• 0

Wel traffic maar geen verkopen

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Beste forum vrienden,

 

ik ben sinds kort begonnen met mijn eigen kleine onderneming. Het doel van mijn onderneming is producten verkopen die op dit moment een hype zijn voor een lage prijs.  Mijn core product is een donut honden mand. Ik adverteer dan daarom ook veel bij honden/katten liefhebbers. De reclame slaat ook aan want er ontstaat veel traffic op de website. Echter blijven de verkopen nog uit. Gekeken naar de concurrentie ben ik vrij goedkoop. Heb de website zelf gemaakt maar volgensmij ziet het er redelijk professioneel uit. Hebben jullie misschien nog tips? Website is dehypeshop.nl  (geen reclame!!!!) 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf op het internet al onderzoek gedaan alleen daar staan de standaard dingen die ik al gedaan heb. Graag hoop ik dat jullie betere tips hebben.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

geen

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik heb zelf veel les gehad in CEO dus weet hoe ik mijn website boven aan in google krijg. 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

.

  

aangepast door Roel J
url klikbaar gemaakt
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op Higherlevel.

 

Wat mij opvalt:

 

  • Op de openingspagina een grote foto van een drone staat. Wat heeft dat plaatje met jouw producten te maken?
  • Geen KvK en BTW nr op de website. (was dat niet verplicht?)
  • Bij Contact krijg je een ontbrekend plaatje-icoon.
  • In de Shop staan maar twee producten. Ze lijken mij ook niet veel goedkoper te zijn dan bijvoorbeeld zooplus.nl.
  • Ik kan geen voorwaarden of leveringsgegevens vinden op de site.
  • Ik kan niet zien wat de betaalmethodes zijn.
  • Ik kan niet zien of je webshop aangesloten is bij een van de webshop-keurmerken.
  • Achter de fluffy donut bed staat een icoontje 🐶 Maar ik neem aan dat ie ook geschikt is voor katten?

 

Al met al krijg ik niet echt een professionele indruk van deze website.

Dus ja... je krijgt dan wel veel bezoekers. Maar die zullen vrij snel weer wegklikken (of hopelijk doorklikken via je advertenties zodat je nog klik-centjes krijgt).

 

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, JeroenvanWessel zei:

Ik heb zelf op het internet al onderzoek gedaan alleen daar staan de standaard dingen die ik al gedaan heb. Graag hoop ik dat jullie betere tips hebben.

 

Heb je ook dit topic doorgenomen? Daar zijn afgelopen week verschillende reacties gegeven op een andere startende webshop. In grote lijnen herken ik op jouw website een hoop, dus ik denk dat je uit dat topic een hoop waardevols kunt halen.

 

Rik maakt een goed punt dat het ontbreekt aan een professionele uitstraling. Er mist erg veel informatie, zoals over betaling, verzending, retouren, garantie, algemene voorwaarden en privacy. Daarvoor zou deze checklist van het ACM je al wat verder kunnen helpen.

 

Je aanbod van twee producten, die ook nog eens allebei 'sale' hebben, komt ook niet erg betrouwbaar over. Ik kan niks over levertijd zien, maar heb je alle maten en kleuren op voorraad? Bij de hondenmand toon je het ™-logo, is dit een handelsnaam/merk o.i.d. dat je in gaat schrijven of hebt ingeschreven? Of hoort het bij de hype? Ik vind persoonlijk alle emoji's bij de producten (hond, sterren, vinkjes) ook niet erg professioneel overkomen, maar wellicht sluit dat wel goed aan bij je hype-producten.

 

Verder mist er vooral structuur op de website. Met twee producten heb je daar nog niet zo'n last van, maar er is eigenlijk geen echte menubalk, of een broodkruimelpad, via waar je terug kunt navigeren als je naar een product kijkt en misschien de andere hype-producten ook nog wil bekijken.

 

Op de productpagina's heb je goed ingezet op hulp bij de maatvoering, dat is wel een plus. Overigens wel ironisch dat van de flexibele bankhoes meerdere maten zijn, ondanks dat deze als past altijd wordt aangeprezen ;)

 

Veel succes, ik ben benieuwd naar je vernieuwingen!

Link naar reactie
  • 1

Los van bovenstaande punten van Rik · waar ik het wel mee eens ben, je vergat nog copyright, disclaimer en privacybeleid, vind ik het "over ons" verhaal niet erg sterk.
Wie ben je nu eigenlijk? Bovendien een webshop met 2 producten vind ik geen webshop.

 

En waarom deze producten nu een hype zijn, dat is mij een raadsel. Nederlanders zijn kijkers, kijkers, kijkers voordat ze kopers worden. Die gaan echt niet zomaar iets kopen omdat Jan en alleman het koopt. Nou ja, de gekke Henkies onder ons misschien gaan misschien wel met de hype mee. ;)

 

Ik raad aan om de kijkers te vangen een nieuwsbriefaanmeldformulier te plaatsen  Dan laten ze bij interesse hun e-mailadres en naam achter en kun je tzt nog eens wat promoten bij hen. Overigens, het is SEO en niet CEO. 

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
  • 1
19 minuten geleden, Henk-Jan de Meer zei:

Wie ben je nu eigenlijk? Bovendien een webshop met 2 producten vind ik geen webshop.

 

Op zich niet, maar op de url "de hypeshop" vind ik het dan weer niet heel raar.. een beetje hype eist alle aandacht op..

 

maar goed.. de bezoeker (klant kan je het nog niet noemen) heeft altijd gelijk.. er wordt veel (door) geklikt op ads maar niet gekocht.. dus klopt de website niet.

en mij geeft het ook geen vertrouwen.. (los van het feit dat ik bij het woord hype bij voorbaat nee bedankt roep. maar dat is mijn afwijking)

 

ik vind dat de hypeshop dan ook wel een beetje gehyped moet zijn.. de 1 2 of 3 artikelen vol in de aandacht en daarnaast allerlei semi belangrijke artikelen of een twitterfeed die laat zien wat een enorme hype het is..

Nu komt het een beetje over als een hypeshop met de uitstraling van een verzorgingshuis in lockdown.. veel te rustig

Een hype is "in your face" als je nu niet koopt hoor je er niet bij.. je kunt echt niet verder leven zonder dit product.. beetje dat werk.. dat mis ik

Link naar reactie
  • 1

Het is een beetje afhankelijk natuurlijk van je doelgroep, maar als ik lees "We differentiëren ons niet alleen door onze lage prijzen maar ook door de kwaliteit en service die we leveren", dan gaan bij mij de wenkbrauwen ten hemel. Én lage prijzen, én kwaliteit en service. Dat gaat meestal niet samen. Helemaal omdat je geen verdere uitleg geeft over wat die kwaliteit en service inhoudt of hoe je daarmee beter bent dan de rest van alle webwinkels, geeft me dat niet echt vertrouwen. Dat 100% van de (maar twee) producten zijn afgeprijsd, geeft ook niet echt vertrouwen. Was het echt eerst die prijs, of is dit een beetje een Black Friday-idee van doen alsof de originele prijs een prijs was die het eigenlijk nooit geweest is? Ook in de categorie vertrouwen: heb je de producten die je verkoopt of voorraad, of is dit dropshippen? Het adres op de contactpagina lijkt niet op een pand met een winkelmagazijn. Als het dropshippen is, hoe waarborg je de kwaliteit waar je het over hebt?

 

Zomaar uit de losse mouw, maar als je echt iets wilt doen met "de grootste hypes", dan zou ik er veel meer een community aspect aan verbinden. Maak blogs en social media posts over wat de huidige hypes zijn, wat er komt en wat er geweest is. Maak YouTube video's en Instagram foto's om te laten zien wat voor toffe hypes er nu weer zijn, en hoe jij die allemaal kunt leveren. En maak ze zelf, met een product in eigen handen, zodat mensen ook vertrouwen hebben dat dit niet simpelweg doorverkopen van Chinese meuk is die jij als verkooppunt nooit in handen hebt gehad. En ik zou die LinkedIn knop weghalen; wie deelt een hondenmand op z'n LinkedIn profiel?

Link naar reactie
  • 1
Quote

De reclame slaat ook aan want er ontstaat veel traffic op de website. Echter blijven de verkopen nog uit.

 

Conversie heet dat.

 

De conversie van advertentie naar sitebezoek is blijkbaar goed. De conversie van sitebezoek naar verkoop is dat blijkbaar niet.

 

Waar komen de bezoekers van de advertentie uit? Wat laat de advertentie zien (m.a.w. wat belooft hij)? Kun je eventueel een plaatje van de advertentie laten zien?

 

Het schijnt veel voor te komen (ik heb er geen verstand van want ik adverteer niet online) dat fraudeurs op advertenties klikken om maar een zo hoog mogelijke advertentieopbrengst te garanderen. Dat soort bezoeken leiden uiteraard niet tot verkopen. Heb je dit verschijnsel al uitgesloten?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

Zou eerst aan de betrouwbaarheid werken. Zal de conversie ook verhogen ;) Gaat om de punten van Rik. Er zijn echt honderden pagina's over het inrichten van een goede webshop. Hier een voorbeeld: https://www.ccvshop.nl/nieuws/hoe-maak-je-een-goede-homepage

 

Vervolgens genereer je 'traffic', maar het kan zijn dat het niet specifiek genoeg is en dat jouw verkeer eigenlijk helemaal niet is geïnteresseerd in jouw product. Hiervoor zal je de campagnes doelgerichter / specifieker moeten maken.

 

 

 

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 3

Je hebt les gehad in CEO? En dan benut je niet eens de titel van de homepage? Je description metatag is notabene nog leeg op de homepage?

 

Je presenteert 2 producten op je webshop en verwacht dan dat de verkopen binnen stromen?

 

Zijn dit de heetste producten op dit moment? Of toevallig hetgeen je tegenkwam om te dropshippen?

 

Als het donutbed, HET product is dat je wil verkopen, maak er dan een goede one-product-shop van. Die zich alleen maar op het donutbed richt, met een aparte domeinnaam, en meer informatie dan wie ook, met reviews, video's, aanbevelingen, etc. etc. Zodat jij DE autoriteit wordt op het gebied van het donutbed.

 

Sorry, maar deze webshop is nog lang niet af. 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.