Wens is het bedrijf na 44 jaar te beëindigen, eenmanszaak.
Er zijn twee personeelsleden lange tijd in dienst.
inmiddels pensioenleeftijd bereikt. Dus mag ook stoppen.
In de drie jaren van corona een lening afgesloten om vol te houden tot de pensioenleeftijd.
Echter de denkwijze om dan personeel te kunnen laten afvloeien zonder gevolgen gaat niet, transitiekosten moeten worden betaald.
Deze zijn later terug te vragen maar met overleggen van de bankafschrift m.b.t. de betaling.
De financiële middelen zijn er niet, i.v.m corona & omzet derving, en lening, dus welke mogelijkheden zijn er dan nog?
Is het een verplichting überhaupt, dat je vermogen moet aanspreken om transitiekosten te betalen?
Mijn winkelpandje was bedoeld om extra inkomen te genereren als aanvulling op mijn pensioen. Dat moet nu worden verkocht.
Echter opbrengst is onvoldoende om de transitiekosten te betalen en dan wordt er de gang naar de gemeente om de hand op te houden als aanvulling op mijn ppensioen. Pand we, aanvulling pensioen weg, en schuld aan personeel? Is dit wat de overheid voor ogen had. heeft u suggesties om hier een oplossing voor te vinden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Curlys
Curlys
Wens is het bedrijf na 44 jaar te beëindigen, eenmanszaak.
Er zijn twee personeelsleden lange tijd in dienst.
inmiddels pensioenleeftijd bereikt. Dus mag ook stoppen.
In de drie jaren van corona een lening afgesloten om vol te houden tot de pensioenleeftijd.
Echter de denkwijze om dan personeel te kunnen laten afvloeien zonder gevolgen gaat niet, transitiekosten moeten worden betaald.
Deze zijn later terug te vragen maar met overleggen van de bankafschrift m.b.t. de betaling.
De financiële middelen zijn er niet, i.v.m corona & omzet derving, en lening, dus welke mogelijkheden zijn er dan nog?
Is het een verplichting überhaupt, dat je vermogen moet aanspreken om transitiekosten te betalen?
Mijn winkelpandje was bedoeld om extra inkomen te genereren als aanvulling op mijn pensioen. Dat moet nu worden verkocht.
Echter opbrengst is onvoldoende om de transitiekosten te betalen en dan wordt er de gang naar de gemeente om de hand op te houden als aanvulling op mijn ppensioen. Pand we, aanvulling pensioen weg, en schuld aan personeel? Is dit wat de overheid voor ogen had. heeft u suggesties om hier een oplossing voor te vinden?
aangepast door Hans van den BerghTitel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75348-bedrijfsbe%C3%ABindiging-en-geen-geld-voor-transitievergoeding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
38 antwoorden op deze vraag