Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Financiering zo goed als rond, hoe om te gaan met MKB borgstelling?
-
Financiering zo goed als rond, hoe om te gaan met MKB borgstelling?
Fundamenteel is allereerst de keuze wel of niet een borgstelling afgeven. Daarna en zeker zo fundamenteel is de onderhandeling over de vorm waarin die borgstelling afgegeven wordt. Te vaak zie ik dat mensen aannemen dat een borgstelling gemaximeerd is of dat er een verplichte volgorde is in het uitwinnen van zekerheden waar dat niet het geval is.
- financiering onroerendgoed
- financiering onroerendgoed
-
Terugdringen contant geld goed of slecht voor het ondernemen?
Voor mensen die niet goed hun budget kunnen beheren, is contant geld slecht. Ik zie in - veelal mislukte - WSNP zaken veel te vaak dat mensen doorlopend geld opnemen en daarna contant afrekenen. Het gevolg is dat beschikbare kredietlimieten (vaak zowel op bankrekening als op creditcard) volledig gebruikt worden, terwijl bij gebrek aan terug kunnen kijken in de bestedingen er niet voldoende in- en overzicht is waaraan die contanten besteed worden. Ik heb zelf gevallen meegemaakt waar geld opgenomen werd van de creditcard om daarmee het tekort op de bankrekening aan te vullen of, erger nog, de vakantie te betalen, 'want de creditcard wordt toch pas na de vakantie afgeschreven'. Ook breder vind ik het vreemd dat wij in een maatschappij waarin geld lenen bijna als een eerste levensbehoefte wordt gezien (hoeveel startende ondernemers komen hier niet voorbij met de primaire vraag 'waar kan ik mijn plannen financieren'), er dan toch zoveel weerstand is om ook op gelijke manier af te rekenen in de winkels. Een ander punt in het nadeel van contanten is dat er aan het gebruik van contanten zowel bij de koper als bij de verkoper behoorlijk wat (verborgen) kosten zijn. Denk aan renteverlies (zeker bij rood staan een hoge kostenpost) en de kosten van de risico's van verlies/diefstal/beroving.
-
No cure no pay basis werken hoe moet dat?
Dat is toch het 'no cure' gedeelte? Ze betalen je 10%. Waar is dan het 'gratis' aspect? Waar gaat het dan mis? Je doet het een jaar, maar je hebt nog geen omzet, ondanks je grote klantenbestand. De afspraken staan hierboven toch al? Uitprinten, krabbel eronder. Misschien nog wat dingen over wanneer je betaald krijgt, hoe je kunt controleren hoeveel omzet jouw klanten opleveren.
- BV bij omzetting van gemeenschap van goederen naar huwelijkse voorwaarden
- financiering onroerendgoed
- financiering onroerendgoed
- auto kopen op de zaak
- auto kopen op de zaak
- auto kopen op de zaak
- Geldt het recht van de meeste stemmen binnen een VOF? Vennoot wil niet uit VOF.
- Mijn eigendom en beslaglegging bij klant (hoe daarmee omgaan?)
- vof partner gooit actie op fb zonder te overleggen
- Mijn eigendom en beslaglegging bij klant (hoe daarmee omgaan?)
- Mijn eigendom en beslaglegging bij klant (hoe daarmee omgaan?)
- Factuurprobleem bij wijziging webshop
-
accountant kosten
Jammer dat je geen antwoord geeft op de vragen die gesteld zijn. Goedkoper is altijd wel te vinden maar ook in de huidige tijd, waarin prijzen redelijk transparant zijn, blijft het gezegde 'goedkoop is duurkoop' nog veel te vaak van toepassing. Ik gebruik overigens twee accountants (één voor kantoor, één voor privé) die te duur zijn als je puur naar de prijs/prestatieverhouding kijkt. Maar ze bezorgen me beiden cliënten. Ben ik dan met deze accountants duur uit of juist niet?
-
Rekening van Getty Images???
Het gaat niet over de helft ergens van maar over ieder de eigen kosten. Hoofdregel in zaken betreffende intellectueel eigendom (art 1019h Rv) is dat de verliezende partij de daadwerkelijke kosten van de winnende partij betaalt. En als dan de winnende partij een dure advocaat ingehuurd heeft die veel tijd heeft besteed, kan het hoog oplopen. Hoogste wat ik heb meegemaakt was een gespecificeerde 1019h vordering van meer dan 80k.
- Domeinnaam van failliet bedrijf overgenomen
- accountant kosten
- Factuur direct naar opdrachtgever ivm niet nakomen betaling detacheerder
-
Beperkte bedrijfsfinanciering gezocht [crowdfunding]
Lenen bij vrienden en familie is in Nederland niet zo vanzelfsprekend. Nederland is tenslotte het land waar het gebruikelijk is alles maar te financieren en aan het einde van elk salaris een stukje maand over te hebben. Gespaad wordt er niet, reserves zijn er niet. Kans is groot dat iemand's kring van vrienden en familie uit dit soort mensen bestaat en dan is 15k echt waanzinnig veel. In het sociale deel van onze praktijk zien wij dat mensen tegenwoordig sinds de verhoging van de eigen bijdrage in familiezaken (van ongeveer 140 naar ongeveer 280) afzien van een echtscheiding omdat ze die 280 euro niet hebben. Ook niet bij betaling in termijnen.
- hittebestige tuit voor knijpfles om in warme pan te decoreren