• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Kwam er net achter dat ik toch niet overal rekening mee had gehouden in mijn webshop... Voor het registreren van iDeal transacties een te klein data veld gebruikt voor het veld met totaal bedrag in centen, waardoor een klant vandaag geen PS3 kon bestellen (totaal bedrag te groot...)... dom dom dom... Gelukkig snel aan kunnen passen en binnen 5 minuten kon de klant alsnog bestellen. Wel jammer dat ik vervolgens bij de shipping bevestiging vergeten was om na het copy/pasten van een verzendbevestiging de naam van de vorige klant weg te halen... De klant nam alles gelukkig positief op en was blij met de snelle reacties/oplossing, maar je voelt je toch wel erg klungelig...

Link naar reactie
  • 0

Mijn meest memorabele "Aarch!!" moment is een nogal mislukt verkoopgesprek.

 

Het was maandag ochtend en ik had een afspraak met een redelijk grote prospect die rond haar kantoor aardig aan het verbouwen was. Ik had een nieuwe collega meegenomen die ik wou inwerken.

 

Tijdens het gesprek vroeg mijn nieuwe collega of hij even naar het toilet mocht. Het duurde nogal lang voordat hij terug kwam, en wat bleek nou? Meneer was op zijn weg terug over een net gestorte betonvloer gelopen :-\

 

Aaargh!!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn aarch moment van vandaag was, dat ik bij een klant de voicemail aan het inspreken was en door een kriebel in mijn keel steeds moest kuchen en mijn keel moest schrapen, gevolgd door 2 maal een excuus.

 

Ik wil het eindresultaat niet horen..

Link naar reactie
  • 1
Ik wil het eindresultaat niet horen..

 

Heh...ik had een klant met wie ik een afspraak had vanuit de auto even gebeld dat het 10 minuten later werd. Hij was blijkbaar even bezig, dus ik heb het ingesproken op zijn voicemail, en daarna Cypress Hill (Skull & Bones) weer lekker hard aangezet zonder door te hebben dat ik de verbinding niet verbroken had.

 

Toen we aan de koffie zaten meldde hij tussen neus en lippen door dat we niet dezelfde muzieksmaak hadden... ;)

Link naar reactie
  • 1

Ik wil het eindresultaat niet horen..

 

Heh...ik had een klant met wie ik een afspraak had vanuit de auto even gebeld dat het 10 minuten later werd. Hij was blijkbaar even bezig, dus ik heb het ingesproken op zijn voicemail, en daarna Cypress Hill (Skull & Bones) weer lekker hard aangezet zonder door te hebben dat ik de verbinding niet verbroken had.

 

Toen we aan de koffie zaten meldde hij tussen neus en lippen door dat we niet dezelfde muzieksmaak hadden... ;)

 

Geweldig ! Moest effe breeduit lachen !

 

Vanochten heeft één of ander incassobureau mijn voice-mail ingesproken, en je hoort een klik dat hij klaar was en "ophing". Op een of andere manier was dit niet zo, en hoorde ik hem nog minutenlang over mij praten, >:(maar ook over zijn weekend, en dat dat kl*** nummer zo vaak op de radio kwam. Wanneer ik hem morgen terug bel, zet ik natuurlijk een bepaald achtergrond muziekje op.... ;D

 

En dat mondt dan weer uit in een "Yesss-momentje..." ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het eindresultaat niet horen..

 

Heh...ik had een klant met wie ik een afspraak had vanuit de auto even gebeld dat het 10 minuten later werd. Hij was blijkbaar even bezig, dus ik heb het ingesproken op zijn voicemail, en daarna Cypress Hill (Skull & Bones) weer lekker hard aangezet zonder door te hebben dat ik de verbinding niet verbroken had.

 

Toen we aan de koffie zaten meldde hij tussen neus en lippen door dat we niet dezelfde muzieksmaak hadden... ;)

 

Geweldig ! Moest effe breeduit lachen !

 

Vanochten heeft één of ander incassobureau mijn voice-mail ingesproken, en je hoort een klik dat hij klaar was en "ophing". Op een of andere manier was dit niet zo, en hoorde ik hem nog minutenlang over mij praten, >:(maar ook over zijn weekend, en dat dat kl*** nummer zo vaak op de radio kwam. Wanneer ik hem morgen terug bel, zet ik natuurlijk een bepaald achtergrond muziekje op.... ;D

 

En dat mondt dan weer uit in een "Yesss-momentje..." ;)

 

 

LOL. Ondanks dat ze misschien niet zo leuke dingen hadden te zeggen zou denk ik iedereen wel eens 'stiekem' willen meeluisteren naar wat mensen vertellen als ze denken dat er niemand meeluisterd ;)

Link naar reactie
  • 2

mijn *AAARGH* moment is niks op écht zakelijk vlak...maar godnogantoe, ik heb een homo achter me aan!

 

kreeg met kerst al een ansichtkaart in de brievenbus (op de zaak) met allerlei ongure voorstellen én gelukwensen voor het nieuwe jaar...dacht dat het een geintje was van vrienden (haha ff Popma stangen met de kerstdagen..), bleek dat de schrijver 3 weken later in de winkel stond...vragen of ik z'n kaart had gekregen.

 

ja dus :'( en uitgelegd dat ik hier niet van gediend was...kreeg ik gister wéér een brief in de bus...mét foto erbij en of ik eventueel tegen betaling bereid ben om diverse dingen te doen...

tevens erg leuk dat ie vrij vaak voor de winkel langsloopt, me (op zijn manier) "geil" aankijkt, zwaait...dan heb je de neiging om er op los te slaan!

 

dát is wel een AAARGH moment!

heb niks tegen homo's, maar dit slaat alles!!

 

 

verder gaat alles goed, geen aarrgh momenten meer op voorraad. ;D

Link naar reactie
  • 0

De stoom komt uit mijn oren... >:( >:( >:(

 

Ik ben ooit overgegaan van een pre paid kaartje (bij Orange) naar een abonnement bij T-Mobile.

Op een gegeven moment (begin 2008) merkte ik dat ik niet goed of helemaal niet bereikbaar was, afhankelijk van... vul maar in, files, maanstand, AEX index, weet ik veel. Of je kreeg 'dit nummer is niet in gebruik', of een vreemde piep, of, als je mazzel had, mijn voicemail. Als je echt veel mazzel had, kreeg je mij aan de lijn. Na diverse tests bleek dat 1 op de 6 bellers mij daadwerkelijk te pakken kreeg.

 

Uiteraard contact opgenomen met T-Mobile, zij doen hun werk, niets aan de hand, u heeft prima dekking. Andere telefoon gehad, andere simkaart erbij, maar bij alle combinaties hiervan (oud vs nieuw) bleef ik dezelfde problemen houden.

Afijn, na een paar weken experimenteren weer gebeld, nogmaals onderzoek, etc, etc... blijkt dat 'een aantal andere providers de pointer naar uw nummer fout hebben staan. U dient dan ook contact op te nemen met die providers om de pointer goed te laten zetten...'

HUH WAT??? Moet ik een Hi bellen om te vragen of ze een pointer naar een T-Mobile nummer goed willen zetten? En dat vervolgens bij alle providers doen??? Dat kan de oplossing toch niet zijn??? Ja dus.

 

Daar ben ik niet mee accoord gegaan en in november ontving ik eindelijk een brief met daarin beeindiging van contract.

Maar, niet goed gelezen, beeindiging na volledige looptijd contract!!!

 

Weer bellen (ik haat bellen met dergelijke instanties, dus ik stel het wel eens uit totdat ik weer een rekening ontvangen heb) en dan ga je weer dezelfde lijst-met-vragen door, alle opties weer proberen, etc.... Ook daar niet accoord mee gegaan en dat heb ik niet zo heel netjes tegen de dame van de helpdesk gemeld, nadat ze bleef volhouden dat we 'de procedure' toch echt moesten volgen. Toen kon het ineens wel, per direct opzeggen. Moest ik alleen nog mijn oude toestel opsturen.

Dat heb ik gedaan, maar waarempel, dit weekend weer een afschrijving en een rekening!!! WTF!!!!

 

Maar weer bellen...

T-M: Oh meneer, we hebben nog niet geregistreerd staan dat we uw toestel ontvangen hebben...

Ikke: WHAT???

T-M: Ik ga het direct voor u uitzoeken en bel u vandaag nog terug!

 

Net maar weer zelf gebeld:

T-M: Ja meneer, hier staat dat we uw oude toestel ontvangen hebben, maar dat u nummerbehoud wilt en we wachten nu op bericht van uw nieuwe provider hierover....

Ikke: NEEEEEEEE....!!!!

T-M: Oh nee, ik zie hier dat u heeft aangegeven geen nummerbehoud te willen, oh, sorry, foutje van ons... Ik maak het direct in orde!

Ikke: Krijg ik daar nog een briefje van ter bevestiging?

T-M Nee meneer, dat doen wij niet. U ontvangt het teveel betaalde geld met 4 tot 6 weken terug en als het goed is, ontvangt u geen rekeningen meer.

Ikke: Dus ik moet wachten tot eind mei om te zien of er geen geld meer wordt afgeschreven, dat is mijn enige controle?

T-M: Ja...

 

en bedankt.... Nooit, NOOIT meer T-Mobile!!!!!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

....en bedankt.... Nooit, NOOIT meer T-Mobile!!!!!....

 

Ik leef met je mee. Ik had ook een Orange prepaid nummer en opeens ging mijn beltegoed met een rotgang op. Het is zelfs voorgekomen dat ik om bijv. 15.00 opgewaardeerd heb en 15.02 was al mijn geld WEG!! Gebeld en getierd. Dame had de lef om te zeggen dat ik geinternet had en dus is mijn geld weg. Helemaal niet waar. Nog 2 keren daarna opgewaardeerd en hetzelfde liedje. Nummer gebruik ik niet meer.

 

Orange abbonement heb ik ook. Hetzelfde gedoe gehad zoals jij over dekking etc. Ook gebeld etc. Toeval is dat ik mijn abonnement had verlengd naar T-mobile dus hun oplossing om het probleem te verhelpen was mijn nieuwe toestel te gebruiken dat ik nog niet in gebruik had. Met andere woorden het lag aan mijn oude toestel. ::)

 

Ik hoop verder geen problemen te hebben maar tja.

 

Ik ben een van vele die niet blij is dat T-mobile de boel heeft overgenomen want ik heb jaren Orange gebruikt zonder problemen. Daarvoor was ik een BEN klant.

Maar T-mobile neemt ze allemaal over. :-\

 

[edit: zoals medemod Fred al in een eerdere post aangaf gaarne niet volledige lange berichten quoten, maar de essentiele delen eruit vissen]

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

dat is ook lekker! ik ben net overgestapt naar T- Mobile omdat ik nooit meer iets met kpn te maken wil hebben... dit wekt vertrouwen ;D

Desalniettemin, heb ik nog geen spijt maar kan je frustraties erg goed begrijpen. Kan daar boeken over schrijven die ellende die ik daar heb meegemaakt. Om het leed enigszins proberen te verzachten, je staat niet alleen met je problemen mbt telecombedrijven.. je zou ze toch........

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

De laatste 4 maanden alleen maar aaaarrrghh momenten:

 

1: Vorige maand heb ik een harddisc crash gehad. Ik had backups, maar toch duurde het weken om alles weer goed draaiende te krijgen (zelfs met system recoveries)

2: Auto niet door de APK gekomen uitgerekend nu ik net een grote klant heb ergens in Gelderland waar ik 3x per week heen moet.

3: Een klant van mij is failliet gegaan en ik had nog voor €6000 bij hem uitstaan.

4: Die verdraaide bouwvakkers naast mijn kantoor zijn al 2 weken met pneumatische boren enorme kolere herrie te maken.

 

Maar niet zeuren, show must go on.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het eindresultaat niet horen..

 

Heh...ik had een klant met wie ik een afspraak had vanuit de auto even gebeld dat het 10 minuten later werd. Hij was blijkbaar even bezig, dus ik heb het ingesproken op zijn voicemail, en daarna Cypress Hill (Skull & Bones) weer lekker hard aangezet zonder door te hebben dat ik de verbinding niet verbroken had.

 

Toen we aan de koffie zaten meldde hij tussen neus en lippen door dat we niet dezelfde muzieksmaak hadden... ;)

 

Hier kreeg ik een grote glimlach van op mijn gezicht, schitterend

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Haha, fantastisch! Dat breekt in ieder geval lekker het ijs!

 

Ik wil het eindresultaat niet horen..

 

Heh...ik had een klant met wie ik een afspraak had vanuit de auto even gebeld dat het 10 minuten later werd. Hij was blijkbaar even bezig, dus ik heb het ingesproken op zijn voicemail, en daarna Cypress Hill (Skull & Bones) weer lekker hard aangezet zonder door te hebben dat ik de verbinding niet verbroken had.

 

Toen we aan de koffie zaten meldde hij tussen neus en lippen door dat we niet dezelfde muzieksmaak hadden... ;)

 

Hier kreeg ik een grote glimlach van op mijn gezicht, schitterend

Link naar reactie
  • 0

Vanavond sinds lange tijd, zééééér lange tijd weer eens uit eten geweest met vrienden ! Leuk gezellig, leuk eten, wijntje prima !

 

Maar waar maat en ik (beiden zelfstandigen geweest) ons over verbaasden :

 

- We zijn in 3 tentjes geweest ; overal dronk het personeel achter de bar .... :(

- vanaf tafel 1 (etentje) verhuist richting bar. Wisseling personeel. We hoefden bij verlaten bar, maar 4 koffie af te rekenen, nl die we aan de bar gedronken hadden.... niemand had ons zien opstaan, weggaan, verhuizen, wat dan ook !

- Na de (eerlijke) rekening betaald te hebben, konden wij het niet nalaten, navraag te doen, bij de "chef"....

 

Zijn antwoord : Ja, zeker als het wat drukker is, gebeurt dit wel vaker......moet je mee leren leven....!!! (:'( :'()

 

Bij volgende bar gaan maat en ik even buiten roken, blijken dames naar toilet gegaan te zijn, komen naar buiten en wij zijn richting auto. "Wie heeft er afgerekent ?" ....

 

Niemand dus.....

 

Nu ben ik eens niet teruggekeert om te betalen....

 

Maat en ik hadden een echt "Aarch-moment" hier, door wat we zagen, en hebben hier nog lang over gesproken.... en zal niet de laatste keer zijn....

Link naar reactie
  • 1

Bij volgende bar gaan maat en ik even buiten roken, blijken dames naar toilet gegaan te zijn, komen naar buiten en wij zijn richting auto. "Wie heeft er afgerekent ?" ....

 

Niemand dus.....

 

Nu ben ik eens niet teruggekeert om te betalen....

 

Beetje jammer. Restaurants en dergelijke zijn erg open, men gaat er m.i. terecht vanuit dat de klant zo eerlijk is om te betalen. Indien meer mensen weglopen zonder te betalen krijg je dat je na elke bestelling direct moet afrekenen, ik vind dat zelf toch wat minder. Ongeacht of het personeel je bij de uitgang nu wel of niet controleert, vind ik het simpelweg diefstal om weg te gaan zonder af te rekenen.

Link naar reactie
  • 0

begin dit weekeinde voor de 2de keer in 3 maanden een externe harde schijf stuk gegaan waarop al mijn bedrijfs gegevens stonden.

Vorige keer kon ik via speciale software de gegevens van mijn harde schijf nog restoren (had geen backup). deze keer lukt dat niet omdat de harde schijf ook echt niet te vinden is.

 

Gelukkig na de vorige keer back-up online van KPN genomen dus heb een keurige backup, niks aan de hand dus.

 

Tja... dat dacht ik dus maar blijk het mis te hebben.

 

Restoren van backups werkt niet, scherm dat hij ermee bezig is start wel maar doet verder niks.

 

Van het weekeinde al geprobeerd contact met KPN op te nemen maar was niet mogelijk, medewerkers van backup online waren er pas vandaag weer.

 

Vandaag dus weer gebeld... en antwoord is dus dat medewerkers van backup online niet telefonisch bereikbaar zijn.

Er is een terugbel verzoek in de computer gezet en ik wordt binnen 48 uur terug gebeld...

 

Dus moet nog een 2 dagen zonder al mijn gegevens doen:-s hopelijk heb ik optijd mijn gegevens terug voor een komende afspraak, anders daarmee ook nog problemen.

 

Ondertussen op internet al diverse verhalen gelezen dat dit probleem nogal eens vaker voorkomt bij backup online en dat reacties vaker weken op zich laten wachten als dagen...

 

Word je dus niet echt vrolijk van als je denkt het goed voor elkaar te hebben.

 

Software zelfs al 5 keer opnieuw geinstaleerd zonder resultaat.

:'(

Link naar reactie
  • 0

Probeer het ook even op een andere PC. Ik kan me voorstellen dat het programma niets doet omdat het bezig is om je defecte harde schijf te zoeken.

 

Wat bedoel je met een harde schijf die niet te vinden is? Ben je hem fysiek kwijt, of wordt hij enkel niet herkend op je computer? Indien dat laatste, probeer het ook eens op een andere PC met een rechtstreekse USB poort. Ik heb wel eens gezien dat sommige schijfjes het enkel niet doen omdat ze te weinig voeding krijgen.

Link naar reactie
  • 0

de externe harde schijf wordt niet gevonden als deze is aangesloten, al meerdere manieren geprobeerd en ook al op meerdere pc's.

Externe harde schijf is nu ook al van de pc losgekoppeld.

 

Zal echter nog eens dat backup online programma op een andere pc instaleren om te zien of het daarop welk werkt.

 

Aanvulling...

bleek dat er een paar bestanden niet verwijderd werden bij het verwijderen van het programma en die ook niet handmatig verwijderd konden worden en enkel via de shell verwijderd konden worden.

 

Daarna opnieuw geinstaleerd en toen kon ik 3 mappen restoren en daarna werkt het dus wederom niet meer...

 

Op ander pc exact hetzelfde probleem, na instaleren kan je een paar files terughalen en daarna werkt het niet meer.

Nu alweer 3 keer opnieuw geinstaleerd zonder dat het weer gaat werken >:(

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig na de vorige keer back-up online van KPN genomen dus heb een keurige backup, niks aan de hand dus.

 

Tja... dat dacht ik dus maar blijk het mis te hebben.

 

 

Dit soort verhalen hoor je helaas vaker. Maar laten we er ook even bij zeggen dat er ook aanbieders zijn waar je wel gelijk antwoord krijgt en zelfs binnen 8 uur een harde schijf aangeleverd kan krijgen met je backup erop. Het is maar net wat je ervoor wil betalen.

 

Maar wel erg vervelend als zoiets gebeurt....daar wordt niemand vrolijk van.

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

 

...

 

Ondertussen op internet al diverse verhalen gelezen dat dit probleem nogal eens vaker voorkomt bij backup online en dat reacties vaker weken op zich laten wachten als dagen...

...

 

Voor het geval je iets anders zoekt: www.mozy.com is een dochter van EMC storage gigant. Gratis backup tot 2Gb.

 

Heb vorig jaar een restore moeten doen, werkte feilloos.

 

Sowieso handig om eens een restore te testen maar daar heb je nu even niks aan...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Vanavond sinds lange tijd, zééééér lange tijd weer eens uit eten geweest met vrienden ! Leuk gezellig, leuk eten, wijntje prima !

 

 

 

Zijn antwoord : Ja, zeker als het wat drukker is, gebeurt dit wel vaker......moet je mee leren leven....!!! (:'( :'()

 

Bij volgende bar gaan maat en ik even buiten roken, blijken dames naar toilet gegaan te zijn, komen naar buiten en wij zijn richting auto. "Wie heeft er afgerekent ?" ....

 

Niemand dus.....

 

Nu ben ik eens niet teruggekeert om te betalen....

 

Maat en ik hadden een echt "Aarch-moment" hier, door wat we zagen, en hebben hier nog lang over gesproken.... en zal niet de laatste keer zijn....

 

Kan me er ook aan ergeren als je op terras gaat zitten en je zet alles op 1 rekening. Dan wordt het wat drukker. De serveerster komt langs en je bestelt een rondje. De serveerster verwacht opeens dat je dat laatste rondje los afrekent omdat het druk wordt en ze het overzicht verliest.

 

Die 4 rondjes die al op de tafel staan vraagt ze niet om om gelijk af te rekenen.

 

En op vakantie was helemaal brutaal. We gaan ergens eten. Serveerster bedient ons heel vriendelijk en goed, maar toen kwam er een wisseling van diensten aan.

 

Ze vroeg of wij nog iets wilden drinken. We hadden net toetje op en bestelden nog wat koffie. Ook vroeg ze er gelijk bij of we wilden afrekenen met de opmerking dat ze klaar was met werken en niet wilde dat haar collega die het overnam er met de fooi vandoor ging!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.