Alles dat geplaatst werd door StevenK
- BBZ geweigerd wel levensvatbaar
- Hoe kun je vordering veiligstellen na doorstart
- Hoe kun je vordering veiligstellen na doorstart
- Wat kan een minderheids aandeelhouder mbt te weinig huur betaling
-
bedrijf veegt klus gemakshalve naar ex-fusiepartner
Beslaglegging vereist eerst een vonnis, en daarvoor moet je eerst naar de rechter. Bij dit soort bedragen heb ik dan liever een eigen advocaat dan een advocaat van het incassobureau. Beslaglegging kan ook zonder vonnis, met een verlof van de rechter. Conservatoir beslag. De rest van de wereld ziet dat als een juridisch gedrocht, maar het is een mooi middel.
- bedrijf veegt klus gemakshalve naar ex-fusiepartner
-
BV voortzetten in nieuwe BV
Daar zou ik niet zo zeker van zijn! Ook die aandeelhouder met 1 aandeel kan verlangen dat het bestuur van de BV handelt in het beste belang van die BV. Het verkopen van de activa, passiva , overeenkomsten en activiteiten van de huidige BV is zeker niet in het belang van die BV zelf. Wees erop voorbereid dat die ene aandeelhouder juridisch advies gaat halen om te zien of hij de verkoop kan tegenhouden. Ik sluit niet uit (maar weet ook niet hoe sterk zo'n claim is) dat hij daarin gelijk krijgt van de Rechter. Voorzichtig voorwaarts dus! Succes Joost Sterker nog: als hij slim is wacht hij tot de overdracht en vordert hij de schadevergoeding dan van de bestuurders in privé.
- bedrijf veegt klus gemakshalve naar ex-fusiepartner
- bedrijf veegt klus gemakshalve naar ex-fusiepartner
- ZZP'er met schulden: beslaglegging dreigt!
- BV voortzetten in nieuwe BV
- ZZP'er met schulden: beslaglegging dreigt!
-
Ontslag door werkgever bij contract onbepaalde tijd
Ben je er van bewust dat de kans reëel is dat de dame deze draad ook kan vinden? Wanneer een rechter er mee wordt geconfronteerd dat de dame met deze woorden geduid wordt, zal dat wel een opdrijvend effect hebben voor de vergoeding die hij haar toe gaat wijzen. Voor de rest: schakel zo snel mogelijk een goede arbeidsrechtadvocaat in om het dienstverband te beëindigen. Kost je ongetwijfeld geld, maar dat zal niet opwegen tegen de ergernis waar je nu mee geconfronteerd wordt.
-
Geheimhouding na opheffen opdrachtgever
Een maatschap heeft geen volledige rechtspersoonlijkheid en je hebt daarom wel degelijk een verplichting jegens de maten. Die verplichting is zeker niet zonder meer vervallen door opheffing van de maatschap. Is er verder iets afgesproken over overdraagbaarheid van die geheimhoudingsverplichting?
- Geheimhouding na opheffen opdrachtgever
-
Bedrijfsfinanciering [aansprakelijkheid borgstelling]
Mijn eerste insteek: niet doen. Waarom? Omdat ik erg vaak geconfronteerd wordt met uitgewonnen borgstellingen. Bij het aangaan van een borgstelling hebben mensen vaak het idee dat die pas uitgewonnen wordt als de rest van de zekerheden uitgewonnen zijn, maar dat is een grote misvatting. Kortom: niet doen.
- Levering in ander land dan eigen bedrijfsadres
- betaalmodel d.m.v. loondienst, freelance of payroll ?
- Faillissement aanvragen BV, gevolgen voor ondernemer na afwikkeling?
- Afschrijving Bestelwagen
- Loonheffing AB / Variabel of achterstallig loon / Holding-Werkmaatschappij
-
Een eenmanszaak, bv of een andere vorm
Een BV. Niet alleen vanwege aansprakelijkheid, maar ook omdat een BV een veel betere praktische scheiding biedt tussen privé en zaak. (Als je tenminste niet zo onhandig bent dat je denkt slim te zijn en de loonbelasting te omzeilen door ipv. salaris te ontvangen te gaan lenen van de BV). Daarnaast heeft een BV het grote voordeel dat je over de winst die in het bedrijf laat zitten veel minder belasting betaalt dan bij een eenmanszaak het geval kan zijn.
- Problemen eigen bedrijf
-
Problemen eigen bedrijf
Als de overige (concurrente) crediteuren akkoord gaan, is een dwangakkoord in faillissement dan misschien nog eventueel een optie? Ik vraag me verder af of er misschien nog (latente) belastingschulden zijn. Gaat niet lukken omdat de huurschuld net zo hoog is als de schuld bij bedrijf van vader. Maar blijft dat ook zo bij een eventueel faillissement? Ik kan me zo voorstellen dat bij een faillissement de curator de huur opzegt, zodat die nog maar 3 ipv 21 maanden doorloopt. Wellicht. En dan zou het faillissement wellicht met een dwangakkoord beëindigd kunnen worden. Niet helemaal: 10k huur (3 maanden) boedelschuld *en* 5 à 10k salaris curator. Dus wellicht dat dan met pak 'm 20 of 25k in totaal een dwangakkoord bereikt kan worden. [aanpassing: titel verduidelijkt]
-
Wanprestatie
Als het bruidspaar werd vertegenwoordigd door de wedding planner — bij het accepteren van de vertraagde levering en de ter plekke uitgevoerde aanpassingen — is het dan wat aansprakelijkheid betreft geen gevalletje "verkeerd loket" geworden? En daarnaast vraag ik me oprecht af welk nadeel er in de - vermeende - wansprestatie zou liggen, laat staan welk bedrag je daaraan zou kunnen koppelen. Ze zijn getrouwd, ze hebben taart gesneden en gegeten.