• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste TwaBla,

 

Bedankt voor de tip! Wij hebben ons logo toegevoegd bij ons profiel.

 

Met vriendelijke groet,

Chava Vass

 

Allebedrijvenin

 

 

Er zit weer webcare bij ABIN. Suggestie is om een klein logo te plakken op de plek waar dat toegestaan is (in profiel) en de reputatie geleidelijk te verbeteren door daadwerkelijk problemen op te lossen, problemen te voorkomen en toegevoegde waarde te bieden. Op een gegeven moment krijg je dan aanbevelingen van anderen die een stuk geloofwaardiger zijn dan zelfpromotie.

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor de tip! Wij hebben ons logo toegevoegd bij ons profiel.

 

 

De nota voor een vijfjarig abonnement op HL gaat vandaag op de post. ;D

 

Ohja, hoeveel was dat ook weer? 995 euro per 14 dagen toch?

 

Opzeggen kan per aangetekende brief mits verzonden minimaal 4 jaar voor het aangaan van de overeenkomst, en is slechts geldig is als een handelsbevoegd lid heeft getekend voor ontvangst :D

Link naar reactie
  • 0

Hmmm. Dacht met een redelijk bedrijf van doen te hebben.

Niks blijkt echter minder waar. Na een opzegging ruim binnen de termijn (via post) toch een nota ontvangen voor een nieuw jaar. Bij reclamatie blijkt de opzegging niet verwerkt te zijn. Beweren glashard dat ik deze niet heb verstuurd. Noemen mij daarmee dus een leugenaar. Daar wordt ik niet blij van (webcare?? ;D) Eerst zelf nog een voorstel te hebben gedaan om dit op te lossen. Wordt niet op ingegaan! Ben helemaal klaar met dit bedrijf dat beweert er voor bedrijven te zijn! Vooral voor hun eigen bedrijf blijkbaar!! Heb niet zoveel zin meer om te betalen... Wat kan ik doen? Hopelijk is Allebedijvenin zo sportief om te reageren. Hopelijk wel wat beleefder als aan de telefoon.....

Link naar reactie
  • 0

Wat kan ik doen?

 

Beste Michel,

 

Mijn advies is: "De bal keihard bij hun terugleggen!"

 

Stuur hen aangetekend(!), via de reguliere post en desnoods naar het e-mailadres dat in dit topic staat een kopie van jouw opzeggingsbrief met hun factuur erbij plus een begeleidende brief, waarin je vaststelt dat jij tijdig, correct, derhalve conform hun voorwaarden hebt opgezegd, dat bijgaande factuur daarom onterecht is en dat je deze om die reden retourneert en onbetaald laat.

 

Verzoek hen tot slot vriendelijk doch dringend jouw gegevens uit hun administratie te verwijderen, dit schriftelijk aan jou te bevestigen en sluit af met de zinssnede dat je erop vertrouwt dat ze hiermee naar behoren zijn ingelicht en dat je alsnog rekent op een correcte afwikkeling.

 

Als ze wederom terugkomen met een factuur, herhaal je deze exercitie, desnoods tot in den treure... Gaat dat vervelen, doe er hier melding van, kunnen we eens kijken wat een volgende stap zou kunnen zijn.

 

Succes en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Het is eigenlijk toch van de zotte dat Allebedrijvenin nu weer met de smoes komt dat de opzegging niet ontvangen is. :-\

 

Bij de antwoorden op veelgestelde vragen lees ik nergens dat je verplicht bent om een opzegging aangetekend te verzenden.

 

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

 

Wilt u uw premiumaccount stoppen? Dit dient u een maand voor het verstrijken van de einddatum van uw vermelding door te geven aan onze klantenservice. Dit kan per post, fax of e-mail. Natuurlijk blijft u na het afmelden wel met uw basisabonnement vermeld staan op onze site.

 

Maar misschien dat ze dat in hun algemene voorwaarden hebben opgenomen ;D

 

Zelf zeg ik nagenoeg altijd aangetekend op maar vorig jaar heb ik al mijn abonnementen en contracten eens onder de loep genomen (je schrikt van de kosten en het feit dat je er vaak weinig aan hebt of mee doet ;)) en er een stuk of 8 opgezegd.

 

voor het eerst niet aangetekend maar wel de opzegging per post verstuurd en de tekst ervan naar het bedrijf gemaild met de mededelingen de de per post verzonden opzegging separaat naar het mailadres gestuurd is en in de mail opgenomen dat de opzegging separaat per reguliere post verzonden wordt. Met alle 8 de opzeggingen geen problemen gehad. :) waarbij aangetekend dat het hier gelukkig niet om dit soort trieste bedrijven ging die ik opgezegd heb.

 

Nu ik al een tijdje bezig ben met mijn nieuwe activiteiten zie ik de belangstelling ervoor door allerlei acquisitie door bedrijven toenemen. De enige manier om er van af te komen is ze gewoon onbeschoft afblaffen en direct de verbinding te verbreken.

 

Allebedrijvenin ontleent haar bestaansrecht aan het afsluiten van contracten op een slinkse manier door telefonisch een akkoord te ontfutselen en niet door hun aangeboden diensten. Als ik een bedrijf of dienstverlener nodig heb zoek ik met Google en neem ik zelf contact met ze op. En telefonisch contracten afsluiten? geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

 

edit: inmiddels 43 pagina's negatieve reclame voor Allebedrijvenin. Normaal gesproken zou zo'n bedrijf toch allang op de fles moeten zijn. :P

Link naar reactie
  • 0

Beste Michel,

 

Wij vinden het erg vervelend om te lezen dat u deze ervaring heeft met Allebedrijvenin en nemen uw klacht dan ook uiterst serieus. Graag zouden wij met u in contact willen komen om alsnog tot een oplossing te komen. Zou u contact kunnen opnemen via 0900-2228889 of een e-mail kunnen sturen naar info@allebedrijvenin.nl.

 

Wij hopen snel van u te horen.

 

Met vriendelijke groet,

Chava Vass

 

Allebedrijvenin

Hmmm. Dacht met een redelijk bedrijf van doen te hebben.

Niks blijkt echter minder waar. Na een opzegging ruim binnen de termijn (via post) toch een nota ontvangen voor een nieuw jaar. Bij reclamatie blijkt de opzegging niet verwerkt te zijn. Beweren glashard dat ik deze niet heb verstuurd. Noemen mij daarmee dus een leugenaar. Daar wordt ik niet blij van (webcare?? ;D) Eerst zelf nog een voorstel te hebben gedaan om dit op te lossen. Wordt niet op ingegaan! Ben helemaal klaar met dit bedrijf dat beweert er voor bedrijven te zijn! Vooral voor hun eigen bedrijf blijkbaar!! Heb niet zoveel zin meer om te betalen... Wat kan ik doen? Hopelijk is Allebedijvenin zo sportief om te reageren. Hopelijk wel wat beleefder als aan de telefoon.....

Link naar reactie
  • 0

Beste Michel,

 

Wij vinden het erg vervelend om te lezen dat u deze ervaring heeft met Allebedrijvenin en nemen uw klacht dan ook uiterst serieus. Graag zouden wij met u in contact willen komen om alsnog tot een oplossing te komen. Zou u contact kunnen opnemen via 0900-2228889 of een e-mail kunnen sturen naar info@allebedrijvenin.nl.

 

Wij hopen snel van u te horen.

 

Met vriendelijke groet,

Chava Vass

 

Allebedrijvenin

Hmmm. Dacht met een redelijk bedrijf van doen te hebben.

Niks blijkt echter minder waar. Na een opzegging ruim binnen de termijn (via post) toch een nota ontvangen voor een nieuw jaar. Bij reclamatie blijkt de opzegging niet verwerkt te zijn. Beweren glashard dat ik deze niet heb verstuurd. Noemen mij daarmee dus een leugenaar. Daar wordt ik niet blij van (webcare?? ;D) Eerst zelf nog een voorstel te hebben gedaan om dit op te lossen. Wordt niet op ingegaan! Ben helemaal klaar met dit bedrijf dat beweert er voor bedrijven te zijn! Vooral voor hun eigen bedrijf blijkbaar!! Heb niet zoveel zin meer om te betalen... Wat kan ik doen? Hopelijk is Allebedijvenin zo sportief om te reageren. Hopelijk wel wat beleefder als aan de telefoon.....

 

Dag Chava,

 

Heel knap dat je een naam hebt die nergens vindbaar is op internet, geen soc media profiel,geen linked in,helemaal niks...Hoe heet je echt?

 

 

Als jullie nu eens een lijst maken met alle oplossingen die jullie aanbieden voor iedereen in dit topic die zich opgelicht voelt door jullie? Lijkt me een goed plan!

 

En niet alleen hier komen met een mooi suf praatje om damage control te doen als er een klacht komt online....

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Een echte naam is nou niet zo heel belangrijk. Bijna alle webcare medewerkers gebruiken een andere naam. Als men op kantoor maar weet wie die naam gebruikt.

Wel jammer dat de klant moet bellen naar een duur 0900 nummer. Beetje uit de tijd, je zou ook al service haar nummer via een pm kunnen vragen en zelf de kosten kunnen dragen.

Want is service verlenen en damage control niet het doel van jou functie? Damage control lukt niet echt, dus dan maar proberen iets te doen met service.

Link naar reactie
  • 0

Een echte naam is nou niet zo heel belangrijk. Bijna alle webcare medewerkers gebruiken een andere naam. Als men op kantoor maar weet wie die naam gebruikt.

Wel jammer dat de klant moet bellen naar een duur 0900 nummer. Beetje uit de tijd, je zou ook al service haar nummer via een pm kunnen vragen en zelf de kosten kunnen dragen.

Want is service verlenen en damage control niet het doel van jou functie? Damage control lukt niet echt, dus dan maar proberen iets te doen met service.

 

Het 0900 nr is lokaal tarief Jasper...

Link naar reactie
  • 0

Alleen zijn de resultaten bij iedereen anders, bij komt het kvk forum bovenaan en hl pas op plekje 9

 

Google 's wegen zijn ondoorgrondelijk ;) maar het zou mooi zijn als een onafhankelijk maar kritisch forum bij iedereen direct onder hun eigen positie 1 zou komen. Wellicht de enige manier om ze wakker te schudden. ;D

 

En uiteraard blijf ik benieuwd naar de uitleg van allebedrijvenin waarom opzeggingen per post bij hun steevast niet aankomen.

 

Goed Post.nl is ook niet klachtenvrij maar in hun V&A rubriek geven ze ook niet aan dat je het verplicht aangetekend moet verzenden.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht een nieuwe kans voor Wouter Hol?? Heeft een geweldige blog over/tegen Flexkom.

 

Nu dan je aandacht verleggen op deze partij Wouter? :)

 

Ik heb sommige bedrijvengidsen zoals allebedrijvenin al eens aangepakt. Met een concurrent (collega? nevenvestiging?) van allebedrijvenin heb ik bijvoorbeeld wel eens wat gemaild met hun advocaat. Hij schreef mij aan omdat ik de moderator ben van het webwinkelforum. Daar is een soortgelijk topic als deze. De firma die het onderwerp van discussie is, vond het niet wenselijk dat iedereen kon lezen dat mensen zich opgelicht voelden en niet gediend waren van de agressieve incasso's. De advocaat droop uiteindelijk af toen duidelijk was dat wij niet wijken voor zulk soort blafbrieven.

 

Maar wellicht kan een algemene blog over acquisitiefraude van dit soort bedrijven geen kwaad. Ik zal eens kijken hoe ik zit met mijn tijd.

Link naar reactie
  • 0

 

Ze zijn wel goed in toneelstukjes bij ABIN. Neem nou dit artikel (ook al weer een paar jaartjes geleden) over reviews bij de Gouden Gids. Daarop reageert ene Fryan de Roodt die Allebedrijvenin... als ander voorbeeld noemt van een gids met veel reviews. Fryan is sales manager bij dat bedrijf. En kijk eens wie daar dan weer op reageert? Ene Massimo, de oprichter van dit toneelgezelschap.

 

Zo is ook de naam van het telemarketingbureau te vinden dat die telefoontjes opneemt: Leads2call, op hetzelfde adres in Gouda. Dat er in een review ook niet positief vanaf komt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nav mijn klacht en de melding van Chava en reacties daarop, heeft ze vrijdag, na kantoortijd, toch nog zelf telefonisch contact opgenomen. Moet eerlijk zeggen dat de oplossing naar tevredenheid is! Helpt toch zo'n reactie. Hopelijk wordt de mederwerker die ik eerder aan de tel. had aangesproken op zijn gedrag. Case closed!

Link naar reactie
  • 0

Nav mijn klacht en de melding van Chava en reacties daarop, heeft ze vrijdag, na kantoortijd, toch nog zelf telefonisch contact opgenomen. Moet eerlijk zeggen dat de oplossing naar tevredenheid is! Helpt toch zo'n reactie. Hopelijk wordt de mederwerker die ik eerder aan de tel. had aangesproken op zijn gedrag. Case closed!

 

Heerlijk dit soort reacties.

 

Het is inmiddels bekend dat abin eist dat je dit bericht plaatst anders gaan ze niet akkoord met een deal.

 

Spreek zelf uit ervaring. Wel grappig dat dit dus nog steeds de polici is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.