rechten in deze zijn ? Wat zou u doen ?

Elk advies wordt zeer gewaardeerd !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
4 uur geleden, SoundMan zei:

 

Echter sinds anderhalf jaar ongeveer is er een nieuwe distributeur die het merk " erbij heeft genomen" . Weinig passie voor het merk of de producten en de kennis schiet ook tekort mijns inziens, maar daarover zijn de meningen verdeeld, zeker bij de distributeur zelf die meent het allemaal perfect te doen. Mijn contactpersoon en ik hebben herhaaldelijk wrijving over onderwerpen waarbij de contactpersoon van deze distributeur mij meent te moeten vertellen hoe ik mijn bedrijf moet runnen.

 

Is denkbaar dat het probleem wat groter is dan die ene factuur? Ik lees toch echt dat er aan het beleid van de distributeur niet zoveel deugt, terwijl bemoeienis met de winkel van vraagsteller niet gewaardeerd wordt. Een deuntje lager kan geen kwaad, vermoed ik. Of het is al te laat. 

 

Ander merk gaan zoeken kan ook nog.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is al eerder opgemerkt, leveranciers willen doorgaans geen bank van lening zijn... en, als ik het goed lees, had je al 90 dagen krediet? Ik heb zelf ook weleens diensten aan een opdrachtgever verleend waarvan ik op enig moment de mededeling (niet eens het verzoek) kreeg dat mijn facturen voor geleverde prestaties toch maar even onderaan de stapel rekeningen moesten komen te liggen.

 

Er stond nog een aantal prestaties geagendeerd en heb toen gezegd dat ik die niet ging leveren als ik de voorgaande niet eerst betaald kreeg. Daar hebben ze toen iemand anders voor gezocht,  maar wat heeft het voor zin iets te leveren als je daar niet voor betaald krijgt? Ik begrijp de leverancier dus wel een beetje...

 

 

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Jasper S. zei:

Bedenk 1 ding heel goed, de groothandel heeft jouw harder nodig dan jij hen. Ik weet zeker dat er soort gelijke merken zijn met dezelfde of betere kwaliteit.

Power talk of profetie ?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
6 uur geleden, SoundMan zei:

Maar dan komt er een kink in de kabel, een financieel, want 1 factuur ( van de tientallen facturen die er al anderhalf jaar netjes betaald worden ) blijft wat langer liggen dan was afgesproken.
Er ontstaat een discussie en ik neem contact op met het Merk Xyz zelf om over hun distributeur een klacht neer te leggen dat deze mij niet meer wil leveren als ik die ene factuur ( voor demo goederen overigens ) niet betaal.

 

Hier gaat het fout. Jij bent niet liquide en op het moment dat je daarover aangesproken werd probeerde jij rechtstreeks geleverd te krijgen en uitte jij negatieve kritiek bij de fabrikant (daarmee zette jij hun vermoedelijk goede relatie met de fabrikant op het spel).

Ik vermoed dat dat tegen het verkeerde been was en dat ze daar geen enkel risico mee in willen nemen en eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen.

 

3 uur geleden, SoundMan zei:

Aanbod om de artikelen te retourneren werdt ook afgewezen....worden echter nu wel opgehaald,

 

Damage control, materiaal ophalen is de makkelijkste en snelste manier om zonder schade van jou af te komen.

 

 

Zoals door anderen reeds geopperd, zorg ervoor dat het mogelijk is direct de rekening te voldoen en ga dan bij ze op de koffie, overtuig ze dat je weer liquide bent en bereid bent om bij voortzetting van de relatie direct te betalen en goede betalings condities te hanteren.

aangepast door logistieke dienstverlening
typfout
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Jasper S. zei:
1 uur terug, Cosara zei:

Power talk of profetie ?

Uhm, geen idee. Ik ken de woorden wel, maar zou ze in dit geval niet kunnen toepassen.

Uhm ?

Het zijn wel uw woorden.

Dus het is zomaar een beetje prietpraat.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Je begrijpt het verkeerd, ik had het over de woorden die jij gebruikt.
Ik gebruik die woorden nooit, ik heb ze opgezocht maar zou niet weten hoe je ze in deze context zou moeten gebruiken:

Profetie betekend zoiets als toekomst voorspelling, dat lijkt me zeker niet van toepassing.

Powertalk, is niet een Nederlands woord, maar wat ik ervan kan vinden is dat het gebruikt wordt door om werknemers te motiveren om uit een werksleur te komen.
Was ook niet helemaal wat ik deed.

Ik gaf puur mijn mening over de positie van een groothandel.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
1 uur terug, Jasper S. zei:

Ik gaf puur mijn mening over de positie van een groothandel.

Jij wist zeker dat dezelfde kwaliteit elders te koop is, en Cosara twijfelt of je daar zo zeker van kan zijn. Bluf (power talk / sales speak) of helderziendheid (profetie) - dat was waarschijnlijk cynisch bedoeld. Schouders ophalen en niet op reageren als dat tot eindeloos gehakketak gaat leiden, is mijn advies. Al is dat soms niet vol te houden. Dan wil een politiek incorrect plaagstootje nog wel eens helpen, maar dan krijg je weer andere mensen in je nek.

 

Forum als bezigheidstherapie, zucht. 😎

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, SoundMan zei:

Leverancier blijkt nu inderdaad dat beleid te hebben. Dat was echter niet vooraf gecommuniceerd, sterker nog, ik heb nimmer enige leveringsvoorwaarden onder de neus gehad.

 

Tja, als er niets op papier staat dan verval je tot het gebruikelijke recht, of voor wat in de handel gebruikelijk is. Het stopzetten van levering van goederen aan afnemers die onbetaalde verlopen facturen hebben uitstaan is zeker niet ongebruikelijk. 

 

Het terughalen van de goederen omdat ze niet betaald zijn is overigens ook niet gebruikelijk: in principe kan de leverancier dat niet doen (tenzij anders bepaald, maar hier lijkt helemaal niets bepaald te zijn). Overigens kun je er wel belang bij hebben dat de leverancier dat doet, zeker als de waarde zoals op het moment van levering in mindering gebracht wordt op de openstaande vordering (en die vervolgens niet overstijgt). 

 

Maar goed, zoals eerder opgemerkt: misschien is toch nog proberen in overleg te treden het beste: wellicht ben jij een belangrijke verkoper van dit merk in Nederland, en is het voor je leverancier lucratief om nu in een of andere betalingsregeling te voorzien zodat er in de toekomst winst voor beide partijen te halen is. 

 

Proberen in te kopen bij distributeurs in andere landen zou ik niet zo snel proberen: die hebben waarschijnlijk in hun overeenkomst met de fabrikant staan dat ze dat niet mogen doen, en zouden eventueel de fabrikant alsnog kunnen inlichten van je pogingen daartoe. 

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Highio zei:

Waarom word je zelf geen distribiteur als je het zelf beter denkt te weten en kunnen?

 

Groet,

 

Highio

 

Grappig dat je dat zegt, dat zou ik best willen maar daar moet je voor beschikken over een flinke som geld die ik niet heb.

Ik durf te beweren dat ik dan het betreffende merk aanzienlijk beter zou kunnen distribueren dan de huidige.

Want het is meer dan alleen wat dozen doorschuiven, je moet ook verkoop trainingen geven, product trainingen, nieuwe producten introduceren bij je dealers, support geven, consumenten acties op touw zetten, etc. Al die zaken doet de huidige distributeur ( nog ) niet.  Wat erg jammer is want zo missen ze de mogelijkheid om het merk goed in de markt te zetten. Nu wordt het als ondergeschikt merk bij rozenschuivers aangeboden. Leuk voor de aantallen, maar een merk wat al ruim 70 jaar bestaat heeft wel de nodige respect verdient en dat gooi je niet zomaar te grabbel....vind ik.

 

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Benm zei:

 

Tja, als er niets op papier staat dan verval je tot het gebruikelijke recht, of voor wat in de handel gebruikelijk is. Het stopzetten van levering van goederen aan afnemers die onbetaalde verlopen facturen hebben uitstaan is zeker niet ongebruikelijk. 

 

In geval van meerdere onbetaalde facturen ( meervoud ) niet nee, heel begrijpelijk, maar als er al meer dan 70 facturen zijn uitgeschreven waarvan er 69 netjes op tijd betaald zijn, als je al ruim 30.000 Euro aan handel hebt weggezet in je eentje....om dan bij 1 factuur voor showroom artikelen zo de deur in iemand gezicht dicht te gooien....

 

7 uur geleden, Benm zei:

 

Overigens kun je er wel belang bij hebben dat de leverancier dat doet, zeker als de waarde zoals op het moment van levering in mindering gebracht wordt op de openstaande vordering (en die vervolgens niet overstijgt). 

 

Dat was de gedachte erbij ja...." dan maar terug, creditnota schrijven en klaar". kunnen we weer verder.

 

7 uur geleden, Benm zei:

 

Maar goed, zoals eerder opgemerkt: misschien is toch nog proberen in overleg te treden het beste: wellicht ben jij een belangrijke verkoper van dit merk in Nederland, en is het voor je leverancier lucratief om nu in een of andere betalingsregeling te voorzien zodat er in de toekomst winst voor beide partijen te halen is. 

 

Ook dat heb ik geprobeerd middels een brief aan het bedrijf. Daarin aangegeven dat ik ook maar een mens ben en daardoor niet foutloos ben.

Aangegeven dat iedereen toch ten minste een tweede kans verdient.

 

Helaas blijft enige reactie wederom uit....het bedrijf communiceert gewoon niet. Of ze dat nou niet willen of niet kunnen is mij onduidelijk, maar raar is het wel.

 

 

7 uur geleden, Benm zei:

 

Proberen in te kopen bij distributeurs in andere landen zou ik niet zo snel proberen: die hebben waarschijnlijk in hun overeenkomst met de fabrikant staan dat ze dat niet mogen doen, en zouden eventueel de fabrikant alsnog kunnen inlichten van je pogingen daartoe. 

 

Inderdaad, ik wil andere distributeurs niet in een ongewenste situatie brengen en blijf van mening dat wanneer je als distributeur het alleenrecht hebt op een merk of artikel, dat je dan ook jezelf een leveringsverplichting oplegt, ook al ben je als mens zijn het wellicht niet met elkaar eens, dan nog staat het bedrijf daar los van en dienen leveringen , van mijn part op vooruit betaling condities als dat het grote probleem zou zijn, gewoon doorgang te vinden zodat de klanten ( eindgebruikers ) er geen hinder van ondervinden.  Zelfs dat laatste wordt niet eens voorgesteld. 

Ik vraag me echt af wie er nu de oogkleppen draagt....

 

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

 

Hier gaat het fout. Jij bent niet liquide en op het moment dat je daarover aangesproken werd probeerde jij rechtstreeks geleverd te krijgen en uitte jij negatieve kritiek bij de fabrikant (daarmee zette jij hun vermoedelijk goede relatie met de fabrikant op het spel).

 

Correctie, ik probeerde niet rechtstreeks geleverd te krijgen.

Het is juist dat ik opmerkingen heb neergelegd bij de fabrikant over hun distributeur.

 

Ik heb , met dit merk, met 2 eerdere distributeurs gewerkt, waar ik nimmer een probleem mee heb gehad.

De huidige geeft echter problemen vanaf het begin af aan, niet zozeer de mensen op kantoor, maar puur  door hun contactpersoon ( vertegenwoordiger ) die meent steeds op mijn stoel te moeten gaan zitten om mij te vertellen hoe ik mijn bedrijf moet runnen.

 

 

13 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Ik vermoed dat dat tegen het verkeerde been was en dat ze daar geen enkel risico mee in willen nemen en eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen.

Dat vermoed ik ook ten dele. Het is voor de fabrikant fijn om met een partner te werken die financieel dik in de slappe was zit, maar als je altijd als distributeur bepaalde producten ( randapparatuur ) verkocht hebt, wil dat niet zeggen dat je opeens ook weet hoe de rest van de hoofdbranche werkt . Zo zetten ze zichzelf wel in de branche neer, als alwetend, maar uiteindelijk missen ze een groot deel aan kennis en ervaring binnen het specialistische deel van het brede vakgebied .

 

13 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

 

Damage control, materiaal ophalen is de makkelijkste en snelste manier om zonder schade van jou af te komen.

 

Dat lijkt mij ook, maar het is wel een beetje misselijk - vind ik - als dit dan u opeens wel kan en me verteld wordt dat ik ook in meerdere delen had kunnen betalen, dat voorstel had van van mijn kant moeten komen.  Wat ???

Kortom de schuld wordt mij in de schoot geworpen dat ik niet aan kwam met een voorstel, terwijl ik tot dusver niet beter wist dan dat ze de hele handel binnen 3 weken betaald wilde hebben.  Ben ik nou gek of wordt ik het ?

 

 

13 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

 

Zoals door anderen reeds geopperd, zorg ervoor dat het mogelijk is direct de rekening te voldoen en ga dan bij ze op de koffie, overtuig ze dat je weer liquide bent en bereid bent om bij voortzetting van de relatie direct te betalen en goede betalings condities te hanteren.

 

Die bereidheid is er. Liquiditeit was nimmer een probleem. Voorstel al schriftelijk gedaan, maar men communiceert niet....eenzijdige communicatie levert nooit wat op...

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Wat hebben zij aan een afnemer ogenschijnlijk niet krediet waardig is?

 

Ho.ho... stop even...van 70 facturen 1 demo factuur niet bijtijds kunnen betalen betekend niet dat een bedrijf niet kredietwaardig is.

Ik heb meerdere leveranciers bij wie ik artikelen en materialen bestel, nergens geen probleem mee, alles bijtijds betaald.

 

Bij dit betreffende bedrijf kreeg ik een kredietfaciliteit van 1000 Euro terwijl de gemiddelde order ruim 2500 Euro per order is....wie bedenkt dat ?

Bij ander leveranciers heb ik krediet faciliteiten van 10.000 Euro en meer...zonder problemen.

 

 

13 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

 

Is het een spaans merk?

 

Nee. Ik ga niet zeggen welk merk het is uit beleefdheid naar het merk toe omdat ik nog steeds geloof in het merk zelf.

Ik hoop alleen wel dat het merk gaat inzien dat ze in deze distributeur een verkeerde keuze gemaakt hebben.

 

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Jasper S. zei:

Volgens mij nemen Cosara en ik elkaar nooit echt serieus.

Dat komt door teveel ruis op de lijn.

 

10 uur geleden, Jasper S. zei:

Ik blijf wel bij mijn standpunt, mijn mening is dat dezelfde kwaliteit altijd ergens anders te vinden is.

Ik dacht meer aan die andere uitspraak ... “Bedenk 1 ding heel goed, de groothandel heeft jouw harder nodig dan jij hen.”

 

11 uur geleden, TwaBla zei:

Forum als bezigheidstherapie, zucht. 

Hadden mijn woorden kunnen zijn. 😎

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
50 minuten geleden, SoundMan zei:

Grappig dat je dat zegt, dat zou ik best willen maar daar moet je voor beschikken over een flinke som geld die ik niet heb.

Ik durf te beweren dat ik dan het betreffende merk aanzienlijk beter zou kunnen distribueren dan de huidige.

Want het is meer dan alleen wat dozen doorschuiven, je moet ook verkoop trainingen geven, product trainingen, nieuwe producten introduceren bij je dealers, support geven, consumenten acties op touw zetten, etc. Al die zaken doet de huidige distributeur ( nog ) niet.  Wat erg jammer is want zo missen ze de mogelijkheid om het merk goed in de markt te zetten. Nu wordt het als ondergeschikt merk bij rozenschuivers aangeboden. Leuk voor de aantallen, maar een merk wat al ruim 70 jaar bestaat heeft wel de nodige respect verdient en dat gooi je niet zomaar te grabbel....vind ik.

Klinkt als een perfecte situatie om samen te werken. Zij het geld en jij de ondersteuning, afwerking en puntjes op de i.

 

Maar dan moet je ze natuurlijk geen dozenschuivers noemen en had je eigenlijk vanaf het begin, toen zij distributeur werden, een gesprek moeten hebben met een leidinggevende. En niet met een vertegenwoordiger die het niet helemaal met jou op heeft. Want ik denk dat dat op dit moment ook behoorlijk tegenzit. Dit had dus direct persoonlijk moeten gebeuren en niet via e-mail. Maar dat is mosterd na de maaltijd (tenzij je dit nog recht kunt breien).

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
35 minuten geleden, SoundMan zei:

die meent steeds op mijn stoel te moeten gaan zitten om mij te vertellen hoe ik mijn bedrijf moet runnen.

 

Volgens mij ben jij dit hele topic al bezig om te vertellen hoe de fabrikant en de distributeur hun bedrijf moeten runnen. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1
19 uur geleden, SoundMan zei:

Mijn contactpersoon en ik hebben herhaaldelijk wrijving

 

19 uur geleden, SoundMan zei:

1 factuur blijft wat langer liggen dan was afgesproken.

 

19 uur geleden, SoundMan zei:

Er ontstaat een discussie en ik neem contact op met het Merk Xyz zelf om over hun distributeur een klacht neer te leggen

 

19 uur geleden, SoundMan zei:

Ik opteer om de demo artikelen te retourneren

 

19 uur geleden, SoundMan zei:

Ik moet dus andere producten van Merk Xyz verkopen om marge te maken om zodoende afdoende reserves te kweken om de demo units te betalen

 

19 uur geleden, SoundMan zei:

Hieruit ontstaat een situatie Warin ik communiceer met Merk Xyz, die vervolgens ook - zonder mijn weten - de distributeur op de hoogte stelt en mij vervolgens aangeeft dat ik het met de distributeur moet oplossen.

 

Wat een gedoe. 30k omzet 70 facturen.

U kreeg een factuur en die moest u betalen. (15% van de omzet...)

 

U geeft zelf aan dat u de demo producten niet kon betalen, dat had u vooraf moeten oplossen en niet achteraf.

 

*Brief mail ...

Op de kofie en bied daarbij een goed perspectief!

 

*Onderzoek hun verkoop strategie en de door hen toegevoegde waarde.

Oordeel daarna of u wel een geschikte partner bent.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, SoundMan zei:

Grappig dat je dat zegt, dat zou ik best willen maar daar moet je voor beschikken over een flinke som geld die ik niet heb.

Ik durf te beweren dat ik dan het betreffende merk aanzienlijk beter zou kunnen distribueren dan de huidige.

 Dan zult u toch een bedrijfsplan en financiële prognose moeten maken.

Hoe goed uw dienstverlening en service ook is als u niet krediet waardig genoeg bent om voorraad/ demo/ debiteuren te financieren , dan zal u dezelfde problemen met de fabrikant krijgen. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, SoundMan zei:

 

 

Inderdaad, ik <> blijf van mening dat wanneer je als distributeur het alleenrecht hebt op een merk of artikel, dat je dan ook jezelf een leveringsverplichting oplegt...

 

 

Uw mening zet geen zoden aan de dijk.  U fantaseert een boel rechten voor uzelf en enkele plichten voor uw leverancier, maar de realiteit is dat de distributeur deze kans aangrijpt om zich te ontdoen van een reseller met een te lage omzet en te veel praatjes. Hoog tijd dat u een andere leverancier zoekt die beter bij u past.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is niet mijn bedoeling je te schofferen, maar dit is mijn mening:

Als je bij mij klant was, dan zou ik je ook niet meer leveren. Zoals ik je opmerkingen lees kom je over als een betweter die nauwelijks omzet maakt. Een klant waar je kapot druk mee bent en die niks oplevert. Als er dan ook nog eens een enorm gedoe ontstaat over de betaling van 1 enkele factuur dan was bij mij de deur ook dicht. En als je al vanaf 2003 met deze handel aan de gang bent. Dan had je toch zo langzamerhand een grote zo niet de grootste speler in deze handel moeten zijn? Als je concept zo geweldig is als dat je zelf vind dan.

Ik denk dat je je wat meer moet inleven in de positie van de leverancier. Uithuilen, en overnieuw beginnen. 

Link naar reactie
  • 1

Belangrijke info;

Het betreft B2C handel in het hoge segment.

(waar ik dan wel respect voor heb als je 30k doet)

De fabrikant is een mondiale speler welke containers vol over de wereld verscheept.

En vanuit dat perspectief begrijp ik de fabrikant wel.

 

Tip:

U richt zich op  customer intimacy (klant-aandacht) en operational excellence (superieure operatie en efficiënte uitvoering. Die twee zaken gaan doorgaans niet heel goed samen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.