• 0

Leverancier verbreekt eenzijdig dealerschap ?!

Beste Mede ondernemers,

 

Ik zit met een rare situatie waarbij ik jullie expertise en ervaring nodig heb.

 

De volgende situatie doet zich voor.

Ik ben al jaren gecharmeerd van de producten van bedrijf Xyz.

Dit merk komt in mijn ogen en ervaringen met hun producten betrouwbaar en solide over.

Ik besluit dit merk als hoofdmerk te willen gaan voeren. IN het verleden heb ik merk Xyz al eerder verkocht.

Het merk werkt met 1 distributeur per land.

Ik meldde mij aan bij een eerdere distributeur in het verleden.
Het merk heeft in de loop der jaren meerdere verschillende distributeurs gekend. Geen van deze distributeurs heb ik ooit problemen mee gehad.

Echter sinds anderhalf jaar ongeveer is er een nieuwe distributeur die het merk " erbij heeft genomen" . Weinig passie voor het merk of de producten en de kennis schiet ook tekort mijns inziens, maar daarover zijn de meningen verdeeld, zeker bij de distributeur zelf die meent het allemaal perfect te doen. Mijn contactpersoon en ik hebben herhaaldelijk wrijving over onderwerpen waarbij de contactpersoon van deze distributeur mij meent te moeten vertellen hoe ik mijn bedrijf moet runnen.

Ondanks dat soort irritaties levert de distributeur wel netjes alles af wat er besteld wordt.
Ik open een nieuwe demo lokatie om de producten van merk Xyz te kunnen tonen aan geïnteresseerden. Dat brengt aardig wat kosten met zich mee.
Ik maak zelf allerhande reclamemiddelen voor Merk Xyz want de distributeur - die daarvoor zou moeten zorgen - doet zelf niets op dat gebied.
Ik promoot Merk Xyz op diverse locaties, steek daar kosten, tijd en moeite in.

Na onderhalf jaar dit doen begin mijn handeltje steeds beter bij de geïnteresseerde klanten bekend te worden, mensen di allemaal graag Merk Xyz in huis willen halen. 
Maar dan komt er een kink in de kabel, een financieel, want 1 factuur ( van de tientallen facturen die er al anderhalf jaar netjes betaald worden ) blijft wat langer liggen dan was afgesproken.
Er ontstaat een discussie en ik neem contact op met het Merk Xyz zelf om over hun distributeur een klacht neer te leggen dat deze mij niet meer wil leveren als ik die ene factuur ( voor demo goederen overigens ) niet betaal.

Ik opteer om de demo artikelen te retourneren, maar dat wil de distributeur niet. Ik moet ze betalen, retour kan niet meer, maar andere leveringen voor klanten worden ook niet meer uitgeleverd zolang die demo units niet betaald zijn. ( Echt Dure demo units ). Ik moet dus andere producten van Merk Xyz verkopen om marge te maken om zodoende afdoende reserves te kweken om de demo units te betalen, maar als ik niets meer geleverd krijg kan ik dat dus allemaal niet.

Hieruit ontstaat een situatie Warin ik communiceer met Merk Xyz, die vervolgens ook - zonder mijn weten - de distributeur op de hoogte stelt en mij vervolgens aangeeft dat ik het met de distributeur moet oplossen. ( We hebben het nog steeds over 1 factuur ) ...

De distributeur communiceert toetaal niet met mij, op geen enkele wijze totdat een week geleden een bericht mij bereikt dat zij ( de distributeur ) nu de zakelijke relatie beëindigen.

Daar sta ik dan, met mijn nieuwe demo ruimte, die vol hangt en staat met allerhande reclame en materialen die ik zelf bekostigd heb van Merk Xyz.
Mijn bedrijf ademt en leeft met Merk Xyz...maar door de eenzijdige beslissing van de distributeur die - mijns inziens wel heel erg misbruik maakt van zijn monopolistische machtspositie - kan ik dus niets meer inkopen van dit merk.

Nu zijn er distributeurs buiten Nederland ( elk land heeft er 1 ) waar ik volgens de richtlijnen van de EU zou moeten kunnen inkopen, maar....die bedrijven hebben contacten gesloten met Merk Xyz die bepalen dat zij niet buiten hun landsgrenzen mogen verkopen aan dealers/ resellers/whatever.

Mijn voornaamste vraag is nu :

Nu de distributeur dus in feite de deur keihard dicht smijt in mijn gezicht, vanwege 1 factuurtje, ben ik van mening dat zij juridisch aansprakelijk te stellen zijn voor de financiële schade van deze handeling omdat ik duizenden euro's en honderden uren gestoken heb in de promotie van Merk Xyz, echter omdat ik maar bij 1 distributeur terecht kan in mijn land kan ik dit merk niet meer aanbieden door hun toedoen.

Wie kan mij adviseren hierover wat mijn rechten in deze zijn ? Wat zou u doen ?

Elk advies wordt zeer gewaardeerd !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uur geleden, Cosara zei:

Wel of geen demo-artikelen ... waarom een hele discussie op gang brengen en de factuur niet alsnog betaald ?

als de factuur bewust is "vergeten" om zo de kosten van promotie te kunnen verhalen, dan is het wel op een heel knullige manier uitgevoerd.

 

De factuur is niet " bewust" vergeten, u maakt combinaties van zaken die niets met elkaar van doen hebben.

De factuur was onderdeel van een gemaakte afspraak die was opgezet ( 90 dagen betaling ) voorafgaand aan de levering ervan.
De distributeur wist dus waar het om zou gaan en dat het langer zou kunnen duren qua betaling.

 

2 uur geleden, Cosara zei:

1. Door de demo-artikelen genereert u zelf ook meer omzet.

 

Dat as de bedoeling, maar is niet uit de verf gekomen. Staat er overigens verder los van wat mij betreft.

 

2 uur geleden, Cosara zei:

2. Op basis van uw informatie ligt er ligt geen afspraak inzake het promoten van het merk voor rekening van XYZ. 

Dat is correct, er waren überhaupt geen vastgelegde afspraken.

 

2 uur geleden, Cosara zei:

3. Er bestaat geen leveringsplicht.

Dat vraag ik mij ten zeerste af als je als distributeur het alleenrecht hebt op een bepaald product van een bepaald merk. Zeker als er binnen dat merk alleenrecht verleend wordt waardoor ik als dealer nergens anders *kan* inkopen, dan geeft dat volgens mij ook een verplichting aan de monopolist. Gelet op het feit dat er voorheen nimmer enige problemen waren en - zoals aangegeven - alle tientallen facturen van de laatste anderhalf jaar allemaal netjes bijtijds voldaan zijn, dan is een actie als deze wel erg " kort door de bocht" .

 

2 uur geleden, Cosara zei:

4. de financiële schade is, mijn inziens, geheel door uw eigen handelen veroorzaakt.


Dat vraag ik mij dus af. Bedankt voor uw mening.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, StevenK zei:

Je kunt een factuur niet betalen en in plaats van dat je dat alsnog regelt, ga je er ruzie over maken en dan vind je het vreemd dat de leverancier zegt 'ik doe geen zaken meer met je'? Welk in de zakenwereld. 
 

Als je het zo stelt wel, maar de realiteit is iets meer genuanceerd dan dit. Er is door mij met de leverancier ( monopolist ) afgesproken over een betalingstermijn van 90 dagen. Ik voorzag dat dit niet ging lukken dus netjes contact opgenomen en dat gemeld. Geen reactie van leverancier. Vervolgens wordt er enkele weken later dus dit voorgeschoteld waarbij eerst wordt aangegeven dat e.e.a. binnen 3 weken opgelost moest zijn en veel later wordt aangegeven dat het ook in meerdere keren voldaan had kunnen worden. Dus de leverancier maakt zelf afspraken die een variabele termijn hebben. Op zich niets mis mee en alles zou ook netjes betaald worden ware het niet dat er een leveringsstop werdt ingelast die mijmer mijn rug tegen de muur zetten. Zonder nieuwe leveringen kon ik niet de omzetten realiseren die er nodig waren ( Geen handel ) en dat vooruitzicht kon ik niet oplossen.

 

1 uur geleden, StevenK zei:

 

Door niet te betalen heb je gegokt en verloren.

 

Het is nimmer onwil geweest....puur onmogelijkheid om binnen de ( variabele ) termijn de betaling te kunnen realiseren .

Aanbod om de artikelen te retourneren werdt ook afgewezen....worden echter nu wel opgehaald, nu ze mij aan de kant gezet hebben. Is dat de zakenwereld van nu ?  

1 uur geleden, StevenK zei:

Ik denk niet dat je iets af kunt dwingen met hoe het nu vertelt. 

Er zit meer achter maar ik wil niet te ver in details treden op dit moment.

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Je hebt zelf, voor eigen rekening en risico, geinvesteerd. Dat is geen schade die wordt veroorzaakt door de distributeur. Dat heet ondernemerschap.

Akkoord, als je het zo stelt ben ik het met je eens...waar echter , voor mij, de kink zit is dat mijn bedrijf nu 180 graden om moet en zaken moet gaan doen die ik niet van plan was in eerste instantie. Bakens verzetten....ik weet het, dat hoort erbij, maar ik blijf het wel typisch vinden dat ik met geen enkele andere distro ooit problemen heb gehad, behalve met deze ' gasten ' . 

Bedankt voor uw mening.

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, SoundMan zei:

Ik voorzag dat dit niet ging lukken dus netjes contact opgenomen en dat gemeld. Geen reactie van leverancier.

Geen reactie betekend niet automatisch instemming. Dat betekend dat je er zelf wat harder achteraan moet zitten. Met wel of geen toestemming van hun kant.

Link naar reactie
  • 0
10 minuten geleden, SoundMan zei:

Er is door mij met de leverancier ( monopolist ) afgesproken over een betalingstermijn van 90 dagen. Ik voorzag dat dit niet ging lukken dus netjes contact opgenomen en dat gemeld.

 

Had je niet kunnen voorzien dat je die 90 dagen niet zou gaan halen  voordat je de overeenkomst aan ging? Het is een nare situatie, maar ik kan me voorstellen dat die leverancier een beleid heeft niets te leveren aan klanten met openstaande facturen waarvan de betalingstermijn is verlopen. Ik zou het zelf ook niet doen tenzij er een heel goede reden voor was. 

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, Rik · zei:

Geen reactie betekend niet automatisch instemming. Dat betekend dat je er zelf wat harder achteraan moet zitten. Met wel of geen toestemming van hun kant.

 

Eens, maar het is mijns inziens wel zinvol om op vragen van dit type te reageren. Als men daarop niet reageert kunnen er ook geen afspraken gemaakt worden of aken geregeld worden. Zelf niet communiceren maar wel de oorzaak bij de ander leggen klopt in mijn beleving ook niet.

 

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, SoundMan zei:

Eens, maar het is mijns inziens wel zinvol om op vragen van dit type te reageren. Als men daarop niet reageert kunnen er ook geen afspraken gemaakt worden of aken geregeld worden. Zelf niet communiceren maar wel de oorzaak bij de ander leggen klopt in mijn beleving ook niet.

Niet reageren van hun kant kan ook andere redenen hebben. E-mail niet aangekomen... verkeerde persoon gesproken... intern niet goed doorgegeven... etc. etc. Vandaar dat het dan aan jou is om aan te houden tot je een duidelijk antwoord van hun hebt. Dat kan zowel een positief als negatief antwoord zijn. En bij een positief antwoord kunnen ook weer nieuwe afbetaalafspraken horen.

 

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

Had je niet kunnen voorzien dat je die 90 dagen niet zou gaan halen  voordat je de overeenkomst aan ging? Het is een nare situatie, maar ik kan me voorstellen dat die leverancier een beleid heeft niets te leveren aan klanten met openstaande facturen waarvan de betalingstermijn is verlopen. Ik zou het zelf ook niet doen tenzij er een heel goede reden voor was. 

 

Goed punt....nee dat was niet voorzien.

Op het moment dat de demo artikelen besproken en besteld waren, was er vanuit diverse klanten interesse in deze materialen.
Toen zij echter de kosten van de materialen onder ogen kregen, na het beoordelen ervan tijdens een demo, haakten ze af of moesten nog even  sparen  wat begrijpelijk is voor deze artikelen. ( 4400 Euro ) .

Leverancier blijkt nu inderdaad dat beleid te hebben. Dat was echter niet vooraf gecommuniceerd, sterker nog, ik heb nimmer enige leveringsvoorwaarden onder de neus gehad. Zelfs op de website van de leverancier staat er niets, terwijl de link naar de Algemene Voorwaarden er wel staat maar naar een lege pagina gaat ( 404 Error ) .
Dus in deze lijken mij de Algemene Voorwaarden van de leverancier niet van toepassing.... of wel ?
 

Link naar reactie
  • 0

Een gang naar de rechter (of de mededingingsautoriteit) kost veel tijd en met pech ook geld.

 

In vergelijkbare situaties werken retailers in verschillende landen samen, zodat jij via een Duitse/Deense reseller inkoopt bij de Duitse/Deense distributor.  Dat is dus Plan C.

 

Als je werkelijk een belangrijke factor op de markt bent, heeft de leverancier en zijn distributeur belang bij jouw overleven. Anders niet. Niet te slim worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Rik · zei:

Niet reageren van hun kant kan ook andere redenen hebben. E-mail niet aangekomen... verkeerde persoon gesproken... intern niet goed doorgegeven... etc. etc. Vandaar dat het dan aan jou is om aan te houden tot je een duidelijk antwoord van hun hebt. Dat kan zowel een positief als negatief antwoord zijn. En bij een positief antwoord kunnen ook weer nieuwe afbetaalafspraken horen.

 

U hebt een punt, beiden zijn mogelijk, echter later bleek dat de mails ( in deze ) wel aangekomen waren.
In telefoongesprekken werden deze aangehaald, helaas werdt het telefoongesprek pas gevoerd nadat de leverancier een beslissing ( eenzijdig ) had genomen.
 

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, TwaBla zei:

Een gang naar de rechter (of de mededingingsautoriteit) kost veel tijd en met pech ook geld.

In vergelijkbare situaties werken retailers in verschillende landen samen, zodat jij via een Duitse/Deense reseller inkoopt bij de Duitse/Deense distributor. 

Dat is dus Plan C.

 

Dat is een alternatieve optie inderdaad, zo'n constructie.

 

2 minuten geleden, TwaBla zei:

Als je werkelijk een belangrijke factor op de markt bent, heeft de leverancier en zijn distributeur belang bij jouw overleven. Anders niet. Niet te slim worden.

 

Nou belangrijke factor...in ieder geval niet voor deze leverancier, hoewel er  - zonder mezelf nu op e borst te willen slaan - heel veel ervaring en kennis is bij mijn bedrijf over deze producten, waarmee ik al sinds 2003 ervaring mee heb. De leverancier richt zich voornamelijk op " dozenschuivers" waar de focus snelheid en aantallen is. Bij mij richt ik de focus op maatwerk, op ondersteuning van klanten en samen met de klant naar de situatie te gaan waarbij de klant de materialen kan gaan inzetten op een wijze die voor de klant het beste werkt. Zo hebben we al vele klanten aan ons weten te binden en met een gemiddelde score op review sites van 9.9 / 10 denk ik dat we goed bezig zijn.

Dit betekend dat we geen grote aantallen wegzetten...nog niet althans, dat zoen andere online retail grootgrutters natuurlijk wel, dat is veel interessanter dan de kleine specialist, maar die kleine specialist heeft het merk Xyz wel nodig, want e grootgrutter mist die kennis....

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
4 minuten geleden, Cosara zei:

Daar zal de Nederlandse distributor niet blij meer zijn ... en die gaat, al dan niet via de producent, klagen bij Duitse/Deense distributor ... en dat kan weer consequenties hebben voor de Duitse/Deense reseller. Straks is heel Europa in oorlog voor één factuurtje.

 

Toch is dat de praktijk. Veel leveranciers kunnen niet nagaan waar producten vandaan komen. Hoe dacht je dat Mediamarkt en Makro inkopen?

 

Plan D is een Duitse/Deense webshop beginnen. :classic_wink:

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Ik zou toch maar eens om tafel gaan zitten en een kopje koffie drinken.

Inderdaad, wat is de eerstvolgende gelegenheid dat je dat kunt organiseren (verzoeken) met aanwezigheid van alle drie de partijen? En regel voor die tijd dan een afdoende kredietfaciliteit.

 

Hebben 'zij' jouw showroom ooit gezien? Of zijn 'jullie' inmiddels het 'point of no return' voorbij?

 

Eeuwig zonde of er moeten andere belangen spelen... (daar lijkt het trouwens wel op)

 

Waarom loopt jouw handel dan opeens niet meer en waar zijn de eerdere distribiteurs gebleven? Ik snap dat beide niet helemaal als je investeert en omzet zegt of denkt te hebben...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, SoundMan zei:

 

Echter sinds anderhalf jaar ongeveer is er een nieuwe distributeur die het merk " erbij heeft genomen" . Weinig passie voor het merk of de producten en de kennis schiet ook tekort mijns inziens, maar daarover zijn de meningen verdeeld, zeker bij de distributeur zelf die meent het allemaal perfect te doen. Mijn contactpersoon en ik hebben herhaaldelijk wrijving over onderwerpen waarbij de contactpersoon van deze distributeur mij meent te moeten vertellen hoe ik mijn bedrijf moet runnen.

 

Is denkbaar dat het probleem wat groter is dan die ene factuur? Ik lees toch echt dat er aan het beleid van de distributeur niet zoveel deugt, terwijl bemoeienis met de winkel van vraagsteller niet gewaardeerd wordt. Een deuntje lager kan geen kwaad, vermoed ik. Of het is al te laat. 

 

Ander merk gaan zoeken kan ook nog.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is al eerder opgemerkt, leveranciers willen doorgaans geen bank van lening zijn... en, als ik het goed lees, had je al 90 dagen krediet? Ik heb zelf ook weleens diensten aan een opdrachtgever verleend waarvan ik op enig moment de mededeling (niet eens het verzoek) kreeg dat mijn facturen voor geleverde prestaties toch maar even onderaan de stapel rekeningen moesten komen te liggen.

 

Er stond nog een aantal prestaties geagendeerd en heb toen gezegd dat ik die niet ging leveren als ik de voorgaande niet eerst betaald kreeg. Daar hebben ze toen iemand anders voor gezocht,  maar wat heeft het voor zin iets te leveren als je daar niet voor betaald krijgt? Ik begrijp de leverancier dus wel een beetje...

 

 

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Jasper S. zei:

Bedenk 1 ding heel goed, de groothandel heeft jouw harder nodig dan jij hen. Ik weet zeker dat er soort gelijke merken zijn met dezelfde of betere kwaliteit.

Power talk of profetie ?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
6 uur geleden, SoundMan zei:

Maar dan komt er een kink in de kabel, een financieel, want 1 factuur ( van de tientallen facturen die er al anderhalf jaar netjes betaald worden ) blijft wat langer liggen dan was afgesproken.
Er ontstaat een discussie en ik neem contact op met het Merk Xyz zelf om over hun distributeur een klacht neer te leggen dat deze mij niet meer wil leveren als ik die ene factuur ( voor demo goederen overigens ) niet betaal.

 

Hier gaat het fout. Jij bent niet liquide en op het moment dat je daarover aangesproken werd probeerde jij rechtstreeks geleverd te krijgen en uitte jij negatieve kritiek bij de fabrikant (daarmee zette jij hun vermoedelijk goede relatie met de fabrikant op het spel).

Ik vermoed dat dat tegen het verkeerde been was en dat ze daar geen enkel risico mee in willen nemen en eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen.

 

3 uur geleden, SoundMan zei:

Aanbod om de artikelen te retourneren werdt ook afgewezen....worden echter nu wel opgehaald,

 

Damage control, materiaal ophalen is de makkelijkste en snelste manier om zonder schade van jou af te komen.

 

 

Zoals door anderen reeds geopperd, zorg ervoor dat het mogelijk is direct de rekening te voldoen en ga dan bij ze op de koffie, overtuig ze dat je weer liquide bent en bereid bent om bij voortzetting van de relatie direct te betalen en goede betalings condities te hanteren.

aangepast door logistieke dienstverlening
typfout
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Jasper S. zei:
1 uur terug, Cosara zei:

Power talk of profetie ?

Uhm, geen idee. Ik ken de woorden wel, maar zou ze in dit geval niet kunnen toepassen.

Uhm ?

Het zijn wel uw woorden.

Dus het is zomaar een beetje prietpraat.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Je begrijpt het verkeerd, ik had het over de woorden die jij gebruikt.
Ik gebruik die woorden nooit, ik heb ze opgezocht maar zou niet weten hoe je ze in deze context zou moeten gebruiken:

Profetie betekend zoiets als toekomst voorspelling, dat lijkt me zeker niet van toepassing.

Powertalk, is niet een Nederlands woord, maar wat ik ervan kan vinden is dat het gebruikt wordt door om werknemers te motiveren om uit een werksleur te komen.
Was ook niet helemaal wat ik deed.

Ik gaf puur mijn mening over de positie van een groothandel.

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, SoundMan zei:

Leverancier blijkt nu inderdaad dat beleid te hebben. Dat was echter niet vooraf gecommuniceerd, sterker nog, ik heb nimmer enige leveringsvoorwaarden onder de neus gehad.

 

Tja, als er niets op papier staat dan verval je tot het gebruikelijke recht, of voor wat in de handel gebruikelijk is. Het stopzetten van levering van goederen aan afnemers die onbetaalde verlopen facturen hebben uitstaan is zeker niet ongebruikelijk. 

 

Het terughalen van de goederen omdat ze niet betaald zijn is overigens ook niet gebruikelijk: in principe kan de leverancier dat niet doen (tenzij anders bepaald, maar hier lijkt helemaal niets bepaald te zijn). Overigens kun je er wel belang bij hebben dat de leverancier dat doet, zeker als de waarde zoals op het moment van levering in mindering gebracht wordt op de openstaande vordering (en die vervolgens niet overstijgt). 

 

Maar goed, zoals eerder opgemerkt: misschien is toch nog proberen in overleg te treden het beste: wellicht ben jij een belangrijke verkoper van dit merk in Nederland, en is het voor je leverancier lucratief om nu in een of andere betalingsregeling te voorzien zodat er in de toekomst winst voor beide partijen te halen is. 

 

Proberen in te kopen bij distributeurs in andere landen zou ik niet zo snel proberen: die hebben waarschijnlijk in hun overeenkomst met de fabrikant staan dat ze dat niet mogen doen, en zouden eventueel de fabrikant alsnog kunnen inlichten van je pogingen daartoe. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.