Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Geschil met partner in BV, failissement een oplossing?
- BTW afronden op factuur
- BTW afronden op factuur
-
BTW afronden op factuur
dat klopt ook maar er staat niet dat die eenheidsprijs afgerond op 2 cijfers achter de komma moet worden weergegeven, jij mag best op de regel 1,6446 vermelden als eenheidsprijs ex btw. afronden doe je volgens normale boekhoudregels het liefst zo laat mogelijk juist om te voorkomen dat je door tussentijdse afrondingen grote afwijkingen ontstaan. maar ook dan krijgt 'ie weer gezeur met klanten omdat op de factuur een afwijkend bedrag staat. Op de factuur horen gewoon de prijzen te staan die hij met zijn klant afspreekt. Is dat incl. btw, dan vermeldt hij incl btw bedragen.
-
BTW afronden op factuur
Je werkt met eenheidsprijzen inclusief BTW. Dan zou ik ervoor kiezen de BTW pas bij het factuurtotaal uit te splitsen en verder overal alleen de prijzen inclusief BTW vermelden. (en dan als laatste nog een check doen of het totaal incl. BTW nog hetzelfde is en anders het btwbedrag met een cent corrigeren) Op die manier voorkom je namelijk verwarring.
-
MKB clickservice
En dan zonder enig onderzoek je handtekening zetten op een overeenkomst waarin je jezelf verplicht twee jaar lang 285 euro per maand te betalen voor.... Wat gebeurt er nou als je gewoon stopt met betalen? Kan iemand dat scenario eens uittekenen? Dan zeggen ze op, vragen ze de ontbindingsvergoeding en gaan ze daarvoor procederen. En met een goed verweer krijg je dan misschien die ontbindingsvergoeding gehalveerd en wellicht een hoger beroep voor je kiezen.
- MKB clickservice
-
Offertes digitaal laten tekenen?
Ja, naja ik zou niet weten hoe ik het anders zou doen het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk voor wat het is maar de wat duurdere offertes wil ik altijd getekend retour hebben. Weet jij een betere manier? Hoor ik die graag :) Als de klant per mail of voor mijn part per postduif laat weten de offerte te accepteren is er ook een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen. Er is ook geen wettelijk vereiste voor een handtekening.
- Offertes digitaal laten tekenen?
-
facturen niet betaald krijgen
Dat is lang niet altijd zo: vaak betekent 'ik kan niet betalen' feitelijk 'ik heb een cashflow probleem en ik kies ervoor jou niet te betalen, want met jou zit ik nog niet met (dreigingen van) vonnissen of beslagen'. De ervaring uit onze praktijk is dat bij die categorie een dagvaarding of zelfs een faillissementsaanvraag, helpt om ineens vooraan te komen.
- facturen niet betaald krijgen
- facturen niet betaald krijgen
-
facturen niet betaald krijgen
Als iemand niet betaalt, moet je eerst achterhalen waarom. Is het een niet willen of een niet kunnen. Bij een niet willen kijk je eerst of je het op kunt lossen. Bij een niet kunnen en bij een niet oplosbaar niet willen zet er een incassobureau of advocaat op, maar niet voor je een heel klein beetje zekerheid hebt dat er iets te halen is. Waarom je dat meteen moet doen en niet moet wachten? Wat mij betreft om de volgende redenen: - Als je het uit handen geeft, hou je daarmee de ruimte de klant te vriend te houden, want je hoeft niet zelf over de incasso te communiceren en die communicatie zit niet aan de samenwerking in de weg - Als de klant klem zit betaalt hij eerder aan de leveranciers die de duimschroeven aandraaien
-
IB aangifte te laat indienen
Het voegt juist heel veel toe, maar jij wil het niet zien. Je vraagt om adviezen, je krijgt ze (gratis, dus goed voor je liquiditeit), maar je negeert ze. En dan kom je terug, vraag je weer advies en ga je klagen dat de adviezen je niet aanstaan. En eerlijk gezegd: als jouw onderneming geen noemenswaardig resultaat oplevert, snap ik echt niet waarom je niet zelf je aangifte doet. Je ziet hier genoeg topics voorbij komen van ondernemers die zelf hun aangifte doen. En dan snap ik al helemaal niet waarom je zo nodig een accountant in wil schakelen die de aangifte alleen maar te laat kan doen.
- Aansprakelijkheidsverzekering voor softwarefout
- Stille reserve bij overlijden firmant VOF
-
Accountant/Fiscalist niet verplicht, maar wanneer aan te raden?
Hoe kom je daarbij? Er is erg veel te vinden op Internet, maar zeker niet alles is vindbaar. Denk alleen al aan de diverse vaktijdschriften die ergens achter een betaalmuur vindbaar zijn. Omdat je heel veel tijd moet investeren in dat begrijpend lezen, alvorens je over de gehele wet- en regeling en bij behorende jurisprudentie logisch kunt gaan nadenken.
- Hoe zelf een app maken ?
-
Hoe zelf een app maken ?
Nee, die vraag is zeker niet off-topic. Want, tenzij je een ontwikkelaar bent die het leuk vindt een app te bouwen, zul je je af moeten vragen wat je met die app wilt gaan doen. Zelf loop ik met grote regelmaat tegen zaken aan waarvan ik zeker weet dat het eenvoudiger kan. Dan kijk ik eerst of het in de markt verkrijgbaar is en zo niet, dan bouw ik het zelf. Soms zijn dat heel kleine dingetjes, soms wat uitgebreider dingen. Maar altijd hou ik de focus bij de vraag: "wat ik wil hiermee bereiken" en probeer ik mezelf te behouden voor het programmeren of bouwen omdat het zo leuk is.
- Bank belemmert schuldsanering binnenvaartschipper
-
Bank belemmert schuldsanering binnenvaartschipper
Komt er een deskundige op af, wordt-ie bijna monddood gemaakt. Of is dat een denkbeeldige ? ;) Ik kan de sterfhuisconstructie niet beoordelen, maar er zijn vast andere deskundigen die het nut van deze creatieve België-route van commentaar kunnen voorzien. Na alle ophef over mensen die vermogen wegsluizen naar Panama, is het weleens interessant om te zien dat ook voor onaflosbare schulden routes bestaan. Plaats je vraagtekens bij een of bij de opzet van zo'n sterfhuisconstructie Steven? Ik zie het nut er niet van, maar wel het risico. Want die beschreven acties hebben enkel tot doel daarna de boel te laten afzinken. Dat is bij uitstek paulianeus handelen en daarmee voor de ondernemers een groot risico. Ik denk dat TS de situatie eens goed moet laten doorlichten door een echte insolventie expert. En niet door iemand die bijvoorbaat al roept 'sterfhuis'.
- Bank belemmert schuldsanering binnenvaartschipper
-
In loondienst en een eigen BV vs de Hypotheek
Mag ik deze Rabobank-advertorial met enige argwaan lezen? Ik heb persoonlijk niets dan problemen met mijn (lokale) Rabobank gehad, of het nou ging om het openen van een aantal zakelijke rekeningen, verzekeringen of een hypotheek. Er was altijd wel iets dat compleet mis ging. Maar goed, het kan uiteraard zijn dat jouw (specifieke, lokale) Rabobank de zaken (inmiddels) goed voor elkaar heeft. In dat geval: gefeliciteerd! Dat is nu net het probleem met Rabobank: je bent afhankelijk van de mensen bij de lokale bank. De ene keer tref je mensen die snappen waar ze mee bezig zijn, de andere keer juist niet. Bijvoorbeeld: een aanvraag van financiering van 25% van een zakelijk object, de rest werd uit eigen middelen betaald, waarvoor geen genoegen werd genomen met de laatste jaarrekeningen + verklaring van de accountant over de stand van zaken, maar geëist werd dat tussentijdse jaarrekeningen van de onderneming *en* van alle BV's van de ondernemers gemaakt moesten worden. En dat alles tussen 15 december en 1 januari. Dat werd een financiering in de familie. En het mooiste was dat die financiering kwam van een spaarrekening die bij dezelfde Rabobank aangehouden werd :)
-
Youngtimer over twee maanden 15 jaar
Ja, dat kan. Je kunt 'm natuurlijk ook kopen en schorsen voor twee maanden en pas zodra hij ouder is dan 15 jaar gaan gebruiken. Die regeling is er alleen voor IB ondernemers, als de auto vanuit een rechtspersoon beschikbaar wordt gesteld is die regeling niet van toepassing. Dat dus. Dat kan ook.
- Sanitaire voorzieningen