Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
non conformiteit nieuw aangeschafte bedrijfsauto
Beginnen met een onafhankelijke expertise van de schade en de oorzaak daarvan. Uitgangspunt van een distributieketting bij dit soort motoren is juist dat die onderhoudsvrij zijn en levenslang horen mee te gaan, maar er zijn diverse voorbeelden waar achteraf bleek dat hoewel de ketting zelf lang mee ging, zaken als spanrollen niet zo lang mee gingen. Deskundigheid is daarom noodzakelijk. En dan kijken of de verkoper aansprakelijk gesteld kan worden en of die aansprakelijkheid niet uitgesloten is, want bij niet-consumentenkoop kun je van het consumentenrecht afwijken. Maar je moet er wel rekening mee houden dat bij de reparatie een zekere mate van compensatie van de afschrijving (bijna vijf jaar) verrekend zal moeten worden.
-
Claim voor gebruik productfoto in webwinkel
Denemarken kent de regeling mbt het Europees betalingsbevel volgens mij helemaal niet. Klopt, mijn fout. Het is kennelijk een daarmee vergelijkbaar procedure, net zoals Duitsland ook zoiets kent. Is dan niet alsnog het Deens recht van toepassing? Ik denk dat bij een in NL gepleegde onrechtmatige daad, de NL rechter zich bevoegd zal verklaren *en* NL recht toe zal passen.
-
Claim voor gebruik productfoto in webwinkel
Het gaat dus niet om een normale procedure, maar om een Europees betalingsbevel. 670 euro is de goedkoopste manier om er vanaf te komen. Ga je procederen, dan ben je veel duurder uit. Want de bottom line is dat je onrechtmatig hebt gehandeld door een foto van hun site te plukken, dus zonder te betalen kom je er in een procedure niet van af. En als ze doorhebben dat wij 1019h kennen, dan slepen ze je ongetwijfeld alsnog in Nederland voor de rechter.
-
Wat is de beste manier om vanuit de bijstand een bedrijf over te nemen
Dus je hebt al gefraudeerd, door te werken terwijl je in de bijstand zit en nu wil je ook nog weten hoe je dat geld dat je daarmee verdiend hebt zo fiscaal vriendelijk mogelijk naar jezelf haalt. Als wij je daarover advies geven, zijn we medeplegers van een misdrijf. Enige wat ik je in overweging kan geven is die 20k in kas gebruiken om je uitkering terug te betalen.
- Huren werkplek VOF
-
Onze 100% aandeelhouder is plotseling in de KvK uitgeschreven
Dat lijkt mij de aangewezen weg. Een verzoek om heropening van de vereffening, waarbij de Rechtbank een vereffenaar benoemt. En wellicht dat het haalbaar is dat niet een externe wordt benoemd, maar iemand die reeds van de hoed en de rand weet. Het verzoek dient overigens wel door een advocaat ingediend te worden en mijn ervaring leert dat rechtbanken dit soort verzoeken aandachtig behandelen. Het is dus ook zaak bij het verzoek goed te motiveren wat je wilt bereiken.
-
Garantie tussen Leverancier en Wederverkoper
Dat jij de reparatie moet betalen als je klant een consument is, lijkt me duidelijk. Op het moment dat jij de klant verwijst naar de leverancier en de reparatie wordt uitgevoerd buiten de tussen jou en leverancier overeengekomen garantie, is het een reparatie die de leverancier in het kader van jouw garantieverplichting uitvoert. Jij hebt op je leverancier een regresvordering op grond van BW 7:25. De praktijk is echter dat klanten die zich daarop beroepen al snel niet meer welkom zijn bij een leverancier.
- Als maat in een maatschap; hoe werkt dat precies?
-
Auto van de (eenmans)zaak, maar nu in loondienst
Als hij de auto voor enkel de BTW zakelijk heeft, moet hij minimaal 10% zakelijk gebruik hebben en houdt hij de grijs kenteken voordelen (geen BPM, lage MRB). Staat de auto volledig, dus ook voor de IB, op de zaak, dan heeft hij bijtelling, 25%, *maar* die bijtelling bedraagt nooit meer dan de werkelijke kosten.
- Als maat in een maatschap; hoe werkt dat precies?
-
Onze 100% aandeelhouder is plotseling in de KvK uitgeschreven
Die informatie zou in het handelsregister ingeschreven moeten zijn. Is er niet vereffend, maar door de KvK ambtshalve uitgeschreven, dan kun je de vereffening uitlokken of de BV laten herleven via een procedure bij de Rechtbank. De KvK registreert alleen wat anderen doorgeven en onderneemt verder geen actie. Dan heb je op zich met het bestuur van de BV geen probleem, tot je in de situatie komt dat toestemming van de aandeelhoudersvergadering nodig is. Er zijn in ieder geval genoeg mogelijkheden, afhankelijk van wat je wil bereiken.
- Onze 100% aandeelhouder is plotseling in de KvK uitgeschreven
- businessplan en investeerders of financiering
-
Onrechtmatig handelen directeur
Procedure starten kan altijd. Maar de vraag is wat je met de procedure wilt bereiken.
- Advies omtrent eigendomsoverdracht (auteursrecht?)
- Geen factuur gekregen, hoe in de administratie verwerken?
-
Aansprakelijk na verlaten vof
Dat is niet zondermeer juist. En zijn situaties waarin voor ondernemerskwesties gefinancierde rechtsbijstand mogelijk is, waarbij de norm is of het voortbestaan van de onderneming in gevaar is: http://kenniswijzer.rvr.org/werkinstructies-toevoegen/allerechtsterreinen/bedrijfsmatig-handelen---beoordeling-onderneming.html
- beëindiging vof
- BTW van stichting aan de artisten
-
Rechtmatigheid Vordering Deurwaarder
Overigens belangrijk om in het oog te houden, het onderscheid tussen de gerechtsdeurwaarder die executeert en de deurwaarder die met een incasso bezig is. Op het moment dat de gerechtsdeurwaarder met 'in naam van de koning' aanzeggingen strooit is de kans erg groot dat het gaat executoriale titels. Dan pas de vordering gaan betwisten werk in de regel niet, tenzij er één of andere verzetprocedure open staat.
-
Uitsluiting bij vof en bedrijfsvoering wordt overgeheveld eenmanszaak
Ze heeft kennelijk de VOF opgezegd en dan moet er verdeeld worden. Wellicht dat je je daarbij door een advocaat bij kunt laten staan, maar dat kost zeker niet 'direct 10.000 euro of meer'. Belangrijkste is dat je je laat adviseren over je positie en (on)mogelijkheden, zodat je van daaruit je strategie kunt bepalen.
- BTW over borg
- Zorgplicht domeinnamen bij uitblijven betaling
- Aansprakelijk na verlaten vof
-
Aansprakelijk na verlaten vof
Nee, want beëindiging van het bedrijf, wat je daar ook onder verstaat, heeft niet tot gevolg dat de verplichtingen van TS eindigen. Als je dat zo schetst is dat wellicht een optie, maar dan moet je goed kijken hoe dat contractueel geregeld is *en* in hoeverre daarmee de toekomstige vordering van de verhuurder te niet gaat.