Karma herleiding/leermoment

Aanbevolen berichten

Als deze suggestie al eerder aangebracht is dan moet deze post maar op slot of verwijderd. Het is een suggestie en mij niet belangrijk genoeg om het hele forum af te struinen om te of dit een dubbele post is.

 

Nu het idee: Zou het een optie zijn om, op de profielpagina bijvoorbeeld, aan te geven of oproepbaar te maken op welke posts er een reusje of kneusje gegeven is?

Wellicht dat "men" daaruit lering kan trekken over de ideeën of de indrukken die de posts oproepen.

Mogelijk kan een volgende keer anders (wellicht duidelijker) geformuleerd worden (kneusje) of misschien meer informatie gegeven worden (reusje).

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie

Dat "Karma" is maar beperkt significant. Het is veel makkelijker om kneusjes krijgen dan reusjes. Wil je je karma laten stijgen dan moet je geen extreme standpunten innemen, veel "enerzijds anderzijds" posten en vooral niet teveel meningen ventileren. Een mening leidt snel tot kneusjes maar niet tot reusjes.

 

Het zou wel aardig zijn als mensen niet meer kneusjes dan reusjes kunnen geven, of dat je pas kneusjes mag uitdelen als je minimaal zoveel reusjes hebt gegeven.

 

 

 

Link naar reactie

Vind het toch wel irritant eigenlijk. Ik ben na een paar erg kritische maar wel onderbouwde posts sterk gedaald in karma. Ik heb toch het idee dat mensen er op letten als ze een reactie geven, en sowieso staat het niet zo leuk ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Hoorde gisteren iets over nieuwe blog software van Six Apart (http://www.sixapart.com/vox/) waar je bij berichten alleen positieve feedback (reusje) op kunt geven wanneer je een bericht leuk vind. Kneusjes geven kan hier dus niet.

 

Ook de interface van de bloghs die je er mee op kunt starten schijnen "liever" te zijn. De ontwikkelaars van het systeem wilden een positieve bijdrage aan het internet geven hiermee.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Hoorde gisteren iets over nieuwe blog software van Six Apart (http://www.sixapart.com/vox/) waar je bij berichten alleen positieve feedback (reusje) op kunt geven wanneer je een bericht leuk vind. Kneusjes geven kan hier dus niet.

 

Ook de interface van de bloghs die je er mee op kunt starten schijnen "liever" te zijn. De ontwikkelaars van het systeem wilden een positieve bijdrage aan het internet geven hiermee.

 

Ronald

 

Dit is niet de insteek van dit topic geweest, integendeel.

Juist van op- en aanmerkingen kan je leren dat beschouw ik niet als negatief.

Alleen, als je regelmatig post (hetgeen ik mezelf veroorloof) is het moeilijk te bepalen waarmee je een positieve of negatieve bijdrage levert.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie

Wat mij irriteert is dat ik niet zie wie een reus of kneus geeft en op welk bericht. Waarom kan ik dan zelf wel vaak achterhalen. Versnelt mijn 'leereffect' :D.

 

Dus: wie, wanneer, in welke thread. Dat kan het systeem toch wel ophoesten?

 

Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen er ook wat serieuzer mee om zouden gaan. En dat lijkt me goed voor Higherlevel. Toch?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Misschien snap ik het niet helemaal hoor, maar ik zie het toch een beetje anders.

 

Iedereen zal toch posten met de intentie om het best mogelijke antwoord te geven? Waarom zou je anders gaan posten.

 

Wanner je streeft naar een zo hoog mogelijk karmagehalte, zal dit volgens mij alleen maar resulteren in standaard (lees: gewenste) reacties.

 

Terwijl de kracht van dit forum juist ligt in zijn directheid. Hier horen dus ook kritische reacties bij. Terwijl deze vaak niet gewaardeerd worden met een reusje, maar met een kneusje.

 

Laat de karmameter dan ook voor wat het is en geef gewoon je eigen eerlijke mening. Daar leert iedereen het meeste van, van verschillende inzichten.

 

Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor de mensen die alleen maar bezig zijn met hun bedrijfsimago op dit forum, als zij tenminste het karmagehalte zien als hun succesfactor.

 

Mijn advies: blijf kritisch, prospect zien immers graag ook de opbouwende (negatieve) posts.

 

Link naar reactie

Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen er ook wat serieuzer mee om zouden gaan. En dat lijkt me goed voor Higherlevel. Toch?

 

De bedoeling is juist dat je er niet zo serieus mee omgaat. Ik heb geen relatie kunnen ontdekken tussen wat ik post en de daling c.q. stijging van mijn karma. Wel lijken doorwrochte en doordachte adviezen meer karma te geven dan meer gevoelsmatige reacties.

Wat je kunt doen is als je een topic leuk vindt, gewoon iedereen die daar post een reusje te geven, daar maak je veel mensen blij mee en dan wordt je vanzelf ook zelf blij.

 

 

 

Link naar reactie

 

Wil je je karma laten stijgen dan moet je geen extreme standpunten innemen, veel "enerzijds anderzijds" posten en vooral niet teveel meningen ventileren. Een mening leidt snel tot kneusjes maar niet tot reusjes.

 

 

Je standpunt of manier van uiten matigen om maar geen kneusjes op te lopen lijkt me uiteindelijk de doodsteek voor het forum want dan zou het wel erg zoetsappig worden.

 

Maar het lijkt er idd regelmatig op dat wanneer men een mening niet deelt men maar een kneusje uitdeelt. Als we het dan toch over leermomenten hebben dan is juist vaak het lezen van een andere mening nuttig om je eigen mening nog eens tegen het licht te houden.

 

Ik sta op dit moment op -2 en al neem ik het karma systeem ook niet zo serieus, ik krijg zo toch wel enigzins het gevoel dat men mijn mening niet waardeert waardoor ik me afvraag of ik mijn tijd niet beter kan besteden.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

 

Wil je je karma laten stijgen dan moet je geen extreme standpunten innemen, veel "enerzijds anderzijds" posten en vooral niet teveel meningen ventileren. Een mening leidt snel tot kneusjes maar niet tot reusjes.

 

 

Je standpunt of manier van uiten matigen om maar geen kneusjes op te lopen lijkt me uiteindelijk de doodsteek voor het forum want dan zou het wel erg zoetsappig worden.

 

Maar het lijkt er idd regelmatig op dat wanneer men een mening niet deelt men maar een kneusje uitdeelt. Als we het dan toch over leermomenten hebben dan is juist vaak het lezen van een andere mening nuttig om je eigen mening nog eens tegen het licht te houden.

 

Ik sta op dit moment op -2 en al neem ik het karma systeem ook niet zo serieus, ik krijg zo toch wel enigzins het gevoel dat men mijn mening niet waardeert waardoor ik me afvraag of ik mijn tijd niet beter kan besteden.

 

Je moet hier vooral komen omdat je het zelf leuk vind kennis te delen.

Natuurlijk kan het soms frustrerend zijn als je je best doet en je karma daalt in plaats van dat het stijgt. Vooral mensen met relatief weinig posts die ook nog eens kritisch posten hebben vaak in de aanloop een laag of negatief karma.

Het goede nieuws is dat er een omslagpunt komt en mensen je dan wel om kritische posts gaan waarderen. In eerste instantie lijk je namelijk gewoon een bullebak die even een forum op stelten komt zetten.

Goed onderbouwde kritiek wordt hier zeker gewaardeerd.

 

Lees een aantal van mijn posts eens, ik laat me vaak vrij kritisch uit, toch heb ik een redelijk karma verzameld.

Link naar reactie

 

Het goede nieuws is dat er een omslagpunt komt en mensen je dan wel om kritische posts gaan waarderen. In eerste instantie lijk je namelijk gewoon een bullebak die even een forum op stelten komt zetten.

Goed onderbouwde kritiek wordt hier zeker gewaardeerd.

 

Lees een aantal van mijn posts eens, ik laat me vaak vrij kritisch uit, toch heb ik een redelijk karma verzameld.

 

De toekomst zal het uitwijzen ;)

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie

 

Wil je je karma laten stijgen dan moet je geen extreme standpunten innemen, veel "enerzijds anderzijds" posten en vooral niet teveel meningen ventileren. Een mening leidt snel tot kneusjes maar niet tot reusjes.

 

 

Je standpunt of manier van uiten matigen om maar geen kneusjes op te lopen lijkt me uiteindelijk de doodsteek voor het forum want dan zou het wel erg zoetsappig worden.

 

Maar het lijkt er idd regelmatig op dat wanneer men een mening niet deelt men maar een kneusje uitdeelt. Als we het dan toch over leermomenten hebben dan is juist vaak het lezen van een andere mening nuttig om je eigen mening nog eens tegen het licht te houden.

 

Ik sta op dit moment op -2 en al neem ik het karma systeem ook niet zo serieus, ik krijg zo toch wel enigzins het gevoel dat men mijn mening niet waardeert waardoor ik me afvraag of ik mijn tijd niet beter kan besteden.

 

Je moet hier vooral komen omdat je het zelf leuk vind kennis te delen.

Natuurlijk kan het soms frustrerend zijn als je je best doet en je karma daalt in plaats van dat het stijgt. Vooral mensen met relatief weinig posts die ook nog eens kritisch posten hebben vaak in de aanloop een laag of negatief karma.

Het goede nieuws is dat er een omslagpunt komt en mensen je dan wel om kritische posts gaan waarderen. In eerste instantie lijk je namelijk gewoon een bullebak die even een forum op stelten komt zetten.

Goed onderbouwde kritiek wordt hier zeker gewaardeerd.

 

Lees een aantal van mijn posts eens, ik laat me vaak vrij kritisch uit, toch heb ik een redelijk karma verzameld.

 

(...)Juist, ja..

 

Wat mij irriteert is dat ik niet zie wie een reus of kneus geeft en op welk bericht. Waarom kan ik dan zelf wel vaak achterhalen. Versnelt mijn 'leereffect'

 

Mij irriteert het niet, maar ik het zou zeker een mooie optie zijn. Dit versnelt het leerproces, en voorkomt tevens een portie misbruik onder de noemer ''sociale controle''.

 

Toen ik actiever m'n best begon te doen om mee te denken te helpen, werd ik persoonlijk bedankt door enkele leden. Dit laatste niet om mijzelf op te hemelen, maar ter bevestiging voor mij dat ik blijkbaar ''goed werk verrichtte''. Kort later toen ik mij verweerde tegen dubbelzinnigheid in een wolk van vaagheid, vloog m'n karma onder nul, en ik denk niet dat dit mijn behulpzaamheid voor mede-forum leden illustreert.

Link naar reactie

Hmmmm.

 

Sancho moet even wakker worden... Gaat het nu weer over Karma? en over de vraag of het systeem wel goed is? Hadden we dat niet al een paar keer gedaan?

 

Sancho denkt dat het systeem veel overeenkomst vertoont met het werkelijke (ondernemers)leven.

 

Als je heel veel geluk hebt betaalt de klant je rekening en stuurt hij een bedankbrief [reus met uitleg]

In minder fortuinlijke gevallen betaalt hij de rekening [reus]

Bij pech betaalt hij de rekening niet [kneus]

En soms daagt hij je voor de rechter [kneus met uitleg]

 

Sancho denkt dat uitleg schaars is en dat je de momenten dat je het ontvangt moet koesteren.

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.