Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Ja, want die naam neem je over Die arbeidsovereenkomsten gaan van rechtswege over, dus je hoeft niet eens nieuwe contracten aan te bieden, hoewel het vaak wel nuttig kan zijn, omdat vaak de invulling van dienstverbanden niet voldoende vastgelegd zijn. Dat ligt eraan wat je daarover afspreekt. Als je die ook overneemt, dan kun je die ook in de BV opnemen. Op het moment dat je de debiteuren informeert over de overname zijn ze verplicht aan de BV te betalen, de crediteuren kun je niet verplichten, maar zullen in de regel geen probleem hebben met een overname, tenzij er betalingsachterstanden zijn. Uiteraard kan dat.
  2. DMQ gaat vast iets anders zeggen, maar ik zeg 'nee, mag niet zomaar'. Je kunt niet je bedrijf in een BV stoppen en dan met droge ogen beweren dat je er zo weinig tijd aan besteedt, dat je geen vergoeding geniet uit die BV. Maar laat je eerst eens goed voorrekenen, want de meeste IB - VPB vergelijkingsdingen gaan uit van het in privé volledig opmaken van de jaarwinst. En dan is een BV duurder, dat klopt. Maar als je een deel van de winst in de onderneming laat zitten, dan liggen de verhoudingen heel anders, omdat je over de winst die in de BV blijft maar 20% VPB betaalt.
  3. Als jullie die 2,5 ton daadwerkelijk elk jaar opmaken klopt het dat je het één en ander aan faciliteiten mist, maar zelfs dan lijkt het mij duidelijk: je hebt de keuze tussen 2,5 ton omzet verliezen of een paar duizend meer belasting betalen. Makkelijke keuze toch?
  4. En wat gebeurde er toen je tegen die beslissing een voorlopige voorziening vroeg en in bezwaar ging?
  5. Dus de conclusie is dus dat nooit alleen onkostenvergoeding uit kunt betalen, zonder enige vorm van loon? Nee. Er hoeft geen loon betaald te worden, maar er zal wel loonbelasting betaald moeten worden. En uiteraard zijn er wel situaties denkbaar waarin een incidentele vergoeding mogelijk is.
  6. Groothandels te over, zie bijvoorbeeld de database van dealer info: http://www.dealerinfo.nl/phtdocs/hardware.php
  7. Dit gaat fout: als je DGA bent en je claimt kosten, dan concludeert de inspecteur, zonder enige twijfel, dat je er ook tijd in stopt. En tegenover die tijd moet salaris staan.
  8. Maar die levering CP beschermt je niet tegen het pandrecht dat mogelijk op de auto rust.
  9. Precies. Die baan geeft een concreet zicht op een oplossing en die baan betekent dat de oorzaak van de schulden, de onderneming, is beëidigd. Kan binnen een maand of twee, drie.
  10. Bij een levering cp loop je vooral tegen de bescherming van derden te goeder trouw aan, zoals een pandhouder die er gerechtvaardigd op mag vertrouwen dat de auto's die er staan onder het pandrecht vallen. Ik zou er niet op vertrouwen en ik zou daarom de auto toch echt fysiek laten leveren, het liefst gedocumenteerd met bijvoorbeeld een vrachtbrief of door het afleverdocument bij de ondertekening te voorzien van het adres - niet zijnde dat van de garage - waar de auto afgeleverd is.
  11. Of trek die faillissementsaanvraag in en vraag WSNP aan. Zeker als je een baan hebt, lijkt me dat heel verstandig!
  12. Hoewel meer Nederlanders de slogan 'belasting is fout' aanhangen dan er nog gelovig zijn, vind ik niet dat belast == fout.
  13. Het punt is dat de bakker de door jou aan hem betaalde BTW af moet dragen en dat de bakker IB/VPB betaalt over het brood, terwijl het voor jou geen enkele aftrek oplevert. Dat betekent dat in die transactie waarin jij drie pixels van een app maakt en de bakker jou een brood levert er toch echte euro's toegevoegd moeten worden, omdat de belastingdienst betaald moet worden.
  14. De aanschaf van het brood is voor jou, zowel voor de IB/VPB, als voor de BTW, niet aftrekbaar.
  15. Dit soort ruildiensten is gewoon belast, zowel in de IB/VPB sfeer als in de OB sfeer. Het is daarom zaak de diensten over en weer te waarderen.
  16. Het probleem financial lease is dat de reële eigendom wel degelijk bij de bezitter van de auto ligt en dat het daarom zeker geen zekerheid is dat de executie geblokkeerd zal worden. Er zal dus iig geschakeld moeten worden met de financier en die zal bij de belastingdienst de mogelijkheden van bezwaar c.q. verzet moeten benutten. Of er wel of niet geëxecuteerd kan waardoor is daardoor afhankelijk van de precieze details van de inhoud en uitleg van de overeenkomst.
  17. Op het moment dat de bezoekers elk een kaartje kopen voor het optreden, dan is het vrijetijdsbesteding, door die bezoekers. Maar bij de trouwerij bestaat de vrijetijdsbesteding - waar op zich wel sprake van is - uit bezoeken van het feest. En daarin is TS geen contractspartij. Het is op zich niet anders dan de situatie dat de automatiseerder van een school btw-belaste diensten levert, ook al is de school vrijgesteld van btw.
  18. En lijkt je dan wel 'zeer sterk', maar waar wil je dan die DJ onder scharen? Het is geen logies, geen vervoer, geen restaurantbedrijf en geen vrijetijdsbesteding. De wetgever heeft er bewust voor gekozen niet alles wat geboekt voor een bepaald moment of een bepaalde periode onder de uitzondering te scharen, maar alleen deze vier categorieën.
  19. Het dikgedrukte is een beperking van de daar genoemde diensten. Je kunt het dikgedrukte niet lezen als 'en daarnaast voor alle diensten waarbij de de ondernemer zich verplicht om die op een bepaalde datum of in een bepaalde periode te verrichten'.
  20. bron Het boeken van een artiest of DJ is een overeenkomst die de dienstverlener verplicht de dienst te verlenen op een vastgestelde datum, zoals een huwelijk. De wet koop op afstand geldt dan niet. Als ik op de sites van dergelijke boekingsbureau's kijk dan kan annuleren wel als het geruime tijd van te voren is maar dat lijkt dus vooral extra service te zijn. Verhuur van een DJ is geen 'vrijetijdsbesteding'.
  21. B2B heb je geen wettelijke bedenktijd. Als er al sprake is van een bedenktijd, dan moet die opgenomen zijn in de overeenkomst of in de in de overeenkomst van toepassing verklaarde voorwaarden.
  22. En je slaat nog het belangrijkste punt over: aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid. Want vennoot worden betekent ook verantwoordelijk worden (ook als je feitelijk geen zeggenschap hebt) voor allerlei risico's.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.