Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
voor nu nog anoniem
Voor nu nog even anoniem omdat het vrij vers en gevoelig ligt...
Mijn vrouw en ik zijn ongeveer 4 jaar geleden van eenmanszaak naar een VOF gegaan voor het beloofde belastingvoordeel.
Maar na lang strijden en om elkaar heen dansen heb ik besloten om in ieder geval financieel te scheiden van haar.
Waarschijnlijk later ook ook voor de wet scheiden.
Onze visie over het financiële (wan)beleid loopt té ver uit elkaar om door te gaan.
Op zich loopt het bedrijf goed maar de huidige kosten voor huisvesting zijn dermate hoog van onze bedrijfswoning dat uitkopen (bijna) geen optie is.
Zoals al aangegeven voor het belastingvoordeel een VOF begonnen.
Zij werkt ongeveer een uurtje of 4 per week, ik doe er minimaal 80 aantoonbaar.
Is het wettelijk mogelijk om haar procentueel uit te kopen?
Haar inleg was 0, financieel en ook qua kennis.
Mijn inbreng is alle arbeid, samen met 1 werknemer die gewoon op de loonlijst staat.
Vooral omdat het om een bedrijfswoning gaat lijkt mij dat ze daar geen aanspraak op kan maken omdat ze simpelweg geen bedrijf heeft.
Graag jullie visie hier op of nog beter, misschien iemand zelf met ervaring?
Alvast bedankt!