Jump to content
Derkss
Verberg

Klant eist extra geld toe, hoe moet ik hier mee omgaan?

Beste lezers,

 

Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt en ik weet dus ook echt niet hoe ik het moet plaatsen.

 

het zit zo:

 

1: Klant heeft een bestelling herroepen. Dit was afgewezen omdat het herroepingsformulier door iemand anders was ondertekend dan de contractant. 
 

2: Na veel op en neer gemail en een hoop verwarring vanuit onze kant hebben wij de herroeping alsnog geaccepteerd. Er is overduidelijk iets mis met de persoon in kwestie. (Gebruikt zelfs 4 verschillende namen).

 

3: Klant heeft een volledige refund ontvangen. Vanuit hier wordt er €50,- aan “rente” geëist door de klant. Met het idee dat ze er veel moeite in heeft moeten steken en wij toch het geld wel hebben als bedrijf. Dit is afgewezen. Hierna worden wij gechanteerd met laster en is er aangifte gedaan door de klant van “oplichting”. 
 

ik wil dit soort aangiftes absoluut niet op mijn naam hebben natuurlijk. Intrekken wordt geweigerd tot wij de “rente” betalen.

 

wat zouden jullie doen in deze situatie? Alvast bedankt voor de input.

Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Welkom op HL

 

Kun je je ook beroepen op - en de klant verwijzen naar - algemene voorwaarden?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik snap de redenatie van de klant, maar kan me niet voorstellen dat er een juridische basis is voor zo'n claim. 

 

Aan de andere kant kun je een hoop gezeik afkopen voor 5 tientjes, in een zaak waarin je zelf blijkbaar ook fouten hebt gemaakt. 

 

Wat vind je belangrijker, je principes of je gemoedsrust?


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link to post
Share on other sites
  • 0
4 uur geleden, Derkss zei:

en is er aangifte gedaan door de klant van “oplichting”. 
 

ik wil dit soort aangiftes absoluut niet op mijn naam hebben natuurlijk. Intrekken wordt geweigerd tot wij de “rente” betalen.

Dat begrijp ik volledig, maar als je er zeker van bent dat de aangifte onterecht is, heb je weinig om je zorgen om te maken, toch? Heb je al bericht van de politie ontvangen dat er daadwerkelijk aangifte is gedaan?

 

4 uur geleden, Derkss zei:

Hierna worden wij gechanteerd met laster

Zie je mogelijkheden om die klant in te laten zien dat laster een misdrijf is met mogelijk (zware) gevolgen?

 

18 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Aan de andere kant kun je een hoop gezeik afkopen voor 5 tientjes, in een zaak waarin je zelf blijkbaar ook fouten hebt gemaakt. 

 

Wat vind je belangrijker, je principes of je gemoedsrust?

Voor een meningsverschilletje met een (in jouw ogen) onredelijke klant kan ik me voorstellen dat je voor een paar tientjes het gezeik wel af wil kopen, maar in de situatie waarin een klant onterecht aangifte bij de politie doet en je wil chanteren met laster, kan ik me voorstellen dat je daar wat minder snel in meegaat. Welke garantie heb je dat de aangifte wordt ingetrokken na betaling en hoe voorkom je dat diegene volgende week met een volgende poging voor de deur staat?

Link to post
Share on other sites
  • 1

reactie op zo'n klant: "gecontroleerd uit laten branden"

Dat wil zeggen niet in discussie gaan, een aangifte zegt niks, als jij netjes hebt terugbetaald kan het nooit oplichting zijn.

 

Zo min mogelijk tegengas geven, niet meer reageren, als de politie belt of langskomt verhaal gewoon uitleggen en vragen om hulp om haar te stoppen.

Als zij een valse aangifte doet heeft ze een veel groter probleem en ook laster is strafbaar.

Je moet je simpelweg niet laten intimideren of chanteren door dit soort lui..

enne voordeel van lastercampagnes is dat ze vrij doorzichtig zijn, mensen gaan helemaal over de top en de meeste "normale" mensen kunnen dat er prima uit filteren.

 

Idioten heb je overal.. ook hier op HL hebben we heel af en toe iemand die met de meest absurde dingen dreigt en nee dat voelt niet leuk zeker als mensen dreigen tegen jou persoonlijk aangifte te doen.

90% van de dreigementen is loos dreigement. voeren ze nooit uit.. Als het wel gebeurd is het vroeg genoeg voor tegenactie..

Mensen halen voldoening uit het feit dat jij tegengas geeft of "smeekt" dingen niet te doen.

1x duidelijk antwoorden dat je geen schade gaat vergoeden evt nog een keer excuses maken voor de rommelige afwikkeling en dan is het klaar met reageren.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1

gebeurd mij vrij regelmatig helaas dat ik door klanten geprobeerd wordt te chanteren met zaken als dat ze overal negatieve berichten gaan plaatsen, Kassa gaan inschakelen tot regelrechte bedreigingen aan toe.

Heeft er altijd mee te maken dat ze een hygiëne product retour willen sturen waarvan verzegeling verbroken is wat ik dan weiger en ze dat niet accepteren omdat op bol overal enkel staat dat 30 dagen gratis retour mag en ze de algemene voorwaarden niet gelezen hebben.

 

Ik stuur daarbij altijd een bericht terug dat als die acties uitgevoerd worden ik aangifte van smaad/laster en eventueel bedreiging zal doen en de klant bij voorbaat al aansprakelijk stel voor alle (financiële) schade die daaruit zal voortvloeien.

Dat is daarna ook gelijk het einde van de communicatie met de klant en die wordt verder ook niet meer beantwoord of verder geholpen.

Link to post
Share on other sites
  • 1

heb je zelf correct gehandeld, dan zou ik die 5 tientjes nooit geven, mochten de klant wel willen overgaan op smaad/laster/aangifte, dan zou ik eerder bereid zijn een jurist flink te spekken voor het recht dan een paar tientjes aan de persoon met snode plannen te schenken.


WWW.vloerengilde.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
Quote

Dit was afgewezen omdat het herroepingsformulier door iemand anders was ondertekend dan de contractant. 

Dus? Verwar interne procedures of anti-fraudemaatregelen alsjeblieft niet met klantvriendelijkheid. Waarom ligt het probleem hier bij klant?

 

Ik had het laatst nog bij de supermarkt na afrekenen: "Wat is uw postcode?". Mijn reactie was toen 1234 AB. :face-blowing-a-kiss:

 

Mvg,

 

Wigbolt

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites
  • 0
14 uur geleden, Wigbolt zei:

Ik had het laatst nog bij de supermarkt na afrekenen: "Wat is uw postcode?". Mijn reactie was toen 1234 AB. :face-blowing-a-kiss:

Nou lekker dan :winking-face:Wonen op postcode 1234 AB is een bureaucratische hel vol neppost

 

( Als een supermarktmedewerker mij vraagt "wat is uw postcode"  dan antwoord ik:  "nee dank u, ik maak hem net uit" :zany-face: )


Waarmee kan ik je helpen?

Ik adviseer ondernemers over betrouwbare en betaalbare verzekeringen tegen arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid.   Meer weten?  Contact

 

Update verplichte AOV: Regeling niet uitvoerbaar, Koolmees zoekt naar alternatieven.

Link to post
Share on other sites
  • 0

@Derkss,

 

gaat het hier om het terugsturen van een product of productdienst-combinatie? Je spreekt namelijk van een contractant...

 

...waarom een formele of bureaucratische opstelling kiezen (tenminste zo komt het op mij over), als consument aan zijn of haar verplichtingen heeft voldaan? Wat levert dat op?

 

Mvg,

 

Wigbolt


Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites
  • 0
2 uur geleden, Norbert Bakker zei:

( Als een supermarktmedewerker mij vraagt "wat is uw postcode"  dan antwoord ik:  "nee dank u, ik maak hem net uit" :zany-face: )

 

als ze mijn postcode vragen zeg ik altijd dat ik onder de brug slaap en dat ik daar geen postcode heb. :upside-down-face:

 

En verder heb ik weinig last van laster of slechte beoordelingen. mijn klanten zijn iedere keer weer blij  dat ze zelf de "plee" niet hoeven schoon te maken :face-with-tongue:

 

(sluit me wel aan bij de adviezen om niet op chantage in te gaan)

Link to post
Share on other sites
  • 1
Op 2-3-2021 om 11:12, Norbert Bakker zei:

( Als een supermarktmedewerker mij vraagt "wat is uw postcode"  dan antwoord ik:  "nee dank u, ik maak hem net uit" :zany-face: )

Ik vraag altijd eerst om zijn of haar postcode en huisnummer. Die ene keer dat ik ze ook echt kreeg heb ik uitgelegd waarom dat niet zo verstandig was.

 

Ook een goede; als je een verkooptelefoontje krijgt, vragen om hun telefoonnummer en zeggen dat je terugbelt als je tijd hebt.


Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Verandermanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 4 leden online en 311 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept