Oproep voor het Einde van Pseudoniemen op HigherLevel

Aanbevolen berichten

Lang, lang geleden hadden alle leden van HigherLevel een pseudoniem. Experts en Admins niet andes. Het was ook toen een goed en gezellig forum, maar er was toch ook wel een afstand hierdoor.

 

Ik weet niet wie er mee begonnen is, maar ik kan mij goed herinneren dat Jeroen Bakker zijn pseudoniem wegdeed en zich met naam en toenaam identificeerde. Dat ben ik een paar jaar geleden ook gaan doen en ik geloof dat ik 1,5 jaar geleden een foto van mijzelf erbij zette. (hiervoor was ik webwolff en zag je een smiley bij mij staan).

 

Heeft dit wat veranderd ?

Na wat denken over dit onderwerp kan ik zeggen: ja. Ik merk dat het niveau van de discussie met mensen die zich tonen met hun werkelijke naam, beter is. En dat mensen zich serieuzer en leuker gedragen ten opzichte van mij.

 

Misschien is dat perceptie, maar zo voel ik het: als je iemand serieus wilt nemen als forum-deelnemer en/of leverancier en/of klant, dan blijf het wat gek als je iemand met een pseudoniem ziet staan.

Mensen zonder pseudoniem zie ik genuanceerder antwoorden. En laten we eerlijk zijn : ik vertrouw hun antwoorden en mening gewoon iets meer: iedereen weet dat Google deze plaats erg goed weet te vinden. Als iemand hier weggehoond wordt met zijn eigen naam, dan is dit zeker een groot risico.

 

En last but not least: het voelt gewoon iets meer volwassener. Met pseudoniemen was okay 4 jaar geleden toen het internet nog niet zo massaal bewoond werd. Maar nu zie ik het toch meer als iets voor fora voor games met pukkelige pubers. Daar is niets mis mee, maar het is wel wat anders dan een forum van serieuze ondernemers.

 

En ik wil gewoon proberen om ons forum op een steeds hoger niveau te brengen.

 

Daarom doe ik hier een oproep aan iedereen die het nog niet heeft gedaan:

 

Wil je meer serieus genomen worden ? Wil je HigherLevel en jezelf op een hoger plan brengen ?



 

Aarzel dan niet en verander je pseudoniem naar je werkelijke naam. En als je wilt : zet er een goede foto van jezelf bij.

 

Het is tijd voor HigherLevel 2.0. Doe je mee ?

 

Ewout Wolff, moderator van HigherLevel.

 

Link naar reactie

Euhhh..tsja..ben tegenwoordig wel aardig herkenbaar met foto en in mijn profiel is natuurlijk ook te lezen wie en wat ik ben. Waarom ik ooit als "Stien" ben binnengekomen: zo noemde mijn moeder mij vroeger als ik als kind weer eens met rode wangen van het schaatsen thuiskwam (ja, naar onze beroemde schaatsheldin). Lekker kort en net zo echt ik als mijn echte naam Marjan.

 

Misschien moet ik een poll openen...? Wie ziet mij liever als Stien en wie liever als Marjan? ;)

 

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens maar zal wel moeten wennen aan echte "grote mensen namen" hier op het forum (en aan mezelf wellicht) ;D

 

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Stien ! Wat een geweldige reactie van je ! Spijker op zijn kop.

 

Natuurlijk begrijp ik erg goed waarom je met een pseudoniem bent binnengekomen, dat respecteer ik uiteraard.

 

En wat goed wat je schreef "zal wel moeten wennen aan echte "grote mensen namen" hier op het forum (en aan mezelf wellicht)"

 

Ik denk dat het wennen snel zal gaan. Leuk om je hier te ontmoeten, groot mens ;)

Link naar reactie

Goed initiatief. Persoonlijkheid maar niet te hyves achtig. AUB geen foto's van de vakantie in de stacaravan in Ommen of de kleine die zo leuk bezig is in de zandbak.

 

Verder ben ik altijd al met naam en foto op HL geweest, dus kan helaas niet "uit de kast komen" ;D

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

Even een correctie Ewout,

 

ik ben al vanaf de start (ongeveer) lid van dit forum en ik heb altijd mijn eigen naam gebruikt. Dat komt omdat ik nooit heb begrepen waarom mensen serieus willen converseren en tegelijk hun naam willen verbergen. Lijkt me dat de oprichters van het forum en de eerste moderators geen stijl-achtige voorbeelden zijn nagehobbeld. Want die zijn begonnen! Wel leuk trouwens, dat dit onderwerp na jaren (in de internetwereld en in kattenlevens pakweg een eeuw) nu in beeld komt.

 

In den beginne converseerde ik hier met 'TwaLevel', 'Kermie' 'Zrski', 'TwaBla', 'NoNick' en consorten. Maar ik herinner me ook nog dat ik van Annedien (Hoen) en Nils (de Witte) meteen wist wie ze waren. En ik weet nu nog niet wie die aliassen zijn...

 

Hoe dan ook: goede oproep!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Ik ben het met de oproep eens en ik post overal onder mijn eigen naam of onder mijn herleidbaar pseudoniem, maar af en toe wil je ook wel eens iets vragen zonder dat iedereen direct weet over welk bedrijf het gaat, dus kan ik me wel voorstellen dat mensen soms onder een pseudoniem posten. Moet ook kunnen!

Link naar reactie

Johannes Hendrik van den Bergh

Roel van Winssen

 

Hartelijk welkom en leuk dat jullie meedoen !

 

@René Zonneveld Rene, ken je dat gevoel dat je net iets gepost hebt en ineens denkt : "Verrek, dat ben ik vergeten !" ? Zo was het ook bij jouw naam : het klopt inderdaad als een bus : volgens mij was jij de eerste of tenminste een van de eerst 5. Een marketing expert waardig. Gaaf dat je dit altijd hebt gedaan, ik denk inderdaad dat het jouw geloofwaardigheid als expert ten goede is gekomen. En bedankt dat je dit initiatief waardeert.

 

@Marc Schepper bedankt voor de goede tips voor de foto's, ik heb er een paar minuten van bij moeten komen ;)

 

 

Link naar reactie

Wanneer ik tot vorige week een Rebel of een CREANIZE ! ingelogd zag, wist ik ook precies wie het waren.Je weet ook echt wel wat je aan berichten van hun kant hebt, dus ik denk niet dat het daar om gaat.

 

In mijn geval zoek ik liever toch nog dat stukje anonimiteit op, een stukje zelfbescherming t.o.v. crediteuren. En wanneer je echt wil, kom je er toch wel achter wie de persoon achter de alias is (is mij ook overkomen)

 

Je weet toch nooit wie er anoniem mee leest. Wie weet kijkt mijn vroegere huisbaas wel iedere dag over mijn schouder hier mee rond, terwijl hij geen lid is. Dat bedoel ik met dat stukje zelfbescherming.

 

Ook heb ik via de gewone mail intussen contact met andere forumleden (soms zelfs incl. privé foto's)

 

Nee, tot mijn zaak fatsoenlijk afgerond is, blijf ik nog maar even "Tommie" , het beste vriendje van dochterlief....

 

(ik hoop dat ik duidelijk genoeg uit mijn woorden heb kunnen komen...)

 

Marcel (de echte naam was al wel enige tijd uit de kast gekomen !) ;)

Link naar reactie

Ben het wel met cath eens. Ik heb het verhaal van down (marcel) op de voet gevolgd, en ik kan heel goed begrijpen dat je zo'n verhaal niet direct onder je eigen naam post.

Zelf ben ik ook onder een pseudoniem op HL begonnen omdat ik vragen had waarbij ik onder mijn eigen naam niet alle informatie had kunnen geven.

 

Ik ga op zoek naar een mooie foto ipv het robotje ;D

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Tijdens off-line meetings was het ook best vreemd. Heb er heel lang over gedaan voordat ik Decorum Jeroen ging noemen. Toen ik eenmaal aan zijn foto ging wennen, zag ik ineens weer een blauw happertje voorbij komen.

 

Rene... dat was de eerste met foto indeed. Die had toen in 2002 de status expert met een Einstein avatar gekregen, maar al snel zagen we Rene zelf.

Ikzelf heb daar wat langer over gedaan. Ik had alleen strandfoto's en dat komt dan ook zo a-serieus over op ons forum. Maar tsja... toen was er nog geen Hyves ;)

 

Ik mis Kermie ;D

 

Degenen die wel hun nickname willen houden: als in je profiel up-to-date is, kunnen we van daar uit "lezen" wie je bent !

Degenen die om andere redenen anoniem willen blijven, hebben daar (gezien) Down een goede reden voor. Die doen gewoon net als ik, later als ze groot zijn, hun foto erbij.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

In het algemeen ben ik het met je eens Ewout, maar...

 

Het grote "nadeel" van HL is dat het zo verrekte goed geindexeerd wordt in google.

Om die reden heb ik (zoals trouwens meer HL'ers) een tweede inlognick die ik gebruik voor vragen waarvan ik persoonlijk vind dat ze niet in google tevoorschijn hoeven te komen bij het intypen van mijn eigen naam of bedrijfsnaam. Mijn wereldje is namelijk te klein, en men houdt elkaar driftig in de gaten...

 

Sinds enige tijd wel uit de kast trouwens en mijn nick is ook niet zo heel moeilijk te herleiden, maar ja, ben nou eenmaal huiverig voor de macht van de openbaarheid. En zoalng er nog geen WON (Wet openbaarheid Nicknames) is, laat ik het liever even zo.

 

Frans Sijtsma

 

(nu nog ff een toonbare foto vinden trouwens)

Link naar reactie

Ik vind het een goed initiatief. Ik heb dan ook al maanden mijn foto online en mijn echte naam is er zo te zien. Mijn nickname is tot slot ook niet erg anders dan mijn voornaam. :)

 

Ik snap echter wel dat bij sommigen, zoals in het geval van Down bijvoorbeeld, het handiger is om nou niet met je naam te koop te lopen. Maar ook soms bij geschillen tussen partners, of verkoop van bedrijven.

Link naar reactie

Ha Ewout en de rest,

 

Grappig hoor dat HL nu blijkbaar eindelijk zover is dat er een echte officiële oproep komt niet langer anoniem te posten. Hoewel ik het wel leuk vond als er na een opmerking over dit onderwerp ineens weer eens iemand uit de kast durfde te komen. Maar ja, ik heb ook nooit gesnapt waarom mensen zichzelf in een kast stoppen als ze op internet ergens lid van worden en behoor ook tot het handjevol HL-ers die vanaf toetreding gewoon zichzelf is. Wat mij betreft veel makkelijker.

 

Naast ons gevalletje Down (deze speurneus voelt zich helemaal niet aangesproken hoor Marcel) zijn er ook mensen met functies die soms dingen willen roepen die niet terug te leiden zijn naar henzelf of hun bedrijf en dat hoeft niet altijd negatief voor het forum uit te pakken.

Na een telefoongesprek met een van de HL bobo's heb ik zelfs laatst een anonimus geadviseerd (zoals meerderen hier) beiden te doen. Onder je eigen naam actief meedoen en daarnaast anoniem deelnemen om af en toe bijdragen te leveren of vragen te stellen die je onder je eigen naam niet wilt of durft te leveren/stellen. Dat zou ik eigenlijk iedereen willen adviseren die met zo'n dilemma zit.

 

Enne Marjan: voor zover mijn stem telt; doe maar gewoon Marjan. Hoef ik niet meer te zoeken wie Stien ook alweer is.

 

Groeten Karen (die er helaas voor jullie geen behoefte aan heeft continu een foto van zichzelf te zien als ze hier komt, brrr)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Onder je eigen naam actief meedoen en daarnaast anoniem deelnemen om af en toe bijdragen te leveren of vragen te stellen die je onder je eigen naam niet wilt of durft te leveren/stellen. Dat zou ik eigenlijk iedereen willen adviseren die met zo'n dilemma zit.

 

Ik ben daar erg tegen. Vanaf een annoniem account is het wel erg makkelijk om bot te zijn, iemand met een extra kneus te straffen, en jezelf elke dag een extra reusje te geven. Het heeft een reden dat een dubbel account op veel fora reden is tot opheffing van beide accounts.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ben daar erg tegen. Vanaf een annoniem account is het wel erg makkelijk om bot te zijn, iemand met een extra kneus te straffen, en jezelf elke dag een extra reusje te geven. Het heeft een reden dat een dubbel account op veel fora reden is tot opheffing van beide accounts.

 

Dat gebeurt hier ook. Gelukkig hebben wij dat (bijna) altijd in de gaten als men zijn/haar 2e account voor negatieve uitlatingen gebruikt. De knop "meldt dit moderator" wordt ook nog wel eens daarvoor door jullie gebruikt. Daarvoor dank!

En JA... als wij het gecheckt hebben, dan wordt men eruit gezet.

Mensen die dit in de positieve sfeer (zoals Karen het bedoeld) gebruiken en inhoudelijk bijdragen, zal ik niet direct toejuichen, maar mag !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.